جگوار

معرفی جگوار XE 300 Sport، جدیدترین پلنگ بریتانیایی‌ها

جگوار نسخهٔ اسپرتی از سدان XE خود را بنام ۳۰۰ Sport معرفی کرده است. این مدل به قدرتمندترین پیشرانهٔ چهار سیلندر جگوار مجهز است. این موتور که از خانوادهٔ پیشرانه‌های Ingenium جگوار-لندروور است، از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر توربو بوده و ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. ۳۰۰ Sport برای قرارگیری در جایگاهی پایین‌تر از مدل شش سیلندر XE S طراحی شده اما برخلاف XE S که خودرویی دیفرانسیل عقب است، ۳۰۰ Sport به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است. این ویژگی موجب شده سدان اسپرت چهار سیلندر جگوار ظرف ۵.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.

XE 300 Sport در ظاهر هم با ویژگی‌های منحصربه‌فردی از دیگر مدل‌ها متمایز شده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به تریم ساتن تیره در قاب آینه‌های جانبی، اسپویلر عقب و اطراف جلوپنجره اشاره کرد. علاوه بر این، برای این ماشین رینگ‌های منحصربه‌فرد ۱۹ و ۲۰ اینچی هم ارائه شده است درحالی‌که امکان انتخاب رنگ‌های بیرونی سفید، نقره‌ای، مشکی و قرمز هم برای آن وجود دارد.

در کابین XE 300 Sport هم تغییراتی انجام شده که شامل مواردی چون دوخت زردرنگ روی غربیلک فرمان، صندلی‌ها و رو دری‌ها می‌شود. در اینجا همچنین نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Touch Pro هم به‌صورت استاندارد ارائه شده است؛ اما جگوار اعلام کرده است که تیپ ۳۰۰ Sport را برای مدل XF هم ارائه خواهد کرد. این مدل مجهز به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 دیزل با ۳۰۰ اسب بخار قدرت بوده و باهم ویژگی‌های داخلی و خارجی XE 300 Sport ارائه خواهد شد. قیمت XE 300 Sport اما در بریتانیا از ۴۵,۱۶۰ پوند معادل ۶۴ هزار دلار آغاز می‌شود.

هم‌زمان با معرفی جگوار XE 300 Sport اما یک رکورد جالب توسط این ماشین نیز به ثبت رسیده است. در این رابطه، بین اسکیت‌باز سرعتی مجارستانی دارندهٔ مدال طلای المپیک «Shaolin Sandor Liu» و جگوار XE 300 Sport مسابقه‌ای برگزار شد تا معلوم شود که در یک پیست یخی او سریع‌تر است یا خودرو. سپس نهایتاً Sandor Liu توانست پیست یخی را در زمان چهار دقیقه و چهار ثانیه طی کند درحالی‌که جگوار همین پیست را با رانندگی «Sean Haughey» در زمان سه دقیقه و سه ثانیه با میانگین سرعت ۵۹ کیلومتر در ساعت طی کرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Khosrow

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    جگ عالیه ولی پیشرفتی دیده نمیشه — همون همیشگی / XJ6 1984 الماس بود ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمدرضا

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (91 ديدگاه)

    ماشینش خوبه اما خداییش سری ۵ یه چیز دیگس اکه هم سکمنت باشن البته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهران

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (299 ديدگاه)

    نه داداش xe یه سدان کامپکت هست در صورتی که سری 5 یه سدان متوسط جگوارxj رقیب سری 5 و e کلاس و …. هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (91 ديدگاه)

      بازم در این شرایط من سری ۳ و سی کلاس و حتی لکسوس IS رو بهش ترجیح میدم.فکر کنم نیاز بهبود برای رقابت با بزرگای این کلاس داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمدرضا

        ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (91 ديدگاه)

        البته فکر کنم شما اشتباه گفتین چونjaguar xj خودروی لوکس سایز بزرگ هست و رقیب سری ۷ و اس کلاس و لکسوس ال اس هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. مهران

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (299 ديدگاه)

    محمد رضا جان ببخشید اشتباه تایپی بود منظورم جگوار xf بود بله همون جور که شما میفرمایید xj رقیب اس کلاس و سری 7 بیمر و ائودی a8 و … هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. net

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    دوخت نخ زرد رنگ صندلی و داشبورد و فرمان زشت شده و اگر از رنگ دوخت نخ مشکی استفاده میکرد قشنگتر میشد و یکپارچه مشکی میشد.نکته منفی دیگر عقبش کشیده نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا