مرسدس بنز

اولین تجربه سواری با مرسدس E400 کابریولت 2017

فصل تابستان خیلی وقت است که تمام شده اما این موضوع باعث نمی‌شود خریداران پولدار از خرید خودروهای کانورتیبل صرف‌نظر کنند. علیرغم آب‌وهوای بارانی و سرد بریتانیا، خریداران این کشور بیشتر از فرانسوی‌ها، ایتالیایی‌ها و اسپانیایی‌ها به خودروهای روباز علاقه دارند و این موضوع در آمار فروش خود را نشان می‌دهد.

مرسدس E400 کابریولت
مرسدس نیز با ارائه محصولاتی چون E کلاس کابریولت همواره سهم خوبی در این بخش از بازار داشته است. مدل جدید این خودرو با دو پیشرانه بنزینی و دو پیشرانه دیزلی ارائه شده و هم‌اکنون این شانس را داشته‌ایم که نسخه پرچم‌دار E400 4Matic AMG Line آن را بررسی کنیم.

مرسدس E400 کابریولت
همانند نسخه کوپه، مدل E400 دارای پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربویی است که البته با قدرت بیشتر در مدل AMG E43 نیز غرش می‌کند؛ اما پیشرانه مورد بحث در E400 کابریولت قدرت ۳۲۸ اسب بخاری و گشتاور ۴۸۰ نیوتون متری دارد که قوی به نظر می‌رسد اما زمانی که می‌فهمید وزن خودرو به خاطر مکانیسم سقف به ۱۸۰۰ کیلوگرم رسیده شاید عقیده خود را تغییر دهید. اینجا سخن از سبک‌وزنی نیست.

مرسدس E400 کابریولت
خب وقتی پدال گاز را فشار دهید خواهید فهمید که E400 بجای تندی و عجله واقعی تنها سریع است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ادعایی ۵.۵ ثانیه‌ای تنها احساس سریع بودن را القا می‌کند؛ اما این احساس با نرمی قابل توجه پیشرانه که فاقد غرش نسخه E43 می‌باشد ترکیب شده و برجسته می‌شود.

مرسدس E400 کابریولت
زمانی که با خودرو حرکت خود را آغاز کنید E400 کابریولت تندی خود را حفظ می‌کند اما این موضوع هم مثبت است و هم منفی. خودرو به‌صورت باورنکردنی آرام و باوقار است. در سرعت‌های بالا گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به ندرت دور پیشرانه را در ۱۲۰۰ می‌بیند و شما اصلاً صدای پیشرانه را نخواهید شنید. این توانایی حرکت در بزرگراه با سقف پارچه‌ای چندلایه‌ای که ایزوله قابل‌توجهی دارد تقویت می‌شود.

مرسدس E400 کابریولت
اما نقطه‌ضعف E400 کابریولت هم به فاصله داشتن از هیجان و درگیری رانندگی مربوط می‌شود. خودرو تکان‌های زیادی ندارد و فرمان نیز به حد کافی پاسخ‌گو بوده اما هیجان زیادی از شاسی چهار چرخ محرک مرسدس ناشی نشده و به وضوح طراحی شاسی روی وفاداری به ورودی‌ها تمرکز دارد؛

مرسدس E400 کابریولت
البته کیفیت سواری به این موضوع ارتباط دارد. E400 کابریولت با استفاده از رینگ‌های ۱۹ اینچی استاندارد سواری راحتی داشته و البته سیستم تعلیق بادی نیز که به‌صورت استاندارد در این مدل وجود داشته به عبور از جاده‌های ناهموار کمک می‌کند. با پایین آوردن سقف متوجه برخی تکان‌ها و لرزش‌ها در سطوح ناهموار خواهید شد اما اگر محصول مرسدس را دوست داشته باشید از آن چشم‌پوشی خواهید کرد. با باز بودن سقف، کابین نیز در آرامش بوده و راننده خواهد توانست بدون بالا بردن صدا با سرنشین‌های عقب صحبت کند و البته دو سرنشین جلویی نیز اصولاً نیازی به بالا بردن تن صدای خود نخواهند داشت.

مرسدس E400 کابریولت
در حقیقت بزرگ‌ترین سر و صدا از بادگیر Aircap که از شیشه جلو بلند می‌شود به گوش می‌رسد. این بخش برای کاهش حداکثری گردش باد در کابین طراحی شده اما به سادگی باید آن را کنار گذاشت. E400 همچنین از سیستم Airscarf بهره برده که هوای گرمی را از پشت سری‌های جلویی آزاد کرده و گردن سرنشین‌ها را گرم نگه می‌دارد.

مرسدس E400 کابریولت
کابین خودرو همانند E کلاس عادی می‌درخشد. کیفیت متریال بکار رفته قابل توجه بوده و از دید صندلی راننده شاهد غربیلک فرمان کلفت و یک جفت صفحه‌نمایش گیرا هستیم. خودروی حاضر در تست از نشان دهنده‌های دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی سفارشی بهره می‌برد که به تجمل کابین افزوده و ما پرداخت ۴۹۵ پوندی برای داشتن آن را توصیه می‌کنیم. هر دو صفحه نمایشگر کاملاً باکیفیت بوده و پاسخ‌های سریعی دارند.

مرسدس E400 کابریولت
فضای کابین برای دو فرد بزرگ‌سال و چند کودک کاملاً مناسب بوده اگرچه که افراد بالغ فضای عقب خودرو را کمی برای سفرهای طولانی‌تر نامناسب و تنگ خواهند یافت. فضای محفظه بار نیز با باز بودن سقف برجسته بوده و برابر با ۳۸۵ لیتر است که برای جا دادن چند کیف کافی می‌باشد. بدین ترتیب شما می‌توانید سفری راحت از بریتانیا به فرانسه داشته باشید و با حضور در کابریولت مرسدس از هوای آزاد لذت ببرید.

مرسدس E400 کابریولت
این مرسدس E400 پرچم‌دار اگرچه گران‌قیمت بوده اما جذابیت‌های زیادی دارد. کابین خودرو فوق‌العاده بوده و آسایش آن در زمان حرکت در بزرگراه و با سقف باز مثال‌زدنی است. راحتی خودرو نیز واقعاً در سطح بالایی قرار دارد. انتظار می‌رود مدل E220d که از پیشرانه دیزلی استفاده می‌کند پرفروش‌ترین نسخه E کلاس کابریولت باشد که البته دلیل آن نیز واضح است زیرا اگرچه در دنیای واقعی اندکی کندتر است اما قیمت آن کمتر بوده و هزینه‌های مالکیت نازل‌تری دارد.

مشخصات مرسدس  E 400 4MATIC AMG Line کابریولت

قیمت: ۵۵۷۱۵ پوند

پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی بنزینی

قدرت/گشتاور: ۳۲۸ اسب بخار/۴۸۰ نیوتون متر

گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۵ ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۸.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۲۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (522 ديدگاه)

    کوپه لایک+
    کابریولت دیسلایک _

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. Amir

    ۲۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    عشق خالص ❤❤❤
    شکوه رو تعریف می‌کنه واست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mohammad_FM 480

    ۲۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    با اینکه زیاد با کابریولت ها حال نمیکنم ولی این ای کلاس واقعا زیباست مخصوصا تریم داخلی مشکیش….
    از زیبا تریین کروکی هایی که دیدم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. #ali.m#

    ۲۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    زیبا ترین ماشین مرسدس?
    مخصوصا داشبوردش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. net

    ۲۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2978 ديدگاه)

    عقب ماشین و چراغ عقب جالب نیست.دریچه کولرش هم زشته.سقف پارچه ای حس بدی به ادم میده باید سقف اهنی خودکار جمع شونده براش میزاشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. net

    ۲۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2978 ديدگاه)

    داخلش که تماما مشکی هست قشنگه ولی اگر روی صندلی بجای دوخت سفید از دوخت مشکی استفاده کرده بود قشنگر میشد و تو ذوق نمیزد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Net

    ۲۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2978 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا ماشینای اسپرت که داخلش به رنگ مشکی هست چرا از دوخت متضاد یه رنگ دیگه استفاده میکنند.صندلی ماشین باید به رنگ مشکی باشه و دوختش هم مشکی باشه. _مثل دوخت سفید صندلی این بنز و برندهای دیگه هم همینکار میکنند که خیلی زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رضا

    ۲۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (142 ديدگاه)

    بنظرم موقعی ک سقف ماشین بازه ماشین قشنگه
    ولی موقعی ک سقف بسته اس یطوریه ماشین
    ن این ماشین بلکه 99 درصد کروک ها همینطورین
    ترجیح میدم مدل کوپه هاشون رو بخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    پیشرفتی که محصولات مرسدس تو یک دهه اخیر داشته هیچ شرکتی نداشته.هم از لحاظ طراحی و هم از لحاظ فنی محصولاتشون به یه پختگی خاصی رسیدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. آرش

    ۲۶ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (27 ديدگاه)

    ترجمه نمی تونست بهتر باشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا