تویوتا

سبقت پلاگین هیبریدی‌ها از مدل‌های هیبریدی در فروش

رئیس تویوتا موتورز آقای Takeshi Uchiyamada فکر می‌کند که خودروهای پلاگین هیبریدی (با امکان شارژ مستقل از طریق کابل و شارژر) از نظر فروش بهتر از مدل‌های هیبریدی عادی نظیر نسل اول پریوس عمل خواهند کرد.

طبق خبرهای رسیده از اتونیوز، Uchiyamada انتظار دارد در کمتر از ۱۰ سال حداقل یک میلیون خودروی پلاگین هیبریدی بفروشد. این میزان فروش در بازه‌ی زمانی ذکر شده سریع‌تر از عملکرد مدل‌های هیبریدی عادی می‌باشد.

Toyota Prius Prime 2017
این مدیر بلندپایه‌ی تویوتا در زمان معرفی جدیدترین نسل پریوس پلاگین هیبریدی در ژاپن گفت:

امروزه نگرانی‌های مربوط به محیط‌زیست مشکل بزرگ‌تری نسبت به ۲۰ سال پیش است و تقاضا برای خودروهای دوستدار محیط‌زیست افزایش یافته است.

اگرچه که تکنولوژی خودروهای پلاگین هیبریدی به سرعت توسعه یافته و همین امر موجب کاهش هزینه‌های تولید شده اما Uchiyamada تخمین دقیقی از زمان رسیدن فروش این نوع خودروها به مرز یک میلیون را اعلام نکرده است. هرچند تویوتا انتظار دارد تا هر ساله تعداد ۶۰ هزار پریوس پلاگین هیبریدی را در سراسر جهان به فروش برساند.

toyota-prius_prime-2017-1600-2e
جدیدترین نسل پریوس پلاگین هیبریدی طبق استانداردهای ژاپن در حالت تمام الکتریکی شعاع حرکتی ۶۷ کیلومتری داشته و البته به دلیل روش‌های متفاوت اندازه‌گیری، محدوده‌ی حرکتی آن در آمریکا ۴۰ کیلومتر اعلام شده است. این خودرو در آمریکا با نام پریوس پرایم شناخته می‌شود.

toyota-prius_prime-2017-1600-59
پریوس پلاگین هیبریدی در ماه مارس به بازار اروپا معرفی خواهد شد. رئیس تویوتا از پاسخ دادن به این سؤال که آیا احتمال عرضه‌ی مدل‌های پلاگین هیبریدی بیشتری از این شرکت در آینده نزدیک وجود دارد یا خیر امتناع کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (218 ديدگاه)

    از دوستان اگه کسی ازتفاوت خودروی هیبرید با پلاگین هیبرید اطلاعاتی داره لطف کنه و بگه تا من و عزیزانی که نمیدونن کسب اطلاع نماییم .سپاسگزار.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (56 ديدگاه)

      خودرو های پلاگین هیبریدی علاوه بر موتور و ترمزها امکان اتصال به برق شهری برای شارژ وجود دارند و در حالت الکتریکی شعاع حرکتی بیشتری دارند ولی خودروهای هیبریدی فقط از طریق موتور و ترمزها باتری ها شارژ میشوند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوست عزیز
    ما عموما ۳ نوع خودروی الکتریکی داریم
    (Plug-in Electric Vehicle (PEV
    یا BEV) Battery Electric Vehicle )
    این نمونه کاملا الکتریکی می باشد و دارای باتری به عنوان تنها منبع انرژی و فاقد موتور احتراق داخلی (سوخت فسیلی) هستش. از طریق اتصال به شبکه برق توسط کابل و شارژر باتری اون شارژ میشه
    نمونه دوم (Hybrid Electric Vehicle (HEV نام داره. این نمونه دارای دو موتور الکتریکی و احتراق داخلی (سوخت فسیلی) هست. این نمونه نیز مانند نوع اول دارای باتری هست و البته یه مخزن برای سوخت فسیلی (بنزین، گازوییل). این نمونه فاقد قابلیت اتصال به شبکه الکتریکی و شارژ از طریق کابل و شارژر هست و باتریهای اون از طریق انرژی تولیدی موتور احتراق داخلی شارژ میشن.
    نمونه سوم (Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV هستش. این نمونه مانند نمونه دوم هم باتری و هم موتور احتراق داخلی داره ولی تفاوتش با نمونه دوم همونطور که از اسمش مشخص هست (Plug-in) قابلیت اتصال به شبکه الکتریکی و شارژ از طریق کابل و شارژر رو هم داره. معمولا نمونه اول دارای باتری بزرگتر نسبت به نمونه دوم و سوم هستش.
    البته در هر سه نمونه از انرژی ترمزها هم برای ذخیره انرژی استفاده میشه.
    نمونه دوم و سوم دارای ۴ حالت رانندگی در حالت پایه به نسبت استفاده از حالت الکتریکی و موتور احتراق داخلی هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (218 ديدگاه)

      آقا مسعود و علی آقای عزیز از پاسخ کامل و جامع شما بینهایت ممنونم . این گلهای زیبا تقدیم به شما ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. یاسین

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    ب پلاگین بهتره چون برد بیشتری میده ولی زیر ساخت هاش هم باید بوجود بیاد ایستگاههای شارژم طراحی بشه
    من یه جا شنیدم بزودی قراره اوتلندر هیبرید وارد ایران بشه و الانم چندتاییش هست یکیشم میگن دست خانوم ابتکاره((اوتلندر هیبریدم خز شد)) کسی خبر داره کی دقیقا قراره وارد بشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان.م

      ۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (338 ديدگاه)

      فقط یه ایرانی میتونه خز بودن یا خاص بودن و … تو انتخاب ماشینش دخالت بده
      طرف پورشه 911 زرد داره تو خیابون بش میگن خزه رفتی تاکسی خریدی البته که رانندش به … هم نیست ولی این چه حرف مسخره ایه که خزه؟ اگه خزه شما نخر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. یاسین

        ۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (658 ديدگاه)

        نه شما منظور من اشتباه متوجه شدی این خز اون خز نبود منظور اینه حیف اون ماشین به این خوبی که ایشونم رفته یکیشو خریده بسکه ازش دل پری داریم ایشون از مدیریت فقط سوار ماشین خاص شدنش رو بلده والا اوتلندر چه خودش چه هیبریدش رو سر ما جا داره و امیدوارم مثل سوناتا هیبرید باشه و گرونتر نشه از نسخه اصلیش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Omid622

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (744 ديدگاه)

    حالا چرا نسخه جدید پریوس چرا وارد نمیشه مدل جدیدش طراحی زیبا و البته داشبورد زیباتری داره
    البته ۹۹ درصد این که مدل ۲۰۱۷ پریوس نمی آد بخاطر اینه که سود آوری کمتری داره تا مدل قدیمی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. من

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (249 ديدگاه)

    حداکثر قدرت موتور 1800 سی سی بنزینی 95 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه است، حداکثر گشتاور 142 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه
    چرا اینقدر کمه؟ کسی میدونه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جلیل

      ۱۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      قدرت موتور الکتریکی و گشتاور اون جمع زده نشده و اونم نزدیک به این، قدرت داره و گشتاور خیلی بیشتره ولی جمعشون هم حساب نیست چون یک مقدار هدر میره. به هر حال شاید حدود 160 اسب بخار و 250 نیوتون متر گشتاور داشته باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. volvo fh

    ۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    چرا سوکت شارژش کنار در باکش است.اگه جرقه بزنه خطر آتش سوزی نداره؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا