آستون مارتین

آستون‌مارتین پیشرانهٔ V6 هیبریدی خود را جایگزین V8 مرسدس می‌کند

تصمیم بلندمدت مرسدس-آام‌گ برای کنار گذاشتن پیشرانه‌های V8 خود بدین معنی است که آستون‌مارتین باید به دنبال جایگزینی برای موتور ۴ لیتری V8 این شرکت باشد که هم‌اکنون در مدل‌های ونتیج، DB11 و DBX مورداستفاده قرار می‌گیرد. حال به نظر می‌رسد راه‌حل بریتانیایی‌ها برای این مسئله استفاده از قوای محرکهٔ V6 هیبریدی است که توسط خود آستون‌مارتین توسعه یافته است. این موضوع را مدیرعامل آستون «اندی پالمر» در مصاحبه‌ای تلفنی با کارانددرایور اعلام کرده که جایگزین کنفرانس مطبوعاتی آستون‌مارتین و رسانه‌ها در نمایشگاه ژنو شد.

پالمر در این مصاحبه تأیید کرده است که قوای محرکهٔ جدید V6 جایگزین V8 آام‌گ خواهد شد. وی دراین‌باره گفته است:

مرسدس برنامه‌ها برای آیندهٔ تکنولوژی پیشرانهٔ خود را مخفی نکرده (اشاره به جایگزینی موتورهای V8 با نمونه‌های چهار سیلندر هیبریدی) و بدیهی است که ما موتورهای چهار سیلندر را برای آستون‌مارتین مناسب نمی‌دانیم؛ بنابراین ما باید مأموریت خودمان را انجام دهیم

آستون‌مارتین هیچ تخصصی در زمینهٔ تولید پیشرانه‌های V6 ندارد اما پالمر معتقد است مهندسین این شرکت مطمئن هستند که این قوای محرکه ویژگی‌های مناسب با این برند را ارائه می‌کند. همچنین به گفتهٔ وی، هیبریدی‌سازی یکی از بخش‌های اصلی این پروژه است. پالمر در ادامه گفته است:

نکتهٔ اصلی صدا است و لوله‌های اگزوز باید به‌گونه‌ای تنظیم شوند که صدای موتور مثل یک آستون‌مارتین به نظر برسد. بدیهی است که ما می‌توانیم از سیستم هیبریدی و موتور الکتریکی برای پُر کردن گشتاور استفاده کنیم و بنابراین می‌توانیم اندازهٔ سیلندر را با نیروی کمکی الکتریکی جبران کنیم. تا زمانی که این مانند یک V8 احساس شود و صدای باشکوهی داشته باشد، به نظر من راه کاملاً معقولی است و خیلی معقول‌تر از استفاده از چهار سیلندر برای ما خواهد بود

پالمر همچنین تأیید کرده است که آستون‌مارتین همچنان به موتورهای V12 متعهد است. پالمر دراین‌باره می‌گوید:

امیدوارم موتورهای V12 برای مدت طولانی‌تر زنده بمانند. البته میدانیم که این موتورها برای مدتی طولانی دوام نخواهند آورد اما مطمئناً طی چند سال آینده ما می‌توانیم موتورهای V12 را تولید و آن‌ها را با محیط‌زیست سازگارتر کنیم

البته به گفتهٔ کارانددرایور، این شرکت خط تولید پیشرانهٔ V12 خود را از شهر کُلن آلمان به بریتانیا منتقل خواهد کرد یعنی همان جایی که قوای محرکهٔ V6 جدید تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Mercede kaviani

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (551 ديدگاه)

    باتشکر از خبر عالی شما دوست عزیز خبر یسار خوبی است اولین انجین و 6 مخصوصا برای مدل های هیبرید عالی است

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. آرین

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (444 ديدگاه)

    برخلاف بقیه شخصا به موتورهای شیش سیلندر به ویژه خطی خیلی علاقه دارم حتی بیشتر از v8
    مثل موتورهای M بی ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. AMG_63

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    از یه نظر خبر خوبیه واسه استون مارتین چون دارن وعده یه انجین ۶ سیلندر خوب رو به طرفداراشون میدن ولى از یه نظر خبر خوبى نیست از دیدگاه منى که طرفدار مرسدسم به دلیل اینکه واقعاً این انجین ٨ سیلندر ۴ لیترى دست ساز مرسدس یکى از بهترین انجین هایى بوده که تا الان ساخته و حیف که کنار گذاشته بشه و اینکه تصور یه مدل اى ام جى پرچمدار با موتور ۴ سیلندر یه مقدار سخته مگر اینکه با هیبریدى کردن یه قدرت چشم و دهن پر کن در کناره مصرف سوخت بهتر و پرفورمنس عالى و مثل این مدل ٨ سیلندر داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ایمان

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    با ورود آستون مارتین و فراری به جمع ۶ سیلندرها رقابتی دیدنی شکل میگیره با حضور استاد این کلاس یعنی پورشه
    به دنیایِ V۶های هیبریدی خوش آمدید ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Hadi

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    هیبرید کردن بهترین راه بود…
    واقعا کارشون رو خوب بلدن ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. datsun

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3503 ديدگاه)

    GTR و 911 ثابت کردن که یه موتور شش سیلندر چقدر توانایی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Enzo

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    بشخصه موتور شش سیلندر مثل موتور Nisan GTR ندیدم اینقدر انعطاف پذیر.واقعا موتور معرکه ایه این موتور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. بهراد

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    گفته بودم مدل های V12 جاشونو به V8 میدن و تو کلاس سدان های بزرگ و لوکس قرار میگیرن.
    انجین V6 هیبریدی میشه مدل پرچمدار و جای هشت سیلندر های قوی رو میگیرن.
    مدل های 4 سیلندر که اقتصادی و بالانس بودن یه سیلندرشون ناپدید میشه و 1.5 لیتری توربو برقی میشن.
    حالا میترسم روزی برسه که کاپوتو بالا بزنی ببینی دو تا سیلندر کوچولو چسبوندن بغل جعبه فرمون که اونم به گیربکس متصل نشده بخاطر افزایش برد و شارژ دینام و باتری کار گذاشتن. شایدم تکنولوژی سلول خورشیدی تا جایی پیشرفت کرد که احتیاج به این مینی موتورم نباشه.
    ایشالا که خودرو ساز های بزرگ و قوانین جدید بتونن به یه توافقی برسن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا