رنو

تست گوزن رنو Zoe الکتریکی، فراتر از انتظار…

ترکیه به خاطر جمعیت زیاد گوزن‌ها شناخته نمی‌شود اما بخش ترکی وب‌سایت موتور ۱ فرصت بررسی عملکرد رنو Zoe در تست مشهور گوزن را داشته است.

همان‌گونه که می‌دانید تست گوزن به منظور بررسی عملکرد یک خودرو در مانورهای ناگهانی به ویژه در زمان مواجهه با یک مانع صورت می‌گیرد.

تست گوزن رنو Zoe با سرعت ۷۴ کیلومتر در ساعت شروع می‌شود. این خودروی الکتریکی در پاس کردن این تست مشکلی نداشته است. راننده می‌گوید سیستم کنترل پایداری الکترونیکی در زمان خروج از مخروط‌های سری دوم وارد مدار شده و این به حفظ پایداری خودرو در مسیر کمک کرده است.

تست بعدی با سرعت ۷۶ کیلومتر در ساعت انجام می‌شود و با اندکی افزایش سرعت، سیستم کنترل پایداری در ورودی بخش دوم مخروط‌ها فعال شده ولی با این وجود رنو همچنان قادر به پاس کردن این تست بوده است.

نهایتاً دست‌اندرکاران این تست سرعت را به ۸۰ کیلومتر در ساعت می‌رسانند. اگرچه افزایش حدود ۸ درصدی سرعت خودرو ناچیز به نظر می‌رسد اما تفاوت زیادی در نتایج تست‌ها ایجاد می‌کند. سیستم کنترل پایداری نتوانسته بخش عقب خودرو را به‌صورت کامل تحت کنترل دربیاورد بنابراین Zoe الکتریکی در بخش پایانی تست به دو مخروط برخورد می‌کند.

نسخه Z.E. 50 از رنو Zoe در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. این خودرو دارای باتری ۵۲ کیلووات ساعتی بوده و با یک‌بار شارژ مسافت ۳۹۰ کیلومتری را طی می‌کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. $Ãbţìň$

    ۱۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    خب معلومه که بهترین عملکرد رو داره،اولا چون هاچبکه که یه مقدار وزنش پایینه،دوما با این جثه کوچیک یه سیستم espهم روشه که دیگه معلومه خیلی خوب عمل میکنه،و سوما ارتفاعش هم کمه،مثل تیگوان یا بقیه شاسی بلندهای دیگه یه فرسنگ با زمین اختلاف نداره،نمیدونم دلیلش چیه esp روی شاسی بلند ها کار نمیکنه،ماشین قبلی من که وراکروز بود وقتی خریدمش گفتن espرو روشن نکن ماشین داغون میشه،واقعا نمی‌دونم دلیلش چی بود اما خب تا وقتی که داشتمش روشنش نکردم،الانم این esp پرادو رو روشن که میکنم کار نمیکنه،اصلا سرپیچ هیچ کمکی بهم نمیکنه،چندین بار بردمش نمایندگی اما گفتن سالمه،جریان چیه رو واقعاً درک نمیکنم…

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. Ahmedreza2002

      ۱۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      esp همیشه پیش فرض روشنه شما نیازی نیست خودتون روشنش کنین
      و ضمنا وقتی وارد مدار میشه پیام خاصی نمیده که میگی عمل نمیکنه
      اگه سالم باشه عمل میکنه ولی متوجه نمیشه راننده معمولا

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. $Ãbţìň$

        ۱۱ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        نه میدونم اخطار یا علامتی نداره ولی احساس میکنم روشن نیست،آخه یه بار توی یه گردنه(شیبشم زیاد نبود)با سرعت حدودا ۷۵تا که تقریبا سرعت مجازه خواستم بپیچم که ماشین از طرف سرنشین بلند شد!واسه چند ثانیه روی دوتا چرخ سمت من موند که طرف مخالف پیچیدم و سرجاش اومد،با کلی دردسر تونستم ماشین رو کنترل کنم…
        آفرود هم که میرم اصلا اثر نداره و کافیه تا داخل یه گودال کم عمق(مثلا ۴۰سانت) عقب ماشینی که تازه واسه آفرود هم آماده اش کردم کلا از جاش بلند میشه، پرادوی منم چهار دره مثل اون دو دره بی تعادل نیست،نمایندگی میگه اگه مشکلیم داشته باشه نمی‌دونیم از کجاشه!وقتی تعادل نداره دیگه حتما کار نمیکنه دیگه…
        بنظرتون مشکل از لاستیکای بزرگ نیست؟ یا مثلا اون رول کیج خارجی؟چون حدودا ۳۰۰کیلو به وزنش اضافه کرده(البته کل لوازم نه همین دوتا)

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. Ahmedreza2002

          ۱۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          برا این که حس کنی تفاوت رو یه مسیر مشخص رو با esp روشن و خاموش دوبار برو اگه فرقی نداشت احتمالا سنسوری چیزیه شاید با ریمپ یا تعویض ecu درست شه
          البته راه دوم واقعا غیر منطقی و پر هزینس

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. $Ãbţìň$

          ۱۱ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          هزینش مهم نیست،دیگه مجبوریم مثل… کار کنیم تا هزینه رو پرداخت کنیم،مهم جون خودمونه یهو داخل کوه ماشین چپه نشه! بازم ممنون از راهنمایی همیشگی تون آقای احمدرضا حتما میبرمش نمایندگی ببینم این اسماً مکانیک های لیسانس گرفته بیخود باز چی میگن.🙏

          موافقم 2
          مخالفم 0
        3. محمد

          ۱۲ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (4 ديدگاه)

          دوست عزیز سیستم کنترل پایداری بصورت پیش فرض در همه خودروها روشنه. در حالت عادی شما متوجه اون نخواهید شد. این سیستم فقط از هرزگردی چرخها جلوگیری میکنه، چه این هرزگردی توی پیچ باشه، چه توی تیک آف های ناگهانی. به همین دلیله که توی تست درگ معمولا خاموشش میکنن. این سیستم جلوی واژگون شدن ماشین رو توی آفرود نمیگیره چون اصلا وظیفه این سیستم این نیست. ضمنا توی اکثر ماشینهایی که بنده شخصا تست کردم وقتی این سیستم شروع به کار میکنه (مثلا توی تیک آف شدید) یه چراغ زرد چشمک زن روشن میشه و تا زمان به تعادل رسیدن سرعت چرخ های ماشین به همین حالت میمونه و بعدش خاموش میشه. توی بعضی از خودروها (مثل شورولت کامارو که خودم تست کردم) هم این سیستم دوتا حالت داره که با یه بار فشردنش کنترل پایداری غیرفعال میشه و با چند ثانیه نگه داشتنش، کنترل کشش هم غیر فعال میشه. امیدوارم توضیحاتم مفید بوده باشده.

          موافقم 2
          مخالفم 0
  2. Amin

    ۱۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (119 ديدگاه)

    چرا خبر بهترین خودرو برای راننده از نظر موتور ترند رو نمیزارید؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. $Ãbţìň$

      ۱۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      صبر داشته باش

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. Enzo

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (319 ديدگاه)

      لامبورگینی هوریکان اوو

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مهرداد كمال

    ۱۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1826 ديدگاه)

    چرا نمیتونم لایک کنم؟

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. $Ãbţìň$

      ۱۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      چون حساب کاربری نداری!واسه همین فیک حساب میشی!😂😂😂
      ماشاالله همه دنبال لایک و دیس لایکن! آخه شماها (آقای مهرداد کمال فقط منظورم شما نیست همه رو میگم)به نظرات بقیه چیکار دارید سرتون تو کار خودتون باشه با هر ماشینی که میخواید حال کنید ولی آزار نرسونید!😂😂😂

      موافقم 4
      مخالفم 1
    2. SAMURAI

      ۱۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (715 ديدگاه)

      باید اکانت بسازی تا بتونی لایک کنی
      اینجوری بساط فیک ها جمع میشه

      موافقم 5
      مخالفم 0
    3. MOHAMMAD.n.r

      ۱۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      اول باید حساب کاربری ایجاد کنید.

      موافقم 4
      مخالفم 0
  4. Ahmedreza2002

    ۱۱ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    کاملا طبیعیه
    باتری ها تو نقطه ای نزدیک به زمین نصب شدن و مرکز سقل ماشین بسیار پایینه
    تست چپ کردن مدل ایکس رو ببینین

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. Ahmedreza2002

      ۱۱ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      ثقل*

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا