بی ام و

نسل فعلی ب‌ام‌و M3 در خط پایان؟!

از آنجایی که BMW در حال توسعه نسل جدید سری ۳ و M3 است بنابراین می‌دانیم که تولید نسل فعلی نهایتاً خاتمه خواهد یافت؛ اما شاید این بازنشستگی زودتر از آنچه انتظارش را داشتیم اتفاق بیفتد. بنا به اخبار منتشر شده، احتمال خاتمه تولید نسل فعلی M3 F80 در چند ماه آینده وجود دارد.


بنا به گزارش BMW بلاگ، این خودروساز آلمانی تولید M3 را در ماه می متوقف می‌کند. برنامه‌های جدید BMW باعث می‌شود F80 زودتر از موعد مقرر خط تولید را ترک نماید. چرخه تولید جدید خودروها WLTP استاندارد نوینی است که میزان آلاینده‌ها و مصرف سوخت یا انرژی خودروها در سراسر جهان را بررسی کرده و به همین دلیل است که زودتر از موعد مقرر با M3 فعلی وداع خواهیم کرد.


به دلیل وضع استانداردهای جدید، M3 فعلی باید از اول ژوئن ۲۰۱۸ از فیلتر ذرات پیچیده‌ی جدیدی استفاده کند اما ظاهراً ب‌ام‌و تولید آن را در ماه می متوقف خواهد کرد تا تمرکز خود را روی نسل جدید این خودرو بگذارد. انتظار می‌رود سری ۳ و M3 جدید به ترتیب در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ عرضه شوند. البته طول عمر مدل M4 فعلی چند ماهی بیشتر از برادر خود خواهد بود.


برخی می‌گویند نسل جدید ب‌ام‌و M3 قدرتی در حدود ۵۰۰ اسب بخار خواهد داشت و از سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی استفاده خواهد کرد. در خبرهای دیگر نیز آماده که پیشرانه این خودرو از نمونه ۳ لیتری کنونی اما با قدرت ۴۷۵ اسب خواهد بود. همین پیشرانه احتمالاً در نسل‌های جدید X3 و X4 M نیز دیده خواهد شد.


سری ۳ از معماری CLAR جدید ب‌ام‌و استفاده خواهد کرد و بدین ترتیب بهبودهای فراوانی نسبت به نسل فعلی خواهد داشت. مواردی همچون افزایش استحکام پیچشی به دلیل استفاده از فولاد با کشش بالا و آلومینیوم و همچنین توزیع وزن عالی ۵۰/۵۰ به همراه مرکز ثقل پایین‌تر از جمله این تغییرات به شمار می‌روند.


انتظار می‌رود نسل جدید BMW سری ۳ سال آینده معرفی شود و البته M3 قوی‌تر تا سال ۲۰۲۰ پدیدار نشود. در آینده اخبار بیشتری از این خودروی محبوب را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Fericuda

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    خدایا من از دار دنیا یه بی ام و e34 میخوام
    انصافا توقع زیادیه؟
    این یه آرزو رو یه هول بده بهش برسم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Hami

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    عاشق طراحیشم واقعا

    عاشق بادی کیت های ام پاورم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهدی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    این ماشین یه اسطوره بود توجه کنید بود اما الان رقبای سخت و بعضا قوی تری مث جولیا واسش پیدا شده که دگرگونیش رو توسط سلطان مونیخ میطلبه نه بازنشسته کردنشو چون انقدر هم عقب افتاده نیست که کلا بزنن حرفش کنن از تو خط تولید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (8 ديدگاه)

      درود
      دوست عزیز حرف شما تا وسطاش درست. تا اونجایی که گفتی رقبای جدید و بعضا قوی‌تر…

      اما کنار گذاشتن M3 و M550i به خاطر بد بودنشون نیست. جاگذاری کردن تجهیزات جدید توی این ماشینا خیلی پیچیده و هزینه بره و تصمیم گرفته شده تولیدشون متوقف بشه. البته M550i, بعدا دوباره برمیگرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        حرف شما متین اما بالاخره چی آخرش که باید جانشینش بیاد چه بهتر که تحت عنوان آبرو دار همون M3 بیاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. کاظم

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من چطوری باید تا سال 2020 صبر کنم تا m3 جدید بیاد !!!!

    سلطان منتظریم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علی

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (969 ديدگاه)

    فقظ میتونم بگم دربست عاشقتم m3 دوستداشتنی هر چی باشی از همه بالاتری از بس که تو عالی هستی اون جولیا هم ماشین خوبیه ولی برند بی ام و چیزه دیگه ست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا