اشکودا

کودیاک L&K، پرچم‌دار جدید اشکودا در ژنو

پس از معرفی نسخه‌های L&K ساپرب و اوکتاویا، اشکودا هم‌اکنون این تریم لوکس را برای شاسی‌بلند خود یعنی کودیاک نیز در نظر گرفته است. این حروف که مخفف نام مؤسسان کمپانی یعنی Václav Laurin و Václav Klement بوده باعث می‌شود این شاسی‌بلند چکی به لطف جلوپنجره کروم درخشان و سپر عقب تغییر یافته و وجود یک جفت خروجی اگزوز غیرواقعی به همراه عناصر متالیک از سایر نسخه‌ها متمایز شود.

skoda-kodiaq
تکمیل کننده تغییرات ظاهری کودیاک L&K استفاده از رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی و نشان‌های Laurin & Klement روی گلگیرهای جلو است تا به همه نشان دهد که با شاسی‌بلند معمولی طرف نیستیم. به‌صورت استاندارد این خودرو دارای چراغ‌های جلوی کاملاً LED می‌باشد.

skoda-kodiaq
داخل کابین شاهد غربیلک فرمان پوشیده شده از چرم مشکی یا بژ بوده و همچنین لوگوهای ویژه این خودرو را روی صندلی‌ها، داشبورد و حتی روی صفحه‌نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی خواهیم بود. عناصر پیانو بلک بکار رفته در کابین شاید زیبا به نظر برسند اما این سطوح سریعاً کثیف خواهد شد.

اشکودا به منظور جذابیت هرچه بیشتر لیست تجهیزات سخاوتمندانه‌ای از جمله سیستم صوتی کانتون، نورپردازی LED، پدال‌های آلومینیومی و کف‌پوش‌های ویژه را در نظر گرفته است. کودیاک L&K همچنین از صندلی برقی راننده، حسگر باران، رکاب‌های ویژه با نوشته کودیاک و پشت آمپرهای تمام دیجیتالی سود می‌برد که برای اولین بار در کاروک دیده شده است.

skoda-kodiaq
زیر کاپوت این خودرو پیشرانه‌های متنوعی دیده می‌شوند که کوچک‌ترین آن‌ها نمونه جدید ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۵۰ اسب بخار است. نسخه ۲ لیتری دیگر قدرت ۱۸۰ و ۱۹۰ اسب بخاری دارد که از فیلتر جذب کننده ذرات سود می‌برد.

البته پیشرانه‌های دیزلی با گشتاورهای بیشتر نیز در دسترس هستند. نسخه ۲ لیتری دیزلی با خروجی ۱۵۰ و ۱۹۰ اسب بخار عرضه می‌شود. نمونه فول بنزینی یا دیزلی این خودرو به‌صورت استاندارد دارای سیستم چهار چرخ محرک بوده و مدل‌های ارزان‌تر با پرداخت پول بیشتر از این سیستم سود خواهند بود.

اشکودا کودیاک L&K ماه آینده در نمایشگاه خودروی ژنو حضور خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ژان وال ژان

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    اشکودا از اون خودروسازان خیلی درستکار ، مظلوم و کم سر و صداست که خیلی خاطرشو می‌خوام

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بی نام

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      مظلوم؟ =))))) چه ظلمی بهش میشه آخه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. pool

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (55 ديدگاه)

        بقیه رو هم اسکی میرن کل بازارا رو گرفتن این راه خودشو میره و تلاش میکنه ونون بازو خودش رو میخوره بعضی از شرکت ها تازه به دوران رسیده نگاه کن چجوری به قدرت رسیدن این هیچ وقت از تلاش دیگران استفاده نکرده

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا