مرسدس بنز

گسترش محصولات پلاگین هیبریدی مرسدس بنز

سال ۲۰۱۹ سال محصولات پلاگین هیبریدی مرسدس خواهد بود چراکه تا پایان سال جاری شاهد عرضه‌ی ۱۰ خودروی الکتریکی شده با برند EQ خواهیم بود.


خودروهایی همچون C، E و S کلاس قبلاً با قوای محرکه‌ی الکتریکی شده عرضه شده‌اند و در مورد C و کلاس پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی با واحدی الکتریکی ترکیب شده‌اند.

این خودروساز آلمانی با معرفی نسخه‌های پلاگین هیبریدی از GLC، GLE و A کلاس اقدام به گسترش این سبد محصولات خواهد کرد. در مورد A کلاس یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۳ لیتری توربوی بنزینی با واحد الکتریکی ۹۰ اسب بخاری همراه خواهد شد. بنا به گفته‌ی اتوکار همین قوای محرکه در B کلاس و GLB جدید هم بکار خواهد رفت.


مرسدس برنامه‌هایی برای الکتریکی کردن تمامی محصولات خود تا سال ۲۰۲۲ دارد. این خودروها در سه بخش مجزای هیبریدی ملایم EQ بوست ۴۸ ولتی، پلاگین هیبریدی EQ و تمام الکتریکی EQ قرار خواهند گرفت.


خودروهای پلاگین هیبریدی اهمیت زیادی برای مرسدس دارند زیرا مزیت‌های خودروهای تمام الکتریکی را به مشتریان نشان می‌دهند چراکه آن‌ها می‌توانند در سفرهای کوتاه از قوای محرکه‌ی الکتریکی استفاده کنند.

کلاوس اهلرز مدیر استراتژی قوای محرکه‌ی مرسدس می‌گوید عدم قطعیت استقبال بالا از خودروهای الکتریکی به این معنی است که محصولات درون‌سوز هنوز هم نقش مهمی در آینده خواهند داشت.


مرسدس انتظار دارد خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی تا سال ۲۰۲۵ حدود ۴۰ درصد از کل فروشش را تشکیل دهند. بسته به میزان استقبال از خودروهای الکتریکی، این خودروساز آلمانی تخمین می‌زند خودروهای تمام الکتریکی بین ۱۵ تا ۲۵ درصد از کل فروش تا آن زمان را تشکیل دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا