جنرال موتورز

فراخوان ون‌های قدیمی جنرال موتورز

ممکن است در حال حاضر ون‌های فول سایز سبْک آمریکایی منسوخ شده و مدل‌های اروپایی مانند مرسدس بنز اسپرینتر و فورد ترانزیت جایگزین آن‌ها شده باشند اما خودروسازان آمریکایی هنوز هم طی سال‌های اخیر تعداد زیادی از این ون‌های سنتی قدیمی را به فروش رسانده‌اند. یکی از این ون‌های قدیمی، شورلت اکسپرس و همین‌طور پسرعموی آن یعنی جی‌ام‌سی ساوانا هستند. نسل کنونی این ون‌ها در سال ۱۹۹۵ معرفی شدند و بیش از دو دهه است که تقریباً بدون تغییر چندانی در حال تولید هستند.

اما بااین‌حال سال گذشته شورلت اکسپرس در ایالات‌متحده نزدیک به ۷۰ هزار دستگاه فروش داشته است. این امر موجب شده اکسپرس پس از فورد ترانزیت، به دومین ون فول سایز پرفروش در ایالات‌متحده تبدیل گردد. بعد از اکسپرس هم فورد سری E در جایگاه سوم قرار دارد. همچنین جی‌ام‌سی ساوانا هم سال گذشته با فروش ۳۰ هزار دستگاه، بالاتر از مرسدس بنز اسپرینتر و نیسان NV قرار گرفته است؛ بنابراین ون‌های سنتی جنرال موتورز سال گذشته مجموعاً ۱۰۰ هزار دستگاه فروش داشته‌اند. این در حالی است که جنرال موتورز برخلاف فورد، ون‌های بزرگ سبْک اروپایی را تولید نمی‌کند.

حال اما طبق اطلاعیه‌ای که توسط NHTSA منتشر شده است، جنرال موتورز برای بیش از ۲۰۷ هزار دستگاه از ون‌های بزرگ خود در ایالات‌متحده به خاطر مشکل نشت آب در قطعات الکتریکی فراخوان داده است. این فراخوان شامل شورلت اکسپرس و جی‌ام‌سی ساوانا مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ می‌شود. البته این مشکل فقط مربوط به ون‌هایی است که به پنجره‌های برقی مجهز هستند. در این مدل‌ها نفوذ رطوبت به سیستم بالابر الکتریکی پنجره‌ها می‌تواند منجر به آتش‌سوزی شود. البته خوشبختانه این مشکل به‌سادگی با تعویض کلید بالابر پنجرهٔ سمت راننده برطرف می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    تو آمریکا این همه سال بدون تغییر داره تولید میشه؟
    ایمنی ، مصرف سوخت ، آلایندگی ، رقابت؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. A.B

    ۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (208 ديدگاه)

    باهاشون تو خیابون یهو میپیچن جلوت درش باز میکنن سه تا تنفگ میذارن رو پیشونیت میگن سوارشو وقتیم سوار شدی یه مشت میزنن تو صورتت دستات میبندن به هوش که اومدی چشاتو بستن داری میری پیش رئیس:-)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. یاس ی

    ۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    بابا اینا چقدر مسلمونن، من هر وقت فراخوان اینجوری میبینم به خودم میگم چرا ما نمیتونیم مثل اونا باشیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    بانکداریمون کلا ربا ونزول هستش، کاسبامون دنبال سود بیشتر بدون قید و شرطن، ، خودرو سازامون که تعطیلن، ملت به فکر ملت نیست دولت به فکر ملت نیست، نمونه بارز جهان سومی هستیم مقاوم در برابر تغییر، توی فضای مجازی فقط به هم فحش میدیم، توی خیابون با همه درگیریم خلاصه جهانیه واسه خودش، ازبچه های پدال خواهش میکنم از اینجور مقاله ها نزارین که دردمون تازه بشه، اونا فراخوان دادن شما مثلا بنویسید آتش سوزی ون های آمریکایی به خاطر مشکل نشت آب و عدم توجه مدیران ارشد خودروسازان آمریکایی به این مشکل و کشته شدن چند شهروند، بزارین فکر کنیم تنها نیستیم.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. یاس ی

    ۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    چون مطلب آمریکایی هستش اینو بگم و از پدال خواهش کنم راجب هارلی دیویدسون بلو ادیشن 2 میلیون دلاری که با همکاری جواهر سازی بوچرر ساخته شده ی مقاله بزارین لطفا، وااااااا ی که عجب چیزی بود لعنتی، افراطی ولی زیبا. با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا