آستون مارتین

پشت فرمان استون مارتین ونتیج رودستر 2020 جدید

ماه پیش استون مارتین رئیس جدید خود را منصوب کرد، فردی که قبلاً مدیر بخش AMG مرسدس به عنوان یکی از رقبای اصلی استون مارتین بوده است. او توبیاس موئرز است که به خاطر عدم رابطه خوب با رسانه‌ها شناخته شده است؛ اما با هدایت‌های او شاهد تولید محصولات فوق‌العاده‌ای از بازوی پرفورمنس مرسدس طی چند سال اخیر بوده‌ایم و البته همکاری‌هایی نیز بین مرسدس و استون مارتین در جریان بوده است.

استون مارتین ونتیج رودستر

اگرچه او هیچ تأثیر خاصی روی ونتیج رودستر جدید نداشته اما شکی وجود ندارد که حضور موئرز در این برند بریتانیایی باعث ایجاد تغییراتی در وضعیت کنونی و آتی شرکت خواهد شد.

استون مارتین ونتیج رودستر

اما در حال حاضر ونتیج رودستر یکی از شاخص‌ترین محصولات استون مارتین می‌باشد. نیروبخش این خودرو همان پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی AMG است که در مدل کوپه نیز بکار رفته است. همکار این پیشرانه نیز همان گیربکس ۸ سرعته ساخت ZF می‌باشد. قدرت و گشتاور ونتیج رودستر به ترتیب برابر با ۵۰۳ اسب بخار و ۶۸۵ نیوتون متر است.

استون مارتین ونتیج رودستر

اگرچه این خودرو به خاطر مکانیسم برقی سقف خود ۶۰ کیلوگرم سنگین‌تر از برادر کوپه است اما شاسی خودرو در نقاط کلیدی تقویت شده است. این محصول شاخص در عرض ۳.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۳۰۶ کیلومتر در ساعت می‌باشد. بد نیست بدانید شتاب نسخه کوپه ۳.۵ ثانیه بوده و سقف سرعت آن نیز اندکی بیشتر است.

استون مارتین ونتیج رودستر

خود سقف به‌صورت برقی باز و بسته می‌شود و استون مارتین ادعا می‌کند این سقف سریع‌ترین زمان باز و بسته شدن را دارد به گونه‌ای که این فرایند کمتر از ۷ ثانیه زمان می‌برد.

استون مارتین ونتیج رودستر

در واقعیت نیز مکانیسم باز و بسته شدن سقف بسیار سریع انجام می‌شود و می‌توان آن را تا سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت باز و بسته کرد. البته موضوع مهم اینکه موتورهای سقف به نرم و با صدای بسیار کمی این کار را انجام می‌دهند.

استون مارتین ونتیج رودستر

با بسته بودن سقف آرامش زیادی از نظر عدم ورود صدای باد به کابین وجود دارد. البته وقتی سقف پایین بیاید کمی باد به سر و صورتتان خواهد خورد اما وقتی ارتفاع صندلی را به پایین‌ترین نقطه برسانید باد اصلاً به سرتان برخورد نخواهد کرد مگر اینکه واقعاً قد بلندی داشته باشید.

استون مارتین ونتیج رودستر

اما چیزی که با استقبال روبرو نمی‌شود کاهش حجم صندوق از ۳۵۰ به ۲۰۰ لیتر است اما خب هنوز هم می‌توان برخی اشیا را در آن جای داد.

استون مارتین ونتیج رودستر

ونتیج رودستر در زمان حرکت در روزی آفتابی بسیار هیجان‌انگیز بوده و تجربه‌ای لذت‌بخش را رقم می‌زند. همانند مدل کوپه حالت‌های رانندگی اسپورت، اسپورت پلاس و پیست وجود داشته و می‌توان به‌صورت جداگانه‌ای شاسی و قوای محرکه را تنظیم کرد. به این ترتیب شما می‌توانید گیراترین تنظیمات برای گاز و اگزوز را با نرم‌ترین حالت‌های دامپر انتخاب کنید.

استون مارتین ونتیج رودستر

موضوع عجیب اینکه وقتی سقف بسته باشد بهترین صدای پیشرانه را خواهید شنید. وقتی سقف را باز می‌کنید صدای باد روی صدای تولیدی پیشرانه تأثیر می‌گذارد و این تجربه جالبی نیست.

استون مارتین ونتیج رودستر

اما وقتی سقف بسته باشد صدای بسیار زیبایی را خواهید شنید که سرزنده‌تر و پرطنین‌تر از مدل کوپه بوده و یکی از دلایل آن عدم وجود متریال سرکوب‌کننده صدای زیاد می‌باشد.

استون مارتین ونتیج رودستر

به‌هرحال صرف‌نظر از باز یا بسته بودن سقف، ونتیج رودستر خودرویی بسیار ویژه برای سواری است. پیشرانه ۸ سیلندر خودرو فاقد تأخیر بوده و پرفورمنسی مثال‌زدنی دارد. گیربکس نیز به خوبی کار می‌کند اما فاقد تیزی و دقت گیربکس‌های دوکلاچه موجود در خودروهایی همچون پورشه ۹۱۱، مرسدس-ای ام جی GT یا آئودی R8 است.

البته این شاسی و فرمان استون مارتین است که تجربه رانندگی ونتیج رودستر را تعریف می‌کند و هر دو نیز بسیار خوب هستند. طرز رفتار خودرو در راه‌های پرپیچ‌وخم نسبت به خودروی یاد شده سنتی‌تر است.

استون مارتین ونتیج رودستر

به‌هرحال رودستر بیشتر از نسخه کوپه لذت‌بخش است زیرا انعطاف بیشتری داشته و با باز کردن سقف تجربه‌ای متفاوت به دست می‌آید.

استون مارتین ونتیج رودستر جدید با شدت تمام به جنگ رقبای آلمانی همچون پورشه، مرسدس و آئودی رفته است. بله ونتیج خودروی گران‌قیمتی بوده اما جدیدترین محصول روباز استون مارتین محصولی سریع، توانا و بسیار لذت‌بخش می‌باشد. صدای تولیدی پیشرانه نیز دوست‌داشتنی بوده و راندن آن نیز هیجان‌انگیزتر از مدل کوپه می‌باشد.

مشخصات استون مارتین ونتیج رودستر

  • قیمت: ۱۲۶۹۵۰ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۵۰۳ اسب بخار/۶۸۵ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۳.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۳۰۶ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۰.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Shirko

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (253 ديدگاه)

    نمای جلوش زیاد به دل نمی شینه .

    موافقم 34
    مخالفم 26
  2. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (990 ديدگاه)

    در جلو خودرو نشان استون مارتین بردارین بعد نما جلو ببینید بیشتر طراحی مثل یک خودرو الکتریکی هستش
    بدترین قسمتشم چراغ جلو هستش که علت این مدل طراحی من متوجه نشدم
    فقط کافی طراحی نسل قبل مدلهای استون مارتین ببنید چه با ابهت بودن و زیبا

    موافقم 21
    مخالفم 8
    1. ارشیاSVJ

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1749 ديدگاه)

      دلمون برات تنگ شده بود
      کجا بودی یه مدت؟!؟!راستشو بگو با کی کجا رفته بودی؟؟!!????

      موافقم 8
      مخالفم 2
    2. Hadi

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      خیلی جذاب شده مخصوصاً تو این رنگ با رینگ های مشکی…
      موتور c63s هم روش هست و دیگه حرفی باقی نمیزاره…

      موافقم 7
      مخالفم 1
    3. Sina

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      کاملا درسته .
      مثلا وقتی به One:77 که به نظرم یکی از زیبا ترین ماشینای تاریخه یا ونکوئیش و یا حتی DB11 نگاه میکنی نمای جلوی این زیبا نیست.
      کلا نسل قبل ونتیج هم چراغای جلوش زیبا نبود و زیادی ساده بود.

      موافقم 6
      مخالفم 0
  3. ارشیاSVJ

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    طراحیش عالیه!!
    و به سلامتی هزارمین کامنتم رو هم فرستادم!!???

    موافقم 14
    مخالفم 4
  4. MaF

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    یذره سرعتو وزن کمتر باعث نمیشه نسخه کوپشو به این ترجیه بدم

    موافقم 4
    مخالفم 0
  5. MC20

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    کلا با ماشین های رودستر،اسپایدر،کانورتیبل،کبریولت حال نمیکنم نه اینکه بدون سقف بده ها ولی من مدل کوپه سقف رو خیلی دوست دارم که تو ماشین های سقف پارچه ای خوب در نمیاد سقفش و اینکه وزن ماشین زیاد میشه و عملکرد رو میاره پایین البته بعضی ها میگن مگه چقدر سرعت میخواییم باهاش بریم و اینا

    موافقم 1
    مخالفم 4
  6. Ho3in

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    خیلی خیلی خوشگله اما داشبوردش به درد نمیخوره شما داشبورد بنتلی رو روی این ماشین بزاردیگه خودتون حساب کنید چی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 3
  7. (Saeed(peugeot

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    خدای من چقد خوشگلهههههه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  8. Sina

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    عقبش و فرم کلی ماشین عالیه ولی چراغای جلوش زیادی ساه هستن و جالب نیستن.تو DBX هم خوب در نیومده بود جلوش
    و قیمتش هم خیلی زیاده با این پول یه M8 کامپتیتشن یا نسخه گرند کوپه اش و یا ۹۱۱ و R8 خیلی به صرفه تر هستن.
    ولی در کل ماشین خیلی خوبیه

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. MaF

      ۲۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (344 ديدگاه)

      ادم هرکدوم ازینارو بگیره فرقی نمیکنه بازم راضی کنندس

      موافقم 2
      مخالفم 0
  9. سرزمین آفتاب

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (74 ديدگاه)

    واقعا با رقباش فرق میکنه منظورم ظاهرشه
    خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا