مرسدس بنز

قیمت‌گذاری مرسدس بنز GLB، گران‌تر از GLA، ارزان‌تر از GLC

کراس‌اوور جدید مرسدس بنز GLB اواخر امسال راهی نمایندگی‌های فروش می‌شود اما مرسدس از هم‌اکنون قیمت مدل‌های مختلف آن‌را اعلام و پذیرش سفارشات خرید آن در آلمان را آغاز کرده است. قیمت پایهٔ این کراس‌اوور جعبه‌ای شکل از ۳۷,۷۴۶ یورو آغاز می‌شود. برای مقایسه، قیمت مدل هاچ‌بک مانند GLA از ۳۰,۳۳۳ یورو و مدل بزرگ‌تر GLC از ۴۶,۲۳۷ یورو شروع می‌شود؛ بنابراین GLB از لحاظ قیمت دقیقاً بین برادران کوچک‌تر و بزرگ‌تر خود قرار می‌گیرد.

مرسدس برای GLB فعلاً فقط دو پیشرانهٔ بنزینی را در نظر گرفته است. موتور بنزینی اول که از نوع ۱.۳ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور است، در مدل GLB200 ارائه می‌شود. قیمت ۳۷,۷۴۶ یورویی متعلق به این مدل است و ارزان‌ترین عضو خانوادهٔ GLB محسوب می‌شود. موتور بنزینی دوم اما یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قوی‌تر است. این موتور که زیر کاپوت مدل GLB250 4Matic قرار می‌گیرد، ۲۲۴ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

GLB250 4Matic که به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic مجهز است، فعلاً تا پیش از آمدن مدل‌های AMG قوی‌ترین و در اصل پرچم‌دار خانوادهٔ GLB محسوب می‌شود. این مدل ظرف ۶.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۳۶ کیلومتر بر ساعت را دارد درحالی‌که در هر صد کیلومتر ۷.۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند؛ اما برخلاف مدل قبلی، GLB250 4Matic با قیمت پایهٔ ۴۴,۸۵۷ یورو، گران‌ترین نسخهٔ GLB محسوب می‌شود.

لیست مدل‌های دیزلی GLB اما گسترده‌تر بوده و در آن چهار مدل مختلف GLB180d، GLB200d، GLB200d 4Matic و GLB220d 4Matic حضور دارند. قیمت این نسخه‌های دیزلی از ۳۷,۷۷۰ یورو برای مدل پایهٔ GLB180d شروع شده و به ۴۴,۶۰۱ دلار در مدل GLB220d 4Matic به‌عنوان بالاترین نسخهٔ دیزلی می‌رسد. همهٔ این مدل‌های دیزلی به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل یکسان مجهز هستند اما این موتور در مدل پایه ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور، در مدل‌های میانی ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور و در بالاترین مدل ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

GLB روی همان پلت‌فرم نسل جدید هاچ‌بک A کلاس ساخته شده اما از اتاق بزرگ‌تر و آپشن صندلی‌های ردیف سوم برخوردار است. این کراس‌اوور جعبه‌ای از لحاظ فنی رقیب ب‌ام‌و X1 و آئودی Q3 محسوب می‌شود که قیمت پایهٔ آن‌ها به ترتیب از ۳۲,۷۰۰ یورو و ۳۸,۶۰۰ یورو آغاز می‌گردد. در مدل‌هایی از GLB که به سامانهٔ ۴Matic مجهز هستند، پکیجی بنام مهندسی آفرود هم به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود که سیستم تنظیم سرعت در سرازیری‌ها، یک حالت رانندگی اضافی و چراغ‌های اضافی آفرود را به همراه دارد.

علاوه بر این، مرسدس بنز طیف گسترده‌ای از آپشن‌های سفارشی را هم برای GLB در نظر گرفته که شامل چراغ‌های جلو و مه شکن‌های LED، سیستم دید ۳۶۰ درجه، نمایشگر سربالا، سیستم صوتی پریمیوم برمستر و گرم‌کن غربیلک فرمان می‌شود. چندین پکیج مختلف مثل بیزینس، کمک‌راننده، شب و استارت هم در این لیست قرار می‌گیرد. مرسدس بنز همچنین نسخهٔ ویژهٔ اولیه یا همان Edition 1 را هم با قیمت اضافی ۹ هزار دلار برای GLB ارائه کرده است. این نسخه به رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی با تریم نارنجی‌رنگ در حاشیه، تودوزی قهوه‌ای‌رنگ با دوخت قرمزرنگ و تریم چوب گردو مجهز است.

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Omid622

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    چیپ رنگید لوکس با آپشن هفت نفره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رامتین

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3011 ديدگاه)

    بنز اگه این صفحه نمایش مستطلیشو یجوری تغییر بده و مثلا به جای رئوس تیز، منحنی در بیاره خیلی بهتره. انگار یک مستطیل بزرگ که عرض کم و طول زیاد داره را کامل روی داشبورد جدا متصل کردی. روی s کلاس خیلی بهتر تعبیه شده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. doubt

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (257 ديدگاه)

    طراحی ساده ولی گیرایی داره. دوسش میدارم!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ADAK

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1823 ديدگاه)

    چه زشت و خوب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. مهردادكمال

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    بنظرم انجین ١.٣ لیتری برا بنز کراس اور با قیمت ٣٧ هزارتا یجور تلکه گیریه هر چقدم انجینش قوی باشه بنظرم شرکت معظم بنز نبایس انجین زیر٢ لیتر رو ماشیناش بزاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Ali

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (42 ديدگاه)

    یک بچه جی ال اس دوست داشتنی…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا