خودروهای چینی

گریت وال Futurist کانسپت، ترکیبی از فورد موستانگ و ب‌ام‌و 2002!

یکی از جالب‌ترین خودروهای مفهومی معرفی شده در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۰ همین گریت وال Futurist است.

این خودروی مفهومی یک سدان الکتریکی و لوکس با طراحی رترو را به نمایش می‌گذارد که شاید هم در نهایت وارد خط تولید خود گریت وال یا برندهای تابعه همچون هاوال، وی، اورا و… شود.

فعلاً این خودرو با برند وِی رونمایی شده و البته منطقی هم به نظر می‌رسد زیرا ما درباره یک خودروی لوکس صحبت می‌کنید. البته استفاده از قوای محرکه الکتریکی باعث شده چنین کانسپتی مناسب برند اورا نیز باشد.

اگرچه استایل کانسپت Futurist به وضوح نیم نگاه خود به گذشته را به نمایش می‌گذارد اما نام آن احتمالاً به قوای محرکه تمام الکتریکی‌اش اشاره دارد. به نظر می‌رسد طراحان گریت وال در توسعه این خودرو محصولات نمادین و مشهور زیادی را مدنظر قرار داشته‌اند و قطعاً شما نیز می‌توانید طراحی برخی از این خودروها را در بدنه Futurist تشخیص دهید.

نمای جلوی خودرو ما را به یاد فورد موستانگ می‌اندازد و تناسبات کلی خودرو نیز شاید ب‌ام‌و ۲۰۰۲ را به یادها متبادر سازد. کانسپت موردبحث از خطوط سرراست و جزئیات برجسته‌ای همچون دوربین‌های دید عقب کوچک، مه شکن‌های گرد مشابه مینی کوپر و رینگ‌های چند پره مشابه محصولات آلپینا سود می‌برد. به این موارد باید درب‌های به اصطلاح suicide به همراه شیشه‌های بدون فریم، فقدان ستون‌های B و دستگیره‌های درب پاپ آپ را اضافه کرد.

داخل کابین نیز رترو و درعین‌حال مدرن بوده و از فرمان سه پره بزرگ با دکمه‌هایی در بخش‌های بالایی سود می‌برد. ورودی‌های هوا نیز توربین مانند طراحی شده و دکمه‌های سیستم تهویه مطبوع در مرکز داشبورد قرار دارند. پشت آمپرهای گرد و دیجیتال و صفحه‌نمایش بزرگ داشبورد نیز جزو دیگر ویژگی‌های برجسته کابین هستند.

چهار صندلی با پشت‌سری‌های یکپارچه جزو شاخصه‌های لوکس Futurist هستند که هر یک از کنسولی مجزا بهره مند می‌باشند.

گفته می‌شود این پروژه زیر نظر طراح اسبق لندروور یعنی فیل سیمونز توسعه یافته است. گریت وال می‌گوید کانسپت یاد شده بر پایه پلتفرم جدید لمون بنا شده و انواع قوای محرکه را می‌توان در آن جای داد.

قوای محرکه الکتریکی Futurist از باتری بدون کبالت سود برده و برد ۷۰۰ کیلومتری دارد. از نظر تکنولوژی‌ها نیز باید به سیستم خودران سطح ۳ و کنترل صوتی اشاره کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. رامین

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    این دیگه چه سمیه

    موافقم 55
    مخالفم 18
    1. مزدا

      ۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      یه کمی شبیه پیکان خدا بیامرز هست

      موافقم 68
      مخالفم 6
  2. h!$@\/\/

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    خیلی بده?

    موافقم 22
    مخالفم 38
  3. Hussein

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    یعنی هرچی شرکت خودرو سازی بود رو زخمی کرد لعنتی با این طراحی و کانسپتش
    این طراح هاش مال ایرانخودرو سایپا بودن به احتمال زیاد

    موافقم 41
    مخالفم 13
    1. Hadi

      ۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      اتفاقا خیلی قشنگ و متفاوته…
      منو یاد کلاسیک های آمریکایی انداخت
      کاش فورد و شورولت سدان هاشونو حذف نمیکردن و با همین دیزاین رترو به تولیدشون ادامه میدادن…
      مثل ماستنگ 1966 که از نظر من زیبا ترین خودروی کلاسیکه ?

      موافقم 51
      مخالفم 14
  4. OMID

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    حتی کانسپتشون هم کپیه
    کلا ذهنشون تو کار کپیه فقط
    جالبه که تو فرهنگشون کپی کاری بد نیست و اتفاقا نگاه مثبتی دارن بهش
    مثلا هر چند سال یه بار یه معبدشونو خراب میکنن و کپیش رو میسازن یا آثار هنری موزه هاشون گاهی کپیه و مثلا از ذوب کردن طلای آثار اولیه ساخته شده
    این ماشینم کلا نصف ماستنگ نصف ب ام و هست
    داخلشم از ماشینای کلاسیک آمریکایی برداشتن

    موافقم 27
    مخالفم 16
    1. John

      ۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (214 ديدگاه)

      خودشون هم کپی همدیگه هستن

      موافقم 38
      مخالفم 4
    2. MAF

      ۹ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (344 ديدگاه)

      حالا تا چین یه کاری میکنه یکی میاد میگه کپیه
      فقد یکی نیس بگه که اگ یه برند امریکایی همچین کاری میکرد چقد به به چه چه میکردین

      موافقم 8
      مخالفم 14
      1. OMID

        ۹ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2172 ديدگاه)

        دقیقا اگر آمریکا میکرد به به و چه چه میکردم ( نه واسه این مدل که به شدت نافرم درومده) چون تاریخ خودشه
        خودش اولین بار این ماشینرو طراحی کرده پس حق داره دوباره از روش بسازه
        ولی این برند که این طرحو نداده فقط اومده از فورد کپی کرده
        دقیقا فرق کپی همینه
        الان اگر فورد این طرحو میزد هنوزم زشت بود ولی کپی نبود چون طرح خود شرکته
        ولی این برند زمانی که این ماشین طراحی شده وجود خارجی نداشته
        چرا خودشون طراحی از صفر نکنن؟

        موافقم 6
        مخالفم 3
  5. MAHDI

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    با مزه است. فرمون کلاسیک داره

    موافقم 50
    مخالفم 2
  6. Malt hill

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    خوبه

    موافقم 24
    مخالفم 6
  7. ممد ژانگولر

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3537 ديدگاه)

    من که لذت بردم
    خیلی طراحی خاص و نوستولاژی داره
    همیشه دوست داشتم ماشینی با طراحی اصیل و قدیم داشته باشم که با برق باشه
    فکر کنید موستانگ با طراحی قدیم داشته باشی که داخلش فوق العاده مدرن و جدید باشه

    موافقم 11
    مخالفم 2
  8. (Saeed(peugeot

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    گریت وال هم چند وقتی رد داده ….اون از شاسی بلند به نام سگ بزرگ و هاچ بک گربه خوب و الانم این ….. گفتن زیاد پیشرفت کردند …سردرگم شدن نمیدونن چیکار کنن

    موافقم 11
    مخالفم 7
  9. AMG_S73///

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    بانمکه
    هرچند چینیه اما منو یاد پیکان انداخت
    کابین جالبی داره

    موافقم 9
    مخالفم 0
  10. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    عجب چیزی شده.
    علاوه بر اینکه اینبار صرفا یه کپی شرم آور و اعصاب خورد کنِ دیگه نیست بلکه جالب هم شده بنظرم!

    موافقم 18
    مخالفم 5
  11. JDM

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    این چیه دیگه
    فحش ناموسه

    موافقم 7
    مخالفم 11
  12. ارشیاSVJ

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    اخه چی بگم من !!!!!؟؟؟؟

    موافقم 6
    مخالفم 7
  13. MehdiTurbo

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1961 ديدگاه)

    ولی جالبه
    طراحی داخلش خیلی جالب ترکیب مدرن و سنتی اتفاقن اگه خودروساز های مطرح همچین طرح های بزن که طراحی داخلی کلاسیک مدرن شده باشه ازش استقبال میشه من خودم دیگه دلم از خودروهای پر تکنولوژی و مدرن زده شده دلم فورد موستانگ ۲۰۱۴ و کامرو ۲۰۱۲ و وایپر و بی ام ۵۳۰ و ۶۳۰ میخواد یا حتی کلاسیکایی مثل دیفندر اون زمان یا پونتیاک های اون زمان
    دلم از تکنولوژی زده شده اصن دلم برای موبایل های دکمه دارم تنگ شده همه گوشیا تفاوتشون شده تو شکل پشت و جای دوربین عقب اصن خلاقیت و هنر و عشق داره رنگش میبازه و همش میشه تکنولوژی امکانات واسه همین از اس کلاس جدید خوشم نمیاد چون این فرایند تسریع کرد هنر و عشقی توش نیست هنوزم سوارم شورولت قدیمیا میشی حس عشق توش حس میکی

    موافقم 15
    مخالفم 3
  14. SS

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (740 ديدگاه)

    یکی به این چینیا بگه اینجور کانسپت ها برای شرکت هایی هست که 50 سال پیش هم خودرو طراحی و تولید میکردن و الان نگاهی به ریشه ها میکنن نه کمپانی هایی که کل قدمتشون ده بیست سال هست.
    کلا بد نیست ولی برای من هیچ معنی و مفهومی نداره. مثلا این کانسپت میخواد چه چیزی رو نشون بده؟ اگه گریت وال در دهه 60-70 وجود داشت چی میساخت؟

    موافقم 6
    مخالفم 2
  15. تحت پیگرد

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (352 ديدگاه)

    فقط داخلش خوبه بقیش ناله

    موافقم 3
    مخالفم 2
  16. مهرداد كمال

    ۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1825 ديدگاه)

    فک کنم اگه پدال فقط اخبار و معرفی ماشینای چینی رو پوشش بده روزی ٣٠-۴٠ پست داشته باشه از بس این چینیا مدل بیرون میدن
    دنیای دیگه ایه واسه خودش

    موافقم 5
    مخالفم 0
  17. NAVID۰۰۹۸

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    این روزها که بیشتر طراحی‌ها شبیه هم شده ، چنین طراحی متفاوتی زیاد به چشم میاد و به نظر من که زیبا و جالب شده .

    موافقم 5
    مخالفم 1
  18. فرشید

    ۹ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (187 ديدگاه)

    جلو پنجرش مثه آبکشیه که باهاش برنج یا ماکارونی میپزن… ینی خاااااک :/

    موافقم 0
    مخالفم 4
  19. SS

    ۱۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (128 ديدگاه)

    اینو ????
    آدم یاد ماشین های ۱۹۶۰ آلمان شرقی میوفته امثال ترابات و …
    بیاد ایران ۱۰۰٪ با اسمش داریم ! مثلا ( وی رو تو خیابون دیدم ?)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا