اشکودا

مسافرکشی با اشکودای رالی

اشکودا در آستانه کریسمس یک غافلگیری جذاب را تدارک دیده است. شما انتظار دارید که وقتی منتظر یک خودروی تاکسی هستید با یک ماشین راحت، تمیز و مطمئن مواجه شوید. کسی از سواری با تاکسی انتظار هیجان و دریفت همانند فیلم تاکسی را ندارد. اما به همت اشکودا اکنون تعداد معدودی از افراد در پراگ که منتشر تاکسی بودند توانسته‌اند تجربه‌ای متفاوت را با خودروی رالی این شرکت داشته باشند.


برای این منظور اشکودا از قهرمان پنج دوره رالی چک و یک دوره قهرمانی اروپا، Jan Kopecký دعوت نموده تا در خودروی رالی فابیا R5 قرار گرفته و به عنوان راننده به جابجایی مسافران در اطراف شهر پراگ بپردازد. این قهرمان اذعان کرد که این تجربه‌ای واقعاً منحصر به فرد برای او بوده و خوشبختانه هیچ کدام از ۲۳ نفر مسافر او نیازی با استفاده از پاکت تهوع نداشته‌اند!

این خودرو بدون صندلی‌های عقب و با وجود رول بار در داخل کابین و صندلی‌های سطلی، برای مسافران چندان ایده آل نیست. مسافران این تاکسی منحصر به فرد به‌جای کرایه تاکسی باید همانند نقشه‌خوان خودرو عمل کرده و یادداشت‌های سرعت را خوانده و حتی برف‌پاک‌کن را روشن کنند!

هرچند این برنامه تنها یک شوی تبلیغاتی برای اشکودا محسوب می‌شود اما فابیا R5 رالی، پادشاه بی‌قیدوشرط کلاس خود بوده و سه دوره قهرمانی مسابقات ملی و WRC2 و حداقل ۱۴ عنوان دیگر ملی را برای اشکودا به همراه آورده است. این هاچ‌بک مسابقه‌ای مجهز به موتوری ۱.۶ لیتری توربوشارژر با قدرت ۲۹۰ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن‌متر است. یک گیربکس دستی ۵ سرعته متوالی، نیرو را به هر چهار چرخ ماشین منتقل می‌کند. بدین ترتیب این خودروی ۱۲۳۰ کیلوگرمی تبدیل به یک موشک جیبی می‌شود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. A.B

    ۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    چه حالی میدن به ملتشون واسه سال نو ملت ماهم باید بشینن ببینن چند عیدی میدن امسال !
    داییمم یبار بهم عیدی داد بچه بودم وقتی خواستیم بریم ازم گرفتش!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. lawyer hamid

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (73 ديدگاه)

    اینجا هم عیدی میدن ولی یجور دیگه???
    اینجا دم عید که میشه ایران خودرو و سایپا عرضه رو کم میکنن و قیمت رو حسسسسابی میکشونن بالا، بعدش یه طرح میذارن به اسم تحویل فوری و مدل سال جدید و پونصد کمتر از بازار و از همه مهمتر با وام زیاد و بازپرداخت بلندمدت ???
    بعدش ملت همیشه در صحنه هم برای گرفتن این عیدی سریع و با عجله میدوئن تو صف خرید که مبادا خدای نکرده یوقت جا بمونن و از این طرح نفعی نبرن???
    بعدش دوباره مثل آخر هر سال انبارای فرغون سازامون به راحتی خالی میشه و دم عید نقدینگی هم براشون ایجاد میشه و مردم هم خوش و خرم ماشین صفر سوار میشن???
    پس نتیجه میگیریم که اینجا هم به ملت دم عید احترام میذارن و بهشون ماشین سی چهل سال پیش ولی صفر کیلومتر با قیمت بسیااااااار پایین میدن???
    آخر سر هم همگی راضی وخوشحال، اومدن سال جدید رو باهم جشن میگیریم???
    پیشاپیش عید رو به خودروسازهای عزیزمون تبریک میگم???
    منتظر عیدی گرفتن ازشون هستیم???

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا