جیپ

معرفی مدل مفهومی جیپ سنداستورم: طوفان شن به سبک آمریکا

جیپ طراحی نسخه مفهومی رانگلر سنداستورم را از مسابقات باجا (به معنی پرش و فرود) با موتورهای ۸ سیلندر خورجینی و تعلیق ارتقا یافته الهام گرفته است. مانند هر طراحی مناسبی طوفان شن جیپ قدرت خود را از رانندگان مسابقات باجا الهام گرفته، به‌طوری‌که تمام قسمت‌های آن برای تسخیر کویر ساخته شده است.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

جیپ سنداستورم
جیپ می‌گوید:

مدل مفهومی سنداستورم برای حمله رعدآسا و مستقیم به بیراهه‌ها طراحی شده درحالی‌که هنوز قابلیت انجام کارهای روزانه را نیز دارد.

نمای بیرونی

اجازه دهید از بیرون اتومبیل شروع کنیم، جایی که شاهد استفاده از کاپوت فیبر کربنی هستیم، که دارای ورودی هوا به سبک چلنجر و دو ردیف خروجی هوا است. چند خروجی هوا نیز روی گلگیرها نصب شده است. در پشت این مدل مفهومی شاهد قفس غلت‌گیری به رنگ مشکی مات هستیم که در میان آن لاستیک زاپاس غول‌پیکری نصب شده است.

جیپ سنداستورم
فاصله دو محور این بیابان‌گرد افزایش یافته است که این مهم باعث افزایش پایداری آن در سرعت‌های بالا می‌گردد. برای رسیدن به این هدف جیپ محور جلو این خودرو را ۱۰۱ میلی‌متر به جلو رانده است درحالی‌که محور عقب نیز ۵۰ میلی‌متر به عقب رانده شده است. به‌طورکلی فاصله بین دو محور این خودرو ۱۵۲ میلی‌متر افزایش یافته است.

جیپ سنداستورم
احتمالاً متوجه شده‌اید که جیپ دستگیره درهای عقب را حذف کرده است، درهای عقب تنها از داخل باز می‌شود. این مورد به خودرو ظاهری تروتمیز، دقیق و آئرودینامیک می‌دهد، دقیقاً همان چیزی که از یک خودروی کانسپت انتظار داریم. علاوه بر این کمک‌فنرهای جدید با بازدهی بالا در جلو و عقب، آماده رویارویی با سخت‌ترین موانع هستند. خوب تا اینجا مسیر سنگلاخی به جاده‌ای مخملی تبدیل شد. در ادامه فیلتر سوخت مسابقه‌ای مطمئن می‌شود که سوخت با حداقل تلاش ممکن جریان می‌یابد. نورافکن‌های KC سری کربن در جلو خودرو مسیر پیشرو را چون روز روشن می‌کنند.

جیپ سنداستورم
در چهار طرف این جیپ، رینگ‌های ۱۷ اینچی مسی رنگ با لاستیک‌های ۳۹/۵ اینچی BF Goodrich Krawler نصب شده‌اند.

مشخصات

سیستم تعلیق شامل بازوی بلند ۴ اتصالی (heavy-duty long arm four-link) (باعث افزایش انعطاف‌پذیری محور می‌گردد) با کمک‌فنر و میله راهنما (track bar) (باعث جلوگیری از حرکات عرضی می‌شود) برای محور جلو و میله‌های مثلثی چهارگانه (triangulated trailing arm four-link) به همراه کمک‌فنر برای محور عقب می‌شود. کمک‌فنرهای مسابقه‌ای این طوفان شن با استفاده از فنر لول های سفارشی ارتقا داده شده است. بنابراین دامنه حرکتی چرخ‌های جلو و عقب به ترتیب برابر با ۳۵۵ میلی‌متر و ۴۵۷ میلی‌متر شده است.

جیپ سنداستورم
موتور توسط دسته موتورهای قوی احاطه شده است، که قدرت خود را به محورهای دایناتورک ۶۰ با ضریب دنده‌های ۵/۶۸ انتقال می‌دهد. طوفان شن جیپ برای اینکه به وعده‌هایش در مسابقات عمل کند، مجهز به یک موتور ۶۴ لیتری خورجینی ۸ سیلندر که توسط موپار تقویت شده، مجهز شده است. جیپ توان این موتور را اعلام نکرده، اما خوشبختانه می‌دانیم، چه چیزی حدود ۴۸۵ اسب بخار توان و ۶۴۴ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند، گیربکس شش سرعته دستی را به گردش در می‌آورد.

نمای داخلی

در داخل اتومبیل، قفس غلت گیری را مشاهده می‌کنیم که به شاسی متصل است. صندلی‌های جلو با روکش چرمی پوشیده شده و در عقب نیز صندلی‌های کوتاه مسابقه‌ای نصب شده‌اند. نشانگر اطلاعات فنی مسابقه‌ای به همراه سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۷ اینچی و جی‌پی‌اس مخصوص بیراهه نوردی تکمیل‌کننده این بخش است. کمپرسور هوای داخلی نیز در مواقع نیاز می‌تواند برای تعمیرات اضطراری مورد استفاده قرار گیرد.


با کلیدهایی که در کابین تعبیه شده می‌توان کمپرسور هوا، قفل دیفرانسیل‌ها و سیستم‌های الکترونیکی را کنترل کرد. درنهایت قطعات پلاستیکی داخلی و موکت کف با ماده محکمی جایگزین شده است.

جیپ می‌گوید این خودرو هنوز قانونی است، حتی با وجود جایگزینی موتور وحشی و تعلیق جدید. وقتی می‌بینیم که یک غول آفرود وظیفه خود را حتی زمانی که هرروز مورد شکنجه قرار می‌گیرد، بهتر از قبل انجام می‌دهد تحت تأثیر قرار می‌گیریم.

منبع: Topspeed

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین مقدسی

علاقمند به دنیای موتورسیکلت ها، نویسنده و مترجم پدال

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. s.h

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    جیپ!!!جیپ لامصب با چیزی به اسم مرگ اشنا نیست تنها چیزی که لازم داره 4 لیتر بنزینه ویه راننده والسلام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. sevlan

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (186 ديدگاه)

    کشتی منو پسر ، ای خدا فشارم افتاد ، این ا ز صخره های مواب مثل آب خوردن ، بالا و پائین میره!!!ما که نداریم ، اگرم داشتیم تو ایران نداشتیم ، خوش بحال کسی که دارتش!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    جیپ ، طوفانی در آفرود ????

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا