ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۸۹ دیدگاه‌ها

  1. aria

    ۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    خخخخخخخخخخخخ ببین چطور عصبی میشن ها. عجب حالی داره این عصبانییت اینا .ببین چطور جلیز و ولیز میکنند خخخخخخخخخخخخخخخ باز منفی ها رو شروع میکنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اشكان2

      ۹ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (5 ديدگاه)

      مطمئناً استفاده از ادبیات سخیف و بچه گانه و فرار از واقعیتهاو منطق، نشانه کم اوردن و عصبانی شدنه
      و به دلیل ناتوانی پاسخ دادن در بحثهای منطقی، برخی ها مجبور به بی ادبی و توهین و چرت وپرت گویی شدن
      حالا نظرات رو بخونید ببینید کی واقعاً کم آورده

      خیلی جالبه
      ادای آدمهای حق به جانب رو میگریند
      در واقع میشه تا حدی از این نظرات فهمید که چه حالی داشتند و جالبه حال خودشون رو به دیگران نسبت میدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سعید

    ۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اریا گفته بودی شتاب سمند فقط به دلیل وزن بیشترش از ال 90کمتره حالا میخواستم یه چیزیو بگم مگه وزن سمند بنزینی 1220 کیلوگرم و وزن ال نود 1100 کیلوگرم نیست؟ مگه ال نود 105 اسب بخار قدرت نداره و سمند ای اف هفت 115 اسب بخار؟ حالا بنظرت این 10 اسب بخار برتری ایا نباید بتونه این 120 کیلو رو تو شتاب 0تا 100 جبران کنه؟ پس چرا نمیتونه بنظرت مشکل کجاست ایرودینامیک؟ طراحی گیربکس؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۷ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      مشکل شتاب سمند(که البت مشکلی نیست یک ثانیه) احتمالا در ضرایب دنده هاست. البت ما راضی هستیم چون شتابش از مگان بهتره و همین کفایت میکنه. و علت شتاب کمتر در وزن بیشتر هست (اصل علمی) شتاب کمتر مگان از لوگان با یک موتور این اصل رو ثابت میکنه؟ شما جواب بدید . چرا مگان از لوگان شتاب کمتری دارد.؟؟؟ همین جواب را برای سمند هم صدق میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. aria

    ۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    قابل توجه معاندین سمند. سمندی که در سه ماهه آخر سال 90 و فروردین 91 تولید شد دچار واشر سوزی شد که با تعویض شرکت قطعه ساز مشکل کلا حل شد و اکنون نه در تعمیر گاهها و هیچ جا این مشکل گزارش نشده. حتی من خودم از شرکت ایرانخودرو (تعمیر گاه) سوال کردم تعمیر کار میگفت از تیرماه به بعد موردی نداشتیم. ولی روغن ریزی کمتر شده ولی متوقف نشده.که اونم درست میشه. فعلا شکر خدا یک موتور 20 و بدون ایراد هست بخدا از رانندگی لذت می برم نرمنر و ساکت تر و پر شتاب تر و دلچسبتر از موتورهای جدید 16 سوپاپ مثل tu5 , ,وk4mوl4

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. اشکان

    ۶ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (467 ديدگاه)

    نگاهی به ضریب آیرودینامیک چند خودرو:
    زانتیا=0.29
    پژو 405=0.31
    پژو 206=0.33
    پژو پارس=0.34
    مگان=0.35
    پراید=0.35
    ال 90=0.36
    سمند=0.36
    پیکان=0.44
    هر چی ضریب آیرودینامیک خودرو کمتر باشه نشان از مقاومت کمتر خودرو در برابر باد داره و این نشان دهنده آیرودینامیک بهتره.دوستانی که میگفتن سمند آیرودینامیک بهتری نسبت به ال 90 داره سخت در اشتباه بودند.از نظر آیرودینامیک مثل هم هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۶ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (99 ديدگاه)

      منبع حرف شما چیه؟
      اخه یه جا نوشته بود مال ۴۰۵
      .۲۸
      است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. شاهین

    ۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    همه میدونن که هم از نظر طراحی داخلی و هم نسبت به برتر بودن موتور و گیربکس سمند افتضاح هست …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۷ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      شما برو اول انشائ فارسی یاد بگیر بعد بیا نظر بده. یا یک مترجم بیار تا ترجمه کنه نظراتت را

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. assassin

        ۷ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        اقا درست حرف بزن این چه طرز حرف ردنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. مهرداد

    ۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    چرا اطلاعات دروغ میدین آخه…L90 که اصلا به 205 تا نمیرسه و حداکثر سرعتش 185 تاس.. سمند هم 190 تا بیشتر نمیره و اصلا بالای 200 تا نمیره..تازه اگه موتورش از کار نیافته….در ضمن حداکثر سرعت مزدا 3 210 تا هست,یعنی سمند با مزدا 3 یکیه؟!؟!؟
    206 sd v8 با اون آیرودینامیکیش و 110 اسب بخار بودنش 196 تا میره… لطفا اینقدر الکی ننویسید…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۷ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      کسی که اسم سرعت نبرد اینجا. شما با خودت بحث میکنی؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. dan2dan

        ۷ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (61 ديدگاه)

        کسی اسم سرعت نیاورد؟
        یعنی تو نبودی میگفتی با سمند 220 تا رفتی؟
        البته شما خطای میلومترو در نظر نمیگیری

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. aria

        ۷ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        تو برو روی فرمون ال 90 را بخون بعد بیا بگو چی نوشته است هر وقت قبول کردی که در بعضی ال90 ها داچیا نوشته است

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. نادر

    ۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    حالا شما بگو کدوم اقتصادی تره؟عمو اشکان! اینکه جلوبندی ال نود 470 هزار کیلومتر رو طی می کنه ! اولا اینها تبلیغاتی است که هر کمپانی برای جلب مشتری و بازار داره! (زیاد ذوق زده نشو) دوما اون بنده خدا در مورد ماشینی حرف می زنه که ساخت خودشونه نه مونتاژ توی کشورهای جهان سومی که حتی اگر نظارت هم داشته باشند باز هم دست ایرانی توی ساختش دخیل شده! (تازه درصدی بیشتری هم از قطعات بومی سازی شده و در قراردادشون هم هست انتقال تکنولوژی ساخت به ایران که رفته رفته تمام ایرانی بشه که تا حد زیادی شده و تفاوت ساخت مدل های جدید با قدیم مشهوده!) دوما اون بنده خدا این ماشین تولیدیش رو در جاده های اروپا با اون همه استانداردهای بالا تست کرده نه چاله چوله ها و سرعت گیرها جاده هایی که هر ثانیه یه چرخت می افته تو یکیش ! زیاد به عمر مفید قطعات ماشین با این دست نوشته هات بسنده نکن و جنبه احتیاط رو از دست نده. یعنی منظورم اینه که تفاوت تولید و مونتاژ در اروپا تا اینجا در نظر بگیر.
    در مورد اینکه گفتی یکبار تعویض کردن در زمان طولانی تر قطعات ال نود به صرفه تر است. این را باید گفت که صد در صد این ارقام تعیین کننده عمر مفید قطعات نیست بلکه پارامترهای دیگه مثل نوع رانندگی و شرایط نگهداری خودرو می تونه روی عمر مفید قطعات اثر بیشتری داشته باشه. ضمن اینکه تهیه قطعات از نظر کمبود در بازار برای ال نود و گرانی لحظه ای با توجه به ارزبری اون دیگه این فرمول های رو که نوشته بودی تغییر می ده! و شما تا کی مطمئنی که از نظر کیفیت و کپی سازی های (چینی) شامل قطعات ال نود نشده باشه؟!! فورد با اون همه عظمتش در چین برای ساخت فعال شده چه برسه به ال نود!.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. aria

    ۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    آره راست میگی . حالا شما تنبلی مگان را توجیح کن. اگه شتاب کم برای سمند(یک ثانیه) عیبه برای مگان فلان قیمت ننگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۷ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      سعید جون این کامنت بالا مال شماست .توجیح شتاب مگان

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. dan2dan

      ۷ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      دقیقا یکی از ایراداتی که به مگان میگیرن همین شتاب کم تو رنج قیمتیشه دیگه،

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. aria

    ۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    توجیح شتاب کمتر مگان(115 اسب) از لوگان (105 اسب) فقط و فقط اضافه وزن مگان هست (اگه شما دلیل دیگه دارید بفرمایید) همین دلیل باعث شتاب کمتر سمند (یک ثانیه) از لوگان هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. aria

    ۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    بعضی از هموطنان عزیز فکر و تصور میکنند که اگر افغانستان خودرو تولید کنه از ایران بهتره. اقا درته یک سری مشکلات کیفی در تولیدات داخلی هست اما همش که اینجوری نیست .چوب حراج به آبروی محصولات داخلی نزنید کم کم یاد بگیرید که محصولات ما هم میتوانند با کیفییت باشند لا اقل دست کمی از هند و چین و ترکیه و روسیه و رومانی ندارند. موتور ملی از همین محصولات است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حسین

    ۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    آقامیشه اسم مگانوکناراسم سمندنیارید..آخه مگان کجاسمندکجا..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حسین

    ۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    به جای این همه بحث الکی برید ببینید در مقایسه با ماشین های هم قیمت در مناطق ازاد کدوم قطعات کیفیت کمتری داره و به سازنده گزارش بدید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علی 55

    ۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    سلام . من ال90 مدل 90 دارم. بر عکس اونهمه تعریف در تاریخ 20 دیماه در هنگام رانندگی با دور موتور 3000 ناگهان موتور از حرکت ایستاد ولی خاموش نشد نیمه جون بود. امداد خودرو امد و در تعمیر گاه گفتند یک پیستون ذوب شده . الان منتظرم قطعه بیاد میفروشمش یک ماشین سمند یا 405 معمولی می خرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۷ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (99 ديدگاه)

      همون لحظه ای که ماشینت رو فروختی باید ماشین بخری!
      اگه بعد از عید بفروشی بهتره
      چون ممکنه الان بفروشی یه ساعت دیگه که بری بخری گرون شده باشه!!
      من بین سمند ها این ef7 جدید ها که 2تا ایربگ داره رو پیشنهاد میکنم!!
      البته اگه سفارش بدی قطعات درجه یک واست بسازند و اختلاف قیمتش رو هم بدی بهتره!!
      بازم میگم اگه الن فروختی و پیش خرید کردی یا فردا خریدی ضرر کردی!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. aria

      ۷ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      بلاخره یک ال90ی راستگو پیدا شد و ایرادات اون رو گفت . اینم از ال 90 که فکر میکردید خراب نمیشه. اقا پیستون ذوب کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. سعید

    ۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اریا وزن خالص مگان 1600 سی سی 1300 کیلوگرم هست و وزن سمند 1220 کیلوگرم وگشتاور مگان 1600 سی سی 152 هست و سمند ای اف هفت 155 پس سمند گشتاور بیشتری هم داره با اینکه وزنش کمتره ولی تو سایت ها شتاب 0 تا 100 سمند ای اف هفت رو 11.9 زده ولی شتاب مگان رو 11.1 زده پس اگه سایت ها درست اعلام کرده باشن بازم شتاب سمندبا وجود وزن کمتر و گشتاور بالاتر از مگان 1600 کمتره حالا تو این اعداد رو قبول داری؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. aria

    ۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    بله . چرا که نه . من که مثل بعضی ال90یها بی منطق نیستم که به مستندات منفی بدم .ولی این نشون میدهشتاب یک ثانیه کمتر برای خودرو عیب نیست .شتاب سمند با مگان نیم ثانیه تفاوت داره و در واقع برابر است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حسین

    ۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    سمند=پیکان ارتقایافته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. aria

    ۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    آقا از قرار معلوم ال90 هم در حال چینیزاسیون هست . دلیلش هم کیفیت موتورش هست .این همون موتوری هست که سرش قسم می خوردید.دیگه از کیفییت ال90 صحبت نکنید ها. یعنی پرای یک سال کار تا حالا پیستون ذوب نکرده. خخخخخخخخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سعید

    ۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    ببین اریا من واسه اولین باره میبینم کسی از موتور ال90 ایراد بگیره ولی من خودم تو تابستون گرم خوزستان که دمای هوا بیش از 50 درجست کولر روشن دور موتور روخیلی وقتا تا 6500 میارم که بخوام دنده عوض کنم ولی ماشا لله هزار ماشا لله بزنم به تخته اخ هم نگفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۸ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (163 ديدگاه)

      سعید جون دومی هم رسید .کامنت پایین رو ببین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. حسن

    ۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    مال من پلوسش خراب شد که شرکت درستش کرد ولی موتورش خوبه پلوس هم تعویض شد و الان خوبه دیگه صدا نمیده شکر خدا ولی سوختش یک کم بیشتره. ترکیبی تا 10 میرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. حسن

    ۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    البته مال من e1 هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. حسین

    ۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    سمند خیلی از پیکان بهتره!منصف باش حسین!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. aria

    ۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (163 ديدگاه)

    هر دم ازین باغ بری می رسد. کیفییت ال90 همینه که اینا میگن یا چیزی که شما میگید. یکی پیستون ذوب کرده . یکسی پلوس رد کرده .فردا هم میگن عقب خودرو سر پیچ فرار کرده و به خونه بر نگشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. aria

    ۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (163 ديدگاه)

    آقا دیروز یه اقایی در به در دنبال عقب ماشینش (ال90) بود . میگفت اخرین بار سر یک پیچ فرار کرده و هنوز به خانه برنگشته. می گفت می ترسم جامعه خرابه این طفلی را هم الوده کنند . از ذوستانی که ازش اطلاع دارند . خ خخ خ خخ خ خخ خ خخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. افسانه

    ۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه نفر منو راهنمایی کنه لطفا خودمو خفه کردم تا 20ملیون جمع کردم ولی به هیچ نتیجه ای برای خرید خودرو نمیرسم چی بخرم بهتره اصلا بخرم یانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hesam

      ۸ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (40 ديدگاه)

      فعلا ماشین نخر بزار بعد عید شاید ابن سیاه بختی از تو ایران بره قیمتا مثل اول شه
      ماشین برا ی خانوم فقط 206 تیپ5

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نادر

      ۸ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (25 ديدگاه)

      من نظرم با این قیمت (20 تومان) سمند se بهترین گزینه است. کمبود بعضی از آپشن ها رو خودت با اختیار و انتخاب اضافه می تونید بکنید. نرمی فرمان + ترمز گیری خوب (بزرگ شدن دیسک ترمزها و بوستر ترمز) + هندلینگ و سرعت نهایی عالی در خارج شهر + امنیت .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aria

        ۹ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        خانم افسانه. بهترین گزینه شما برای خودرو نو سمندse هست. کلا هم نسبت به قیمتش خوبه. باور کنید سمند را. چرا تولیدات داخل را به چشم حقارت نگاه می کنید. همین الان بخر که فردا دیر است

        موافقم 0
        مخالفم 0
  25. سعید

    ۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اریا اگه بحث کیفیت موتور باشه که موتور ای اف هفت استاد بی چون و چرای بی کیفیتیه اون از روغن ریزیش اون از واشر سر سیلندرش خودتم میدونی البته الان میخوای بگی این معایب تو مدل 91 رفع شده که بنظرم هنوز یکم زوده قضاوت کنیم بعدشم حالا دو نفر ازش ایراد گرفتن که دلیل نمیشه همه ال 90 ها رو زیر سوال ببریم حالا مال اون اقا مدل 90 بوده مشکل پیدا کرده شاید استثنا بوده تو چرا مال اشکانو نمیگی که مدل 87 هست و تا حالا مشکلی نداشته بعدشم من خودم هروقت بخوام برم باش تو جاده از موتورش کاملا اطمینان خاطر دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۸ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (163 ديدگاه)

      سعید جون سمند یراد واشر داشت که حل شد . اصلا نداره مشکل. اما ال90 پیستون ذوب کرده آقا پیستون ذوب کرده.ef7 تا حالا پیستون ذوب نکرده. ال 90 عیباش هم مثل قیافه اش تابلو هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  26. حسین

    ۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    شما که پول جمع کردی
    حتما پولت رو امروز به ماشین یا طلا یا دلار تبدیل کن!!
    فردا دیره!!
    من توصیه می کنم یه سورن ای اف7 بخر!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. :)

      ۸ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (15 ديدگاه)

      موافقم که پول نقد نباید نگه داشت ولی به نظرم 405 slx بهتره: موتور خوب ، اتاق شبیه پارس و قیمت پایینتر از 20 تومن ؛ باقی پولم ارز یا بورس :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  27. حسین

    ۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    اقا اگر فردا یا بعد عید پراید شد 20 تومن نگید کسی به من نگفت ها!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. سعید

    ۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اریا میدونی عقب اون ال90 کجا رفته؟ رفته امداد خودرو رو خبر کنه که بیان سمند ای اف هفت جناب رضا حسینی جبلی رو درست کنن که وسط جاده نگهشون داشته و تو دو صفحه قبل در مورد مشکل ماشینشون(سمند با موتور ef7) توضیحاتی داده بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aria

      ۸ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      سعید جون شاید هم رفته دنبال پیستون برای ال90 آقای علی 55 پیداکنه یا رفته برای ال90 حسن پلوس بیاره (ال90 رفته پولوس بچینه)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. dan2dan

    ۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (61 ديدگاه)

    واقعا برا سایت پدال متاسفام که حرفای بعضیا که از روی بی منطقی و بچگی هست تایید میکنه،من که دیگه چیری تو پدال نمی نویسم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. حسین

    ۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    حرفی رو تایید نمی کنه فقط می بینه دارای مشکلات اخلاقی و…نباشه!!تازه اونم بیشتر واسه تازه وارد ها!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا