آئودی

از پیشرانهٔ کوچک‌تر برای آئودی R8 خبری نیست

در فوریهٔ سال ۲۰۱۶ نقشه‌ای از محصولات آیندهٔ آئودی منتشر شد. امروزه می‌بینیم همهٔ خودروهایی که در این تصویر زیر پوشش قرار دارند، معرفی شده‌اند. این خودروها شامل مدل‌های RS5 کوپه، C-BEV (همان E-Tron)، Q8، A6، A7 و A8 می‌شود. در بین اما یک استثناء وجود دارد که آن R8 با پیشرانهٔ شش سیلندر است که هنوز خبری از آن نیست. البته با توجه به اینکه R8 در انتهای لیست قرار دارد، می‌توان فرض را بر این گذاشت که تا پایان سال جاری معرفی خواهد شد.

گفته شده بود نسخهٔ پایه و ارزان‌تر R8 به پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو که هم‌اکنون در مدل‌های RS4 و RS5 مورداستفاده قرار گرفته است مجهز خواهد شد. این موتور ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد که یعنی بیش از ۱۰۰ اسب بخار از نسخهٔ استاندارد R8 V10 ضعیف‌تر است. حال اما مدیر پروژهٔ R8 آقای «Bjorn Friedrich» رسماً ساخت R8 V6 را منتفی دانسته است. وی اخیراً در جریان معرفی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ R8 طی مصاحبه‌ای با Car Throttle گفته است: «V10 بهترین پیشرانه برای R8 است».

این یعنی R8 ادامهٔ عمر خود را هم صرفاً با همان پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی سپری خواهد کرد. از سوی دیگر، شایعاتی هم به عدم ساخت نسل آیندهٔ R8 اشاره داشته‌اند که البته هنوز قطعی نیستند و بنابراین تنها زمان نشان خواهد داد که نسل سوم این سوپراسپرت آلمانی ساخته خواهد شد یا نه. در این شایعات گفته شده یک سوپراسپرت تمام الکتریکی جایگزین R8 خواهد بود که این یعنی کانسپت PB18 می‌تواند پیش‌نمایشی از آن باشد. البته نباید فراموش کرد که R8 E-Tron (نسخهٔ تمام الکتریکی R8) به یک شکست تجاری تبدیل شد.

کانسپت PB18

در همین حال، آقای فردریش شایعات مربوط به‌احتمال ساخت نسخهٔ دیفرانسیل عقب نسل کنونی R8 را رد یا تائید نکرده است؛ بنابراین احتمالاً این نسخه در آیندهٔ نزدیک معرفی خواهد شد. البته در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷ آئودی نسخه‌ای دیفرانسیل عقب از R8 را با نام RWS معرفی کرد اما این یک نمونهٔ تولید محدود بود که تنها ۹۹۹ دستگاه از آن ساخته شد.

R8 RWS

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    کار عقلانی هست برای اینکه یه موتور V6 رو به جای V10 هیجان انگیز بیرون بده نیاز به یه سری چیز ها داره از جمله سیستم تعلیق و ایرودینامیک خیلی خوب که عملکرد ماشین در پیست جبران کنه
    که هزینه تولیدش اونجوری میره بالا
    اگه همین r8 رو با موتور v6 بیرون میداد کسی طرفش نمیرفت
    برای استفاده از موتور کوچک تر در ماشین سوپر اسپورت نیاز به ویژگی های خیلی زیادی هست
    مثل فورد جی تی یه موتور کوچیک ولی دیگر عوامل باعث میشن همیشه در میدون باقی بمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari

      ۲۸ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1886 ديدگاه)

      اتفاقا شما اگه به امارو ارقام فروش مدلهای فراری و لامبورگینی نگاه کنی میبینی مدلهای دوازده سیلندر کمتر از نسخه های هشت سیلندر فروش دارن.شاید باورتون نشه ولی مصرف کنندها موتورهای کوچکتر و با بازده بالاتر و مصرف کمتر میخوان.این که یکی از مدیران ائودی گفته پیشرانه v10 بهترین گزینست ممکنه دلایل اقتصادی و فنی داشته باشه و نه صرفا علاقه و نظر خریداران.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. F22RAPTOR

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    خوب شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Sajjad

    ۲۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    شکر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا