مرسدس بنز

مروری بر هر آنچه از نسل جدید مرسدس SL می‌دانیم

این روزها که شاسی‌بلندها بر بازار خودرو سلطه یافته‌اند، بسیاری از نام‌های نمادین و باسابقه در حال مرگ هستند یا ادامهٔ حیات آن‌ها بسیار دشوار شده است. یکی از این نام‌های جاودانه، مرسدس بنز SL است که فروش پایینی دارد ولی بااین‌حال مرسدس نمی‌خواهد آن‌را از سبد محصولات خود حذف کند و چند وقتی است که در حال توسعهٔ نسل جدید این رودستر نمادین است. البته SL جدید به زیربرند مرسدس-آام‌گ خواهد پیوست و بنابراین ازاین‌پس باید آن‌را مرسدس-آام‌گ SL بنامیم. حال در این مطلب قصد داریم مروری داشته باشیم بر هر آنچه که از نسل جدید این خودرو میدانیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

بیرون

نسل جدید SL در طراحی از مدل افسانه‌ای ۳۰۰SL الهام می‌گیرد و تناسبات مطلوبی خواهد داشت. کاپوت کشیده و عقب کوتاه نمایی پویا و درعین‌حال ظریف به خودرو بخشیده است. در همین حال، طراحی بخش جلویی SL هم جسورانه است ولی نه آن‌قدر که بتواند بر AMG GT غلبه کند. در پروفیل جانبی، دریچه هوای نمادین روی گلگیر جلو به نسل جدید منتقل می‌شود اما مهم‌ترین تغییرات در بخش عقب خودرو رخ خواهد داد یعنی جایی که شاهد صندوق بلند، چراغ‌های گوه‌ای شکل و سر اگزوزهای چهارتایی خاص AMG خواهیم بود. به گفتهٔ اکثر منابع، نسل جدید SL بجای سقف فلزی تاشو که در دو نسل اخیر مورداستفاده قرار می‌گرفت به یک سقف پارچه‌ای مجهز می‌شود. این کار نه‌تنها باعث صرفه‌جویی در فضا خواهد شد بلکه کاهش وزن قابل‌توجهی را هم به همراه خواهد داشت.

داخل

ازآنجایی‌که از نسل بعدی S کلاس کوپه و کانورتیبل خبری نخواهد بود، مرسدس-آام‌گ SL وظیفهٔ لوکس‌ترین محصول روباز مرسدس را بر عهده خواهد گرفت؛ بنابراین خوشبختانه بخش عمده‌ای از DNA نسل جدید S کلاس شامل کابین کاملاً مدرن و مجموعهٔ وسیعی از تکنولوژی‌ها به SL جدید منتقل می‌شود. تکنولوژی‌های جدید این ماشین شامل مواردی مثل جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX با نمایشگر لمسی بزرگ OLED، نمایشگر سربالای واقعیت افزوده، صفحه آمپر سه‌بعدی و نورپردازی داخلی پویا می‌شود. بااین‌حال هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که نسل جدید SL خودرویی دونفره خواهد بود یا ترکیب صندلی‌های آن به‌صورت ۲+۲ طراحی خواهد شد.

زیر پوست

زیر پوست نسل جدید SL پلت‌فرم کاملاً جدید و آلومینیومی MSA قرار می‌گیرد که هدف آن کاهش وزن و افزایش استحکام در مقایسه با نسل قبلی است. این پلت‌فرم با نسل بعدی AMG GT مشترک خواهد بود. گفته می‌شود SL جدید کمی بزرگ‌تر از نسل کنونی خواهد بود که ۴,۵۹۲ میلی‌متر طول، ۱,۸۷۷ میلی‌متر عرض و ۱,۳۱۵ میلی‌متر ارتفاع دارد. پلت‌فرم جدید همچنین امکان استفاده از طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های جدید بنزینی و هیبریدی را هم فراهم خواهد کرد. این موتورها می‌تواند شامل یک نمونهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی با بیش از ۳۶۰ اسب بخار قدرت برای مدل پایهٔ SL43 و همین موتور به همراه یک موتور الکتریکی با مجموع قدرت حداقل ۴۴۰ اسب بخار در مدل SL53e باشد. علاوه بر این، می‌توانیم انتظار مدل SL63 را در دو نسخهٔ معمولی و S با یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو داشته باشیم که نسخهٔ قوی‌تر بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. پرچم‌دار خانوادهٔ SL جدید هم مدل پلاگین‌هیبریدی SL73e با حدود ۸۰۰ اسب بخار قدرت خواهد بود. این مدل مثل همهٔ خودروهای پلاگین‌هیبریدی از حالت پیمایش تمام الکتریکی برخوردار خواهد بود و می‌تواند در زیر سه ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم کمک می‌کنند تا اسب‌های بخار فراوان این مدل رام شوند.

رقبا و زمان معرفی

نسل جدید مرسدس SL با رقبای زیاد و بسیار قدرتمندی مواجه خواهد بود که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به جگوار F تایپ، ب‌ام‌و سری ۸، پورشه ۹۱۱ و لکسس LC اشاره کرد. زمان دقیق معرفی این رودستر آلمانی هنوز مشخص نیست ولی انتظار می‌رود اواخر امسال رسماً معرفی شده و تولید آن سال آینده آغاز گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
CarScoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. MASIHA

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    عاشقشم ولی ابهت نسل های قبل رو نداره

    موافقم 33
    مخالفم 8
  2. Ramin

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    تنها چیزی که از بنز میدونم اینکه الکی گرونه
    البته نسل جدید یه خورده بهتر شده
    بعضی از نسل ها هیچی نداشتن قیمتاشون نجومی بود…..

    موافقم 3
    مخالفم 69
    1. ♤Angus_812♤

      ۱۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (428 ديدگاه)

      اره بابا اولین خودروساز تاریخ ماشین اصلا بدرد نمیخوره
      پول الکی فقط میگیره
      ولی چانگان خیلی عالیه پول میدی در عوض بهترین تکنولوژی و موتور ۸ سیلندر بهت میده
      الکی گرونه؟؟؟؟؟ شاید پول برند بگیره
      ولی بهترین هارو بهت میده
      شعارشم اینه یا بهترین یا هیچی

      موافقم 52
      مخالفم 2
    2. Hadi

      ۱۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      Ramin عاشق منطق و حرفاتم ??
      واقعاً سخنان این بزرگوار رو باید با مرکب طلا نوشت ?…

      موافقم 27
      مخالفم 0
  3. Moein

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (894 ديدگاه)

    ابهت و جلال sl رو هیچکدوم از کروکی های بنز نداشتن

    موافقم 41
    مخالفم 9
  4. عباس

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    کاش میشد به زودی فارغ از این بی سر و سامانی خودروی کشور این عزیز دور دونه رو تو ایران ببینیم

    موافقم 28
    مخالفم 3
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      دقیقاً عباس .
      ای کاش دوباره روزی بیاد که خیابون عباس‌آباد و بقیه نمایشگاه‌های سطح شهر و استان‌‌ها پُر بشه از آخرین مدل‌ خودروهای شرکت‌های آلمانی ژاپنی کره‌ای ? .

      بخدا نمیدونید چقدر در روحیه آدم‌ها و انرژیشون در کارشون و هدفگذاریشون تاثیر داره ، چقدر در اخلاق آدم‌ها تاثیر داره ، چقدر رابطه مستقیم داره در کیفیت بهتر در شغل و زندگی .

      در دنیای امروز ، همه چیز به هم مربوط میشه و وقتی خِلَلی در یک مورد خاص پیش بیاد ، مثل دومینو به بقیه هم منتقل میشه ، اما اتفاقات این دو سال اخیر یک مورد نبوده و همه موارد تحت تاثیر قرار گرفته متاسفانه و اُمید خیلی‌ها پَرپَر شده ، دانشجو ، کارمند ، کارگر ، کارخونه‌دار ، شرکت‌دار ، بازاری و….. .

      شما در نظر بگیر انتخابات آمریکا چقدر تاثیر داره در زندگی ما ایرانی‌ها یا حتی جنگ‌های مختلف در جهان و برای همینه که میگم همه چیز در این دنیا به هم متصل و تاثیر‌گذارند .

      خودروی وارداتی در ایران ، نماد موفقیت فرد خریدار هست که یعنی در بیزینسش موفق بوده و این یعنی همین خودرو باعث شده اون فرد برای رسیدن به اون پول و خرید خودرو چه بیزینسی راه انداخته و دست چند نفر را گرفته و نون برده سر سفره کارگرها و کارمندها و… (( لطفاً با منفی‌نگری به خرید خودروی خارجی نگاه نکنید مثل صداسیمای ایران با هرکی خودروی خارجی داره حتماً خلاف کرده یا شیشه‌خورده داره ، در ایران در سال حدود ۱۰۰هزار خودروی سواری خارجی وارد میکردند که شامل خریداران در سطوح مختلف و موفقعیت‌های مختلف بوده از دکتر ، وکیل تا مهندس و بازاری گرفته تا کارآفرین ، کشاورز ، دام‌پرور و …. که شامل جامعه بزرگی از جمعیت کشور میشه )) .

      خودم به شخصه عاشق بنزم و دوست داشتم بعد از ژاپنی‌ها خودروی آلمانی و بنز S اتاق W221 بخرم ، اما با این اوضاع همین ماشینمون هم از دستمون نره خیلی هنر کردیم !.

      موافقم 26
      مخالفم 6
      1. Hadi

        ۱۳ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        آقای صدا برمیگردد…
        اونم چه برگشتی…

        موافقم 24
        مخالفم 2
  5. Amin-mc20

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    قیافش اگه این باشه واقعا عالیه ولی من sl65 amg 2009 از همه بیشتر دوست دارم مخصوصا با انجین v12 اگه کابینش اینجوری نباشه بهتر میشه چون این واقعا زشته

    موافقم 14
    مخالفم 9
  6. Sina

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    بنز 300SLعجب اعجوبه ای بود!!!
    یه دونش تو ایران هست. البته نسخه کانورتیبل
    از تمام اسپرت های زمان خودش انگار ۲۰ سال جلوتر بود!
    و بعدش SL65 Black که کلا یه چیز متفاوت بود ، با اون قیافه ی عضلانی بی نظیر و اون کوه گشتاور!!!

    موافقم 11
    مخالفم 2
  7. محمد

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    من مدل sl رو خیلی دوست دارم مدل هایی که تو سال۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ معرفی شدن ، خیلی خوب بودن

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      دقیقاً آقا محمد
      مدل‌های فیس‌لیفت ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ در آینده و در نمونه‌های کم‌کارکرد حکم کلکسیونی و ارزش بالایی پیدا میکنه .

      من پشت فرمون مدل sl350 نشستم ، بنز شناس نیستم ولی به جرئت میتونم تجربه سواری SL را هیچ خودرویی تجربه نکردم و ندیدم ، احساس وصف ناپذیری داره که پس از سال‌ها هنوز یادش میوفتم و حال میکنم ، حسی با تلفیقیه (( لاکچری بودن اسپرت بودن و خاص بودن )) که دست کمی از خاص بودن مازراتی گرندکابریو نداره و دست کمی از لاکچری بودن بنز S نداره و دست کمی از اسپورتی سری ۶ bmw نداره .

      موافقم 15
      مخالفم 2
      1. \|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

        ۱۳ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        آره منم پشتش نشستم
        همه چیش عالی بود….
        اون ابهت و اسم sl یه چیز دیگست….
        \\\|♧|///

        موافقم 4
        مخالفم 1
    2. Amin-mc20

      ۱۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      بهتره بگی بهترین بودن

      موافقم 6
      مخالفم 1
  8. Ho3in

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    خوشگله ?
    اما کار سختی رو پیش رو خودش داره
    911، lc، سری هشت، هرکدومشون خاصن
    من به شخصه ال سی رو دوست دارم

    موافقم 7
    مخالفم 12
  9. مهزیار

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (442 ديدگاه)

    آخرین تپه ای که توسط گوردن واگنر آبیاری خواهد شد

    موافقم 10
    مخالفم 12
    1. Alireza

      ۱۴ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (754 ديدگاه)

      دقیقا??

      موافقم 2
      مخالفم 0
  10. Hamidreza

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    درود …
    خب تا اونجایی که این رندر ها نشون میدن بنز سعی داره از فرم چراغ های عقب AMG GT در اکثر کوپه هاش استفاده کنه … و این رندر ها برای من جذاب نیستند …
    به شخصه AMG SL65 2009 رو به این خودرو ترجیح میدم حتی با ظاهر (شاید) کلاسیک تر … هر چی باشه یه اسطورست … یه اسطوره ای مثل SL 300 – SLS – SLR یا و…

    موافقم 11
    مخالفم 4
  11. ارشیاsvj

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    اخیش
    چه خفنه
    چیه اون کلاسS جدید.

    موافقم 8
    مخالفم 4
  12. \\\|♤|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    طراحی جدید بی ام و کجاش بده
    من که دوستش دارم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. Amin-mc20

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    من عاشق سپر ها گلگیر های پیوسته sl65 مدل 2009 هستم ، یعنی جوری عاشق این مدل شدم هیچ مدل دیگه بنز اینجور منو جذب نکرده

    موافقم 6
    مخالفم 2
  14. \\\|♤|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    واقعا sl ابهتش حرف نداره….
    خیلی گنگش بالاس?
    اگه 800 اسب با گشتاور عالی AMG رو داشته باشه حداقل باید با F8 و 765LT و SVJ مقایسه بشه.
    SL کد افسانه‌ای بنزه
    منتظریم……
    \\\|♧|///

    موافقم 12
    مخالفم 1
  15. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    تو این رندر ها تصویر اول خوبه و میشه روش حساب کرد ولی نمای عقبش چنگی به دل نمیزنه.
    همونطور که دوستان اشاره کردن sl r230 واقعا یه شاهکار بود و من هنوز عاشقشم ترکیبی ناب و خاص از لوکس و اسپرت بودن.
    امیدوارم مرسدس حداقل آقای صدا رو تو نسل جدیدش خراب نکنه و به اون شکوه برگردونه :(

    موافقم 3
    مخالفم 0
  16. JDM

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    حرف نداره ولی عین قبل گیرا نیست بنظرم
    Sl63 و Sl65 فوق العاده بودن
    کلا اس ال ها و اس ها قیمت سرویس های دوره ایشون از همه بالاتره

    موافقم 6
    مخالفم 3
  17. Khosrow

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    سافت تاپ فارغ از هر طرحی که ماشین داره عیار کارو پایین میاره / SL R230 ..

    موافقم 4
    مخالفم 3
  18. no4

    ۱۳ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (56 ديدگاه)

    اقا من یه چی بگم ؟
    همه چی داشت خوب پیش میرفت تا پشتشو دیدم !!
    کلن ورق برگشت (البته فقط ظاهر )

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. Amin-mc20

      ۱۳ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      برخلاف بیشتر دوستان من عاشق پشتش شدم ولی مدل 2009 اووووف عجب چیزی بود هیچی اون نمیشهه

      موافقم 3
      مخالفم 3
  19. i>اH

    ۱۴ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    مرسدس بنز از اون شرکتهای است که هیچ ابایی از تقلید کردن از خودروسازان رقیب نداره. این را از ان جهت گفتم که کابین SL به مانند S کلاس جدید دومین ساخته این خودروساز است که از نمایشگر لمسی 12 اینچی تبلت وار به مانند ساخته های تسلا در ان استفاده شده. حالا بنز به هر خودروسازی به چشم رقیب نگاه نمی کنه. بغیر از تسلا که چند ساله وارد این قضیه شده دوتا شرکت بی ام و و پورشه مخصوصا پورشه از قدیم دو رقیب سنتی این شرکت بودن

    +ا<i

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا