بنتلیمرسدس بنز

دوئل بنتلی بنتایگا و مرسدس بنز G65 AMG

در قسمتی دیگر از سری رقابت‌های خودرویی پدال امروز نوبت به گروه SUVهای بزرگ لوکس رسیده است. نکته‌ای در این رابطه باید بیان کنیم این است که به دلیل استقبال بالای شما مخاطبین عزیز از این رقابت‌ها، تصمیم گرفتیم با مروری بر گروه‌بندی‌ها و اصلاح برخی اشکالات در گروه‌ها و خودروهای موجود در آن‌ها، سطح رقابت‌ها را حرفه‌ای‌تر و عادلانه‌تر کنیم. به همین دلیل در بعضی از گروه‌ها مثل همین گروه SUVهای بزرگ لوکس تغییراتی ایجاد شده است و بنابراین در موارد بسیار معدودی ممکن است شاهد حضور خودروهای تکراری در دوئل‌ها باشیم. با این مقدمه به سراغ دوئل جذاب امروز بین گران‌ترین و قوی‌ترین SUVهای دنیل یعنی مرسدس بنز G65 AMG و بنتلی بنتایگا می‌رویم.

کادیلاک اسکالید

اینفینیتی QX80

مرسدس بنز GLS

لکسس LX

کادیلاک اسکالید

مرسدس بنز GLS

بنتلی بنتایگا

مرسدس بنز G65 AMG

لینکلن نویگیتور

رنجروور

؟

؟

بنتلی بنتایگا

پس از محبوبیت روزافزون شاسی‌بلندها، بنتلی نیز تصمیم گرفت به‌طورجدی به این کلاس وارد شود. به همین منظور، این لوکس‌ساز بریتانیایی در اولین قدم از یک SUV کانسپت بنام EXP 9 F در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۲ پرده‌برداری کرد که البته طراحی آن چندان با واکنش‌های مثبتی روبرو نشد. پس‌ازاین سرانجام بنتلی نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵ را برای معرفی اولین SUV تولیدی خود که بنتایگا نام گرفته بود انتخاب کرد. بدین ترتیب اگر SUV تولید محدود و سفارشی دومینیتور را در نظر نگیریم، بنتایگا نخستین SUV تاریخ بنتلی محسوب می‌شود. این SUV فوق لوکس روی پلت‌فرم MLB گروه فولکس‌واگن ساخته شده است که با دیگر SUV های بزرگ این گروه یعنی آئودی Q7، فولکس‌واگن توآرگ، پورشه کاین و مدل آیندهٔ لامبورگینی اوروس مشترک است. به خاطر انتقادات وارده به طراحی نسخهٔ کانسپت این خودرو، طراحی آن نیز تا حد زیادی با کانسپت EXP 9 F متفاوت است. این SUV فوق لوکس بریتانیایی در ابتدا با یک پیشرانهٔ ۶ لیتری دوازده سیلندر توئین توربو بنزینی معرفی شد که آرایش آن بسان موتورهای دوازده سیلندر گروه فولکس‌واگن از نوع W شکل است. این موتور ۶۰۸ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد که از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌گردد؛ اما چندی بعد بنتلی نسخهٔ دیزلی بنتایگا را هم معرفی نمود که به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توربودیزل آئودی SQ7 مجهز است. این خودرو همچنین اولین محصول دیزلی تاریخ بنتلی هم محسوب می‌شود. ولی ما در این دوئل همان نسخهٔ بنزینی W12 بنتایگا را شرکت داده‌ایم. این خودرو توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت را دارد و سریع‌ترین SUV دنیا محسوب می‌شود.

مرسدس بنز G65

G کلاس قدیمی‌ترین SUV در حال تولید مرسدس بنز است که پیشینهٔ آن به سال ۱۹۷۹ بازمی‌گردد. بسیاری از منابع نیز اعلام کرده‌اند درخواست ساخت چنین خودرویی در ابتدا توسط شاه ایران، محمدرضا پهلوی به‌عنوان وسیله‌‌ای نظامی به مرسدس بنز داده شده است. درهرحال از SUV جان‌سخت آلمانی در سال پایانی دههٔ ۷۰ میلادی معرفی شد و همچنان در حال تولید است. البته G کلاس در طول این سال‌ها تغییرات و به‌روزرسانی‌های زیادی را تجربه کرده و در سری‌های گوناگونی تولید شده است؛ اما علیرغم این تغییرات، G کلاس همچنان استایل سنتی جعبه‌ای شکل خود را حفظ کرده است. همچنین مرسدس بنز نسخه‌های ویژه و تولید محدودی از این SUV مثل G63 6×6 و G500۲ را هم ارائه کرده است. G کلاس که یکی از گران‌ترین و لوکس‌ترین SUVهای دنیا محسوب می‌شود، هنوز هم طرفداران زیادی دارد و همین امر موجب شده مرسدس بنز بدون تغییرات بنیادین به تولید آن ادامه دهد. بااین‌حال نسل کنونی این خودرو تقریباً ماه‌های پایانی عمر خود را می‌گذارند چراکه به‌زودی نسل جدید آن معرفی خواهد شد. این SUV لوکس هم‌اکنون در انواع مختلف و با پیشرانه‌های گوناگونی عرضه می‌گردد که در میان آن‌ها دو نسخهٔ AMG هم وجود دارد. ما برای این دوئل مدل G65 AMG را انتخاب کرده‌ایم که بالاترین و گران‌ترین نسخهٔ G کلاس است. این ماشین مانند دیگر اعضای خانوادهٔ ۶۵ مرسدس بنز، از یک موتور ۶ لیتری V12 توئین توربو استفاده می‌کند که ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیروی عظیم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

 

مشخصات فنی

  بنتلی بنتایگا مرسدس بنز G65
پیشرانه ۶ لیتری W12 ۶ لیتری V12
تنفس توئین توربو توئین توربو
قدرت ۶۰۸ اسب بخار ۶۳۰ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر ۱۰۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۳.۶ ثانیه ۵.۱ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲ ثانیه ۱۳.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر/ساعت ۲۲۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۵.۲ لیتر (ترکیبی) ۱۹.۶ لیتر (ترکیبی)
وزن ۲۶۲۲ کیلوگرم ۲۷۵۲ کیلوگرم
طول ۵.۱۴ ۴.۷۶ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۹۹ متر ۲.۸۵ متر
حجم صندوق بار ۴۲۴ لیتر ۱۱۳۰ لیتر
قیمت پایه ۲۳۵,۵۲۵ دلار ۲۱۸,۸۲۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9812517]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۸ دیدگاه‌ها

  1. Amir_R18

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    من به بنز جی ۶۵ رای میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir_R18

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      احتمال رای آوردن جی۶۵ زیر ۴۰ درصده. با این حال قطعا جی۶۵ انتخاب منه.

      احتمالا این کامنت زیاد دیسلایک خواهد خورد. هر چند برای من مهم نیست.

      در این کلاس درست مثل رقابت بنتلی و‌ رولزرویس ۱/۵ ثانیه شتاب بیشتر یا کمتر هیچ اهمیتی نداره و اگر پرفورمنس مدنظرت باشه گزینه های خیلی بهتر و به صرفه تری وجود دارند مثل پورشه کاین توربو اس و لامبورگینی اوروس.

      در این کلاس شخصیت حرف اول رو‌ میزنه

      بنتایگا عملا از دو موتور وی۶ استفاده میکنه در حالی که G65 از V12 بهره میبره. V12 موتور خاص و باارزشیه.‌

      مورد دیگه قابلیت آفروده که در جهان هیچ خودرویی از هیچ سازنده ای نمیتونه به قدرت آفرود G class نزدیک بشه. به همین دلیل نیروهای ویژه و کوماندو های امریکایی از جی کلاس استفاده میکنن.
      دلیل شتاب و سقف سرعت کم جی‌کلاس هم همینه. گیربکس این ماشین برای بالا رفتن از کوه و عبور از باتلاق و … ساخته شده نه سرعت گرفتن روی آسفالت.
      دلیل حجم بالای محفظه بار جی کلاس هم آمادگی برای حمل تجهیزات نـظـامی هست.

      شخصیت جی کلاس رو بنتایگا هرگز نمیتونه داشته باشه . چند وقت دیگه که شاسی بلند های رولزرویس ، استون مارتین ، فراری و لامبورگینی عرضه بشن بنتایگا همین جایگاهی که الان داره رو هم در معرض خاطر خواهد دید.

      اما موقعیت جی‌کلاس در صنعت خودروسازی تثبیت شده هست و فقط یک محصول از رنج روور می‌تونه به رقابت باهاش فکر کنه. اونم «SV اتوبیوگرافی» هست ‌ .

      ۱۰۰۰ بار هم که بخوام بهترین شاسی بلند جهان رو انتخاب کنم جی کلاس رو برمیدارم.

      جی کلاس یک نماده ، نمادی از قدرت و سرسختی.

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. MAHDI . TUNING

        ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1477 ديدگاه)

        منم موافقم
        مثلا اسکالید با جی کلاس و بنتایگا متفاوته
        اسکالید معروفه به قصر متحرک چون خیلی لوکس و مثل خونه میمونه
        جی کلاس تو افرود خیلی خوبه یا بهتره بگم عالیه
        بنتایگا شتاب و سرعت بالایی داره
        میدونم گروه بندی ها سخت شده اما این جوری که نمیشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amir_R18

          ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          بله الان اسکالید رو هم که مقابل بنتایگا بذارن یه عده به شتاب و سرعتش نگاه میگنن.
          در حالی که شتاب و سرعت برای دوج دورنگو و گرند چروکی اهمیت داره نه اسکالاد.
          کلا این سبک گروه بندی جالب نیست و البته نتیجه هم اهمیتی نداره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. فقط انگلستان

          ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          همیشه وقتی بنز رو می بینم یاد کارتون لاک پشت های نینجا
          می افتم اون شریدر هزار جور نیرو و جک و جونور دور خودش جمع
          می کرد هزار جور سیستم دفاعی اعم از تخیلی و واقعی رو به کار
          می گرفت ولی اون لاک پشت ها با استادشون همش پنج نفر بودن و همیشه نوک بینی شریدر و افرادشو به خاک می زدن شریدر هم همیشه در حالی که نوک بینیش روی خاک بود می گفت من خیلی قدرتمند هستم من شما رو نابود می کنم که اعصاب آدم داغون می شد اگه اونجا بودم یقشو می گرفتم و می گفتم آخه مسخره چند بار باید شکستت بدن؟ کی از رو می ری؟
          شرکت بنز هم شبیه شریدر و نیروهاشه میره هزار مدل خودرو می زنه و بنتلی فقط با چند مدل کل شرکت مرسدس بنز رو با خاک یکسان می کنه

          زنده باد استاد اسپلینتر.

          موافقم 2
          مخالفم 1
        3. امیر دهقان

          ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (695 ديدگاه)

          دوستان عزیز و همراهان همیشگی پدال
          مطمئناً خودروهایی چون کادیلاک اسکالید در سطح بنتلی بنتایگا نیستند اما باور بفرمایید بیش از این امکان جداسازی ماشین‌ها وجود نداره چون موجب افزایش بیش از حد گروه‌ها و در نتیجه خسته‌کننده شدن و کاهش جذابیت رقابت‌ها میشه.
          با این‌حال حتی برای بهتر شدن گروه SUVهای بزرگ لوکس، آئودی Q7 را از این گروه حذف و به گروه جدیدی منتقل کردیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Amir_R18

          ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          بله من و مهدی هم موافق افزایش گروه ها نبودیم.
          برای همین گفتم نتیجه مهم نیست.
          به هر حال کاریش نمیشه کرد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. MAHDI . TUNING

          ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          درسته مجید و اقای دهقان
          ما هم میدونیم نمیشه
          به هر حال باید قید این گروه رو زد و به اعداد بنتلی واگذارش کرد
          اما همه میدونیم که بنتایگا و جی 65 و اسکالید هر کدوم یه فاز متفاوت دارن و برای یه کاربرد متفاوت ساخته شدن
          کلا بیخیال این گروه
          به قول کارل شلبی اسب بخار باعث فروش خواهد شد
          دقیقا راست میگفت
          اینجا همه به عدد و شتاب و قیمت رای میدن نه به کاربرد و نوع گروه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. amir_R18

          ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          فقط انکلستان

          شما اگر بخشی از تایم تماشای کارتون و برنامه کودکت رو به تماشای ویدئوی های آفرود g class اختصاص بدی کمتر شاهد این سبک کامنت ها از طرف شما خواهیم بود.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. الف.ی

          ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1643 ديدگاه)

          این فقط انگلستان معلوم نیست نظراتش رو از کدوم سیاره آورده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. فقط انگلستان

          ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          امیر جان ویدیو آفرود زیاد دیدم و بهم ثابت شده که رنجروور حرف اول رو می زنه
          توی این قیمت هم آفرود کمترین اهمیت رو داره
          آفرود که هیچی چون بنتلی بنتایگا هم آفرود خوبی داره ولی توی بقیه ضمینه ها بنتلی سرتره به خصوص شاسی چون شاسی بنتلی خیلی به روز تر و آیرودینامیکتر و … تر از جی کلاسه
          من کابین بنتایگا رو می بینم کلا جی کلاس از ذهنم می ره بیرون.

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. Mohamad

        ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (812 ديدگاه)

        “””مورد دیگه قابلیت آفروده که در جهان هیچ خودرویی از هیچ سازنده ای نمیتونه به قدرت آفرود G class نزدیک بشه. به همین دلیل نیروهای ویژه و کوماندو های امریکایی از جی کلاس استفاده میکنن.”””

        هرچند ما داخل همین سایت به بررسی تخصصی و جامع یک سایت معتبر بیشتر از نظرات سلیقه ای جنابعالی تکیه و اعتماد میکنیم و شاهد له شدن ماشین مورد علاقه شما توسط لندکروز بودیم اما شما همچنان به بازی با کلماتت ادامه بده بلکه مرحمی بشه بر روی اون زخم :)))
        در مورد نیروهای نظامی آمریکایی هم سعی میکنم چنین خبری را ملاک و معیار قرار بدم …
        خوش باشید :))

        https://www.autoblog.com/2016/07/22/us-special-forces-buying-toyota-land-cruiser-hilux/#slide-2873627

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. amir_R18

          ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز اولا که ” مرحم ” نیست و مرهمه.

          ثانیا شما در ذهن خودت مقاله مینویسی و منتشر میکنی و توش بنز جی کلاس رو توسط لندکروزر له میکنی ! جالب این که فکر میکنی بقیه ی هم مقاله ی ساخته ی ذهن شما رو خوندن و تازه ناراحت هم شدن !!!

          اگر منظورت مقاله ی تخیلی آفرودر آخرالزمان هست که مقالش 2 سال پیش در پدال منتشر شد به نظرم شما یک مقاله ی تخیلی و ساده که بعد از عمری منتشر شده و نویسنده توش نظر شخصی خودش رو بیان کرده زیادی بزرک کردی و احساساتی ( “جوگیر”) شدی.
          حتی همونجا هم G class برتری های خودش رو داشت.
          در ضمن در اون مقاله G550 حضور داشت نه G63 یا G65.

          ارزش اینکه بنز G class خودروی سازمانی میشه اینه که با پول یکیش میشه 2 لندکروزر و 5 هایلوکس خرید. با این وجود G class به خاطر شایستگی هاش انتخاب میشه.

          شما میتونی هر چیزی رو دوست داری ملاک و معیار قراربدی. من هم به دنبال تحمیل نظر خودم نیستم.

          شمام خوش باشید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. datsun

        ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (3503 ديدگاه)

        خیلی آفرودر ها از جی کلاس با قیمت خیلی خیلی کمتر عملکرد بهتری دارند
        شما هم خیلی راحت نیا اینجا کامنت بزار هیچ سازنده ی و هیچ خودرو آفرودری به پای جی نمیرسه
        خیلی از کمپانی ها تجربشون تو ضمینه آفرود از بنز بیشتره
        جی خوبه ولی نظر شخصی من با این قیمت و قدرت بالا تو آفرود شاهکار نیست ،

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. amir_R18

          ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          هیچ سازنده ی و هیچ خودرو آفرودری به پای جی نمیرسه

          بحث قیمت هم مطرح نیست.
          مگر شما وقتی میگی فراری بهترین سوپراسپرت ساز جهانه قیمت رو در نظر میگیری؟ مشخصه که نه.

          قیمت بحثش جداست.

          صادقانه بگم وقنی گفتم هیچ خودروی آفرودری به پای بنز جی نمیرسه اصلا منظورم لندکروزر و پاترول نبود.

          جی کلاس از یک دنیای دیگست و رقیب رنج روور اس وی اتوبیوگرافی محسوب میشه ، جی کلاس یک SUV اشرافیه .

          کسی هم که پول بابتش میده ارزشش رو خوب درک کرده.
          G class در درجه ی اول برای برگرداندن نگاه بقیه و قد ت نمایی خریداری میشه.

          لندکروزر و پاترول و پاژرو در دنیای دیگری هستن و مقایسشون با G class هم خیلی خنده داره.

          کسی که بخواد 250/000 دلار برای یک آفرودر خرج کنه و پول براش مهم نباشه هرگز و هرگز و هرگز به گزینه ای غیر از جی کلاس و رنج روور فکر نمیکنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Amir Machine

          ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          شما داری میگی هیچ خودروی آفرودی به پای G کلاس نمیرسه نه هیچ خودروی آفرود لوکسی.
          بنابراین هرگز نمیشه گفت این ادعا صحیحه چون همه میدونیم وقتی اسم آفرود میاد تویوتا لندکروزر و جیپ رانگلر اولین ماشین‌هایی هستن که به ذهن میان و توانایی‌های خارق‌العاده و تجربه و سابقه‌شون تو زمینه آفرود کاملاً اثبات شده‌س. ماشین‌هایی مثل لنکروزر، پاترول، رانگلر و دیفندر اگه تو توانایی‌های آفرود از G کلاس بالاتر نباشن قطعاً پایین‌تر نیستن.
          اینجا داره در مورد قابلیت‌های آفرود بحث میشه و ربطی به لوکس بودن یا نبودن نداره.
          بنابراین اگه بگی G کلاس برترین SUV لوکس تو زمینه آفروده شاید بشه قبول کرد که اونم با وجود ماشین‌هایی مثل لکسس LX پذیرشش سخته.
          اما اگه G کلاس رو از منظر یک SUV لوکس و تجملی بودن بررسی کنیم، فقط با همین بنتایگا و شاید رنجروور SV اتوبیوگرافی قابل‌مقایسه‌س و نه هیچ ماشین دیگه‌ای.
          ولی از لحاظ توانایی‌های آفرود مطمئناً ماشین‌های بهتری از G کلاس هم وجود دارن که یکی از اونا جیپ رانگلره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Amir_R18

          ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          امیر ماشین

          همه ی ماشین هایی که اسم بردی از نظر توان آفرود قطعا از بنز جی کلاس پایین ترن.
          اگر قیمتشون اندازه ی بنز جی کلاس بود یک دونه هم فروش نداشتن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. شایان

          ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (146 ديدگاه)

          مثلا چی؟نیسان پاترول؟؟؟:))))))))))

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. #ali.m#

          ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          با datsun کاملا موافقم .به جز
          مدل 6*6که رقیبی براش موجود نیست .بقیه اعضای جی کلاس یه خورده در موردشون اغراق شد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. Mohamad

        ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (812 ديدگاه)

        جالب اینجاست که اگر در پست نظرسنجی لکسس LX و بنز GLS کامنتهای این فرد رو خونده باشید به وضوح داره میگه ماشین گرون قیمتی مثل LX قابلیت آفرودش آنچنان به کار نمیاد چون کمتر کسی ماشینی با این قیمت رو افرود میبره و در اولویت نیست براش! حالا اینجا داخل این نظرسنجی واسه بنزی که قیمتش 2 برابر و نیم اون لکسسه از قابلیت افرود واسه اثبات برتریش مایه میزاره!!!
        دوست عزیز شما سلیقه ای یا اصلا هرجور حال میکنی نظر بده اما خواهشا حرف رو به نفع خودت نپیچون راحت داری سوتی میدی با این روش. اگه به بنز علاقه داری نیاز نیس این‌جوری بقیه را ندید بگیری که!! منصفانه نظر شخصیتو به اشتراک بزار.
        موفق باشی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amir

          ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز شما سواد خوندن داری ؟

          من کجا گفتم بهتر رو به خاطر آفرود انتخاب میکنم؟؟

          بخوام آفرود برم جیپ رانگلر رو‌انتخاب میکنم نه جی کلاس ۲۵۰هزار دلاری.

          کجا من حرف از قدرت آفرود زدم. من فقط گفتم شتاب و‌ سرعت کم جی کلاس به خاطر گیربکسیه که برای آفرود درست شده.

          نمی‌دونم شما که نمیتونی بخونی چطور میتونی بنویسی !!!

          در کامنتی که من اول گذاشتم ببین یک کلام پیدا می‌کنی که G class رو به خاطر قدرت آفرود انتخاب کرده باشم یا نه !

          جی کلاس رو به خاطر شخصیت منحصر به فردش انتخاب کردم … والسلام

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. Ali panamera

        ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (43 ديدگاه)

        چرا باید دیسلایک بگیری
        حرف حقو زدی
        بنظرم تنها نقطه ضعف g کلاس سرعت و شتاب نیست بلکه مصرف زیاده که میدونم بخاطر چیه ولی میتونه مشکل ساز باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      6. رضا

        ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        همه حرفا درست ولی تو قابلیت افرود تویوتا تو جهان حرف اول رو میزنه که این همه جای دنیا ثابت شدس لندکروز- پرادو- فوررانر- اف جی-هایلوکس-فورچونر که اصلی ترین ٢تای اولی هستن بله منم بنز رو انتخاب میکنم بین این تویوتا ها چون با کلاس تر و لوکس تره و خیلی گران تر و درسته افرود خوبی داره ولی تویوتا تو افرود کم تر کسی هست بپاش برسه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amir

          ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          تمام محصولات تاریخ تویوتا رو که روی هم بذاری در آفرود به پای یونیماگ نمی‌رسند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      7. mohammad_FM 480

        ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        درود شوماخر جان .واقعا جی کلاس یک نماد یک اسطوره هست.
        یکی از ماشین ایی که با تمام وجود دوستش دارم .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. حسين

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (49 ديدگاه)

      بازم لایکای بنز بیشتر رای بنتلی بیشتر ???
      ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. عطا

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (186 ديدگاه)

      دوستان من به 2 علت به بنتلی رای دادم :
      1_ شتاب بهتر
      2_ رفته بودیم مسافرت خارج از کشور ، به مدت دو هفته تو این دو هفته حدود 3 ال 4 عدد از این بنز ها دیدم ولی هیچ اثری از بنتلی ندیدم! بنتلی یهجورایی خاص تره . هر دوشون خاص هستند ولی بنتلی بیشتر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. عطا

        ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (186 ديدگاه)

        در ضمن دوستی که ادعای اینو داری که تو این پرفورمنس شتاب اهمیتی نداره اخه کدوم انسان عاقلی با این ماشین شب و روز افرود میره که شتاب اهمیتی نداشته باشه ؟ بالاخره که تو جاده اسفالت هم حرکت میکنه که تو این مورد بنتلی برتره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ALI

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (42 ديدگاه)

    سلام . ادمین جان عذرخواهی میکنم این شیوه انتخاب واقعا جالب نیست شما به نظرم الان فینال زودرس برگزار کردی ، برنده این دوتا قطعا اول هست تو این سگمنت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid...Audi

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (712 ديدگاه)

      دقیقا
      یه سری مقایسه ها واقعا فینال زودرسه.
      پ.ن: توی این کلاس به نظر من هیچ ماشینی جذاب تر از جی کلاس نیست. اصلا اعتبار کل اس یو وی هاست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ?Challenger?

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (182 ديدگاه)

    قطعا بنتایگا ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (175 ديدگاه)

      شما یادتون نمیاد ولی یه مدتی شاسی بلند واسه افرود بود نه سرعت 300
      مثه این میمونه با کرگدن بری شکار اهو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. kamran cooper

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    به نظر من بنتلی باید برای بنتایگا و این کلاس بیشتر وقت میذاشت.قبل از رونمایی انتظارم بخصوص از ظاهر ماشین خیلی بالاتر تر بود.به هر حال بازم بدون شک بنتلی رو ترجیح میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مصطفی

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (100 ديدگاه)

    اگه آفرود بود به مرسدس رای میدادم،ولی چون آخرش پرسیده کدام شاسی بلند لوکس را میپسندید، به بنتلی رای دادم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. پهلوان مک لارن(مک دانیال)

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2780 ديدگاه)

    راستشو بخواین هیچکدوم منو راضی نمیکنه و به هیچ کدوم علاقه ای ندارم.
    اولش دوست داشتم به بنز رای بدم.
    مشخصاتشو دیدم خیلی مقابل بنتایگا حرفی برای گفتن نداشت.
    مخصوصا اون مصرف سوخت 20 لیتریش که نا امیدم کرد.
    رای من هیچکدوم.?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فقط انگلستان

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1045 ديدگاه)

      پهلوان مکلارن گرامی و ارجمند نمی دونم ولی به نظرم شما بیشتر از سوپر اسپورت خوشتون میاد و علاقه خیلی زیادی به شاسی بلند ندارید من هم قبلا از شاسی بلند زیاد خوشم نمی اومد ولی چند وقته رفتم تو فاز شاسی بلند و تازه فهمیدم که لذت خاص خودشو داره وقتی ارتفاع بیشتر بشه لذت رانندگی خیلی افزایش پیدا می کنه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پهلوان مک لارن(مک دانیال)

        ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2780 ديدگاه)

        سلام فقط انگلستان چند وقت بود نبودی.خوشحالم دوباره کامنتتو میبینم.
        من به سوپر اسپرت خیلی علاقه دارم.ولی از شاسی بلندم خوشم میاد.
        اصلا مگه میشه من از اف پیس و ای پیس و محصولات لندروور بدم بیاد؟؟!!
        فقط از بنتایگا خیلی خوشم نمیاد.
        شاسی بلند هم باید پرفورمنس خوبی داشته باشه هم آفرودر خوبی باشه. و هم لوکس باشه همچنین قیمت مناسبی داشته باشه که محصولات لندروور همه رو با هم داره.
        تا وقتی لندروور هست به شاسی بلندای دیگه فکر هم نمیکنم.(البته برای همشون احترام قائلم)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. محمد

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (114 ديدگاه)

    اصلا این قیاس به نظرم درست نیست،بنتایگا هیچ جوره نمی تونه رقیب جی کلاس باشه
    جی کلاس به همراه رنج روو جز سلاطین آفرودن ولی بنتایگا یه ماشین معمولی که سعی کردن یه کم شبیه suv بکننش ، بنتیگا از نظر آفرود درسطح جگوار f pace و مرسدس gla قرار میگیره نه مرسدس جی کلاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سامان اذری

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    من یه بار سوار بنز جی کلاس شدم
    فوق العاده بود
    ولی بنتلی یه چیز دیگه هست
    قیافه موتور همه چیزش خاصه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Ali.usa

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (335 ديدگاه)

    طراحی بنز درست با ابهت ولی قدیمی
    کاری به مشخصات ندارم تصاویر رو نگا کنید
    کدوم رو دوست دارین سوار بشین
    تعصب رو بزارید کنار بنتلی یه چیزدیگس
    خییییلی خوب این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. MAHDI . TUNING

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    بنز برای افرود ، بنتلی برای جاده
    بستگی به هر شخص داره
    من که نمیتونم از شتاب بنتلی بگذرم و از افرود بنز هم نمیتونم چون به افرود علاقه خاصی دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. SPEED

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (132 ديدگاه)

    بدون هیچ تردیدی به benz G65 رای دادم ، زیرا بهترین خودرو افرودی که میشناسم است و دلیل دیگر چون benz است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. CNA

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (235 ديدگاه)

    آقا بنز G65 اسطورس. برای چه به ماشینی که حجم صندوقش اندازه کیف دستی رای بدم
    اصلاً شتاب اولیه به چه دردی میخوره،طرف بره ٩١١ توربوs بخره همه ی ماشینارو میکنه تو گونی
    بعدشم قابلیتای آفرود مهمه که بنز G
    با بز کوهی هیچ فرقی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حمیدرضا

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    بنتلی عالیه بنزم خوبه ولی برای افرود نه شهر من بنتلیو پسندیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Roham

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    بنتایگا رو کاغذ و البته واسه خود نمایی شاید بهتر باشه
    ولی برند رو فاکتور بگیریم – که بنتلی هم واسه خودش کم شرکتی نیست – مقایسه این دو مثل مقایسه خان و خان زاده های قدیم با نون به نرخ روز خورای جدید و تازه به دوران رسیده ست.
    بنز ریشه داره
    اصالت داره
    نه اینکه بنتلی نداشته باشه
    ولی اول اینکه بنتلی بنز نیست
    دوم اینکه تو این کلاس تازه کاره و در مقابل امثال بنز و لکسس و …حرف زیادی واسه زدن نداره
    با بنتلی میشه رفت فستیوال و … وشاید گاهی آفرود سبک
    ولی بنز ، از فرش قرمز گرفته تا صحرای آفریقا و فلات هیمالیا رو با افتخار و سربلندی پشت سر می ذاره و همه جاستارش می درخشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. CNA

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (235 ديدگاه)

      حرف خوبی زدی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. Ahmad m

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (62 ديدگاه)

    مرسدس بنز G65 خدای آفروده , رای من بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. MOBIN POURMAND

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (78 ديدگاه)

    پایه اس یو وی برای افرود با سرنشینه ک مث تراک نباشه.نه برای سرعت.شما برید دوتا کلیپ افرود ببینید بعد بیایید رای بدید.هیچ ماشینی نمیتونه شیب ۱۶۰ درجه رو بالا پایین بیاد یا وایسته.اگه بتونم لینک دوتا از این کلیپارو میارم.
    وقتی بنتلی تونست اینکارارو بکنه بیایین حرف بزنین ن الان

    پ.ن:مدیونید اگه فکر کنید منظورم با این «فقط انگلستان» ِ باشه.

    پدال جان تایید کن دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. ایمان

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    بنتلی از نظر قابلیتهای آفرود اصلا در حد کلاس جی نیست ولی در نظر داشته باشید هشتاد درصد کسانی که در حال حاضر اس یو وی خریداری میکنند اصلا به فکر آفرود نیستند و زیبایی و تجمل و کلاس خودرو براشون مهمه که از این نظر جایگاه بنتلی بالاتره.رای خود من بنتلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ایمان

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    بنتلی از نظر قابلیتهای آفرود اصلا در حد کلاس جی نیست ولی در نظر داشته باشید هشتاد درصد کسانی که در حال حاضر اس یو وی خریداری میکنند اصلا به فکر آفرود نیستند و زیبایی و تجمل و کلاس خودرو براشون مهمه که از این نظر جایگاه بنتلی بالاتره.رای خود من بنتلی.به قول اون دوستمون که گفته کماندوهای آمریکایی از جی کلاس استفاده میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Hossein

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (150 ديدگاه)

    یکی از سخت ترین دوئل ها همین دوئل و دوئل بعدی این کلاس بین نویگیتور و رنجروور هست
    خیلی سخته انتخاب
    اینجا به نوشته ها نمیشه کار داشت
    هر دو به اندازه کافی عالی هستن
    میمونه عشق و علاقه
    اینجا به بنتلی رای دادم تو تلگرام به مرسدس
    چون واقعا نتونستم انتخاب کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. اميرحسين رادفر

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (52 ديدگاه)

    واقعا من موندم تازه ادمین میگه باز نگرى صورت گرفته و رقابت ها منصفانست !! کجاى دنیا میان بنتایگارو که یه کراس اور تاکید مى کنم کراس اور صرف هست و هدفش رانندگى شهرى با یه افرودر لوکس مقایسه مى کنن!! اینجاهم که انگار براى راى دادن همه یه فاکتور دارن اونم شتاب ٠-١٠٠ !! خب اصلا g کلاس با هدف شتاب گیرى ساخته نشده بهتر بود براى رقابت با بنتایگا یه حریف هم کلاس انتخاب مى کردین نهایتاgls

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Davood

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (202 ديدگاه)

    مگه از بنتلی بهتر هم داریم مرسدس آدمو یاد لندرور 40 سال پیش میندازه کی میاد اینهمه پول برای یک خودروی آفرود زشت و زننده بده حتی عربها هم همچی پولی نمیدن. معلومه بنتلی برنده میشه. این دیگه رای گیری نمیخواد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. امید

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    بجز شیوخ عرب،احتمالا زیاد پیش نمیاد که کسی اتومبیل بخره با این قیمت و باهاش از کوه وتپه بالا پایین بره،یعنی آفرود تقریبا هیچ…خب باقیمونده چیه؟ یه اتاق مکعب مستطیل که مال چهل سال قبله یا برند بنتلی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Mercede kaviani

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام به دوست عزیز امیر دهقان
    رای من مرسدس جی کلاس است طراحی زیبا وکلاسیک بدنه که روی یک شاسی جدا نصب شده است
    که جزو ویزگی های یک اس یو وی واقعی است
    با تشکر دوستدار شما مرسده کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. #ali.m#

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    از نظر لوکس بودن بنز هیچ وقت نزدیک های بنتلی .و از اون بالاتر رولزرویز هم نمیتونه برسه .
    توی مقایسه lx وgls گفتم یکی از معیار هام افرود بودنه .
    ولی اینجا معیار لوکس بودنه .چون با این قیمت کمتر کسی با جی کلاس میره افرود .
    پس به بنتلی رای میدم .
    زنده نگه داشتن بنتلی بهترین کاری بود ک فولکس کرد .
    لوگوی بنتلی خودش یه دنیا عشق توشه .
    ?بنتلی?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. فرشاد

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    هر چند اسم G65 سنگین‌تره و عاشق بنزم اما از تعصب بی جا خوشم نمیاد؛ بنا به دلایل زیر به بنتایگا رای میدم:
    راندمان فنی به مراتب بهتر
    کابین لوکس‌تر و مدرن‌تر
    نبود تایر زاپاس پشت خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. فرشاد

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    اگر به جای این مدل G کلاس، G500 4×4² تو دوئل بود، حتما بهش رای میدادم؛ شاید براتون مسخره باشه اما من اصلا نمی‌تونم با تایر زاپاس پشت ماشین کنار بیام.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Saman

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    قطعن بنتایگا برتر هستش طراحی داخلی و خارجی بنتایگا بسیار زیبنده هست و برتری فنی و مهندسیشم که نیاز به قلم فرسائی نداره: شتاب بهتر مصرف کمتر…وقیمت بنتلی هم با توجه به کلاس اشرافی و منحصر بفردش کاملن مناسبه :-) قیمت ۲۰۰۰۰۰$ واسه یه بنز زیاد هستش به خصوص واسه g کلاس با طراحی قدیمی و جعبه نوشابه ای :D از نظر آفرود هم یه لندکروزر با قیمت به مراتب پائینتر بر g برتری داره ۱۰۰% انتخاب ارجه بنتایگا این لرد انگلیسی هستش :-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      (( قیمت ۲۰۰۰۰۰$ واسه یه بنز زیاد هستش ))
      ?????????

      – آره واسه همینه هایپرکار بنز رو با – ۱۵ – برابر این قیمت پیش خرید کردن.

      خیلی خوبی شما … !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mercede kaviani

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (551 ديدگاه)

      سلام سامان جان
      اتفاقا خریدارن وطرفدارن جی کلاس مثل من عاشق طراحی کلاسیک ومکعبی ان هستنند
      باتشکر مرسده کاویانی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Saman

        ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (177 ديدگاه)

        سلام و درود خانم مرسده ،بله صد در صد ، خیلیها شیفته طراحی کلاسیک هستن نظر شما کاملن درست هستش واستون آرزو دارم که صاحب هر دو ماشین بنز و بنتایگا بشید :-) پاینده باشید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. اميرحسين رادفر

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (52 ديدگاه)

      اره باشه حتما افرود لندکروز از g class بهتره ?! قدیمیا خیلى خوب مى گفتن نرود میخ اهنین در سنگ احتمالا اون لندکروزى که شما دیدى و افرودى بهتر از g بوده ژنش خیلى خوب بوده ! شایدم میشینى با ماشین کوکى هاى این ٢ تا بازى مى کنى بعد میرسى به اینکه لندکروز از g بهتره!! جالب حرف از فنى و مهندسى زدى !! مگه شما فنى اى یا مهندسى !؟ قطعا نیستى که میاى شتاب و مصرف یه suv گشتاورى و با یه کراس اور که هدف max speed مقایسه مى کنى ! اگه به شتاب و max speed ادم یه jeep مى خره با ٨٠ هزار دلار !! ثانیا بازم براى شتاب و مصرف خدمت دوستان عرض شود که توو طراحى خودرو یه علمى دخیل به اسم علم ایرو دینامیک پس قطعا بنتلى خیلى ایرو دینامیک تر از مرسدس اما هدف ساختن مرسدس اصلا ساختن یه ماشین ایرو دینامیک نبوده والا مرسدسى که میاد توو a 180 نسل جدید ایرو دینامیک ترین سدان دنیارو میسازه علم ساختن یه suv ایرو دینامیک هم داره ولى این یه افرودر قرار سخت ترین موانع رو رد کنه قرار ارتفاش زیاد باشه قراره پهن نباشه قراره سپراى کوچیکش زوایاى ورود و خروجش تو بهترین حالت نگه دارن خب پس معلوم مصرفش میره بالا شتابش میاد پایین و در اخر یه جک خنده دار راجع به قیمت گفتى به نظر من عقل سلیم میگه ادم خودرویى و با این قیمت بگیره که سازندش اولین خودرو ساز دنیا بوده که سازندش استقلال داره تو طراحى تو انجین تو گیر باکس تو پلت فرم و …. مثل بعضى خودرو ساز ها نیست که اگه یه داستان دیگه مثل دیزل گیت برا فولکس واگن اتفاق بیفته باید بره زیر دست کمپانى هاى چینى و از صفر شروع کنه و خودرو هاییش مثل بنتایگا به خاطرات بپیوندن ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. اعتمادیان

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (257 ديدگاه)

    بنظر من بنتایگا باید با GLS مقایسه میشدکه هر دو شاسی بلند لوکسند نه با یک خودروی آفرودی ششدانگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Omid622

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    با اینکه بنزیم اما بنتلی رو انتخاب کردم به خاطر اینکه تو دو مورد یکی قدرت موتور و محفظه بار که بنز برنده اما بنتایگا تو بقیه موارد گوی سبقت رو از بنز برده بود
    البته انتخاب واقعا سخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. احسان

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (254 ديدگاه)

    بنتلی برای خودش دنیایی داره ، خداییش خیلی لوکس و مجلل هستش
    و مرسدس بنز جی کلاس هم که …..
    مقایسه بین این دوتا اشتباهه محضه
    به دنیای همدیگه تعلق ندارن
    ولی میشه بین این دوتا بدون در نظر گرفتن هیچ پارامتری یکی را انتخاب کرد
    مرسدس را انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا