تویوتا

حمایت تویوتا از توسعه خودروهای پرنده

تویوتا با اعلام اهدای مبلغ حدود ۳۷۵ هزار دلاری به شرکت Cartivator در طول سه سال آینده حضور خود در زمینه‌ی خودروهای پرنده را به همگان نشان داد.


این منبع مالی که برای حمایت از توسعه‌ی خودروهای پرنده در نظر گرفته شده برای ساخت پروتوتایپ های پرنده تا پایان سال ۲۰۱۸ صرف خواهد شد. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، Cartivator از خودروی پرنده‌ی سبک در مراسم افتتاحیه‌ی بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ استفاده خواهد کرد.

مدل اسکای درایو Cartivator هم‌اکنون در حال توسعه است اما طراحی نهایی آن در ماه جولای رونمایی خواهد شد. طول/عرض/ارتفاع این خودروی پرنده به ترتیب ۲۹۰۰/۱۳۰۰/۱۱۰۰ میلی‌متر است.


خودروی پرنده‌ی سه‌چرخ قادر خواهد بود در راه‌های عمومی به زمین نشسته و از آن برخیزد و حداکثر سرعت پروازی آن ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و سرعت آن روی زمین ۱۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. ارتفاع پروازی این خودروی پرنده تنها ۱۰ متر خواهد بود اما همین میزان نیز برای پرواز بر فراز ترافیک کافی است.

هنوز جزئیات زیادی از این پروژه منتشر نشده اما اسکای درایو قول داده که عملکردی خلاقانه داشته باشد و البته چندین تأمین‌کننده معروف صنعت خودرو نظیر آیسین و دنسو از این پروژه حمایت کرده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. فیصل

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    تو اخبار شنیدم باور نمیکردم به این زودی همچین ماشینی بسازن. من همیشه تو ترافیک تهران نقشه همین ماشینو میکشیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. #ali.m#

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    تویوتا همیشه پیشگام ???
    میخواد ماشینای هیبزیدی باشه میخواد پرنده تویوتا اوله.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا