تویوتا

فراخوان تویوتا میرای هیدروژنی

تویوتا می‌گوید روز چهارشنبه تمامی حدود ۲۸۰۰ دستگاه از خودروی سلول سوختی میرای خود را به دلیل مشکلات ولتاژ خروجی تولید شده توسط سیستم سلول سوختی را فراخوان کرده است.

Toyota Mirai
Toyota Mirai
تویوتا می‌گوید که در شرایط منحصربه‌فرد رانندگی این احتمال وجود دارد که ولتاژ خروجی تولید شده توسط مبدل افزایش سلول سوختی منجر به تجاوز از حداکثر ولتاژ مجاز شود. برای مثال اگر پس از رانندگی طولانی‌مدت و استفاده از کروز کنترل، پدال گاز تا ته فشرده شود امکان وقوع چنین رویدادی وجود دارد.

Toyota-Mirai-Europe-4
تا به امروز تویوتا حدود ۲۸۴۰ دستگاه از خودروهای میرای خود را در ژاپن، آمریکا، امارات متحده عربی و برخی بازارهای اروپایی به فروش رسانده است.

Toyota-Mirai-Europe-6
نمایندگی‌های تویوتا بدون دریافت هزینه از خریدار نرم‌افزار سیستم سلول سوختی این خودرو را به‌روزرسانی خواهند کرد. طبق گفته‌ی شرکت این فرایند حدود نیم ساعت طول خواهد کشید.

اولین بار فروش تویوتا میرای در دسامبر سال ۲۰۱۴ و در بازار ژاپن صورت گرفت. چندی است تویوتا تولید خودروهای سلول سوختی خود را به عنوان بهترین گزینه‌ قوای محرکه ی نسل آینده نسبت به مدل‌های هیبریدی آغاز کرده هرچند نبود جایگاهی سوخت هیدروژن همچنان یک مشکل عمده برای خرید انبوه این نوع خودروها به شمار می‌رود.

منبع: reuters

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Mohamad

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (812 ديدگاه)

    منکه متوجه نشدم آخرش، آینده ازآن خودروهای الکتریکیه یا هیدروژنی؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      هردو
      یه مشکل واسه هر دوتاشون وجود داره
      مدت زمان سارژ شدن ماشین های الکتریکی
      و گران بودن و نبودن جایگاه سوخت برا پیل سوختی هاست
      که هردوتا شون داره پیشرفت میکنه
      ماشینهای الکتریکی گشتاور انی شون خیلی عالیه ماشینهای هیدروژنی هم با هیدروژن که فراوانترین عنصر تو دنیا هست کار میکنه و فقط اب خالی پس میده که حتی میشه نوشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ناشناس

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    خوش بحال ***!!!!! ماشین ایرانی حتی ی مشکل بزرگی داشته باشم که جون راننده در خطر باشه به هیچ عنوان فراخوان نمیدن مثل اتش گرفتن ۴۰۵، مثل کپسول گاز ماشین های گاز سوز،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. من

    ۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (249 ديدگاه)

    بنظر من آینده در دست خودروهای برقیه، نه هیدروژنی
    چون برق همه جا در دسترسه و مشکل این خودرو ها بحث سرعت شارژه که در حال حل شدنه و کم بودن ظرفیت و سنگین بودن باتری ها که با سرمایه گذاری تسلا و شرکت های دیگه حل میشه ولی مشکل هیدروژنی یکی بحث تولید، فشرده سازی و انتقال هیدروژنه یکی ایجاد جایگاه سوخت ولی برای خودرو برقی سوخت سالهاست تولید و به همه جا منتقل میشه، هر خانه، پمپ بنزین و پارکینگ یک جایگاه سوخته درحالی که هزینه تملک زمین و خرید تجهیزات برای تولید و نگه داشتن هیدروژن در یک جایگاه سوخت جدید بسیار گرون تموم میشه. مثل اینه که از اول داریم خودرو اختراع میکنیم.
    منظور اینکه در مورد خودروی برقی 80% راه از قبل رفته شده و تنها یک عقب ماندگی تکنولوژیک باتری داره که یک مشکل عمومیه فناوریه و حل میشه؛
    ولی سرمایه گذاری برای خودروی هیدروژنی “قفط به درد خودروی هیدروژنی میخوره” و باید از صفر شروع کرد که به نظرم دور ریختن پوله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. نوید جهرمی

    ۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    اینا رو بیخیال.توی امارات هم فروش داشته. یعنی امارات هم به ماشینای پیل سوختی فکر میکنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا