آئودی

صرفه‌جویی عظیم آئودی به لطف پیشنهاد‌های کارکنان!

حتی کوچک‌ترین ایده می‌تواند صرفه‌جویی چندین میلیون دلاری داشته باشد.
چقدر به کارمندان خود اهمیت می‌دهید؟ قطعاً مدیران و کارکنان آئودی بسیار هوای همدیگر را دارند زیرا این خودروساز آلمانی به لطف پیشنهادهای کارکنان در سال گذشته صرفه‌جویی ۱۳۳ میلیون دلاری در تأسیسات انگولشتات و نکارسولم داشته است.


مدیر سازمان و مشاور آئودی می‌گوید:

ما همیشه کارمندان را تشویق می‌کنیم تا به کار خود بسیار ریزبینانه نگاه کنند و وضعیت را به ما گزارش نمایند زیرا خلاقیت و نوآوری همه افراد در آئودی یکی از فاکتورهای موفقیت ماست.


آئودی حدود نیم‌قرن است که دارای سطح پیشنهاد‌های کارکنان بوده و برنامه ایده‌های کنونی این شرکت از سال ۱۹۹۴ تاکنون وجود داشته است. کوچک‌ترین ایده‌ها می‌توانند صرفه‌جویی‌های چند صد هزار دلاری در پی داشته باشند. هرگاه این ایده‌ها یکجا جمع شوند صرفه‌جویی چند ده میلیون دلاری ایجاد می‌شود. گاهی اوقات ایده‌های کارکنان مستقیماً به کارشان مربوط می‌شود درحالی‌که برخی ایده‌ها نیز زیرساخت‌ها را دربرمی گیرند.

یکی از مدیران آئودی می‌گوید:

این نیروی کاری ماست که ممکن شدن موفقیت بلندمدت آئودی را تضمین می‌کند. برنامه ایده‌های آئودی بسیار واضح است؛ بنابراین دریافت پیشنهاد‌های شخصی و بررسی آن‌ها بسیار مهم است.

در بخش توسعه پیشرانه دو نیروی کاری نگهداری متوجه شدند که سیستم تهویه ساختمان در روز و شب کار می‌کند. این دو نفر پیشنهاد کرده‌اند که سیستم‌های تهویه در طول هفته از ۶ صبح تا ۱۰ شب کار کند و البته در زمانی که کارکنان در محل کار حضور ندارند سرعت فن‌ها کاهش یابد. این کار باعث شده آئودی در یک سال حدود ۱۲۲ هزار دلار صرفه‌جویی نماید.


بسیاری از پیشنهاد‌ها شامل صرفه‌جویی در زمان بوده‌اند. برای مثال دو نفر از کارکنان پیشنهاد کرده‌اند سوکت های آچار تورک‌ها با رنگ‌های سبز و قرمز علامت‌گذاری شوند تا استفاده از سوکت ها آسان‌تر شود و ضریب اشتباه کاهش یابد. ایده دیگر نیز توسط سه نفر و برای اندازه‌گیری ابعاد درب خودروها پیشنهاد شده است. آن‌ها زمان موردنیاز برای تنظیم ابعاد درب‌ها را از ۳۴ به ۱۸ دقیقه کاهش داده و در هر سال صرفه‌جویی ۲۰۰ نفر ساعت کاری را رقم زده‌اند.


آئودی همچنین با به‌کارگیری پیشنهاد‌های بیش از ۱۰۱۰۰ نفر از کارکنان خود در تأسیسات گیور و بروکسل خود صرفه‌جویی ۴۰ میلیون دلاری داشته است. آئودی نه تنها ایده‌ها را دریافت می‌کند بلکه جوایزی را بسته به ایده موردنظر در نظر می‌گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Yaser1986

    ۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (76 ديدگاه)

    اونوقت تو ایران از نابغه ها استفاده نمیکنن که هیچ کارگر اگه بخواد حرف بزنه میگن شما چه کاره ای که نظر میدی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2646 ديدگاه)

      ضمن اینکه مدیرامون هم بعد از اینکه مچشون گرفته میشه تو 3 ساعت به کانادا فرار میکنن :/

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Khosrow

      ۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      نه اقا اینجا هم ضررمیزنن هم از کار میزنن / تعدادشون هم کم نیست / هر عملی عکس العملی داره / اونجا رو با خودمون قیاس نکنیم ..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. وحید

      ۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (36 ديدگاه)

      ضمناً اینجا اگر کارمند یا کارگری چنین پیشنهادی داشته باشه مدیر بالا دستش ایده رو به اسم خودش مطرح میکنه و پاداش احتمالی رو هم خودش به جیب میزنه
      انقدر اوضاع کار خراب شده که الان کسی به فکر بهبود اوضاع کاری یا سریعتر انجام دادن و کاهش هزینه ها نیست، اتفاقا برعکس اکثریت به این فکر هستند که به هر نحوی کارشون رو طولانی کنند بلکه مدت بیشتری مشغول بکار باشند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Raha

    ۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    باید جایزه هاش عالی باشند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. الف.ی

    ۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1643 ديدگاه)

    این تفاوت ما و اون هاست
    که اونا آئودی R8 میسازن و ما به جاس کوییک و رانا می سازیم
    البته تقصیر خودمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسام

    ۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    الان آلمانی ها که ساختار سلسله مراتبی و دستوری دارند، فهمیدن که ژاپنی ها با ایده کایزن یا بهبود مستمر چه جوری بازار بزرگترین خودرو دنیا (امریکا) رو از آن خودشون کردن !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      این حرفا کدومه کونگ فو کجا بود، ماشین های ژاپنی به واسطه قیمت کمشون تونستون شبکه گسترده فروش و عرضه ایجاد کنن توی امریکا و بعدا هم تلاششون رو گذاشتن روی چیزی که مصرف کننده با درامد های پایین تر ازشون انتظار داشت ، کاهش هزینه های جانبی و قابلیت اطمینان. این وسط یه فاکتور شانسی البته خیلی به بقاشون و پیشرفتشون کمک کرد و اون هم سبک تر بودن و ارزون تر بودن ماشین هاشون بود که باعث میشد سوخت کمتر مصرف کنن و وقتی قیمت سوخت زیاد شد بازار رو اتوماتیک گرفتن.
      دستمزد از دهه هفتاد میلیادی تا الان توی امریکا افزایش نداشته و قیمت سوختم که زیاد شده، و خب مشخصه که چرا اون خودروهاس کلاسیک و بزرگ تر و مجلل تر امریکایی الان دیگه فروش نخواهند داشت…
      قیمت ماشین ها رو از دهه هفتاد تا الان اگه مقایسه کنید فکر کنم متوجه حرفم بهتر میشید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. achtung

    ۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (423 ديدگاه)

    کارگراشون از مدیران ما فهمیده تر و باهوشترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Fk

    ۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    اینجا برعکسه
    هرچی بیشتر تلاش کنی بیشتر میزنن تو سرت
    هرچی بیشتر حرف بزنی بیشتر بهت انگ میزنن
    دلیلشم بسیار واضحه
    پاچه خواری !!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Fk

    ۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    من اینو ب شخصه تجربه کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    ما سود 200 میلیونی به شرکت رسوندیم 21800 تومن پاداش دادن بخدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. علی ae

    ۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (17 ديدگاه)

    چقدراززندگی لذت میبرندچه خوبه که همه چیزبراساس شایسته سالاری باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا