بنتلی

معرفی بنتلی بنتایگا با قلب هشت سیلندر پورشه

بنتلی در ابتدا نخستین شاسی‌بلند خود یعنی بنتایگا را با یک پیشرانهٔ W12 در سپتامبر سال ۲۰۱۵ معرفی کرد. حدود یک سال بعد، این سازندهٔ بریتانیایی، پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 سه توربوی دیزلی آئودی SQ7 را برای بنتایگا ارائه کرد و حالا یک موتور V8 بنزینی را هم به لیست پیشرانه‌های این اس‌یووی لوکس اضافه کرده و بنتایگا را بار دیگر با قلبی هشت سیلندر ولی این بار از نوع بنزینی معرفی کرده است.

این موتور که از نوع ۴ لیتری V8 بای‌توربو است، همان پیشرانه‌ای است که در پورشه پانامرا توربو و کاین توربو بکار رفته است. این موتور ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور داشته و بنتایگا را ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند درحالی‌که توانای دستیابی به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت را هم برای آن فراهم می‌کند. برای مقایسه، مدل W12 چهاردهم ثانیه زودتر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن‌هم ۱۰ کیلومتر در ساعت بیشتر است. نیروی تولیدی این پیشرانهٔ هشت سیلندر توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند درحالی‌که ۶۰ درصد گشتاور به محور عقب منتقل می‌گردد.

این پیشرانهٔ هشت سیلندر جدید مصرف سوخت کمتری نسبت به موتور دوازده سیلندر بنتایگا دارد به‌نحوی‌که در سیکل ترکیبی تنها ۱۱.۴ لیتر بنزینی مصرف می‌کند؛ بنابراین حالا بنتایگا V8 با یک باک پُر بنزین می‌تواند تا ۷۴۵ کیلومتر را طی کند. این موتور همچنین به سیستم غیرفعال‌سازی سیلندرها هم مجهز است که می‌تواند نیمی از سیلندرها را تنها در ۲۰ میلی‌ثانیه و بدون آن‌که راننده متوجه شود غیرفعال کند. علاوه بر این، سیستم توقف/حرکت نیز به‌طور استاندارد برای این ماشین در نظر گرفته شده است. بنتایگا V8 به لطف پیشرانهٔ کوچک‌تر، حدود ۴۵ کیلوگرم سبک‌تر شده است اما هنوز هم ۲۳۹۵ کیلوگرم وزن دارد.

بنتایگا V8 در ظاهر نیز تفاوت‌هایی جزئی با برادران W12 و V8 TDI خود دارد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ آن اشاره کرد. علاوه بر این، تمامی تزئینات کرومی خودرو نیز در این مدل به رنگ مشکی درآمده‌اند که نمای اسپرت‌تری به آن بخشیده‌اند درحالی‌که سر اگزوزها نیز مشابه مدل دیزلی و به شکل عدد هشت انگلیسی هستند. برای بنتایگا V8 همچنین برای اولین بار ترمزهای کربن سرامیکی به‌صورت سفارشی ارائه شده است. این ترمزها که در جلو ۴۴۰ میلی‌متری با کالیپرها ۱۰ پیستونه و در عقب ۳۷۰ میلی‌متری هستند، بزرگ‌ترین ترمزهایی محسوب می‌شوند که تاکنون در یک بنتلی نصب شده و همچنین بزرگ‌ترین ترمزهای جلو در یک خودروی تولیدی هم بشمار می‌روند. از دیگر ویژگی‌های ظاهری منحصربه‌فرد بنتایگا V8 نیز می‌توان به کالیپرهای ترمز قرمزرنگ و رینگ‌های ۲۲ اینچی پنج پرهٔ جدید اشاره کرد.

همراه با پیشرانهٔ جدید، بنتلی برای کابین بنتایگا V8 نیز تریم‌های جدیدی را ارائه کرده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به تریم فیبر کربنی اشاره کرد. علاوه بر این غربیلک فرمان چوبی یا چرمی هم برای این اس‌یووی لوکس قابل سفارش است. همچنین برای این ماشین امکان سفارش سیستم صوتی پریمیوم ۱۹۵۰ واتی Naim با ۱۸ بلندگو هم وجود دارد که قدرتمندترین سیستم صوتی در این کلاس محسوب می‌شود. یکی دیگر از آپشن‌های قابل سفارش برای بنتایگا سیستم سواری پویای بنتلی است که در اصل یک تکنولوژی کنترل الکترونیکی فعال بادی رول بوده که از سیستم الکتریکی ۴۸ ولت و همین‌طور تعلیق بادی چندحالتهٔ استاندارد خودرو استفاده می‌کند.

انتظار می‌رود بنتایگا V8 قیمت کمتری نسبت به نسخهٔ W12 داشته باشد اما مطمئناً آن‌قدر ارزان نخواهد بود که برای بسیاری از افراد، گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تلقی شود چراکه ممکن است این خودرو یک اس‌یووی لوکس با موتوری کوچک‌تر باشد اما هنوز هم یک بنتلی است؛ اما علاوه بر پیشرانهٔ اصلی W12 و موتورهای V8 دیزلی و بنزینی، قرار است برای بنتایگا یک قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی هم ارائه گردد. انتظار می‌رود این مدل از قوای محرکهٔ هیبریدی پورشه پانامرا E-Hybrid استفاده کند که شامل یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 به همراه یک موتور الکتریکی می‌شود. بنتایگا پلاگین‌هیبریدی در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ در ماه مارس معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    بنتلی و رولزرویس یعنی ۱۲ سیلندر!!!

    میترسم یه روزی برسه که از موتورای ۶ سیلندر استفاده کنن

    درسته که تکنولوژی پیشرفت کرده ولی ۱۲ سیلندر خیلی دوست داشتنیه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ماتئوس هِتْزِنِرْ

      ۲۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (687 ديدگاه)

      اتفاقا 6سیلندر هیبریدی هم تو راهه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. F۲۲RAPTOR

        ۲۵ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (2599 ديدگاه)

        حتمی منظورت موتور rs۵؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Madjid

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      فقط و فقط و فقط … ” لامبورگینی اوروس”. ??
      بنتایگا باید بساطی که پهن کرده رو جمع کنه ، رئیس داره میاد ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مهدی

      ۲۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      استونو جا انداختی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. aura

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (45 ديدگاه)

    دقیقا من اگه پول بنتلی رو داشتم میخواستم ماشینم حتما غرش دوازده سیلندر بکنه
    درسته یکم عقب موندگیه که سوخت بیشتر مصرف میکنه ولی خب دوازده سیلندره دیگه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Khosrow

      ۲۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2282 ديدگاه)

      حاجی کسی و چیزی منتظرت نمیمونه / عقب موندگی چیه — …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. علی

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    اینکلیس ی موتور هم بلد نیست بسازه ؟!! موتور پورشه؟!!خیلی تأسفیدم ☹️

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Just bentley continental

      ۲۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (542 ديدگاه)

      بفرما داداش علی دوباره داری ماشینای اینگلیسی رو می کوبی
      چرا وقتی می دونی حرفت غلطه ولی می زنی
      خیلیم خوبه بنتلی و پورش همکاری کنن دمشون گرم
      بنتایگا با موتور پورشه واقعا شتاب خوبی پیدا می کنه مصرفشم پایین اومده
      مرسی اینگلیس و المان.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۲۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2789 ديدگاه)

      پدر جان همیشه متچکر من((خودتون یه جا گفتید سنه زیادی دارین)) این سطح از شوخ طبعی با این سن و سالی که دارین واقعا قابل ستایشه.
      ای کاش هممون وقتی به سن شما رسیدیم بتونیم اینطور شوخ و شَنگ باشیم.
      حدود 70 سال عمر کردین((اگه درست نمیگم اصلاح کنید)) امیدوارم 170 سال دیگه هم خدا بهتون عمر با عزت بده.?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۲۵ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (848 ديدگاه)

        دوست عزیز اینجا بحث سر سن نیست تیترو میدونم برات که ی متعصب رو محصولات به ظاهر اینگیلیسی هستی سخته ی بار دیگه بخونی . ((( بله موتور پورشه))) . الان به سن ربط داشت؟!!بازم میخونم برات ((((( موتور پورشه))))) میدونی چرا صد بار دیگه هم بخونم اذیت نمیشم چون مولتی فکر میکنم نه با تعصب . حالا هی بگو سن مهمه.ولی با این حال بدون برام خیلی عزیزی و لذت میبرم باهات چلنج میکنم و برنده میشم تو بیشتر موارد.

        با تچکر

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

          ۲۵ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          علی جان شما کلا مشکل داری، خودت خوب میدونی دلیل استفاده بنتلی از موتور و پلتفرم پورشه زیرمجموعه فولکس بودن و کاهش هزینس و ربطی ب توانایی مهندسیش نداره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۲۵ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (2789 ديدگاه)

          ((حالا هی بگو سن مهمه.ولی با این حال بدون برام خیلی عزیزی و لذت میبرم باهات چلنج میکنم و -برنده میشم تو بیشتر موارد-.))
          …………
          بله خب من سعی میکنم احترام سن و سال شما و موی ((سپید)) شما را نگه دارم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. علی

          ۲۵ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (848 ديدگاه)

          ماشاالله انقدر با ((( ID ))) مختلف از در و دیوار میریزین رو سر من ، منو یاد (((بره ایی ))) ما بین (((گله گرگها))) میندازین . دوست عزیز یا برادران اینگلیسی که عاشق انگلستان هستین و این همه وقت برای حمایت از محصولاتش تو سایتهای مختلف میذارید که دلیلش ((( الله اعلم))) . من مشکلم با صنعت و مردم اینگلیس یا استایل زندگیشون نیست . من در کل از اینکه قدرت رسانه ایی و اینترنیتی رو جهتشو به نفع خودشون میگیرن و بزرگنمایی میکنن با تیترهای خارج از واقعیت . یا رقیب کشی بصورت نامحسوس میکنن یا حتی با برنامه های پیشرفته عکسهای upload شده خودروهای آلمانیرو مات و کج و کله نشون میدن و حتی کارهای فاجعه بارتر که حوصله تایپشو ندارم .
          ضمنا من جز اولین کسانی بودم مشکل شرکت اپل را بابت کند کردن عمدی رو کردم و کاملا تشخیص دادم اصلا انتظار چنین کاری از ی همچین شرکت معتبر و بزرگی را نداشتم با اینکه عاشق محصولاتشم .امیدوارم هر چه زودتر به عمق حرفهای من برسین و با هم سینک بشیم .
          thank u brother

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۲۵ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (2789 ديدگاه)

          چشم پدر جان ما که حرفی نداریم.
          هرچی شما بگید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۲۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      علی جان اتفاق کوچیکی مثه استفاده بنتلی از موتور پورشه چ ربطی ب توانایی انگلیس در ساخت موتور داره دقیقا؟!!! همه توانایی های صنعت انگلیس در ساخت پیشران رو کنار میذارم و فقط ب یکی از اونا اشاره میکنم، اگه آدم منطقی باشی این یه مورد برا درک قدرت انگلیس در ساخت موتور کافیه… موتور Emdrive…اینم لینک شرکتی ک مخترع موتور تاسیس کرده، البته هنوز مونده تا ب قدرت مناسب برسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۲۵ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (2789 ديدگاه)

        بله درست میگید بنتلی جان مخترعش آقای Roger Shawyer هستش.
        اگه به مرحله عملیاتی برسه بعد از جت انجین بزرگترین اختراع بشر در این حوزه میشه.
        حالا پروژه ی sabre شرکت Reaction Engines آلن باند هم بماند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. F۲۲RAPTOR

        ۲۵ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (2599 ديدگاه)

        دوستان مقرش انگلیسیه
        و به قول ویلیامز که میگه واسه کاهش هزینه وو اینا
        مدیرت اصلی دست فولکسه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Ali

        ۲۵ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (87 ديدگاه)

        این که استفاده از موتور پورشه به خاطر کاهش هزینست درسته ولی فکر نمیکنم اگه بنتلی میخواست خودش موتور بسازه بتونه در حد یا بهتر از موتور هشت سیلندر پورشه بسازه…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. ماتئوس هِتْزِنِرْ

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (687 ديدگاه)

    بنتلی و رولزرویس به عنوان لوکس ترین و سلطنتی ترین خودروهای دنیا هم باید تحت مهندسی آلمانی باشن تا بهترین بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۲۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      باز یه آلمان پرست متعصب دیگه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

      ۲۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      این داستان نمیخواد تموم شه؟!!! هزاربار گفتم هرنوع اشتراک قطعات بخاطر زیرمجموعه بودن بنتلی و رولزرویس هس و ربطی ب توانایی مهندسی این شرکت نداره.
      امیدوار بودم با معرفی پلتفرم فوق العاده معماری لوکس رولزرویس دیگه این مسخره بازیا تموم شه ولی متاسفانه فایده نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۲۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2789 ديدگاه)

      جناب ماتئوس هِتْزِنِرْ اگه این همه که وقت آرایش و پیرایش نامتون کردین صرف تحقیق میکردین این حرف رو نمیزدین.
      منکر این نیستم که ب ام و و فولکس کمک بسیاری به رولز رویس و بنتلی کردن و خواهند کرد.
      ولی این حرف شما کاملا غلللللللللللللطه.
      ((بنتلی و رولزرویس به عنوان لوکس ترین و سلطنتی ترین خودروهای دنیا هم باید تحت مهندسی آلمانی باشن تا بهترین بشن))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ماتئوس هِتْزِنِرْ

        ۲۵ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (687 ديدگاه)

        اسممو کپی دارم سریع پیستش میکنم نیاز نیست زیاد وقت بزارم
        بیکار هم نیستم زیاد وقتمو خرج کامنت گذاشتن بکنم .. اگه طبق حرف خودت واسه هر نظر دادن بخوای مطالعه داشته باشی و تو این سایت و اون سایت دنبال لینک و عکس و خبر باشی و وقتی که بابت تایپ کامنت و اسمت میکنی رو حساب کنیم باید بگم خیییییییییلی وقت ازاد داری ( همون بیکار خودمون )
        منم مدتهاست میام سایت منتها حوصله ندارم زیاد و فقط میخونم و میرم
        باید اعتراف کنم که عاشق صنعت المانهام .. من یه جرمن باز متعصبم .. اما این باعث نمیشه به برند یا کشور دیگه ایی توهین کنم … البته ممکنه قبلا بوده باشه ولی تازگیا نه
        انگلیس هم ماشینای خوبی میسازه خودم خیلیاشون میپسندم ولی اگه بدون کمک آلمانها میتونستن بهترین باشن حتمن این کارو میکردن حتی اگه اون دلیل کاهش هزینه یا هر چیز دیگه باشه
        متاسفانه ما دستمون نه به ماشینای خوب المانی نه انگلیسی ن هیچ کدوم دیگه نمیرسه فقط میایم اینجاها اعصاب همو خورد میکنیم و میریم
        من همتونو دوست دارم بابت حرفای تندم اگه زدم پوزش میخام ?♥️

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. الف.ی

      ۲۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1649 ديدگاه)

      من خودم آلمانی باز تیر ولی غیر متعصبم
      داداش ماتئوس داری اشتباه میزنی
      نظرات مریخی!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۲۵ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (2789 ديدگاه)

        الف ی جان این نظر دوستمون مریخ رو رد کرده و از کهکشانی دور میرسه!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. الف.ی

          ۲۵ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1649 ديدگاه)

          قشنگ بود
          دوستان گرامی توجه کنید قطعه ساختن یا نساختن نمیتونه کاملا بیانگر قدرت و توانایی و دانش مهندسی یه شرکت باشه
          دوستانی که راجع به همین مکلارن میگن نمیتونه موتور بسازه پس دانشش رو نداره یه سوالی ازتون دارم : الآن هوندا و رنو که موتور فرمول یک می سازن ولی از نوع داغونش رو یعنی دانش و توانایی مهندسیشون از مکلارن بالاتره؟؟؟!!!!!!!
          دوستان کلا سعی کنید هیچ چیز رو ملیتی نگاه نکنید ممکنه در یک چیز خاص یک ملت سرآمد در کل دنیا باشن مثل ژاپنی ها در پشت کار ولی فکر نکنم قدرت خودروسازی چیزی باشه که بشه با این غلظت کشوری رو توش برتر اعلام کرد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۲۵ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (2028 ديدگاه)

           یه سوالی ازتون دارم : الآن هوندا و رنو که موتور فرمول یک می سازن ولی از نوع داغونش رو یعنی دانش و توانایی مهندسیشون از مکلارن بالاتره؟؟؟!!!!!!!
          .
          بله بالا تره ساخت پیشرانه فرمول یک در سطح بالا بینهایت به تجربه و تست احتیاج داره بینهایت
          در بهترین حالت ممکن توسعه یک موتور جدید یک سوپراسپرت با وجود سیستم های شبیه ساز و تست کامپیوتری حداقل و حداقل به دوسال زمان احتیاج داره حداقل به دو سال برای اونم برای فراری
          مکلارن باید تجربه کنه
          ساخت موتور های بنزین سوز در مسابقات با بازده گرمایی چهل درصد به بالا نیاز به علم تجربه ی بسیار بالایی داره
          همین موتور V8 پورشه یکی از بهترین موتورهای ماژولار دنیاست این موتور از نظر ابعاد کوچکترین موتور V8 توربوی تولید انبوه دنیاست این موضوع باعث میشه موتور در پائینترین نقطه قرار بگیره که باعث کاهش ارتفاع ثقل و بهبود هندلینگ میشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. الف.ی

          ۲۵ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1649 ديدگاه)

          شایدم شما درست میگی مهران جان
          ولی این که فقط بسازی و کیفیت رقبات رو نداشته باشی میشه همین ایران خودرو و سایپا
          فقط ساختنش که مهم نیست درست ساختنش هم مهمه
          موتور های هوندا این فصل 380 رده
          رنو 340 رده
          فراری و مرسدس هرکدوم 20 رده پنالتی دریافت کردن
          تازه اینکه موتور رنو و هوندا از نظر قدرت هم به مرسدس و فراری نمیرسه
          اینکار این دو شرکت یای زحمت نکشیدنه یا وجود انتخاب بهتر برای خرج هزینه است یا ناتوانیه

          موافقم 0
          مخالفم 1
  5. ماتئوس هِتْزِنِرْ

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (687 ديدگاه)

    خیلی شیک و دوستداشتنی به نظر میاد اما نظرم در مورد داشبورد و کابینش چیز دیگه س

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Khan

    ۲۵ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    خب الان این یازده لیتر تو چه سرعتیه واسه چندسیلندر؟
    مثلا ماشین سرعتش کم باشه، چهارسیلندر کار کنه اونوقت مصرفه چنده؟

    کلا کسی میدونه یه توضیحی بده بی زحمت که این خاموش شدن سیلندرها چقدری رو مصرف بنزین تاثیر داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۲۵ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2789 ديدگاه)

      این 11 لیتر به طور میانگین یه همون ترکیبی حساب شده و برای 8 سیلندر.
      کلا غیر فعال سازی سیلندرها که با ecu سر و کار داره حداکثر 30 درصد تو مصرف سوخت تاثیر داره((اگه اشتباه نکنم)).
      حالا بسته به تکنولوژیش در صورت عدم نیاز ممکنه حتی بتونه 7 سیلندر هم غیرفعال سازی کنه.که درصده مصرف سوخت به طور قابل توجهی کاهش پیدا میکنه.
      هنوز یه چند سالی برای بالغ شدن این تکنولوژی زمان نیازه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. net

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3145 ديدگاه)

    اصلا به بنتلی کراس اور نمیاد و زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Raha

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    سدان هاشو بیشتر میپسندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. یاس ی

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1024 ديدگاه)

    همکاری بین شرکتها در دنیایک امر عادی هستش و دلیل ناتوانی یک شرکت به حساب نمیاد، برای شخص من خیلی خنده داره این موضوع که بعضی از دوستان این موارد عادی در دنیای امروز را به این شکل مطرح میکنن، اگر کمترین مطالعه را در زمینه صنعت( منظور تمام صنایع هستش) هم نداشته باشیم ولی هر روز داریم میبینیم و میشنویم که فلان شرکت با شرکت دیگه ای یک دستاورد جدید داشتن، صنعت خودرو به خاطر هزینه های بسیار بسیار زیاد خواهان این مدل از همکاری ها هستش، الان شرکتهای نو پای چینی با همکاری شرکتهای دیگه دارن موتور میسازن بعد به نظر شما شرکتی با سابقه ی بنتلی یا بی ام یا تویوتا به خاطر نتونستن از موتورها و پلتفرم مشترک با شرکتهای دیگه استفاده میکنن !!!!!!!!!!!!!!! حتی بحث کردن راجع به این مورد خنده دار و مسخره است. حتی اگه از سر تعصب به یک برند یا کشور هم باشه مطرح کردن اینجور موضوعات یا عمدی میتونه باشه یا واقعا به خاطر عدم آگاهی. ببخشید شاید یکم تند گفتم ولی باور کنید یکی مثل من روزی یکبار میام سایت پدال مطالب جدید بخونم و از تجربیات بقیه دوستان استفاده کنم ولی وقتی بعضی کامنتها را میخونم احساس میکنم بهتره فقط مطلب را بخونم و به کامنتها سر نزنم چون جیزی به تجربیاتم اضافه نمیشه که هیچ به جاش اعصاب آدم خورد میشه از بحثهای بیهوده ی بعضی از دوستان راجع به موضوعاتی که شاید خودشون هم جوابش را میدونن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. یاس ی

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1024 ديدگاه)

    قطعا یک شرکت توی یک زمینه قویتر از شرکتهای دیگه هستش ولی نمیتونیم شرکتهایی با این سابقه طولانی را به نتونستن محکوم کنیم. ببخشید که خیلی طولانی شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا