بی ام و

آغاز تولید ب‌ام‌و سری 8 کانورتیبل در دینگولفینگ

ب‌ام‌و سری ۸ کوپه پذیرای برادر روباز خود در تأسیسات دینگولفینگ آلمان خواهد شد.


پرچم‌دار کانورتیبل این برند آلمانی به همراه سری ۵ و سری ۷ در سایت لاور باواریا ساخته می‌شود. ب‌ام‌و به تازگی حدود ۱۱۴ میلیون دلار را جهت آماده‌سازی تولید این خودروی جدید در تأسیسات یاد شده صرف کرده است.


با وجود رقبای مهمی همچون مرسدس بنز S کلاس کابریولت، ب‌ام‌و سری ۸ کانورتیبل دارای سقف نرم چندلایه است. این سقف با فشار یک دکمه و در عرض ۱۵ ثانیه باز و بسته می‌شود. سقف سری ۸ کانورتیبل به‌صورت استاندارد با رنگ مشکی عرضه می‌شود اما با پرداخت مبلغ بیشتر می‌توان آن را با طرح نقره‌ای آنتراسیت سفارش داد. البته همین آپشن باعث کاهش وزن خودرو شده و در عین حال ایزوله‌ی صدای فوق‌العاده‌ای را هم به ارمغان می‌آورد.


ب‌ام‌و سری ۸ کانورتیبل از مارس سال ۲۰۱۹ وارد بازار می‌شود و با دو پیشرانه در دسترس خواهد بود. اولی که از نوع ۸۴۰d xDrive است از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی با قدرت ۳۲۰ اسب بخار و گشتاور ۶۸۰ نیوتون متر سود می‌برد؛ اما مدل بنزینی که M850i xDrive نام دارد ز پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو استفاده خواهد کرد. قدرت و گشتاور این پیشرانه به ترتیب برابر با ۵۳۰ اسب بخار و ۷۵۰ نیوتون متر است.

هر دو پیشرانه به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک جفت می‌شوند و استاندارد آلایندگی یورو ۶d Temp را پاس می‌کنند. قیمت این مدل‌ها نیز کمی پیش از عرضه مشخص خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. net

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3145 ديدگاه)

    در حال حاضر بی ام و سری ۸ کابریولت زیباترین ماشین روباز جهان هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Reza

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5341 ديدگاه)

    ??????? و دیگر هیچ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. shirko

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    اخه تو چرا این قد زیبایی لعنتی ??

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا