تویوتا

افشای جزئیات و مشخصات فنی نسل جدید تویوتا لندکروزر

نسل جدید تویوتا لندکروزر که اصطلاحاً سری ۳۰۰ نام دارد، در تابستان آینده رونمایی خواهد شد اما حالا یک نمایندگی ژاپنی مشخصات آن‌را افشا کرده است. طبق این اطلاعات، لندکروزر جدید مثل نسل کنونی با دو نوع پیشرانهٔ بنزینی و دیزلی به بازار عرضه خواهد شد. نسخهٔ بنزینی، پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی لکسس LS500 را قرض خواهد گرفت که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۸ نیوتن متر گشتاور دارد. موتور دیزلی هم یک نمونهٔ ۳.۳ لیتری توربو با ۳۰۹ اسب بخار قدرت و ۶۸۷ نیوتن متر گشتاور است. انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

نسل جدید لندکروزر در پنج تیپ مختلف به بازار عرضه می‌شود که تیپ پایه به‌صورت استاندارد به سه ردیف صندلی، چراغ‌های جلوی تمام LED و رینگ‌های ۱۸ اینچی مجهز خواهد بود و قفل دیفرانسیل عقب هم برای آن قابل سفارش است. در تیپ دوم، صندلی‌های برقی و سانروف اضافه می‌شود و تیپ سوم هم از تهویهٔ صندلی‌های جلو و تریم چوبی در غربیلک فرمان سود خواهد برد. بالاترین تیپ هم باید به رینگ‌های ۲۰ اینچی، تهویهٔ صندلی‌های عقب و نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی بجای نمونه‌های ۹ یا ۱۰ اینچی در تیپ‌های پایین‌تر مجهز باشد. علاوه بر این، نرم‌افزار مدیریت پویایی تویوتا و سیستم تعلیق فعال نیز باید سواری بسیار راحتی را فراهم کنند.

با توجه به این اطلاعاتی که به بیرون درز کرده‌اند، همان‌طور که انتظار می‌رفت، در نسل جدید لندکروزر پیشرانهٔ V8 حذف شده اما موتور V6 جدید به لطف توربوشارژر، از موتور تنفس طبیعی ۳۸۱ اسب بخاری کنونی قوی‌تر است. در ابتدا، خبری از پیشرانهٔ هیبریدی برای لندکروزر نخواهد بود اما به گفتهٔ نمایندگی مذکور، احتمالاً این نسخه در سال ۲۰۲۲ ارائه خواهد شد. تولید نسل جدید تویوتا لندکروزر در جولای امسال آغاز می‌شود و در آگوست (مرداد) رونمایی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. S

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (351 ديدگاه)

    لندکروز و توربو!!؟?

    موافقم 33
    مخالفم 11
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      من هم با کاربر S موافقم !!!

      لندکروزر و توربو ؟!؟!

      توربو اصلاً با ماهیت کم استهلاکی هیچ خودرویی جور در نمیاد ، حالا میخواد لندکروزر باشه یا بوگاتی یا حتی یه خودروی چینی !

      احساس میکنم ، لندکروزر را دارند لوکس و شخصیتیش میکنند تا اینکه بیشتر بیراهه‌نورد باشه !

      البته شاید میخواهند شاخه‌ی آفرود را کلاً به دست سری ۷۰ بِدَنِش !

      شاید هم تنفس‌طبیعی بگذارند برای بازارهای خاص !

      تا رونمایی و گذشت یکی دو سال از فروشش نمیشود نظری داد و فقط باید صبر کرد !

      موافقم 28
      مخالفم 14
  2. محمد مختاری آذر

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    کاش یکم طراحیش از تسل قبل بهتر می شد ولی باز هم قدرتمند هستش

    موافقم 26
    مخالفم 4
    1. Nima RST

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (52 ديدگاه)

      ۴۲۰ اسب بخار واسه ماشین به این سنگینی
      کجاش قدرتمنده؟

      موافقم 7
      مخالفم 9
  3. RezaRs

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    دیزلی خوشم اومد هایلوکس های دیزل که خوب جواب دادن منطقه ما هرچند خیلی کمتر از بنزینی هان

    موافقم 30
    مخالفم 6
    1. Reza.M

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (309 ديدگاه)

      باید دید موتوره توربو شدش به لحاظ دوام و استهلاک چطوره…ولی بیشتر دوس دارم بدونم که لکسوس میخواد lx570 رو روی همین شاسی سوار کنه یا بالاخره از خره شیطون پیاده میشه و یه کراس اوور میده مثل gls و x7….

      موافقم 18
      مخالفم 5
  4. parsa_ashgh.mashine

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (226 ديدگاه)

    مشخصات مشخصاتی بود که انتظار داشتم نه بیشتر نه کمتر داخلش که شبیه نسل قبلی 2019 است.
    ولی اگر این طراحی باشه خوبه بد نیست افرین به تویوتا

    موافقم 25
    مخالفم 5
  5. RezaRs

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    خدایی ولی حضرت نگید نمی دونم چرا حضرت میگن حالم بهم میخوره البته هیچ چیز از به elx سلطان گفتن بدتر نیست

    موافقم 37
    مخالفم 12
  6. MOS

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    فک نکنم مشخصات فنی درست باشه
    گشتاورش نسبت به LS500 کمتره و قدرتش بیشتره
    برای یه ماشین آفرود گشتاور مهم تره…

    موافقم 31
    مخالفم 3
    1. RezaRs

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      ۱۱ تا

      موافقم 17
      مخالفم 1
    2. Reza Hosseini

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (88 ديدگاه)

      احتمالا بازه گشتاوری بیشتری رو ارائه کنه و از دور پایین تر هم به دست بیاد

      موافقم 20
      مخالفم 4
  7. زیزیگولو

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4905 ديدگاه)

    من یکی که انتظار داشتم تغییرات بیشتری رو ببینم ولی با اینا وجود لندکروز تحت هر شرایطی یکی از بهتریناست

    موافقم 22
    مخالفم 4
  8. گربه سرابی

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (47 ديدگاه)

    هیبریدش چه شود ?

    موافقم 11
    مخالفم 10
  9. Amirreza

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    بازم فیس لیفت ، خب حداقل شمایی که توی همه رسانه ها هی نسل جدید نسل جدید کردین یکم کابین رو بیشتر تغییر میدادین ، خو یه نسل قشنگ بدین بیرون که هم ظاهر به روز و پر ابهتی داشته باشه ، هم مثل هامر یکم آینده گرایانه باشه

    موافقم 19
    مخالفم 4
    1. parsa_ashgh.mashine

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (226 ديدگاه)

      راست میگی شاسی رو از یک دهه یا دو دهه پیش نگهداشتن

      موافقم 17
      مخالفم 1
    2. یوسف

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (939 ديدگاه)

      واقعا نمیشه گفت نسل جدید….
      دو تا سپر و جلو پنجره عوض کردن…. میشه نسل جدید…. اگه اینجوریه ایران خودرو هم میتونه ادعا کنه سپر جوشن هم نسل جدید پیکان بوده….

      موافقم 2
      مخالفم 1
  10. 2646

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (344 ديدگاه)

    تو زمستون وقتی دستکش می پوشم، تو Lexus NX نسل اول، Touchpad در 50% موارد درست کار نمی کنه. دگمه ها به خاطر سایز و طراحی نزدیک به هم، باید با دقت بیشتری زده بشن. حالا Toyota طراحی Lexus NX 2018 را عینا کپی کرده تو نسل جدید Land Cruise! مگه قرار نبود بعد از چد نسل Toyota Land Cruise و Lexus LX از هم جدا بشن تا Land Cruise بتونه روی آفرود تمرکز کنه و Lexus LX روی جنبه های لوکس بودن؟ این کابین یک آفرودر هست؟ یه دوش باید آویزون کنی کنار در، تو آفرود هر دفعه خواستی وارد ماشین بشی غسل کنی …

    اما دم Toyota گرم. اصالت Land Cruise رو حفظ کرده. هنوز تو تیپ پایه صندلی ها دستی هستن! پدر من یه Toyota LC GXR 60th Anniversary داشت که برای فروش آگهی کرده بودیم تو Bama. یه سری از کسانی که اومدن ماشین رو ببینن، برای اولین بار می خواستند LC بخرن. وقتی در کمک راننده رو باز می کردن، با تعجب می پرسیدن چرا صندلی کمک راننده برقی نیست؟ منم با لبخند بهشون می گفتم، این ماشین چون به افتخار 60 سالگی LC ساخته شده، صندلی راننده اش برقی (اون هم در 4 حالت!) است، بقیه شون صندلی راننده شون هم دستی هست! خلاصه خوب بهشون می فهموندم، حضرت تون اگر حضرت هم باشه، اولوالعزم نیست :)

    در مورد تیپ بندی، خیلی خوب هست که تنوع وجود داشته باشه اما Toyota واقعا تو تیپ بندی LC شلوغ کاری می کنه. تو نسل فعلی:
    * از لحاظ آپشنی چهار تا مدل داریم: GX,GXR,EXR,VXR
    * از لحاظ موتوری، 3 تا موتور بنزینی داریم، دو تا دیزلی.
    ترکیب شون با هم میشه 20 مدل ماشین! تو 14 سال عمر نسل J200 هم، چند تا مدل مخصوص مثل Heritage edition، 60th Anniversary و … داشتیم. در نهایت فکر کنم حدود 25 تا مدل Toyota Land Cruise J200 داشته باشیم. این حجم از تیپ بندی خریدارها رو سردرگم می کنه. ولی با تمام این تفاسیر Toyota Land Cruise J200، فقط VXR 5.7.

    موافقم 22
    مخالفم 13
    1. R@m!n

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      البته این داستان تیپ بندی فقط مخصوص لندکروز نیست الان اکثر کمپانی ها همین کارو می کنن. مثلا سری 4 بی ام و که تیپای کوپه، گرندکوپه، کانورتیبل، برقی، هیبرید در آپشن های مختلف حالا مدلای M هم میان وسط بیشتر از 10 مدل میشه یا کلی مثال دیگه. همش برای جذب حداکثری مشتری هست که بسته به جیبش دست خالی نره حداقل مدل پایه رو بخره ? .

      موافقم 25
      مخالفم 2
      1. 2646

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (344 ديدگاه)

        رامین جان
        با کلیت نظرت که جذب حداکثری مشتری است، کاملا موافقم کما اینکه قبلا خودم هم به تیپ بندی بیش از حد Benz و BMW در پست (معرفی نسل جدید مرسدس C کلاس، یک S کلاس کوچک‌تر و ارزان‌تر!) اشاره کرده بودم:
        خوشبختانه Benz (و البته BMW) از یه جایی فهمید تنوع محصولات اش الکی زیاد شده و خیلی از محصولات اش با هم همپوشانی داره. بنابراین آرام آرام شروع کرد به کم کردن فرم های بدنه در کلاس های خودرویی اش.
        برای مثال Benz C-class در 3 نسل اخیر کاهش تنوع بدنه داشت:
        W204: 3-door liftback – 4-door sedan – 5-door station – 2-door coupe
        W205: 4-door sedan – 5-door station – 2-door coupe
        W206: 4-door sedan – 5-door station
        مرسدس به مرور دو تا بدنه لیفت بک و کوپه رو از سی کلاس کشید بیرون تا سی کلاس خیلی مرتب تر و هدفمندتر طراحی بشه.

        اما تو مثال ات در مورد BMW 4-series، در تیپ بندی های مختلف بدنه و آپشن، حداقل یه تفاوت محسوسی دیده میشه. از مدل پایه به نیمه فول، حداقل رادارها اضافه میشه، سیستم صوتی تغییر محسوسی می کنه، مانیتور سیستم i-drive بزرگ تر و تکمیل تر میشه و … آخه تو ماشین با بازه قیمتی 80.000 تا 100.000 دلار در سال 2021، تفاوت تیپ 1 و 2، فقط برقی شدن صندلی جلو و سانروف؟

        موافقم 6
        مخالفم 8
        1. R@m!n

          ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          یه نکته رو در نظر نگرفتی لندکروز نمی تونه از 100k بزنه بالاتر و نبایدم بزنه چون به قول شما قضیه همپوشانی با LX میشه و از یه طرفی تویوتا میخواد تا می تونه قیمتو بیاره پایین تا مشتری بیشتری جذب شه حتی با حذف آپشنای پیش پا افتاده ولی خب به جاش کلی مزایا دیگه به مشتری میده. مثال سری 4 گفتم شما میگی کلی آپشن معقول تر اضافه میشه که کاملا درسته اما بازه قیمتی سری 4 از 36k شروع میشه و تو مدل M4 COMPETITION حتی به 80k میرسه یه بازه قیمتی 45k. خب قاعدتا دست بی ام و باز تره برای ارائه آپشن بیشتر. بنظرم کلاس ماشین مهم ترین بحثه. لندکروز یه آفرودر نیمه لوکسه و LX میاد کمبودای لندکروزو تو بحث راحتی و اشرافی بودن جبران می کنه.

          موافقم 8
          مخالفم 6
        2. 2646

          ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (344 ديدگاه)

          رامین جان
          برای اینکه بحث زودتر به نتیجه برسه، اجازه بده دو تا خودروی BMW 4-series و Toyota Land Cruise رو جدا مقایسه کنیم:
          در BMW 4-series همان طوری که گفتی، یک اختلاف 40.000 دلاری بین BMW 420i با BMW M4 competition هست اما این دو تا ماشین غیر از 20% قطعات، هیچ تشابهی با هم ندارند! سری competition چه از نظر بخش های فنی مثل موتور، گیربکس، دیفرانسیل ها، ترمزها و … و چه از نظر بخش ظاهری مثل بدنه، سپرها، چراغ ها، رینگ ها، صندلی ها و … چند پله ارتقاء نسبت به نسخه پایه داشته. این دو تا ماشین تقریبا جز اسم و استایل کلی، هیچ تشابهی با هم ندارن. تنوع بدنه مثل Coupe، Convertible، Grand Coupe و … رو هم به این تغییرات اضافه کنی، دیگه رسما با چند تا ماشین مختلف روبرو هستی.

          اما داستان Toyota Land Cruise کاملا متفاوت است. اولا که از نظر فنی همیشه با یک ماشین ثابت روبرو هستیم، چون تقریبا بازارهای موتورهای بنزینی و دیزلی خودروها عموما جداست و LC تو بازارهای آمریکا، چین و خاورمیانه (که تقریبا مهم ترین بازارهای این ماشین هست) با موتور بنزینی عرضه میشه. پس عملا چیزی به عنوان ارتقاء فنی محسوس وجود نداره.
          همون قدر که تو این ماشین ارتقا تیپ بندی ها از نظر من مضحک هست، نبود صندلی برقی جلو و سانروف در تیپ پایه یکی از گرون ترین SUV Full Size بازار هم مضحک است. این ماشین تو نسخه Base حتی از نسخه فول بعضی از رقبای آمریکایی، اروپایی و آسیایی خودش گرون تره! علیرغم اینکه از نظر فنی، این ماشین چه به واسطه قدیمی بودن پلت فرم و چه به واسطه پرفورمنس واقعا حرفی در برابر اون ها نداره.

          در مورد این جمله ات : لندکروز نمی تونه از ۱۰۰k بزنه بالاتر و نبایدم بزنه چون به قول شما قضیه همپوشانی با LX میشه.
          حقیقتا من هم یک روزی این طوری فکر می کردم و برام سوال بود، چرا خریدار Toyota LC VXR 5.7 در آمریکا، با صرف 5000 دلار بیشتر Lexus LX570 (در رنج قیمت 90.000 دلار) نمی خره! اما تو اینترنت و مقالات خودرویی چیزی پیدا نکردم.
          جواب این سوال رو به مرور از اقوام و دوستان هم دانشگاهی ام که سال هاست در آمریکا و کانادا زندگی می کنن، گرفتم. اگر بخوام خیلی ساده توضیح بدم، Toyota تا رنج حدود 35.000 دلار یک برند بسیار محبوب در آمریکای شمالی است که تقریبا همه افراد جامعه برای استفاده روزانه کلاس های خودرویی اش رو به واسطه پایین بودن استهلاک و بازار دست دوم خیلی خوب می خرن. اگر دقت کرده باشی، خودروهای سفارش آمریکای شمالی تویوتا (LE) از لحاظ آپشنی در سطح GLX بازارهای آسیایی هستن (فول ترین مدل ممکن نیست)، چون صرفا این ماشین برای استفاده روزانه خریداری میشن. دقیقا شبیه به کشور خودمون که خیلی از افراد برای ماشین زیرپا اضافه هزینه Peugeot Pars نسبت به Peugeot 405 یا Samand LX نسبت به Samand منطقی نمی دونن.

          تو رنج 45.000 تا 60.000 دلار محصولات Lexus از جمله کلاس های ES، RX، NX به شدت پرفروش هستن. خریداران این سطح عموما طبقه متوسط هستن که ماشین عزا و عروسی شون یکی است (عموما یک ماشین دارن) و به خاطر سطح آپشنی خوب و هزینه های نگهداری پایین میرن سراغ Lexus.

          تو رنج بالای 60.000 دلار تقریبا خریدار بومی برای محصولات Toyota و Lexus تو بازار آمریکای شمالی وجود نداره. برای همین Toyota تو فروش رده Truck و Full Size SUV، حتی در خودروهایی که دقیقا بر اساس سلایق بازار آمریکا طراحی شدن (مثل Toyota Tundra و Toyota Sequoia) و Lexus در فروش رده های GS، GX و LX به شدت از رقبا عقب تر است. برای همین این رده محصولات یا در حال حذف شدن هستن (مثل Lexus GX و Lexus GS)، یا هیچ برنامه ای براشون ندارن (مثل Toyota Tundra) و یا در نسل جدیدشون قرار است تغییرات بنیادی صورت بگیره (مثل Lexus LX).

          این وسط Toyota Land Cruiser یک استثنا است، نه فقط در بازار آمریکای شمالی که در خاور میانه، شرق آسیا و حتی استرالیا و روسیه هم تقریبا داستان همین است، تقریبا هیچ کسی LC رو به قول شما به عنوان یک آفرودر نیمه لوکس نمی خره! افراد لندکروز رو می خرن، چون Toyota Land Cruiser رو دوست دارن. چه به واسطه قیمت بالا و چه به واسطه تغییرات بدنه (اضافه شدن زیر سپرها، بزرگ شدن رینگ ها، کاهش ارتفاع و …) کاملا مشخص است که خریدارها قرار نیست با این ماشین آفرود برن. جالب اینجاست که براشون حتی سطح آپشنی هم مهم نیست، نه خبری از سیستم صوتی خوب، نه خبری از رادارها، نه چرم صندلی با کیفیت و …
          طبق نظر آشنایان و مشاهدات شخصی خودم، تو بازار آمریکای شمالی تقریبا تمام صاحبان خودرو LC مهاجرین هستن، به ویژه آسیایی ها، اعراب و آمریکای جنوبی!
          از طرف دیگه Lexus LX با اون قیمت مضحک یک مهره سوخته است برای تویوتا. ذره ای شک نکن که تویوتا در قیمت گذاری LC اصلا به بحث هم پوشانی با LX فکر نمی کنه، چون هیچ محصولی به اندازه Land Cruise برای تویوتا سودآور نیست. اگر در نسل جدید هم قیمت کاهش پیدا کنه، صرفا به واسطه کاهش مالیات ناشی از کاهش آلودگی خودروست، نه کاهش سود کمپانی.

          رامین جان
          مطلبی که پایین می نویسم، سلیقه شخصی یا بهتره بگم استایل شخصی خودم هست. شاید هیچ کس دیگه ای باهاش موافق نباشه.
          به نظر من مهم ترین مشکل خودروهای دارای تیپ بندی زیاد، تلاش کمپانی برای تمایز نمونه لوکس تر از خودروهای پایه است که به طراحی خودرو، به ویژه در نمای عقب آسیب می زنه. مثال هم زیاد است، از Peugeot 206 در کشور خودمون تا MB S-class و BMW 7-series تا Toyota Land Cruiser.
          وقتی نمونه فول MB S-class حدود 2 برابر نمونه پایه این ماشین قیمت داره، شرکت MB مجبور میشه پشت ماشین تبدیل به تابلو تبلیغات کنه تا صاحب ماشین راضی به پرداخت اضافه قیمت بشه. برای همین پشت MB S-class در بخش های مختلف نوشته شده : S550L + AMG + 4Matic. نمای بغل هم روی گلگیر یا ستون خودرو بج AMG و V8 دیده میشه.
          چینی ها که گوی رقابت رو از همه بردن. حتی دیگه داشتن ABS+EBD هم می نویسن :)

          تو زندگی از مردهایی خوشم میاد که تو مهمونی ها، نمایشگاه ها، کنگره ها و … یک گوشه تنها ایستادن. استایل شون تا حدی معرفی شون می کنه اما یه اِلِمان خیلی خاص دارن که جایگاه اصلی شون رو نشون میده؛ یه اِلِمانی مثل انگشتر، دگمه سردست، عصا و … . یه اِلِمان که فقط شاید 5% آدم های اون جمع درک اش کنن و بفهمن. پنج درصدی که اتفاقا مهم ترین آدم های اون جمع هستن.
          این استایل مورد علاقه من رو در صنعت خودرو، فقط میشه تو محصولات Bentley دید. یه Bentley W12 عموما به واسطه تغییرات فنی و آپشن ها حدود 2 برابر یه Bentley V8 قیمت داره و توی پارکینگ از خیلی ماشین ها گرون تر و قوی تره، اما اصالت خودش رو داد نمی زنه. نه به اندازه Rolls-Royce ناشناخته می مونه، نه به اندازه MB S-class و BMW 7-series و Toyota Land Cruiser مشخصات اش رو می کنه تو چشم بیننده. یه علامت کوچیک که فقط 5% افراد بشناسن اش!

          موافقم 7
          مخالفم 4
        3. Rman

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (108 ديدگاه)

          داداش حلالت. واقعا با پست هات حال کردم مخصوصا تیکه آخرش.
          فقط یه سوال. فضولیه ببخش. شما چند سالته؟ کارت چی هست؟ ببخشید از روی کنجکاوی پرسیدم. اگر نخواستی هم نگو.
          ولی من باز با پست هات حال می کنم. ?????

          موافقم 2
          مخالفم 1
    2. mahan

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      2646 جان دو مدل 8 سیلندر دیگه هم هستند vxs و vxe.همچنین مدل های مخصوص دیگه ای مثل پریمیوم ادیشن.وایت ادیشن.بلک ادیشن.لیمیتد ادیشن.صحرا هورایزن . اکستریم ادیشن.بزینس ادیشن.دبی ادیشن.استورم تروپر ادیشن.پلاتینیم ادیشن.رترو ادیشن.یعنی تا راه داشت برای عرب ها ادیشن زدن??????.
      یک چیز جالب بگم البته به هر کی گفتم باور نمیکنه ولی دقیقا من ماشین خودمو با ماشین مهندس تقی پور مقایسه کردم اصلا یک روز کامل بحث ما این بود کدوم بهتره موتور ها که یکی هستند با این تفاسیر ال ایکس 570 سنگینتر از لندکروزه???.باورت نمیشه ال ایکس 570 یکم درازتر از لندکروزه ولی در عوض یکم باریک‌تر هم است و خیلی ریز یکم ارتفاع لکسس بیشتره!اپشن های تریم های مختلف لندکروز گاهی به لکسس میرسه شخصا تو دبی و عمان زیاد دیدم.مثلا همین نمونه 5.7 ما اپشن هاش یکم کمتر از لکسوس هست ولی بیشتر از لندکروز های 4.7 هست. مثلا کروز کنترل هوشمند.کنترل ایستایی در سربالایی.کنترل کشش و پایداری با حالت مولتی ترین .تعلیق هوشمند- تنظیم ارتفاع هوشمندX-کرال کنترلفرمونش برقی هست.اتولایت داره ولی تفاوتاش اینه مثلا چراغ چرخشی نداره.نور بالاش اتومات نیست.کیفیت اسپیکر و سیستم صوتی لکسس بالاتره و این 6 اسپیکر داره و اون 9 تا.سنسور باران نداره.دوتا ایربگ سرنشین جلو و پشت سری رو نداره.
      درکل تریم ها خیلی مختلف هستند و واقعا باعث سردرگمی می شند.مخصوصا حالا به کنار که کلی تیونر های خارجی و معتبر دستی به روش می کشند خود تویوتا هم بیکار نمیشینه و دستی به روش میکشه و تریم های مختلف عرضه می کنه

      موافقم 9
      مخالفم 8
      1. 2646

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (344 ديدگاه)

        ماهان جان
        دو تا رده VXS و VXS رو نمی دونستم اما بعضی از ادیشن هایی رو که گفتی، می دونستم. توضیحات تکمیلی خیلی عالی بود. با این نکته شما فکر کنم عملا 100 مدل LC J200 رو داشته باشیم :)
        یه نکته ای که خیلی برای من جالب است، تضورات یک سری از دوستان فن محصولات ژاپنی (به ویژه برند Toyota) درباره شرافت این کمپانی است و مرتب تاکید دارن که تویوتا خیلی شریف است! احتمالا پیش خودشون فکر می کنن ژاپنی ها از شکم زن و بچه شون می زنن و به خریدار بیش از کالای دریافتی خدمات می دهند! دنیای آزاد، دنیای رقابت هست. هر کمپانی هم، هر جا بتونه گوش خریدار رو بیخ تا بیخ می بره. خیال همه تون راحت. آمریکایی و آسیایی و آلمانی هم نداره.
        اما ژاپنی واقعا راه گوش بریدن اعراب حوزه خلیج فارس رو خوب یاد گرفتن. چند سال پیش Mitsubishi بعد از حدود 10 سال از معرفی Pajero IV، یه مدل Gold Edition معرفی کرد. از اون جایی که فن Mitsubishi Pajero هستم، دوست داشتم این ماشین رو از نزدیک ببینم. رفتم دیدم کمپانی بی شرافت Mitsubishi، فقط لوگو و نوشته های ماشین رو از کرومی به طلایی تغییر داده، یه اسم Gold Edition گذاشته رو روش، 5000 درهم هم کشیده روی ماشین، شرایط اقساطی اش هم برداشته! عجیب که اون ماشین خوب هم فروش رفت :)

        در مورد مقایسه (و احتمالا تعویض!) Toyota LC VXR 5.7 و Lexus LX570، حقیقتا جفت تون از عزیزان من هستین! همان طور که گفتی Lexus LX570 تو بحث آپشن به طور محسوس جلوتره، حتی باید بگم کیفیت قطعات و متریال اش هم بهتر هست. برای مثال اگر نوشته های روی شیشه ها رو ببینی، استانداردهای شیشه های LX بالاتر از LC است.
        اما ماشین شما تو ایران یه برتری عجیب و غریب داره که در حد Range Roverهای پلاک ملی خاص اش می کنه. ماشین شما توی ایران تک است و نمونه پلاک شده Toyota LC VXR 5.7 2018 تو ایران کمتر از 10 تاست. چه از نظر موتوری و چه از نظر مدل، ماشین شما لنکه نداره تو ایران!
        ماشین تک، نه فقط تو ایران، تو کل دنیا خواهان و قیمت خودش رو داره. برای مثال، برادر من یه Toyota Land Cruise Prado J120 VX S-special Russian order (این همون نکته ای هست که تو بخش انتهایی کامنت پاسخ رامین گفتم) داره که ازش 8 تا تو ایران وارد شده و از نظر آپشنی فول ترین Prado J120 ایران (و جهان) است. این ماشین با 30% قیمت بالاتر نسبت به S-special Arab order (فول ترین مدل سفارش خلیج فارس)، 3 تا مشتری آشنا داره که برادرم رو قسم دادن ماشین رو بهشون بفروشه!
        https://uupload.ir/files/xqgn_xxx.png

        موافقم 4
        مخالفم 3
        1. mahan

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          2646 جان پیش استاد درس پس میدیم. هر دوش قابل شمارو نداره.سرمایه شما تو جیب ماست هر کدوم رو خواستید بگید تقدیم کنم.جدیدا که فامیلتون بدعادت شده زیاد ماشین مارو برمیداره??? شوخی کردم فرقی نداره.ولی درسته واقعا کیفیت لکسس بالاتره و در این شکی نیست مخصوصا چرم پرتقالی لکسس ال ایکس یک که چه عرض کنم پنج سروگردن از چرم کرم ما بالاتره ولی خب می خواستم اذیتش کنم میدونی که زیاد ماشین شناس نیستن.اون 3 تا لکسس هم احتمالا پیشنهاد شما بود خریدن.در مورد لندکروز هم که هم چون تک بود و هم این که اشنا داشتم به قول معروف اصطلاح بازاریش میشه بزخری کردم.ارزون تر از لکسس ولی حالا هر وقت میبرم سرویس از لکسس گرونتره.اونم به خاطر شرایط نابه سامان کشور!وااییی گفتی رنجرور داغم رو تازه کردی اومدم تهران همسایه بابایینا یکدونه خاکستری 2008 سوپرشارژ گرفته این چند روز دیدمش وسوسه شدم.خیلی خواستم بی حلی کنم ولی بلاخره رفتم گفتم برنامه چیه???
          در مورد پرادوی داداشتون بسیار تمیز هستش و چرخش بچرخه.
          همه کمپانی ها هستند که به دنبال سود هستند مگه منو شما فی سبیب الله کار نمی کنیم دائما که.نمی دونم این چه تصوریه که مثلا فلان کارخونه از جیب پول میده درست میگید منم زیاد دیدم.مخصوصا ژاپنی ها توی دبی یک مارک می زنند یا مثلا رنگ داخل رو عوض میکنند میگن فلان ادیشن.حالا جالب اینه پاترول هم ازین چیزا کمتر از لندکروز نداره.یکی بود اون موقع جز گرونترین ها بود.پاترول با امضای یکی بود خیلی گرون بود.دقیقا مثل فرمایش شما تابلو اعلانات هستند.در مورد میتسوبیشی زیاد چیزی نمی دونستم جالب بود.ولی در کل واقعیت همینه دیگه باد اورده رو باد میبره.
          اقا میبخشید یک سوال برادرتون دامپزشک نیست؟اخه یک عزیزی بود با مشخصات برادر شما 4 سال پیش cl500 داشت یکی از بهترین دامپزشک ها بود.اون موقع من حیواناتمون رو میبردم پیششون لطف می کرد همهش وقت میداد.اخه تعداد cl کمتر از 5تا هست پرسیدم که شاید ایشون باشند.

          موافقم 0
          مخالفم 1
    3. Sina10

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      دلیل اصلی این همه مدل زیاد واسه این بود که بقای این نسل لندکروزر رو بیشتر و بیشتر کنه
      توی دنیای خودروی کنونی ، هر نسل یه ماشین بین ۴ تا ۷ سال استانداردش هست ولی لندکروزر این نسل خیلی خیلی عمرش از این ارقام بیشتره
      و تویوتا و اکثر خودروسازای ژاپنی هر نسل ماشیناشون عمر زیادی داره برای همین با افزایش تنوع و مدل های مختلف سعی در زنده نگه داشتن این نسل داشت

      البته قبول دارم بسیاری از این مدل های مخصوص با پسوند Edition فرقی با مدل های دیگه نداشتن ولی بسیار گرونتر بودن
      این افزایش مدل ها ، قدرت انتخاب خریدار رو افزایش میده ولی معایبی هم داره
      ب‌ام‌و سری ۳ که آقای رامین هم مثال زد ، دو نسل قبلش تنوع بیش از حد زیادی داشت و عمده این مدل های تقریبا بدردنخور بودن?
      سری ۳ سدان از مدل M تا مدل های ضعیف 320i
      نسخه کانورتیبلشون ، نسل کوپه از مدل M تا مدل های پایین رده
      و…
      توی نسل بعدش کوپه از سدان جدا شد ولی در اصل کاملا یکی بودن
      توی این نسل کنونی قرار شد که کاملا یکی نباشن ، یعنی سری ۴ و سری۳ تفاوت داشته باشن که دارن ولی توی نسخه های M3 و M4 دقیقا شبیه همن پس یعنی ریسک ب‌ام‌و روی جلوپنجره بزرگ ، از هدف اصلیش خیلی دور شده، هدف اصلی تفاوت بین سری ۳ و۴ بود

      بنز هم الان تقریبا توی E کلاس همین قدر تنوع داره ولی تعادلش رو بهتر حفظ کرده نسبت به دو نسل قبل سری ۳
      بنز E200 و E220 و E300 و E400و E450 و E53و E63
      که اونا هم مدل های کانورتیبل و کوپه و سدانشون هست
      تازه کلی مدل های خاص با پسوند Edition هم داره
      تازه CLS و GT 4هم بر اساس E کلاس ساخته شدن که اونا هم مدل های CLS 450 و CLS 350 و CLS 53 و در نهایت CLS 63 که تولیدش همین چند وقت پیش متوقف شده بود
      نسخه GT 4 هم مدل های GT 53 و GT 63 و چند وقت دیگه هم GT73e میخواد بیاد
      اینا همشون در واقعیت یه E کلاسن?

      موافقم 1
      مخالفم 1
  11. Dayan5775

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (217 ديدگاه)

    این در اصل فیس لیفته نه نسل جدید!!

    موافقم 7
    مخالفم 18
    1. MOS

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      یا معنی فیس لیفت رو نمیدونی یا خودتی زدی به ندونستن!!

      موافقم 21
      مخالفم 4
  12. mahan

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    چیزی در مورد زاویه ورود و خروج نسل جدید نگفت؟امیدوارم نسل جدید صرفا فقط یک فیس لیفت نباشه چون نسل جدید پاترول حسابی توفان بپا کرده.ایکاش لندکروز یکم ابعادش رو توسعه بده و یک نسخه پرقدرت تر مثل نیسمو معرفی کنه.چندوقت پیش لواسان یکی دیدم مشکی مات 2018 بود کنارش هم مسیر بودیم تو جاده ابعادش وقتی کنار هم هستند بزرگتره ولی خب ازون طرف که سواری اسپرت تری میده و خشک تره.موتور جدید 20 اسب بخار از و 28 نیوتن متر گشتاور بیشتر از موتور ۵.۶ لیتری V8 ارائه میده ولی خب اون هم 8 سیلندره و هم تنفس طبیعی یک چیز دیگهست کاملا.
    یک سوال از فنی های سایت دارم چرا کمتر از سوپرشارژ استفاده می کنند.سوپرشارژ بنظرم خیلی بهتر از توربوشارژ هستش توی رنجرور که خیلی سریع شتاب گیری می کرد و مهم تر اینکه مکث توربو رو اصلا نداره و خیلی سریع از سکون به حرکت میفته و صدای دلنشین تری داره.قدرت بیشتری ارائه میده.کمتر باعث افت قدرت موتور میشه و برای اینکه توربو به قدرتی مشابه سوپرشارژ برسه باید انرژی بیشتری صرف کنه.

    موافقم 10
    مخالفم 7
    1. R@m!n

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      ماهان جان توربو بخاطر اینکه از هوای انرژی هدر رفته در گازهای خروجی برای چرخش استفاده می کنه از نظر تئوری بهتره البته یه سری معایب مثه کاهش عمر موتور و گرمای بیش از حد و مشکل بوست تو دورای پایین داره اما همه این تا حدود زیادی برطرف شده مثه اضافه شدن اینتر کولر و استفاده از توربین با پره های متغیر در توربو.
      استفاده از توربوشارژر یا سوپرشارژر به طراح و مورد مصرف موتور بستگی داره. اگر طراح موتور رو در حالت تمام بار بخواد توربو شارژر بسته به میزان بار، قدرت رو در همه حالت در اختیار میزاره همچنین بحث هزینه هم هست برای سوپرشارژر ساختار موتور کاملا تحت تاثیر سوپرشارژه چون به موتور متصله اما در توربو نیاز به این کار نیست چون عملا جداست و نیاز به صرف هزینه و تغییرات نیست. سوپرشارژ زمانی استفاده میشه که هدف طراح بکارگیری موتور در دورهای نزدیک به دور ایده آل باشه. در کل همه چی به طراح و نیاز ماشین بر میگرده. هیچ کدومش برتری خاصی نسبت به دیگری ندارن هر دو مزایا و معایب خاص خودشونو دارن.

      موافقم 5
      مخالفم 6
    2. حسن

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (187 ديدگاه)

      ۱. بازده پایین تر، چون مستقیم انرژی دورانی مورد نیازش رو از موتور میگیره، که باعث‌میشه مصرف سوخت خیلی بیشتر بشه. در مقابل توربو از گاز خروجی اگزوز استفاده می کنه، وبا استفاده از توربوهای برقی یا سیستم متشکل از دو توربو باسایز مختلف، کوچیک برای دورهای پایین تر که راحتر دور بگیره و بزرگتر برای دورهای بالا برای ایجاد فشار بیشتر تا حد خوبی تاخیر توربو رو حل کردن.
      ۲. مکان قرار گیری سوپرشارژ در بالای موتور هست که رو هندلینگ تاثیر منفی داره. در مقابل توربو خیلی محدودیت در مکان نسب نداره
      ممکنه موارد دیگه ای هم باشه من فقط این ۲ مورد رو می دونستم

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. R@m!n

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        مشکل هندلینگ با تقویت دسته موتور، فنربندی، کاهش ارتفاع موتور و تنظیم و تقویت سیستم تعلیق و دیفرانسیل بیشتر از 20 ساله که حل شده

        موافقم 1
        مخالفم 5
    3. mahan

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      از پاسخ دوستان رامین جان و اقا حسن ممنونم.فکر کنم برای جبران لگ توربو بی ام و از تکنولوژی تویین توربو استفاده می کنه نمی دونم همچین چیزی رو فکر کنم یک مقاله ای 2646 جان نوشته بود یادم نیست.البته بستگی به خودرو هم داره!ولی حسن جان توی هندلینگ تاثیر منفی میذاره رو راستش من خودم حس نکردم.مگر اینکه منظورت اینه که موتور بزرگ همراه سوپرشارژ سنگین میکنه خودرو رو که باهات موافقم ولی فکر نکنم سوپرشارژ وزنی داشته باشه بیشتر به خاطر همون موتور بزرگه.فکر کنم یک دلیل بزرگش به خاطر محیط زیستی هست چون فکر کنم چند سال پیش بود محیط زیست دوستان خودرو های رنجرور رو به خاطر عدم تطبیق با استاندارد های محیط زیست توبیخ کردند.باز برای کسی که زیاد شعار های محیط زیست و مصرف کم بنزین مهم نیست بنظرم سوپرشارژ مشابه با توربوشارژی که در یک سطح باشند لذت بیشتری داره ولی با قوانین سفت و سخت اروپا به مشکل برمیخوره

      موافقم 1
      مخالفم 5
      1. R@m!n

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        بی ام و از تکنولوژی پره های متغیر استفاده می کنه که بسته به میزان نیاز موتور پره ها تغییر میکنن و هوا و فشار ورودی رو تنظیم می کنن، این تکنولوژی لگ توربو تو دورای پایین تقریبا از بین می بره. توئین توربو ترکیب سوپرشارژ و توربوشارژ همزمان هست که اکثرا رو ماشینای سوپراسپرت استفاده چون پیچیده و گرونه.

        موافقم 3
        مخالفم 6
        1. 2646

          ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (344 ديدگاه)

          رامین جان
          توضیح ات در مورد طراحی پره های توربو برای از بین بردن لگ کاملا درست است اما Twin Turbo به معنای ترکیب دو تا سیستم پرخوران Supercharger و Turbocharger نیست.
          اسامی Twin Power Turbo، Twin Turbo، Double Turbo و … دقیقا اشاره به تکنولوژی پره های متغیر توربو در شرکت های مختلف داره. مثل سیستم کنترل پایداری خودرو که در کمپانی های مختلف با اسامی ESP، VSC، ASR و … نامگذاری شده.
          عموما در موتورها به صورت همزمان از Supercharger و Turbocharger استفاده نمیشه. Volvo XC90 یه مثال از استفاده همزمان این دو تا سیستم است.

          موافقم 3
          مخالفم 3
    4. 2646

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (344 ديدگاه)

      ماهان جان
      با احترام به نظرات رامین عزیز و حسن عزیز، کاملا حرف شما درست است. استفاده از Supercharger در موتورهای حجیم، به ویژه آفرودرها بهترین انتخاب است. تویوتا به صورت فابریک Lexus LX570 Supercharger رو در خاورمیانه عرضه می کنه که بنا به تست کوتاه مدتی که باهاش داشتم تو دوبی، راندمان اش فوق العاده است.

      در ایران هم یه Mitsubishi Pajero IV دو درب رو Supercharger کردن که خیلی اتفاقی در تعمیرگاه دیدمش. میگن Maserati اگزوز ماشین هاش رو جوری تنظیم کرده که اصوات تحریک کننده ای برای خانم ها داشته باشه! حقیقتا راست و دروغ این ادعا رو نمی دونم اما وقتی این پاژرو چند بار فول تراتل گاز داد، برای حفظ آبرو پیرهنم رو گذاشتم روی شلوارم :)

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. R@m!n

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        درسته حرف شما من اومدم ادامشو بنوسیم کامنتو پاک کردم اما پاک نشد. البته تو بعضی ماشینا از این ترکیب هم استفاده شده بیشتر تو مدلای مسابقه ای کامنتم نیمه کاره موند سرم شلوغ شد نرسیدم ادامه بدم. تشکر بابت تصحیح و تکمیل.

        موافقم 2
        مخالفم 3
      2. mahan

        ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        اخه سوپرشارژ با موتور 8 سیلندر رنجرور خودت میدونی دیگه چه جادویی می کنه.در مورد لکسس سوپرشارژ هم رفتم دیدم مشخصات خیلی بهتری داره نسبت به عادیش.هم یک صدای با ابهتی داره و هم اینکه از سکون خیلی شیک به سرعت دلخواه میرسه .در مورد مازراتی منم شنیدم صحتش رو نمی دونم ولی دیدم به شخصه بزرگوار وقتی خاموشه هم موحب تحریک خانم ها میشه.مثلا یک دوره مد شده بود اون موقع قیمتی نداشت 1200 تا 1400 بود بچه ها رفتن گرن کابریو توریسمو گرفتن ولی من زیاد اون موقع علاقه نداشتم و فقط کواتروپورته دوست داشتم چون شخصیتش فرق می کرد.گرن کابریو و توریسمو شبیه پسر بچه هایی هستن که نیاز به توجه دارن و تا یک دختر رو میبینند میزنند تو سر همو سبک بازی در میارن ولی کواتروپورته مثل یک جنتلمن مو گندمی با کت و شلوار اتوکشیده هستش که پشت این ظاهر موقر یک خلافکاره و وقتی یک خانم رو میبینه بدون هیچ چشم داشتی یک احترام و رفتار خاص خودشو داره و وقتی میره سر کارش یک مرد خشن که از اشتباها نمی گذره و با مشت صورت طرف رو خونین می کنه)البته اون موقع من فاز 650 سواری و s500 سواری داشتم.
        در مورد پاژرو خیلی خندیدم خیلی باحال بود.دور از ذهن نیست??من این ف**ش رو سر cls63.g500.autobiograghy sv دارم حتی وقتی بهش فکر می کنم.???

        موافقم 0
        مخالفم 1
  13. ae86

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (635 ديدگاه)

    تشکر از آقای امیر دهقان
    منتظر نسل جدید در ایران هستیم

    موافقم 3
    مخالفم 3
  14. ماکان

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (770 ديدگاه)

    سلام . اگر که در این نسل جدیدی که قراره معرفی بشه اون کار را نشد انجام بدهند ، خدا کنه اقلاً در نسل بعدی ای که بعد از نسل جدید لندکروزر ساخته و تولید می شود ، یک نسخه با مجموع قدرت حد اقل 600 اسب بخار بسازند و تولید کنند .

    موافقم 5
    مخالفم 6
    1. Mad.z.Max

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1841 ديدگاه)

      o.O

      موافقم 5
      مخالفم 5
    2. BenzSLR

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      انشاالله اگر خداوند منان بخواهند میشود.

      موافقم 12
      مخالفم 4
    3. SRT

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (607 ديدگاه)

      یوزر ماکان
      این کارا ب تویوتا نمیاد،همون کم استهلاک بمونه بهتره??

      موافقم 4
      مخالفم 5
  15. Kato

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (449 ديدگاه)

    لندکروز همیشه لندکروزه

    موافقم 5
    مخالفم 5
  16. Sina10

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    من که راضیم ازش.
    فقط یه نسخه قوی تر هم ازش بسازن خیلی بهتره باز
    یه عیبی که تو نسل قبل وجود داشت قیمت بسیار زیادش بود ، امیدوارم این یکی یا ارزون تر باشه ، یا نسبت به چیزی که براش پول داده میشه با ارزش تر باشه

    موافقم 6
    مخالفم 4
  17. مهدی

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    این ماشین مال گشتاوره من اگه باشم نسخه دیزلی رو انتخاب میکنم چون گشتاورش بیشتره

    موافقم 4
    مخالفم 3
  18. SRT

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (607 ديدگاه)

    خوبه بد نیست،ولی این طرفداراش ک همش از استهلاک مناسبش میگفتن،حالا با این دوتا توربو دیگه فک نکنم بتونن اینو بگن

    موافقم 4
    مخالفم 3
  19. میثم

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    ??? SOLTAN ???
    ??? HAZRAT ???

    موافقم 5
    مخالفم 2
  20. porsche

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    ای کاش قوی ‌تر بود

    موافقم 3
    مخالفم 4
  21. mm.y@rlou

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    خیلی خودرو با اعتماد به نفس بالایی البته واقعا هم هست واین اعتماد به نفس رو به رانندش هم میده

    موافقم 3
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا