اینفینیتی

موتور توربوی جدید اینفینیتی با فناوری کمپرس متغیر

اینفینیتی در نمایشگاه پاریس با موتور توربوی جدید از سری VC خود، تکنولوژی و توانایی فنی بالای خود را به رخ کشیده است. این پیشرانه، نخستین موتور تولید انبوه جهان با فناوری ضریب کمپرس متغیر است.

infiniti-vc-turbo-tech-paris-3

infiniti-vc-turbo-tech-paris-2
تکنولوژی فشرده‌سازی یا کمپرس متغیر موتور، چیز تازه‌ای نیست اما عملی کردن آن در مقیاس انبوه و تجاری تاکنون میسر نشده بود. موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربوی بنزینی اینفینیتی، می‌تواند به اندازه یک موتور V6 قدرت تولید کند و در عین حال سبک‌تر و کوچکتر از آن نیز هست. بعلاوه راندمان این پیشرانه مشابه یک موتور دیزلی مدرن امروزی است.

infiniti-vc-turbo-engine-benefits-large

infiniti-vc-turbo-high-power-original
عملکرد سیستم کمپرس متغیر در پیشرانه VC توربو با کمک چند بازو و اتصالات اضافی در قسمت شاتون و میل‌لنگ صورت می‌گیرد. بدین ترتیب مجموعه پیستون می‌تواند در ارتفاع بالاتر یا پایین‌تری حرکت کند. این موضوع باعث می‌شود تا ضرایب متغیری برای تراکم حاصل گردد. در بالاترین کارایی مورد نیاز این نسبت تراکم به ۸ به یک می‌رسد و در زمانی که نیاز به راندمان بالاتری باشد این نسبت به ۱۴ به یک افزایش خواهد یافت. نحوه عملکرد این سیستم را در ویدئوی زیر می‌توانید مشاهده نمایید. [دانلود ویدئو]

خروجی مورد انتظار این پیشرانه ۲.۰ لیتری به ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور آن به ۳۹۰ نیوتن‌متر می‌رسد. این در حالی است که میزان تولید سروصدا و ارتعاش نیز در مقایسه با سایر موتورهای مشابه و به ویژه موتورهای دیزلی به مراتب کمتر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. فقط آمریکایی

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    این موتور از نظر اسب بخار از موتور لند کروز 6سیلندر قوی تره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

      ۱۰ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      برای لند کروز کسی که به قدرت اهمیت چندانی نمیده. لندکروزر تو زمینه های دیگه ای فرمانروایی میکنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Shahryar

        ۱۱ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (237 ديدگاه)

        میشه بگین دقیقا به چی اهمییت میده،؟
        اصلش قدرت و گشتاوره که این موتور از نظر قدرت و گشتاور بالاتره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. کامیاب

      ۱۰ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (499 ديدگاه)

      بیشتر از اسب بخار و گشتاور،پیک گشتاور مهم هست،و خب لندکروز نمودار پیک گشتاوری جالبی نداره،ولی یه فاکتور داره به نام تداوم تولید نیرو،به زبان ساده تر یعنی اینکه موتور چقدر میتونه حداکثر گشتاورو در شرایط متفاوت حفظ کنه.
      برای مثال یه موتور هس تمامی گشتاورشو از دورموتور 3000هزار ارائه میده،ولی وقتی به سربالایی میرسه،دورموتور میاد پایین(بااینکه پا تا ته رو پدال گازه)و اینجا عامل تداوم تولید نیرو دخیله.
      این عامل مقیاس یا تعریفی تو سیستم متریک نداره،چیزیه که کاربران یه موتور در یه دوره به اون پی میبرن و در سالهای اینده هم از اون تعریف میکنند.
      مثل موتور 350شورلت که امروزه هم تولید میشه و اکثر موتورهای شورلت هم سنگ بنای همون 350رو دارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Shahryar

        ۱۱ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (237 ديدگاه)

        حرف شما درست،ولی اون موتور ذاتا باس گشتاورو داشته باشه،بعدش مسایل دگ مطرح بشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. آرش

        ۱۱ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (163 ديدگاه)

        یعنی شما می‌فرمایین عامل مهمی (تداوم تولید نیرو به زعم شما) وجود داره که قابل اندازه‌گیری نیست و خودروسازها هم تو تبلیغات و معرفی محصول خودشون بهش توجه نمی‌کنن در حالی‌که این عامل از ابتدای تولید موتورهای درون‌سوز وجود داشته. خب منطق من اینو قبول نمی‌کنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. مجید

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    ای ول به مهندسین و طراحانش!!تو همین سایت تو یه مقاله ذکر شد که چه زحمتی براش کشیدند واقعا آفرین!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. كوروش

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    بعد از مدتها ابروی موتور های درون سوز رو خرید با این فناوری باید دید مثلا مصرف ماشین چگونه می شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mojtabaaston

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    اوووف محشر شده
    فقط قدرتش باید بیشتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    اینفینیتی چه سریع خودشو کشید بالا
    خداییش دمش گرم پیشرفتش خیلی خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. bab

    ۱۰ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    خیلی خوبه لامصب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فرزاد

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (70 ديدگاه)

    جلوش شبیه پیتون
    اینو که میبینم یاد پیتون میوفتم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علیرضا.م

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (57 ديدگاه)

    این فکر ها و تکنولوژی ها از کجا میاد ؟ به ذهن آدم هم نمیرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهدی

    ۱۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (552 ديدگاه)

    خیلی قشنگه قدرتش هم حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد باقری

    ۱۲ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    محشره، خیلی عالی کار کرده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا