آئودی

امید آئودی به پیشرانه‌های درون‌سوز حتی دیزلی‌ها!

هر بار که خبری از آئودی درباره انتشار تیزر یا معرفی محصولی الکتریکی منتشر می‌شود برخی افراد باور می‌کنند که ارباب حلقه‌ها به فکر حذف پیشرانه‌های درون‌سوز است. با توجه به اینکه آئودی تصمیم گرفته تا چند سال دیگر ۲۰ خودروی الکتریکی را تولید کند، به نظر می‌رسد نفس مدل‌هایی با نشان TSI، TFSI و TDI به شماره افتاده است؛ اما این‌گونه نیست!

مارکوس دوزمن مدیرعامل و رئیس بخش تحقیق و توسعه آئودی اظهار داشته پیشرانه‌های درون‌سوز علیرغم الکتریکی سازی محصولات این برند دارای آینده هستند. او می‌گوید پیش از آنکه پیشرانه‌های مرسوم محو شوند فاصله‌ای وجود خواهد داشت و حتی پیشرانه‌های دیزلی نیز تا چند سال آینده وجود خواهند داشت. حتی او از پیشرانه‌های دیزلی دفاع کرده و گفته که این پیشرانه با فاصله جزو کاراترین و کم‌مصرف‌ترین پیشرانه‌های درون‌سوز هستند.

دوزمن که مدیر تحقیق و توسعه کل گروه فولکس‌واگن و همچنین جزو اعضای هیئت‌مدیره لامبورگینی نیز هست گفته مشتریان آئودی هنوز هم پیشرانه‌های دیزلی را دوست دارند. اگرچه این برند به دنبال زنده نگه داشتن پیشرانه‌های دیزلی است اما مدیر ارشد ارباب حلقه‌ها اذعان داشته برای هماهنگی با قوانین آلایندگی باید آن‌ها را ارتقا داد که امری بسیار هزینه‌بر است. به همین خاطر آئودی معتقد است پیشرانه دیزلی برخی از جذابیت‌های خود در بخشی از بازار را از دست خواهد داد.

دوزمن می‌گوید تلاش‌های شرکت برای کاراتر کردن پیشرانه‌های درون‌سوز تا آخرین حد ممکن ادامه خواهد یافت. نفر شماره یک آئودی معتقد است مرگ پیشرانه‌های درون‌سوز به تصمیمات سیاسی بستگی خواهد داشت و در تمامی نقاط دنیا نیز رخ نخواهد داد. احتمالاً اروپا آخرین مکانی خواهد بود که با پیشرانه‌های دیزلی وداع خواهد کرد درحالی‌که پیشرانه‌های بنزینی مخصوصاً در بازارهای نوظهور عمر بیشتری خواهند داشت.

آئودی یکی از معدود لوکس سازانی است که روی خودروهای دوگانه‌سوز سرمایه‌گذاری کرده و درعین‌حال تلاش‌های خود در زمینه توسعه تکنولوژی سلول سوختی هیدروژنی را نیز افزایش داده است.

اما نباید اشتباه کرد زیرا آینده از آنِ خودروهای الکتریکی است. هیجان‌انگیزترین خودروی الکتریکی آئودی با نام E-Tron GT رونمایی خواهد شد. در دنیای شاسی بلندهای بدون آلایندگی آئودی، این سدان الکتریکی جایگاه خاصی خواهد داشت و احتمالاً نسخه RS نیز خواهر پورشه تایکان خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. MehdiTurbo

    ۲۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1970 ديدگاه)

    دمش گرم حداقل این مثل همه نیست پاشه همه رو الکتریکی کنه اصن من ماشین به دنده ای بودن و بعد درون سوز بودن دوست دارم هیچ وقت اتومات به دنده ای ترجیح نمیدم البته تو یک مدل خارجی خوب.مثل m4 دنده ای موستانگ دنده ای همین الانشم اب دهنم راه افتاد قلبم به تاپ تاپ افتاد.

    موافقم 10
    مخالفم 0
  2. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    بعد مدت ها یه خبر امیدوار کننده شنیدیم
    در مورد موتور های واقعی.
    با سپاس از آقای دوزمن!

    موافقم 7
    مخالفم 0
  3. Maserati

    ۲۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    خوبه به صنعت اسباب بازی سازی نمیپیونده

    موافقم 6
    مخالفم 0
  4. Sina

    ۲۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    درود بر آئودی
    کجان اون کسایی که میگن بنزینیا کارشون تمومه.
    آئودی هم به ب‌ام‌و و فولکس واگن و مزده پیوست.

    موافقم 8
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا