اشکودا

تولید یک‌میلیون دستگاه شاسی‌بلند توسط اشکودا

اشکودا در سال ۲۰۰۹ و با تولید مدل یتی وارد بازار شاسی بلندها شد و در کل تعداد ۶۸۴۵۰۰ دستگاه از این خودرو را تولید نمود. شایان ذکر است مدل یتی انتهای سال پیش به خاطره‌ها پیوست؛ اما جایگزین این خودرو یعنی کاروک قبلاً فروش ۸۷۸۰۰ دستگاهی داشته درحالی‌که برادر بزرگ‌تر آن یعنی کودیاک به‌صورت ۷ نفره هم عرضه می‌شود و به خانه ۲۱۵۷۰۰ نفر راه یافته است.


جدیدترین محصول اشکودا برای بازار چین یعنی کامیک نیز پیش از این ۱۲ هزار سفارش را دریافت کرده است. با جمع کردن تمامی این اعداد به رکورد تولید یک‌میلیون دستگاه شاسی‌بلند توسط زیرمجموعه چکی فولکس‌واگن می‌رسید.


یک میلیونمین شاسی‌بلند تولیدی اشکودا یک دستگاه کاروک از نوع تریم Ambition است که در تأسیسات Kvasiny ساخته شده و دارای رنگ بدنه سبز است. نیروبخش این قدبلند پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۵۰ اسب بخار بوده و همکار پیشرانه هم یک گیربکس آپشنال DSG می‌باشد. این کراس اوور کامپکت قبلاً توسط خریداری اسپانیایی سفارش داده شده است.


اشکودا نه تنها در خانه‌ی خود یعنی جمهوری چک اقدام به تولید شاسی‌بلند می‌کند بلکه در چین و روسیه نیز سایت تولید دارد. این خودروساز همچنین به‌صورت موقت در آلمان هم اقدام به تولید شاسی بلندهای خود کرده تا پاسخگوی نیازهای رو به افزایش مشتریان باشد. شاسی‌بلند کلاس C اشکودا حداقل تا پایان دهه میلادی جاری در تأسیسات فولکس‌واگن ساخته خواهد شد. در همین مکان بدنه اشکودا فابیا هم رنگ‌آمیزی می‌شود. این تأسیسات میزبان مونتاژ شاسی‌بلند تیگوان و پورشه کیمن بوده و در سال ۲۰۲۰ هم فولکس T-Roc کانورتیبل در آن تولید خواهد شد.


اشکودا بازهم سبد محصولات شاسی‌بلند خود را گسترش خواهد داد و در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ اقدام به معرفی نسخه تولیدی کانسپت ویژن X خواهد نمود. این خودرو یک شاسی‌بلند ساب کامپکت بوده و قرابت نزدیکی با سئات آرونا و فولکس‌واگن T-Cross خواهد داشت.


اولین شاسی‌بلند اسپورت و RS نشان اشکودا نیز چند وقت دیگر در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی خواهد شد. اشکودا کودیاک RS عنوان سریع‌ترین شاسی‌بلند ۷ نفره نوربرگ رینگ را در اختیار دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. سید

    ۲ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (132 ديدگاه)

    ایول اشکودا…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا