تسلا

هزینه‌های سالانه سرویس یک تسلا چقدر است؟!

به نظر می‌رسد هزینه‌های نگهداری محصولت تسلا بسیار بیشتر از آن چیزی است که شاید خیلی‌ها فکر می‌کنند. حداقل گفته‌های یک تحلیلگر که این را نشان می‌دهد.


نویسنده سایت Seeking Alpha می‌گوید هزینه نگهداری یک دستگاه تسلا مدل S و یا مدل X در یک سال به‌طور متوسط بیش از ۲ هزار دلار است. این در حالی است که در مقایسه‌ای مشابه، هزینه خودروهای BMW در بازه ۵ ساله تنها ۵ هزار دلار برآورد شده است.


خود مقاله و روش استفاده شده برای دست آوردن این عدد بسیار پیچیده است اما ما آن را به‌طور خلاصه برای شما بیان می‌کنیم.

کاری که این نویسنده انجام داده محاسبه درآمد خدمات پس از فروش اعلام شده توسط تسلا، تعداد خودروهای فروخته شده شرکت در هر بازه سه ماهه و تخمین زدن تعداد ماه‌هایی است که یک خودروی تسلا معمولاً رانده می‌شود.


برای مثال تسلا در سال ۲۰۱۶ اعلام نمود تنها کمی بیشتر از ۱۷۸ میلیون دلار از بابت خدمات پس از فروش درآمد داشته که تقریباً به ازای هر خودرو در هر ماه برابر با ۱۰۷ دلار می‌باشد. این نویسنده سپس هزینه تجارت سرویس خودروی تسلا در سال ۲۰۱۷ را تحلیل کرده و گفته که هزینه سرویس هر تسلا در ماه حدود ۱۶۰ دلار می‌شود.


البته باید به این نکته مهم اشاره کنیم وب‌سایت مسئول این اعداد و ارقام با سرمایه‌گذاران تسلا رابطه نزدیکی داشته و نتایج به دست آمده ممکن است بی‌طرفانه تهیه نشده‌ باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۲۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (211 ديدگاه)

    بعید بنظر میرسه اخه هفت سال گارانتی داره !
    مصرفی ها بجز لنت ، لاستیک و مایع شیشه شور چیز دیگه ای مگه هست بخاد عوض کنه تو این هفت سال ؟
    ضمنا تو اروپا و آمریکا هم شارژ رایگان برقی و وای فای رایگان داره :|

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Saeed Boroomand

    ۲۰ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (477 ديدگاه)

    تسلا مدل اس سر جمع ۱۷ قطعه متحرک داره. یه ماشین با موتور درون سوز به راحتی بیشتر از هزار قطعه متحرک داره و مهم تر از اون این قعطه ها تنش های شیمیایی و حرارتی و مکانیکی شدیدی رو باید تاب بیارن.
    در مورد هزینه ها و دفعات خرابی یه ماشین برقی هیچ کسی تردیدی نداره…
    تحلیلشم هیچم پیچیده نیست… بعدشم بی ام وی که هزینه های نگهداریش تابلو هست دیگه مثال نبود واقعا، از هر منبع معتبری که هزینه های مینتننس یا هزینه های تعمیر رو نگاه بندازید بی ام و رو آخرهای جدول میبینید، هر چند تا حدودی دلایل خودش رو داره کسی که سری ام سوار میشه با دور موتور دو هزار رانندگی نمیکنه مثلا.
    اما این که ماشین های برقی حتی الان که جوون هستن هزینه نگهداریشون کمه نشون از اینه که با پخته شدن این صنعت…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهران

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (16 ديدگاه)

    توی ایران نمیشه اورد تسلا رو حتی تو منطقه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا