بی ام و

کار سخت ب‌ام‌و سری 7 در مواجه با مرسدس S کلاس

علیرغم اینکه نسل جدید ب‌ام‌و سری ۷ نتوانست رکورد فروش جدیدی بر جای بگذارد و یا در سال ۲۰۱۶ تاج پادشاهی کلاس خود را بر سر نهد، مدیران ب‌ام‌و در آمریکا هنوز فکر می‌کنند که می‌توان مرسدس S کلاس را شکست داد.


لودویگ ویلیش رئیس بخش آمریکای ب‌ام‌و می‌گوید:

در کل ما مصرف کننده‌های بسیار خوشحالی داریم و به وضوح این هدف را داریم که در این سگمنت پیشرو باشیم؛ اما این موضوع در یک شب رخ نمی‌دهد.


ویلیش می‌گوید دست‌یابی به این هدف در سال ۲۰۱۷ امکان‌پذیر است. او به این نکته هم اشاره کرده که فروش سری ۷ در ماه مارس ۱۰ درصد افزایش یافته است. با این وجود فروش این خودرو در سه ماهه‌ی اول سال جاری با کاهش ۹.۱ درصدی به ۲۱۰۳ دستگاه رسیده که کمتر از فروش ۳۶۴۸ دستگاهی مرسدس S کلاس است.


سال ۲۰۱۶ که اولین سال کامل فروش سری ۷ بازطراحی شده بود، ب‌ام‌و تعداد ۱۲۹۱۸ دستگاه از سدان پرچم‌دار خود را فروخت درحالی‌که مرسدس S کلاس فروش ۱۸۸۰۳ دستگاهی داشت.


سخنگوی مرسدس نیز احساس خود درباره‌ی فروش سدان لوکس خود را این‌گونه بیان کرده است:

ما شانس‌های خودمان را دوست داریم.

اگرچه ویلیش اهداف فروش سرسختانه‌ای را برای سال ۲۰۱۷ ترسیم نکرده اما گفته اگر ب‌ام‌و بتواند همانند سال گذشته نزدیک ۱۳ هزار دستگاه از سری ۷ را بفروشد عملکردی عالی خواهد بود. با این وجود برخی افراد نظیر تحلیل‌گر Kelley Blue Book فکر می‌کنند رسیدن به آمار فروش مرسدس S کلاس حداقل در این سال وظیفه‌ای سخت برای سری ۷ است. او می‌گوید به دلیل اینکه سری ۷ در زمینه‌ی طراحی خیلی سنت‌شکن و تغییر دهنده‌ی بازی نبوده نتوانسته در سال ۲۰۱۶ از عهده‌ی مرسدس برآید.

او همچنین میزان مبلغی که ب‌ام‌و به تخفیف‌ها اختصاص داده (متوسط ۱۲۵۴۴ دلار به ازای هر سری ۷ در سال ۲۰۱۶ و ۱۱۰۹۵ دلار در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷) را مورد انتقاد قرار داده است. این میزان تخفیف‌ها کاملاً مشابه تخفیف‌هایی هستند که مرسدس به مشتریان ارائه کرده است.


این تحلیل‌گر در نهایت گفته است:

یک هدف مفید هزینه کردن پول روی طراحی، تحقیق درباره‌ی ترجیحات مصرف‌کننده، شناسایی تغییرات بازار و وقت گذاشتن برای نمایندگی و تلاش برای فهمیدن کمتر شدن فروش است. تلاش برای به دست آوردن دوباره‌ی مقام اول فروش؟ هیچ‌کسی در این بازی برنده نمی‌شود.

شایان ذکر است مرسدس هم‌اکنون نسخه‌ی فیس لیفت S کلاس را معرفی کرده بنابراین شاید کار سری ۷ در ادامه سخت‌تر هم بشود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Mehdi TuRbO

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1972 ديدگاه)

    مقابله با اس کلاس کار هر کسی نیست اما بی ام و خوب پیش رفته اس کلاس طراحی اولیه ای داره ک فک میکنم تا ابد میشه روش مانور داد و همیشه بهترین این کلاس باقی بمونه واقعن حس لوکس بودن و کلاسیک بودن در عین حال مدرن بودنو باهم داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. peyman

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      تو ایران فک کنم قیمتش از ۶۰۰ میلیون شروع میشه به بالا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Parvaz

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (395 ديدگاه)

    اصلا انتخاب سختی نیست بین این دو :
    اس کلاس : راحتی و آرامش + لذت رانندگی
    سری ۷ : لذت رانندگی + راحتی و آرامش
    یعنی تفاوت اینجاست که اول به کدوم مورد توجه بیشتری داری، راحتی یا لذت رانندگی؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. pooriya

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    با اینکه طرفدار دو آتیشه ب ام و هستم ولی باید قبول کرد که مقابله با اس کلاس کار هر کس نیست نه تنها ب ام و بقیه برندهای لوکس ساز دیگه همین مشکل دارند آئودی کادیلاک و لکسس با همین مشکل مواجه هستند در هر چقدر ب ام و در دیگر سگمنت ها موفق و قوی عمل کرده در این سگمنت در پس بنز قرار گرفته ولی واقعا سه تا از مدلهای بنز (اس کلاس . جی کلاس و جی تی )عالی هستند و بدون رقیب . ب ام و سری ۵ و سری ۳ فوق العاده عمل کرده و آمار فروش بالا تر از رقبا داره هر چند سری ۳ بدلیل پیر شدن کمی فروشش افت کرده ولی در این دو سگمنت و بخوصص مدل ایکس ۵ فروشش بالا تر از رقبا هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. pooriya

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    ولی به نظر من تو این کلاس کم فروختن یه نوع آپشن حساب میشه چون خاص بودن تو این سگمنت مهمه البته این نظر منه ب ام و سری ۷ فوق العادست مثل ی ورزش کار میمونه که لباس رسمی پوشیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. شاهین

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (4526 ديدگاه)

    همونطوری که تو متن هم اشاره شده ب ام و تو این نسل از نظر طراحی کمی محافظه کارانه عمل کرده. شاید بهتر بود یه طرح انقلابی صورت می گرفت. یه چیزی مثل دوره ی بنگل.
    البته که اونا خودشون استادن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. آریا

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    بین سدان های فول سایز سوپر لوکس واقعا s class سرتر از رقباس و نه تنها سری 7 بلکه A8 و LS و ct6 هم به پاش نمیرسن.
    بی ام و تو سری 3 و سری 5 و x3 و x5 بهتر عملکرده و در رقابت با اس کلاس بهتره به رتبه دوم بسنده کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. shirko.merceds benz

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    اس کلاس لوکس و اشرافیت ، ب ام و هندلینگ و لذت سواری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ابراهیم

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اونجا ایران نیست که سری هفت و کلاس اس اینهمه تفاوت فاحش تو قیمت داشته باشن این دو تا ماشین تو یه کلاسن ولی قیمت گذاری بیخود بازار ایران این همردگی رو به هم زده به نظر من فروش زیاد بنز اس نشان از برتری اون نسبت به بی ام و داره گرچه بی ام و هم خیلی خوب کارکرده اما the best or nothing

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد ب

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (212 ديدگاه)

    هر دوشون عالین ولی باید لکسس ال اس جدید بیاد ببینیم اون چی کار کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهدی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    بنظر من تو این کلاس بی ام و راه زیادی داره تا به مرسدس بنز برسه بنز از روز اولش لوکس ساز بوده تو تمام رده ها حتی کلاسای پایین تر بنز حس لوکس بودن بیشتری را القا میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. amin

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    واقعا طراحی bmw افتضاحه چه طراحی کابین و داشبورد و چه نمای بیرونیش . صدسال دیگه هم بعیده با این اتاق به s کلاس برسه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا