مرسدس بنز

پشت فرمان مرسدس بنز A 220 d جدید 2020

اگرچه بحث الکتریکی سازی خودروها طی سالیان اخیر نقل محافل خودرویی بوده اما خودروهای دیزلی همچنان در اروپا طرفداران زیادی دارند و این موضوع تنها به مصرف سوخت آن‌ها مربوط نمی‌شود. به‌منظور نشان دادن میزان تغییرات، مرسدس بنز A 220 d نه‌تنها ادعای مصرف سوخت کمتر از ۵.۵ لیتری را دارد بلکه پرفورمنس آن نیز از قلمروی هاچبک های اسپورت و داغ دور نیست.

نقطه نهایی که شاید روی تصمیم خرید این خودرو اثر بگذارد به عرضه آن در تریم انحصاری AMG Line مربوط می‌شود. این خودرو ظاهر و حس یک هاچبک گرم را داشته و راحتی و پرفورمنس برجسته‌ای را نسبت به ماهیت خود ارائه می‌کند. در واقع شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷ ثانیه‌ای این خودرو باعث شده A 220 d جدای از مدل‌های پلاگین هیبریدی و AMG دومین عضو سریع این خانواده باشد.

وقتی پدال گاز را فشار دهید شاهد کوه گشتاوری خواهید بود که حداکثر آن از دور ۱۶۰۰ شروع شده و تا ۲۶۰۰ ادامه پیدا می‌کند. برای اکثر رانندگان و در اکثر شرایط، این امر به معنی بهترین عملکرد پیشرانه در بهترین بازه خواهد بود. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استاندارد نیز واقعاً به عملکرد خوب خودرو کمک کرده و تعویض‌های سریع و دقیقی را انجام می‌دهد.

اگرچه جو خوب و آرامی بر کابین A کلاس حکم فرماست اما وقتی دور پیشرانه خیلی بالا رود صدای نه چندان خوشایندی به گوش می‌رسد. این یکی از معدود نقاط ضعف A کلاس محسوب می‌شود.

بهترین روش برای به‌کارگیری A 220 d پذیرفتن آن به عنوان یک هاچبک خانوادگی است. سواری خودرو در زمان عبور از ناهمواری‌ها خوب بوده هرچند چاله‌های بزرگ باعث ایجاد لرزش می‌شوند. خودرو در ورود به پیچ‌ها اشتیاق خود را نشان می‌دهد و در حالت اسپورت رانندگی نیز همین اشتیاق معقول را حفظ می‌کند. البته فرمان تغییر چندانی نسبت به حالت‌های اکو و کامفورت پیدا نمی‌کند.

A 220 d ایمن‌تر از مدل‌های ارزان‌تر به نظر می‌رسد و سیستم تعلیق میله پیچشی جای خود را به تنظیمات چند اتصالی داده است. در سرعت‌های بالا نیز توازن خوبی بین راحتی و هندلینگ وجود داشته و در واقع همه‌چیز خیلی “مرسدسی” حس می‌شود.

A 220 d حس یک خودروی بزرگ را منتقل می‌کند و تریم های AMG Line متنوع از تکنولوژی‌های به روزی سود می‌برند. از جمله ویژگی‌های شاخص این خودرو می‌توان به چرم آرتیکو با دوخت های قرمز، کیت بدنه AMG و رینگ‌های ۱۸ اینچی اشاره کرد. البته نوع طراحی رینگ‌ها به گونه‌ای است که کوچک‌تر از آنچه هستند به نظر می‌رسند.

باقی موارد این خودرو با ویژگی‌های عالی A کلاس مشترک است که مهم‌ترین آن‌ها کابین برجسته و البته جادار و راحت می‌باشد. هیچ خودروی دیگری در این کلاس نمی‌تواند با طراحی، حس و نورپردازی کابین A کلاس برابری کند. کیفیت ساخت کابین حداقل با آئودی برابر بوده و صفحات نمایش و کنترل‌ها نیز عملکرد راحتی دارند.

مورد قابل‌ذکر همیشگی سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX است که واقعاً عالی بوده و از عملکرد صوتی نیز برخوردار است. تنها مورد شرمساری عدم وجود اپل کارپلی و اندروید اتوی استاندارد در این خودرو می‌باشد.

پشت آمپرهای ۱۰.۲۵ اینچی مرسدس هم آپشن ۱۵۰۰ پوندی دیگری بوده هرچند خودروی حاضر در تست به خاطر سفارش پکیج ۳۵۹۵ پوندی از این آپشن برخوردار بوده است. پکیج یاد شده دارای برخی ویژگی‌های دیگر همچون چراغ‌های جلوی ماتریکس LED، دستیار پارک و سانروف پانورامیک نیز هست. تمامی این آپشن ها در مدل کم‌توان‌تر A 200 d نیز قابل سفارش هستند پس آیا مدل ۲۲۰ d ارزش اضافه پرداخت را دارد؟

هر دو خودرو از سیستم تعلیق مشابهی در بخش عقب استفاده می‌کنند و بنابراین بزرگ‌ترین اختلاف آن‌ها می‌تواند مربوط به پرفورمنس باشد. A 220 d 1.1 ثانیه زودتر از A 200 d به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و سقف سرعت بهتری دارد. البته این پرفورمنس بین دنده‌ای است که باعث برتری واقعی A 220 d می‌شود. با تفاوت قیمتی ۱۵۵۰ پوندی، اقساط ماهیانه دو خودرو نیز تفاوت زیادی با یکدیگر نخواهد داشت.

مرسدس A 220 d بهتر از سایر اعضای این خانواده حس قدرت و راحتی یک خودروی بزرگ را ارائه می‌کند اما موضوعی که وجود دارد قیمت آن است. اگرچه این خودرو تنها ۱۵۰۰ پوند گران‌تر از A 200d در تریم AMG Line است اما اگر برخی قطعات اسپورت را نادیده بگیرید حدود ۳ هزار پوند را می‌توانید صرفه‌جویی کنید. برای بسیاری از خریداران، انتخاب قدرت بیشتر A 220 d یا قیمت ارزان‌تر A 200 d تعیین‌کننده خواهد بود.

مشخصات مرسدس A 220 d AMG Line

  • قیمت: ۳۱۵۷۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی
  • قدرت/گشتاور: ۱۸۷ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۳۵ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    بالاخره رقابت بین مرسدس CLA 35و ب ام و M235 گرن کوپه رو دوتا مجله اتواکسپرس و مجله اتوبید انجام دادن.که نتیجه هاشون متفاوت هستش.

    مجله AUTO EXPRESS رقابت بین ب ام و سری 2 گرن کوپه و مرسدس CLA نتیجه اش پیروزش:: مرسدس CLA شده

    مجله AUTO BILD رقابت بین ب ام و سری2 گرن کوپه و مرسدس CLA نتیجه اش پیروزش:: ب ام و سری2 گرن کوپه
    (حالا اینکه کدوم برتر هستن فعلا معلوم نیست)
    اما همین AUTO EXPRESS رقابت بین نسخه های هاچبک رو انجام داده یعنی مرسدس کلاس A و ب ام و سری1 و فولکس‌واگن گلف!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    به دور از مقایسه ، بی ام و سری ۲ هم خودروی ، جذاب و
    زیبایی هست و در این کلاس انتخابی وسوسه انگیزی است

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    این نسل از کلاس Aخیلی خوبه واقعا پیشرفت قابل توجه ای داشته از کابینش بگیر تا موتورش

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (131 ديدگاه)

    عالیهههههه
    دوسش دارم البته بعد از آئودی

    دوم هم اینکه واقعا ماشین های دیزلی خیلی بهتر از بنزنی هستن یعنی درواقع بنزین فقط برای ماشین های اسپورت کارکرد عالی داره و ماشین های روزمره . خانوادگی . اداری . وانت و تراک بنظرم دیزل خیلی گزینه ی بهتریه هم آلایندگی پایین تر هم مصرف کمتر هم قدرت و گشتاور بالاتر هم قابل اطمینان تر و کم اصتحلاک تر هم سوخت به مراتب ازرزانتر . البته تو ایران ارزونه تو همه دنیا مخصوصا دیزل تو اروپا که 80 درصد ماشین ها دیزلی هستن تغریبا برابره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. ز

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (18 ديدگاه)

    بالاخره سایپا 111 رو متوقف کرد و حالا میتونیم امید داشته باشیم اینو بزنه با موتور پراید.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا