تسلا

شارژر جدید تسلا، سریع و قابل‌حمل

شبکه‌ی سوپرشارژر تسلا در حال گسترش بوده اما شارژ اکثر محصولات این خودروساز در خانه‌ها صورت می‌گیرد.


اگرچه تسلا قبلاً شارژرهای متنوعی را معرفی کرده اما به تازگی و البته بی سر و صدا یک شارژر جدیدی ارائه شده که نیازی به اتصالات جدید در خانه ندارد بلکه به خروجی کنونی NEMA 14-50 وصل می‌شود.


به همین خاطر شارژر یاد شده قابل‌حمل بوده و می‌توان آن را به جاهای دیگر هم برد. گفته می‌شود این اولین کانکتور دیواری بدون سخت‌افزاری تسلا می‌باشد.


این امر باعث شده شارژر جدید تسلا برای افرادی که نمی‌خواهند از اتصالات بیشتری استفاده کرده و یا اینکه مالک چند خانه هستند ایده آل باشد.


این شارژ ۵۰۰ دلار قیمت دارد اما ۲۵ درصد سریع‌تر از کانکتور نسل دوم همراه با هر محصول جدید تسلا شارژ می‌کند. کابل این شارژر ۷.۳ متر طول داشته و قدرت ۴۰ آمپری برای تسلا مدل S، مدل X و مدل ۳ برد بلند ارائه می‌کند. مدل‌های بردمیانی استاندارد تسلا مدل ۳ با قدرت کمتر ۳۲ آمپری شارژ می‌شوند.


اگرچه این خودروساز هنوز به مالکان استفاده از سخت‌افزار شارژر متداول فعلی را توصیه می‌کند اما شارژر جدید می‌تواند برای افرادی که خواهان شارژ سریع خودروی خود در خارج از خانه هستند بسیار مفید باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    هنوز هم کنده باید بهتر از این بشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. net

    ۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    اگر تسلا یه کاری کنه ماشین با برق خانگی هم شارژ سریع بشه خیلی عالی میشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Joseph

      ۳ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (135 ديدگاه)

      اینکار اتفاقا راحته براش،این شارژر 9.6 کیلو واتی هست ،جریان زیادی برای سیم کشی استاندارد ساختمان هستش بیشتر از این برای انتقال با این پریز خطرات اتش سوزی و در ساختمان رو در بر دارد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Elmiraj

    ۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    برای دارندگان خودروهای الکتریکی باید یک منبع ذخیره انرژی همانند پاوربانک موبایل ساخته بشه که حداقل دو برابر اندازه باتری ماشین ظرفیت داشته باشه و همواره در گاراژ خانه به برق وصل باشه که هر وقت شارژ ماشین تمام شد بتوان با آن در کمتر از ۳۰ دقیقه باتری ماشینو شارژ کرد .
    .
    یه همچین وسیله ای درسته فضای زیادی را اشغال می کنه و قیمت بالایی هم ( حداقل ۱۵ هزار دلار ) خواهد داشت اما از شارژر های معمولی خانگی که در کمتر ۵ ساعت نمی تونن خودرو را شارژ کنند قطعا بهتر خواهد بود …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. net

      ۳ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      Elmirj
      به نکته جالبی اشاره کردی اگر تسلا برای ماشینهای برقی پاوربانک کوچک درست کنه و داخل ماشین جا بگیره خیلی خوب میشه ،خیلی فکر خوبیه
      اگر تسلا برای ماشینهای برقی یه شارژ سریع اختراع کنه که در ۳ دقیقه ماشین شارژ بشه واقعا عالی میشه یعنی همان زمانی که برای بنزین زدن صرف میشه همان زمان هم برای برق زدن باشه و راننده سریع ماشینش رو شارژ کنه و معطل نشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. OMID

      ۳ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      یه جور خازن برای همچین کاری باید عالی باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Joseph

        ۳ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (135 ديدگاه)

        ابر خازن ها هنوز در حال ازمایشه
        که یک نمونش رو ناو امریکا برای تست اسلحه لیزری استفاده شد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Elmiraj

          ۳ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (3114 ديدگاه)

          درسته ابرخازن ها همچنان در حال تکامل و توسعه هستن ، اولین قدم برای ابرخازن ها کوچک سازی آن بود که به موفقیت بزرگی دست یافتن و ابرخازن مخصوص یک گوشی موبایل تا اندازه یک چیپست کوچک شد ، که با یک بار شارژ سه دقیقه‌ای آن می توان بالای یکصد ساعت (یک هفته) با گوشی کار کرد که واقعاً عالیه !!!!!!
          اما سه مانع بسیار بزرگ هنوز سر راه سوپر خازن ها هستن :
          اندازه بسیار بزرگ شارژر آن.
          مشکل بسیار جدی منفجر شدن آنها.
          تکنولوژی انقال هزارن ولت برق از شارژر به منبع.
          این سه مشکل بزرگ کاری کردن که سوپر خازن ها حداقل تا سال ۲۰۳۵ تجاری نشن……!!!!!!!!
          .
          .
          سوپر خازن مخصوص خودروها هم اندازه یک بلوک سیمانی کوچک خواهد بود که با یک بار شارژ ۱۰ دقیقه ای آن می توان حداقل چهار هزار کیلومتر با ماشین طی کرد…!!!! که در صورت تجاری سازی آن تا ۱۵ سال آینده فاتحه موتور های درون‌سوز به کل خوانده میشه….

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. me84

    ۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    3 تا ایده جالب به ذهنم رسید.
    1 بیان یه ژنراتورهایی رو رو چرخها سوار کنن که همزمان با چرخش چرخها بطور دائم برق تولید کنه و بفرسته برای باتریها. این ژنراتورها باید جدای موتور اصلی باشه که موقعی که پارو از گاز برمیداری باتری رو شارژ میکنه. این ژنراتوری که من میگم جدای اون باشه و همیشه تو مدار باشه. یادمه دوچرخه داشتم یه دینام رو چرخ جلو داشت که شبا میزدم وصل به چرخ جلو میشد و چراغ جلو و عقب رو روشن میکرد و خیلی نور خوبی هم داشت.
    2 بیان از حرکت رفت و برگشتی کمک فنرها انرژی الکتریکی تولید کنن و مستقیما وصل بشه به باتریها.
    3 رو سقف ماشین مثل بعضی مدلهای پریوس صفحه خورشیدی کوچیک نصب کنن و این کارو میتونن حتی روی درب موتور هم انجام بدن و جوری نصب کنن که خیلی صاف و یه دست باشه که تو ذوق نزنه.
    نمیگم حتما شدنیه ولی صرفا به ذهنم رسید. فقط در حد یه ایده.
    خود همینا میتونه یه کمکی برای افزایش برد و دیرتر خالی شدن باتریها بشه.

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا