مرسدس بنز

معرفی نسل جدید مرسدس C کلاس، یک S کلاس کوچک‌تر و ارزان‌تر!

مرسدس بنز سرانجام پس از حواشی فراوان، رسماً نسل جدید یکی از مهم‌ترین محصولات خود یعنی C کلاس را معرفی کرده است. برای چندین سال، C کلاس نقطهٔ ورود برای داشتن یک مرسدس بنز بود اما امروزه با وجود مدل‌های A کلاس و B کلاس، این مدل دیگر یک محصول پایه‌ای نیست ولی بااین‌حال، C کلاس همچنان به‌عنوان یکی از ستون‌های استراتژی مرسدس در کنار E کلاس و S کلاس باقی‌مانده است.

همچنین این مدل برای مرسدس بسیار اهمیت دارد زیرا از سال ۱۹۸۲ تاکنون ۱۰.۵ میلیون دستگاه فروش داشته است. نسل جدید C کلاس اما تغییرات محسوسی را در فلسفهٔ این مدل به همراه دارد که مهم‌ترین آن‌ها، کوچک‌سازی چشمگیر پیشرانه‌ها و حذف کامل موتورهای شش سیلندر و هشت سیلندر است. برای اولین بار، همهٔ نسخه‌های این خودرو صرفاً با پیشرانه‌های چهار سیلندر هیبریدی به بازار عرضه خواهند شد.

C کلاس هیچ‌گاه به‌خودی‌خود نماد طراحی نبوده و غالباً سیاستی غیرتهاجمی داشته و دنباله‌روی برادران بزرگ‌تر خود بوده است. حال جدیدترین نسل این خودرو نیز از همین فلسفه پیروی می‌کند و نمی‌توان انکار کرد که طراحی آن از دیگر مدل‌های مرسدس متمایز نیست. بخش عقبی C کلاس جدید یادآور S کلاس است و جلوی آن‌هم عناصر مختلفی را از E کلاس و مدل‌های کوچک‌تر CLA و A کلاس قرض گرفته است. به همین دلیل، احتمالاً تشخیص C کلاس از دیگر مدل‌های مرسدس حتی برای سرسخت‌ترین طرفداران این برند هم چالش‌برانگیز خواهد بود.

مثل قبل، برای این نسل هم دو جلوپنجرهٔ مختلف در نظر گرفته شده اما حالا در هردوی آن‌ها لوگوی بزرگ مرسدس در مرکز نصب می‌شود و دیگر خبری از جلوپنجرهٔ ساده با لوگوی ایستادهٔ روی کاپوت نیست. جلوپنجرهٔ نسخهٔ استاندارد C کلاس جدید، شش‌ضلعی با خطوط داخلی عمودی و قاب کرومی است درحالی‌که در نسخهٔ AMG Line جلوپنجره‌ای الماسی با ستاره‌های سه‌پر کوچک کرومی در داخل آن ارائه می‌شود. علاوه بر این، بسته تیپ یا پکیج‌های سفارشی، در سپر عقب خودرو هم تفاوت‌هایی وجود خواهد داشت.

همان‌طور که پیش‌ازاین مشخص شده بود، نسل جدید C کلاس در داخل الهام زیادی از S کلاس گرفته است. اصلی‌ترین ویژگی در اینجا مثل سدان پرچم‌دار مرسدس، یک صفحه‌نمایش بزرگ ۱۱.۹ اینچی عمودی است. تفاوت اصلی با S کلاس اما این است که داشبورد و این نمایشگر مرکزی شش درجه به سمت راننده زاویه دارد؛ اما علاوه بر این نمایشگر عمودی، راننده به‌صورت استاندارد از یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی وضوح‌بالا هم بهره می‌برد. این نمایشگرها که از جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX همراه با دستیار صوتی مرسدس برخوردارند، وعدهٔ ارائهٔ تجربه‌ای شبیه به گوشی‌های هوشمند را می‌دهند. در C کلاس همچنین قابلیت به‌روزرسانی از راه دور وجود دارد و آپشن جدید واقعیت افزوده هم برای سیستم ناوبری قابل سفارش است.

نسل جدید C کلاس تقریباً ازهرجهتی بزرگ‌تر از قبل شده است. در این نسل فاصلهٔ محوری ۲.۵۴ سانتی‌متر بیشتر شده و ۲ سانتی‌متر فضای پای بیشتری را برای صندلی‌های عقب به دنبال داشته است. علاوه بر این، فضای سر هم در عقب ۱.۵ سانتی‌متر بیشتر شده و حالا در جلو نیز ۲.۵۴ سانتی‌متر فضای زانو و شانهٔ بیشتری وجود دارد. C کلاس جدید ۴۷۵ سانتی‌متر طول، ۱۸۲ سانتی‌متر عرض و ۱۴۳.۷ سانتی‌متر ارتفاع دارد که این یعنی ۶.۳۵ سانتی‌متر کشیده‌تر و ۱ سانتی‌متر عریض‌تر از قبل شده است. تنها جایی که خودرو نسبت به نسل قبلی کاهش داشته، ارتفاع از که ۱ سانتی‌متر کوتاه‌تر شده است. حجم صندوق بار C کلاس نیز نسبت به نسل قبل تغییری نداشته و همچنان ۵۰۷ لیتر است.

نسل جدید C کلاس در ابتدا در ایالات‌متحده صرفاً با یک پیشرانه عرضه خواهد شد. این مدل که C300 نام دارد، به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو بنام M254 مجهز است که در E کلاس هم ارائه می‌شود. این موتور از معماری ۴۸ ولت و سیستم هیبریدی خفیف با یک استارت-ژنراتور یکپارچه (ISG) برخوردار است که می‌تواند برای مدت‌زمان محدودی تا ۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور را به نیروی موتور بنزینی اضافه کند. به لطف این سیستم هیبریدی خفیف، C300 می‌تواند با پیشرانهٔ خاموش حرکت کند و در هنگام کاهش سرعت انرژی را بازیابی کند.

پیشرانهٔ بنزینی این خودرو نیز از توربوشارژر توئین اسکرول جدیدی سود می‌برد که با همکاری تیم فرمول یک مرسدس-آام‌گ توسعه یافته و موجب کاهش تأخیر توربو خواهد شد. پیشرانهٔ C کلاس جدید همچنان به‌صورت طولی نصب شده تا با پلت‌فرم محرک عقب خودرو هماهنگ باشد. البته برای C300 سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic هم قابل سفارش خواهد بود. این سیستم از محور جلوی جدیدی برخوردار است که امکان ارسال گشتاور بیشتری را به چرخ‌های جلو فراهم می‌کند.

پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ C300 و C300 4Matic بدون احتساب نیروی سیستم هیبریدی خفیف، ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. C300 با این نیرو ظرف ۵.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. کسانی که خواهان پرفورمنس بالاتری هستند اما باید منتظر معرفی نسخه‌های AMG بمانند که البته آن‌ها هم همگی چهار سیلندر خواهند بود.

در اروپا اما تنوع پیشرانه‌های C کلاس جدید بسیار بیشتر است. نسخهٔ پایه در این قاره C180 با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر خواهد بود که تنها ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل که صرفاً به‌صورت محرک عقب ارائه می‌شود، برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر به ۸.۶ ثانیه زمان نیاز دارد. مدل بعدی، C200 با همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری ولی با خروجی بالاتر ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد بود. برای این مدل سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است که موجب می‌شود C200 بتواند ظرف ۷.۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد درحالی‌که نسخهٔ محرک برای انجام این کار به ۷.۳ ثانیه زمان نیاز دارد. این پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری در هردو مدل C180 و C200 به سیستم هیبریدی خفیف مذکور هم مجهز است.

علاوه بر این مدل‌های بنزینی، سدان کامپکت جدید مرسدس در اروپا در سه مدل دیزلی مختلف به نام‌های C200d، C220d و C300d هم ارائه می‌شود که همگی به یک موتور ۲ لیتری با سیستم هیبریدی خفیف مجهز هستند. این موتور در نسخهٔ پایه ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور، در نسخهٔ میانی ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور و در نسخهٔ بالایی ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. C300d به لطف این نیرو ظرف ۵.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مدل‌های مختلف C کلاس جدید برای بازار اروپا اما در اینجا هم به پایان نمی‌رسد زیرا مرسدس برای قارهٔ سبز یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی را هم با نام C300e تدارک دیده است. این مدل به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۳۰۸ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. C300e از یک پیک باطری ۲۵.۴ کیلووات ساعتی هم برخوردار است که امکان پیمودن صد کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند.

در نسل جدید C کلاس مرسدس بنز گیربکس دستی را به‌طور کامل حذف کرده و همهٔ مدل‌ها حالا صرفاً با یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می‌شوند. این گیربکس که ۳۰ درصد سبک‌تر از نمونهٔ مورداستفاده در نسل قبلی است، موجب صرفه‌جویی در فضا و بهبود مصرف سوخت می‌شود. فروش نسل جدید C کلاس در اروپا از همین امسال آغاز می‌شود اما آمریکایی‌ها برای خرید آن باید تا اوایل سال ۲۰۲۲ صبر کنند.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۳ دیدگاه‌ها

  1. AMIR / ARMI

    ۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    به نظرم زشته
    نه جرعت تغیرات بزرگ در طراحی رو دارن
    نه میتونن همون طراحی رو حفظ بکنن
    نه میتونن یه چیز کاملا متفاوت طراحی بکنن

    موافقم 46
    مخالفم 89
    1. AMIR / ARMI

      ۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      ولی خب کابین جالبی داره
      هرچند به نظرم باید ساده تر میشد
      و کنسول وسط که دو طرف رو از هم جدا کرده باعث شده از عکس ها حس کوچکی و تنگی بهم دست بده

      موافقم 28
      مخالفم 41
      1. پدر خودرو سازی جهان

        ۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        باز نسبت به e و s کلاس زیباتر شده ولی ابهتی توش نمی‌بینم امیدوارم طراحان مرسدس زود تر از این خواب بیدار بشند و بدونند مردم کابین تسلا نمی‌خوان، کابین بنز میخوان
        شما کدام را انتخاب می‌کنید؟
        مرسدس C کلاس نسل قبل (2020)?
        مرسدس C کلاس نسل جدید (2021)?

        موافقم 35
        مخالفم 53
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      اتفاقاً این سبک طراحی به C کلاس بیشتر اومده و زیباتر شده تا سری S و E !

      اما یه چیز جالب !
      شما خریداری هستید که بین این خودرو با bmw سری 3 گیر کرده اید !
      انتخاب من ۱۰۰٪ بدون شک بنز C ،
      انتخابتان کدام هست :

      بنز C کلاس ???

      Bmw سری 3 ???

      موافقم 103
      مخالفم 46
      1. Hadi

        ۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        این بدک نشده خوب شده ولی از مرسدس بیشتر از این انتظار میره…
        طراحی محافظ کارانه ای داره و میتونست خیلی بهتر باشه…
        نمای عقب قشنگی نداره و بیش از حد شببه A سدان شده…
        از طراحی کابین نسل های جدید با اون نمایشگر ایستاده بنظرم جالب نیست مخصوصاً اون تبلتی که گذاشتن واسه پشت آمپر چیه این همون نمایشگر های به هم چسبیده رو نگه میداشت خیلی بهتر بود و ارگونومیک تر ساعت آنالوگ هم کلا از روش حذف شده…
        مرسدس ترکیب برنده هیچوقت نباید عوض بشه……
        امیدوارم مرسدس و بیمر از روند پسرفت طراحی خارج بشن و به روزهای طلایی 5 ،6سال پیش برگردن…

        موافقم 4
        مخالفم 6
    3. سهند

      ۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (662 ديدگاه)

      این c کلاس که برای سال ۲۰۲۲ است تکنولوژی و امکاناتش در حد سری ۳ ۲۰۱۹ است و ۳ سال عقب ماندن هیچ توجیهی ندارد.

      موافقم 5
      مخالفم 44
    4. امیرحسین

      ۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (444 ديدگاه)

      فقط متتظر AMG A45 S هستم

      موافقم 19
      مخالفم 3
  2. محمد

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (218 ديدگاه)

    مثله همیشه لذت بردم از خوندن مقاله عالی و بی نظیرتون.تشکر ویژه از تحریره محترم و عزیز سایت پدال برای درج اخبار بروز و ترجمه روان و بی نقصشون.
    تنها چیزی که منو به فکر فرو برد کنار رفتن موترهای ۶ سیلندر از این سری هست و سخت تر از اون تجسم یه مرسدس سی کلاس ای ام جی با موتور چهار سیلندر واقعا خیلی سخته.چند پیشا فکر میکردم شاید بهترین سالهای خودرویی از ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ بوده. موتورهای حجیم ؛ قدرت های خیلی خوب؛ طراحی های بی نظیر و … .ولی مثله اینکه دیگه اینا دارن برامون خاطره میشن…شاید بگید عادت میکنی و عادی میشه ولی باور کنید هنوز با جلو پنجره های سری ۴ جدید کنار نیومدم و اصلاً نمیتونم حضمشون کنم.

    موافقم 26
    مخالفم 6
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      دقیقاً ?????
      دم پدال گرم ، چه عشقی به ما هدیه میده در این دوران سخت زندگی کرونایی اقتصادی که دورمون میکنه از این وضعیت فکری و ایشالاه به هرچی میخواهید برسید که دل ما و جوانان را شاد میکنید و فارق از حقایق جهانی و انرژی گرفتن مثبت از چنین معرفی‌ها و ترجمه‌ی مقالات .
      ممنون❤

      موافقم 19
      مخالفم 8
      1. مرسدس فن

        ۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (96 ديدگاه)

        دقیقا خیلی زحمت میکشن?
        من که با دیدن ماشینایی که میزازین و مقاله هاتون خیلی لذت می برم?
        دمتون گرم?

        موافقم 16
        مخالفم 1
  3. MjM

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (721 ديدگاه)

    سی کلاس از قدیم به عنوان یه خودروی ماسل آلمانی شناخته میشد ک روح اسپورت داشت ولی از چند نسل قبل به اینور دیگه فقط لوکس شد و نزدیک به ای کلاس! و دیگه خبری ازون ماشین اسپرت نیست!
    از طرفی از نظر شباهت خودرو هاش، صرفه جویی در هزینه و تغییرات منفی در ماشینها بنز سرآمد خودروسازها شده!

    موافقم 14
    مخالفم 17
    1. REZA

      ۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (132 ديدگاه)

      نمیدونم چرا هیجان رو ازقیافه بنز گرفتن دیگه تو نگاه اول نمیشه عاشقش شد اخه چرا اخه بنز بابد همیشه دلبری کنه این طرح جلو پنجره خسته بی روح چیه کو اون هیجان

      موافقم 19
      مخالفم 7
      1. REZA

        ۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (132 ديدگاه)

        ولی داخلش واقعآ مدرن و شیک و با کیفیته البته توی کیفیت بنز شکی نیست

        موافقم 21
        مخالفم 6
  4. Moein

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (83 ديدگاه)

    دارم از خودمو خودمو خودم خجالت میکشم….

    ما ایرانی ها داریم چه میکنیم با خودمون
    توی چندتا پست قبل دیدم چند نفر دارن فقط با هم بحث میکنن که تهش هم هیچکدوم قانع نشدن. درباره چی؟! حالا شما که طرفدار اونی خوبه ولی نه به قیمت این همه کار بیهوده برای اثبات خودت یا چیزی که اصلا بهت ربطی پیدا نخواهد کرد، میکنی…

    بخدا اینقدر خودتونو وقف چیزای بی اهمیت نکنین و کمی هوای همو داشته باشیم…
    به این فکر کنیم که کاری که میکنیم یا حرفی میزنیم چه عوقبی خواهد داشت
    آیا اینکار من برای من و صد البته(مهمتر) برای بقیه چه اعضا خانواده چه بشر و جامعه خوبه؟

    آقا اصلا اون بهتر تهش که چی؟!؟؟

    همینطور بحث و جدل بیهوده کنیم بعدش میبینیم که عهههه چرا ما جهان سومیم و فلان و بهمان

    چند روز پیش دیدم با عنوان: اولین ماهواره امارات متحده عربی بر روی سطح مریخ نشست

    ببینید عزیزان تا موقعی که فقط به فکر شخص خودم باشم نمیتونم انتظار بهتر از اینارو داشته باشم

    من که از خودم شروع کردم لطفا شما هم به حرف هام فکر کن و بگو بسم الله…

    الآن شاید نشه ولی 1 سال 2 سال 5 حداکثر10 سال دیگه حتما میشه…

    ببخشید که حرفام کاملا بی ربط بود اما مهم بود و لازم دونستم بگم

    موافقم 25
    مخالفم 13
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    البته باید پذیرفت بنز C از سال ۲۰۱۵ که معرفی شد تا این نسل جدید ، یه جهش عجیب کیفیتی پیدا کرد و به قول معروف بنزی شد که باید میبود !

    کیفیت متریالش زمین تا آسمان فرق کرد و معرکه شد ، طراحیش هم جوری شد که میشه گفت S کوچولو سلام !

    کلاً بنز هر چه که در تولید شاسی‌بلندهایش ضعیف عمل کرد (( البته به جز G کلاس که بحثش جداست )) ، در معرفی نسل جدید سدان‌هایش غوغا به پا کرد و مثل همیشه با بالاترین راندمان کیفیتی خودرو ارائه کرده .

    موافقم 25
    مخالفم 9
  6. Angus_812

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (100 ديدگاه)

    من که خیلی خوشم امد
    و این که موتور هاش همه ۴ سیلندره اصلا برام ‌ناراحت کننده نیست
    چون اروپایی ها لذت ۸ سیلندر رو بردن و دیگه سیر شدن این ما هستیم که شاکی میشیم و جبهه میگیریم در برابر هم دیگه چون هیچ کدوممون تجربه c63 رو نداشتیم
    ولی منطقی نگاه کنید بنز حتی ۵۰ سال دیگه هم موتور ۸ سیلندر رو حذف میکرد بازم ما شکایت میکردیم
    کابینش هم زمینه ساز نسل های بعدیه نمیشه که همیشه چرم و چوب نماد لوکس بودن باشه یه جا بالاخره باید معیار عوض بشه مخصوصا الان که همه چیز داره سمت الکتریکی میره و باید از خیلی از هزینه ها کاسته بشه اون صفحه نمایش کاملا برای آیندس و دکمه باید حذف بشه چون مردم جهان دنبال راحتی هستن
    نظر سنجی هارو نگاه کنید ۹۰ درصد مردم صفحه نمایش بزرگ دوس دارن
    طراحیش هم خیلی محشره و بیشتر روی جنبه لوکس مرسدس تمرکز داره
    شاید خیلی انقلابی باشه ولی هیچ شکی ندارم سالیان بعد جزو موندگارترین هاس
    من هیچ وقت از تصمیم های خودرو سازای خارجی(ژاپن،کره،آلمان،فرانسه،ایتالیا،آمریکا) ناراحت نبودم چون
    ۱.تجربه اون کشورو نداشتم پس نظری نمیدم
    ۲.جدیدترین ماشین آلمان تو ایران sکلاس ۲۰۱۴
    و جدیدترین آمریکایی موستانگ ۲۰۱۰ منطقه ازاده
    پس حقی ندارم راجب تصمیمات ۲۰۲۱ حرفی بزنم
    ۳.قوانین و شرایط زندگی اونها ۵۰ سال از ما جلوتره پس واقعا نمیتونم چیزی بگم
    ۴.من هیچ بنز و بی ام و ۸ سیلندری رو تجربه نکردم که بخوام راجب ۴ یا ۶ سیلندر بودنش نظر بدم
    دوستان لطفا عاقلانه کامنت بزارید چون جامعه ماشین باز باید از روی عقل نظر بده نه فقط تعصب
    اگر ماهم اروپا بودیم ۱۰۰٪ خواهان موتور کم حجم بودیم
    نیازمند مشارکت فکری و تفکر بسیار

    موافقم 36
    مخالفم 11
    1. مرسدس فن

      ۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      موافقم
      اینارو باید با طلا نوشت بعضیا بفهمن!

      موافقم 11
      مخالفم 8
    2. R@m!n

      ۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (540 ديدگاه)

      حالا چرا خودزنی می کنی ؟؟
      خوشت اومده باشه مبارکت باشه دیگه بنظر بقیه چیکار داری یکی دوست داره قربون صدقه میره یکیم دوست نداره ایراد می گیره اگر قرار باشه چون 99% اینجا سوار هیچ کدوم از ماشینای روز دنیا نیستن پس اصن نباید کلا نظر بدیم اصن چرا اینجا بحث کنیم و کامنت بزاریم. حرفت انقدر بی منطقه مثه این می مونه یه فیلمی ببینی بعد بخوای نظر بدی راجبش یکی میاد میزنه زیر گوشت می گه تو که تا حالا دوربین از نزدیک حق نداری نظر بدی.

      موافقم 10
      مخالفم 12
      1. Angus_812

        ۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (100 ديدگاه)

        خودرو تا تجربه رانندگی شو نداشته باشی
        نمیشه نظر بدی
        فقط در حد طراحیش و کابین اونم فقط با عکس نظر داد
        دقیقا همینه نباید ما بحث کنیم چون هیچ‌کدوم تجربه شو نداشتیم
        پس چرا با هم دیگه بحث کنیم

        موافقم 11
        مخالفم 6
      2. مرسدس فن

        ۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (96 ديدگاه)

        ببخشید
        بعضیا دوست ندارن دیگه
        شما نظرتونو بگین
        منه قصد جسارت نداشتم
        نظر همه محترمه

        موافقم 5
        مخالفم 3
        1. R@m!n

          ۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (540 ديدگاه)

          الان نفهمیدم چی گفتین تیکه تیکه کردی جملرو
          اگر منظورت اینه بعضیا دوست ندارن من نظرمو بگن اصلا واسم مهم نیست نخونن دیس بدن برن
          اگر نظرمو راجب این ماشین پرسیدین من بجز سری 5 و سری 8 بی ام و، از تمام مدلای جدید بنز و بی ام و خوشم نمیاد

          موافقم 5
          مخالفم 7
  7. علی

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (164 ديدگاه)

    اع این که تکراریه
    درسته طراحی زیبایی داره ولی تکراری بودنش خیلی بده

    کابینش هم اصلا خوب نیست اون مانیتور وسطش چیه ؟!
    نه اینکه چون بزرگه بد باشه بلکه چرا از داخل کابین بیرون زده و انگار یه چیز اضافه هست

    موافقم 6
    مخالفم 23
  8. محمد حسین

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (17 ديدگاه)

    بر خلاف بسیاری از دوستان، به نظر من این طراحی واقعا سزاوار سی کلاسه. فکر میکنم خشونت از دست رفته‌ی مرسدس با این چهره کمی بهش برمی‌گرده. به نظرم این طراحی مناسب S کلاس نیست ولی به سی کلاس خوش نشسته…

    به طور کلی هم با طراحی محافظه‌کارانه‌ی اخیر مرسدس مخالف نیستم. با شباهت مدل‌هاش کنار نمیام ولی محافظه‌کاریشو درک می‌کنم. S کلاس قراره سالها پرچمدار باشه؛ طراحی‌های کاغذمچاله‌ای زود از مد میوفتن!

    موافقم 15
    مخالفم 6
  9. NAVID۰۰۹۸

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    به نورِ مخفی‌ای که داخل تهویه‌های هوای داشبورد انداخته‌اند و با جنس کروم مچ شده‌اند و یه حالت عجیب سرخوشی پیدا کرده‌اند که با زدن بخاری و رنگ قرمز ناخداگاه گرمتون میشه و تلقین به گرما دادن میکنه یا با زدن کولر آبی میشه و سردتون میکنه که بازی با تفکرِ تلقین در سرنشینان هست ، دقت کنید ، برای همینه که میگم بنز اول میسازه و اِبداع میکنه و سپس باقی جهان خودرو به دنبالش پیروی میکنند !

    یه زمانی کادیلاک اینکاره بود ولی دیگه فقط و فقط بنز هست که پرچمدار ابداع و نوآوری هست ، البته فکر کنم این را در S جدید هم داریم !

    موافقم 23
    مخالفم 11
  10. 2646

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    * خوشبختانه Benz (و البته BMW) از یه جایی فهمید تنوع محصولات اش الکی زیاد شده و خیلی از محصولات اش با هم همپوشانی داره. بنابراین آرام آرام شروع کرد به کم کردن فرم های بدنه در کلاس های خودرویی اش.
    برای مثال Benz C-class در 3 نسل اخیر کاهش تنوع بدنه داشت:
    W204: 3-door liftback – 4-door sedan – 5-door station – 2-door coupe
    W205: 4-door sedan – 5-door station – 2-door coupe
    W206: 4-door sedan – 5-door station
    مرسدس به مرور دو تا بدنه لیفت بک و کوپه رو از سی کلاس کشید بیرون تا سی کلاس خیلی مرتب تر و هدفمندتر طراحی بشه.

    * سبک طراحی و هدف ساخت (از نظر اسپرت یا لوکس بودن) سی کلاس ظاهرا برای بنز کاملا تغییر کرده. به نظر من طراحی سی کلاس تو نسل های (W202 – W203 و W204 FL) کاملا از SL-class الهام می گرفت و بنز این ماشین رو برای رقابت با BMW 3-series می ساخت اما در 2 نسل آخر (W205 و W206)، سی کلاس در واقع تبدیل به یک S-class کوچک شده و هدف طراحی اش از حالت اسپورت به سمت لوکس بودن گرایش پیدا کرده. در واقع من با نویسنده مقاله ای که معتقد بود بنز و بی ام و بعد از 30 سال کاملا شبیه هم شدن، مخالم. به نظرم بنز تو دو نسل آخر کلاس C برگشته به دوران لوکس بودن و کاملا رقابت رو با بی ام و سری 3 اسپورت فراموش کرده. شاید بخشی از این تغییر رویه به دلیل فروش خوب Lexus IS باشه.
    شاید بنز به واسطه تولید کوپه کافی برای رده اسپورت، ترجیح میده به خودروهای سدان که در حال حذف توسط کراس اوورها هستند، چاشنی لوکس بودن اضافه کنه. شاید هم بنز بالاخره قبول کرده تو بخش اسپورت و پرفورمنس از بی ام و عقب تره! شاید هم مجموعه ای از تمام این آیتم ها …

    * طراحی نسل جدیدش، بهتر از چیزی بود که تصور می کردم. مرسدس بنز در زمینه تکنولوژی های فنی و الکتریکی متحول شده و طراحی داخلی آینده گرایانه ای به خودش گرفته که شاید از دید خیلی ها زیبا نباشه اما ترند این روزهای بازار خودروست و خیلی ها رو جذب می کنه (تبریک به دوست داران برند فوق العاده مرسدس بنز).

    امسال رقابت جذابی بین Benz، BMW و Lexus توی سدان های کامپکت خواهیم داشت. Lexus با طراحی داخلی و فنی سنتی (تنفس طبیعی)، MB با نهایت تکنولوژی در زمینه طراحی داخلی و فنی و BMW که در بخش فنی (توربو) وسط داستان قرار می گیره!

    موافقم 19
    مخالفم 4
    1. مرسدس فن

      ۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      خیلی خوب و منطقی گفتی
      باهات موافقم
      باید واقعیتو گفت در بحث فنی بی ام و بهتره
      ولی در لوکس و اشرافی بودن بنز یه چی دیگس

      موافقم 8
      مخالفم 5
    2. R@m!n

      ۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (540 ديدگاه)

      کاملا موافقم. بنظرم از لحاظ فنی: بی ام و ظاهر: لکسوس و لوکس بودن: بنز اما هر سه به هم خیلی نزدیک هستن
      به شخصه انتخاب خودم اگر تو آمریکا بودم قطعا کادیلاک CTS4-V BLACKWING اروپا یا جای دیگه لکسوس IS

      موافقم 9
      مخالفم 4
      1. 2646

        ۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (344 ديدگاه)

        رامین جان
        تو برتری فنی BMW بر Benz یکم مردد هستم!
        بنز سال هاست روی هایپرکار project one کار می کنه و تست های اولیه اش نشون داده که نتیجه کار فوق العاده شده. به نظرم شیفت ناگهانی بنز به موتورهای حجم پایین 4 سیلندر، ناشی از انتقال تکنولوژی های پایه اون پروژه رو روی نسل جدید موتور و گیربکس اش است، بنابراین احتمال داره یه عملکرد فوق العاده رو از مرسدس بنز، مخصوصا تو خودروهای AMG ببینیم.
        از طرف دیگه، بنز تو زمینه سیستم تعلیق جلو فوق العاده است. یکی از پیشگامان سیستم دابل ویشبون بوده و واقعا ماشین هاش تو طراحی و تنظیمات سیستم تعلیق اکسل جلو فوق العاده هستن اما روی خصوصیات اسپورت اکسل عقب کار زیادی نمی کنه. مطمئنم می تونه تنظیمات و ساختار مشابه S-class رو روی کلاس C و E پیاده کنه اما اولویت رو گذاشته روی لوکس بودن. واقعا حس می کنم Benz و BMW تصمیم گرفتن شبیه ساختار hyundai/kia تو دو تا زمینه لوکس و اسپورت فعالیت کنن و تو زمینه هم وارد نشن اما به نظرم بنز می تونه با توجه به تکنولوژی های project one هر لحظه بازی رو عوض کنه!

        در بحث خرید کادیلاک CTS4-V، چون هیچ وقت کادیلاک نداشتم، در موردشون اطلاعات عملی و تکولوژی ندارم اما از کامنت های بچه ها متوجه شدم که کادیلاک از بهترین موتور و گیربکس خودش تو این ماشین ها استفاده نکرده. البته این مورد برای من به عنوان یه خریدار مهم نیست اما نکته ای که تو طراحی جدید کادیلاک ها دوست ندارم، دور شدن از اصالت شون (مخصوصا تو طراحی جلو) هست. طراحی خارجی کادیلاک ها فوق العاده بود، مخصوصا کادیلاک اسکالید نسل قبل یکی از زیباترین طراحی های SUV فول سایز جهان رو به نظرم داشت. با اینکه طراحی و تکنولوژی های اینتریور کادیلاک فوق العاده شده اما طراحی سبک اروپایی (طراحی چراغ و دی لایت هاش کمی من رو یاد نسل جدید پژو میندازه) جلوی کادیلاک رو دوست ندارم.
        بنابراین با نظرت موافقم، کادیلاک CTS4-V BLACKWING هم گزینه خیلی خوبی است. منتها اگر یه روزی خریدمش، فقط از سمت عقب به ماشین نزدیک میشم که یاد نبود طراحی اصیل کادیلاک نیفتم. البته سبک طراحی جدیدش خوشگله اما من سبک طراحی قدیمی اش رو خیلی بیشتر دوست دارم.

        موافقم 8
        مخالفم 2
        1. R@m!n

          ۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (540 ديدگاه)

          کسی که تو توانایی بنز شکی نداره اما بی ام و هم کاملا شونه ب شونه و حتی یه جاهایی بهتره. موتورای سه شش و هشت سیلندر بی ام و و گیربکس های بی نقص، با ترکیب و هماهنگی باور نکردی با توربو های ماشین عملا یه قدم از بقیه جلوتره. به این سیستم تعلیق و هندلینگ خاص بی ام و که دیگه زبان زد همه دنیاست و شناسنامه ماشینای بی ام و بحساب میاد هم باید اضافه کرد. بهره وری بسیار عالی از موتورم نباید فراموش نمونش خانواده سری M.
          راجب کادیلاکم مشکل این مدل نیست مدل گرون تر CTS5-V BLACKWING هست که شورولت کم کاری کرد در حالی که می تونست یه شاهکار هم رده یا حتی بهتر با M5 COMPETITON بده بیرون. طراحی بنظرم اگر بخواییم راجب اصالت بگیم بجز داج و جیپ و پورشه دیگه خبری از اصالت نیست برندا کلا رو اوردن به طرحای ساختارشکن. من بشخصه طراحی خیلی دوست دارم چون هم فوق العاده لوکسن هم خشن هم اسپرت. در کل طراحی سلیقه ایه دیگه.

          موافقم 6
          مخالفم 1
        2. Amir Machine

          ۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          البته اسم اون کادیلاک‌ها CT4-V و CT5-V هست، S ندارن

          موافقم 1
          مخالفم 1
        3. R@m!n

          ۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (540 ديدگاه)

          Amir Machine@
          من نمی دونم چرا هی S اضافه می کنم ??

          موافقم 4
          مخالفم 0
        4. 2646

          ۶ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (344 ديدگاه)

          موافقم باهات، الان Benz و BMW شونه به شونه هستن اما بنز با تکنولوژی هایی که از موتور پروژه project one کشیده بیرون، کاملا نسبت به تمام برندهای لوکس (BMW، Audi، cadillac, Lexus) در زمینه موتورهای کم حجم جلوتره. نمی دونم چه مقدار از تکنولوژی های موتور project one رو میشه در موتورهای ارزون و کارکرد بالا استفاده کرد اما ادعای بنز در مورد تکنولوژی های جدید برقی موتورهای 4 سیلندرش، حداقل روی کاغذ خطرناک هست. (تو پست موتورهای 4 سیلندر AMG در موردش حرف زدیم.)
          خواه ناخواه همه شرکت ها حجم و سیلندرهای موتورهاشون مجبورن کم کنن ولی بنز، چه تو زمینه تکنولوژی های موتورهای کم حجم و چه در زمینه ساخت خودروهای برقی خیلی زودتر از رقبای فروش اصلی اش (BMW و Lexus) استارت زده.
          البته فعلا گروه VW (آئودی و پورشه) تو زمینه ماشین های برقی لوکس خیلی جلوتر از بنز هستن. با شروع پروژه های برقی تویوتا، باید منتظر ماشین های آینده لکسوس هم بود.
          بابت اطلاعاتت در مورد کادیلاک هم ممنون. آمریکایی ها واقعا شایسته یه سدان های پرفورمنس لوکس هستن.

          موافقم 6
          مخالفم 1
  11. علی آقا

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (572 ديدگاه)

    سدان کامپکت ۴۶۸ سانتیمتر طول داره!!!
    از سمند بزرگتره.
    ما سمند رو کامپکت نمیدونیم.

    موافقم 14
    مخالفم 2
  12. Faramarz

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (184 ديدگاه)

    بی نهایت زیباست

    موافقم 11
    مخالفم 7
  13. Farzad

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    مرسدس بنز دیگه مرسدس بنز نیست !
    اصالت و هویت آلمانی خودشو از دست داده حتی به انتقادات طراحان معروف هم تو این چندساله توجهی نکرده چه برسه به طرفدارهاش .
    نمای بیرونی چینی ( درباره نمای عقب و چراغها که چیزی نمیگم چون واقعا فاجعس ) ، اینتریور هم که تسلایی ، این جور طراحی یعنی هزینه تولید کمتر و سود بیشتر ، نه تنها محصولات آینده بنز بلکه خیلی از برندها در آینده همین شکلی میشن ، چقدر منزجر کننده .
    در دنیایی که اصالت ها رو به زوال هستن بیشتر از این انتظاری نمیره .

    موافقم 21
    مخالفم 21
    1. PHILIPP

      ۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      شاید این طراحی به E klasse , S klasse نیومده باشه
      اما برای c klasse واقعا زیبا شده

      موافقم 9
      مخالفم 9
  14. مرسدس فن

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (96 ديدگاه)

    راستش الان نگاهش می کنم می بینم خیلیم خوشگل شده!

    موافقم 18
    مخالفم 4
  15. RezaRs

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    در مجموع به نظر من بد در نیومد

    موافقم 6
    مخالفم 4
  16. Porsche

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    توی اون عکس ها خیلی بد نشون میداد ولی الان خیلی زیبا و چشم نوازه
    منتظرم نمونه های AMG هم بیاد تا با قدرت بیشترشون غوغا کنن
    تنها نارضایتیم حذف پیشرانه ۶ سیلندر و ۸ سیلندره

    موافقم 15
    مخالفم 4
  17. زیزیگولو

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (4918 ديدگاه)

    چراغاش آدمو یاد نسخه فیس لیفت شده کلاس E میندازه

    موافقم 4
    مخالفم 0
  18. Sina

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    به نظرم سری ۳ بهتره
    با اینکه ابنجا قیافه سی کلاس از عکسای قبلی بهتره ولی سری۳ ( غیر از M3 ) از هر لحاظ قشنگ تره
    ایکاش بنز ابن سبک طراحیو تغییر بده ، با اینکه اینجا اوضاعش یکم بهتره ولی آیا در حد اون طراحی های قبلیشه؟
    کابین سی کلاس بهتره ، هر چتد سی کلاس یکم مدرن تر به نظر میاد و طراحی سری ۳ مناسب به نظر میاد ولی خب بهتره بگیم اینجا با فاصله کم سی کلاس بهتره
    سری ۳ هنوز ۶ سیلندر رو نگه داشته
    به نظرم سری ۳ انتخاب خیلی بهتریه ، هر چند سی کلاس بد نیست ولی باید واقعیت رو گفت که خوشم نیومد

    موافقم 5
    مخالفم 15
  19. Amin

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (119 ديدگاه)

    تنها خوشحالیم درباره این خودرو اینه که اگه یه روزی واردات باز بشه موتور دو لیتری داره…

    موافقم 4
    مخالفم 0
  20. ارشیا

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    زبان طراحی مرسدس افتضاحه.

    موافقم 7
    مخالفم 11
  21. nobody

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در کل از نظر من یه ماشین شیک و خاص هست
    البته که غیر از این از بنز انتظار نداشتیم
    اما یه موضوع اینجا مطرح هست
    تا از نزدیک نبینیم و سوارش نشیم و باهاش رانندگی نکنیم نمیشه نظر داد
    دوستانی هم که ایراد میگیرن انگار سوارش شدن و یه دور باهاش زدن که ایراد میگیرن !
    تنها ایراد بنز اینه که اگه سوارش بشی دیگه نمیتونی سوار ماشین دیگه ای بشی D:
    درکل خاص و لوکس هست من که خیلی خوشم اومد مخصوصا گرافیک چراغ عقبش :)

    موافقم 8
    مخالفم 7
  22. T.C.B.K

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    دوستانی که میگید به به شاهکار مهندسی
    میگید لوکسه. توش چرمه خیلی خفنه. چوب داره توش و….

    میشه لطفا تجربه رانندگی تون با این خودرو یه اشتراک بگذارید ببینم چه طوریه ??

    موافقم 7
    مخالفم 22
    1. Porsche

      ۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (261 ديدگاه)

      شما اشتراک بزار که میگی اصلا خوب نیست تا برای ما ثابت بشه که خوب نیست من سر در گم هستم کمک کن
      رامین جان

      موافقم 10
      مخالفم 3
    2. Porsche

      ۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (261 ديدگاه)

      شما لطف کن تجربه رانندگی رو با تمام ماشین ها در اختیار ما قرار بده تا ما متوجه بشیم که بنز ماشیناش خوب نیست
      پافشاری الکی نکنین چه بخواین چه نخواین عالیه

      موافقم 7
      مخالفم 4
  23. ATa

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (146 ديدگاه)

    دنیا داره به چه سمتی می ره از تسلا تا همین هیوندای و نیسان… به جرات می شه گفت دچار درد تکرارررر شدن و راهی برای برون رفت ازش ندارند کل مجموعه Volkswagen و زیر برنداش چیزی جز بازی با نور و صفحات دیجیتال نیست از دایملر تا BMW. در قیاس با سیستم های خودران تسلا تا همین هیوندای آیونیک با نگاه به تشکیلات زیر کاپوت همین بنز دمده گی و غبار کهنگی به وضوح دیده می شه. قافیه رو باختنن آلمانی ها

    موافقم 7
    مخالفم 5
  24. Mehdi

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    در بابِ طراحی ساده فقط اینو بگم که، این طراحی تا سال ها زیبا و چشم نواز خواهد بود. ولی مثلا طراحی هیوندا و حتی نیسان، دو سه سال بعد، از مد خواهند افتاد.

    موافقم 4
    مخالفم 7
    1. Aryan kia

      ۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (574 ديدگاه)

      یه سوال دارم جی تی آر الان از مد افتادس؟

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. Mehdi

        ۶ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (39 ديدگاه)

        منظورم نیسان روگ جدیده. که شبیه سانتافس. با اون چراغای عجیبشون

        موافقم 1
        مخالفم 0
  25. مانی

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    مرسدس همیشه ثابت کرده که از نزدیک بهتر از عکساشه
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/02/Mercedes-Benz-C-Class-2022-1024-0c.jpg
    تو این عکس که خیلی‌ شیک و متناسب به نظر میاد
    طراحی داخلیش تو نسل قبل عالی‌ بود و همه تعریف میکردن اینجا خیلی‌ بهتر شده
    و تو کلاس خودش و یه کلاس بالاتر با اختلاف بهترینه
    حالا اساتید طراحی و تعین کننده مد روز نظر مخالف دارن بحثش جداست!

    موافقم 5
    مخالفم 2
  26. javad

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (43 ديدگاه)

    به شدت ازS بهتره

    موافقم 1
    مخالفم 1
  27. Mf1

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (478 ديدگاه)

    بدون اینکه بخوام تو سایت رای جمع کنم طراحی ساده و زیبایی داره و تا سالها ماندگاره همین طراحی

    موافقم 5
    مخالفم 3
  28. Benz309 1974

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    خوب شده ولی ایکاش کلاس S, E,C طراحی ها شونو کمی متمایز تر میکردن امید واریم AMG این ماشینو قوی تر کنه

    موافقم 4
    مخالفم 2
  29. Aryan kia

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    شما از نظر طراحی کدوم رو میپسندید؟
    1 لکسوس(is(2021 لایک
    2مرسدس c کلاس (2021)دیسلایک

    موافقم 11
    مخالفم 9
  30. حسین دهمرد

    ۶ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    شاید زیبا باشه ولی اون ابهت مافیایی بنز رو نداره.
    یه زمانی خواننده ها باهاش موزیک ویدئو میساختن.

    موافقم 6
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا