رولز رویس

مروری بر هر آنچه از نسل جدید رولزرویس گوست می‌دانیم

مسلماً رولزرویس فانتوم نقطهٔ اوج لاکچری یک خودرو است و سطحی از امکانات، تجهیزات و تجمل را ارائه می‌کند که بسیاری فقط می‌توانند در رؤیاهای خود ببینند. بااین‌حال، برای کسانی توانایی پرداخت قیمت بسیار بالای فانتوم را ندارند یا با ابعاد بسیار بزرگ آن مشکل دارند، رولزرویس مدل کوچک‌تر و ارزان‌تر گوست را ارائه می‌کند. نسل کنونی این خودرو در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۹ معرفی شد و تقریباً یک دهه است که زیر سایهٔ فانتوم قرار دارد. رولزرویس اما در حال آماده‌سازی نسل جدید گوست است و در این مطلب قصد داریم مروری داشته باشیم بر هر آنچه که تاکنون از نسل جدید این سدان لوکس بریتانیایی می‌دانیم.

 

بیرون

همان‌طور که از رولزرویس انتظار می‌رود، نسل دوم گوست طراحی تکاملی خواهد داشت و نباید منتظر تغییرات بزرگی باشیم؛ مانند دیگر ساخته‌های این شرکت، در گوست جدید شاهد جلوپنجرهٔ عمودی بزرگی خواهیم بود که توسط چراغ‌های مستطیل شکل باریکی با تکنولوژی LED لیزری احاطه شده است. طراحی بخش پایینی جلو اما جسورانه‌تر خواهد بود و احتمالاً ورودی‌های هوای بزرگ‌تری در آن تعبیه می‌شود. پروفیل جانبی خودرو نیز اسپرت‌تر خواهد بود اما درها مثل نسل قبلی و همین‌طور دیگر محصولات رولزرویس به شیوهٔ موسوم به خودکشی باز می‌شوند. سر اگزوزهای ذوزنقه‌ای، درب صندوق شیب‌دار و چراغ‌های LED هم از ویژگی‌های بخش عقبی نسل جدید گوست خواهند بود.

 

داخل

در کابین مجلل نسل جدید گوست شاهد داشبوردی با طراحی رترو و مشابه مدل‌های فانتوم و کولینان خواهیم بود. در اینجا یک صفحه آمپر دیجیتالی با آمپرهای دایره‌ای مقابل راننده قرار می‌گیرد و در سمت راست آن نیز نمایشگر عریضی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و بعدازآن ساعت آنالوگ تعبیه شده است. این طراحی شاید به‌اندازهٔ نمایشگرهای بزرگ مرسدس بنز آینده‌نگرانه نباشد اما شیک، مدرن و درعین‌حال کلاسیک است. از دیگر ویژگی‌های داخلی گوست جدید می‌توان به اینترنت وای فای و نمایشگر سربالا اشاره کرد درحالی‌که مطمئناً تکنولوژی‌های کمک‌راننده مثل دوربین دید اطراف، سیستم دید در شب، کروز کنترل تطبیقی و… هم برای آن ارائه خواهد شد. در همین حال، خریداران می‌توانند کابین گوست خود را با کارهای هنری هم شخصی‌سازی کنند.

 

زیر پوست

برخلاف نسل اول گوست که روی پلت‌فرم ب‌ام‌و سری ۷ ساخته شده است، نسل جدید این ماشین بر پایهٔ معماری آلومینیومی جدید رولزرویس شکل می‌گیرد و در دو نسخهٔ معمولی و کشیده عرضه خواهد شد. هرچند نسل جدید از لحاظ ابعاد شبیه به نسل کنونی خواهد بود اما استفاده از معماری آلومینیومی موجب کاهش وزن، بهبود مصرف سوخت و هندلینگ خودرو کمک می‌کند. نسل جدید رولزرویس همچنین به تعلیق بادی خودتنظیم با مدیریت شاسی پیشرفته مجهز خواهد شد تا سواری فوق‌العاده راحتی را ارائه کند. این سیستم همچنین با استفاده از یک دوربین، دست‌اندازها و مشکلات مسیر را پیش از رسیدن خودرو تشخیص می‌دهد.

 

زیر کاپوت

زیر کاپوت نسل کنونی گوست یک پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V12 توئین توربو قرار دارد که با ب‌ام‌و M760Li مشترک است. در نسل آیندهٔ این خودرو نیز همچنان از پیشرانهٔ دوازده سیلندر استفاده خواهد شد اما این موتور ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربوی جدید رولزرویس خواهد بود که هم‌اکنون در مدل‌های کولینان و فانتوم ارائه شده است. این موتور در مدل‌های مذکور ۵۷۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در گوست، نیروی این پیشرانه از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند و به‌منظور بهبود مصرف سوخت از معماری الکتریکی ۴۸ ولت هم در آن استفاده خواهد شد. گفته می‌شود ساخت نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی و الکتریکی گوست هم در برنامهٔ رولزرویس هست.

 

رقبا و زمان معرفی

مطمئناً اصلی‌ترین رقیب گوست جدید اهل همان بریتانیا اما از شهر کرو یعنی نسل جدید بنتلی فلاینگ اسپار خواهد بود. این یعنی شاهد نبردی بین گودوود و کرو خواهیم بود اما خودروی دیگری از آلمان یعنی مرسدس-مایباخ S650 هم می‌تواند رقیبی برای نسل جدید سدان فوق لوکس رولزرویس باشد. پیش‌بینی شده بود گوست جدید اواخر امسال معرفی و با مدل ۲۰۲۱ به بازار عرضه شود اما با توجه به بحران بیماری کرونا، ممکن است این زمان به تعویق بیفتد تا اوضاع جهان عادی شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (599 ديدگاه)

    با احترام به رولزرویس…. ولی فکر نمیکنم هیچ خودرویی،،،، خصوصا در زمان فعلی، به اندازه مرسدس s مورد انتظار باشه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (9999 ديدگاه)

      محمد
      از کسی که هیوندای را حتی به آئودی هم ترجیح میده ، بعید هم نیست که بنز S را به رولزرویس ترجیح بده .
      در ضمن ، کسی که پول برای رولزرویس میده ، فکر انتظار از بنز S نیست .
      وقتی میگم همه چیز را با ایران مقایسه میکنید ، همینه دیگه ، ندیدین اما فقط نظر میدین از روی رویاپردازی .
      شما به عنوان مثلاً یک عشق خودرو هنوز نمیدونی فلسفه ساخت این دو خودرو فوق‌لوکس و اشرافیگریست .
      بنز S لوکس و فوق‌لوکس به حساب میاد و جنبه دیپلماتیک داره که از تاکسی در اروپا و آمریکا گرفته تا خودروی تاجران سیاستمداران و …که جنبه عمومی و همگانی داره .
      اما رولزرویس فوق اشرافیه که اصلاً این دو کاری به هم ندارند .

      رولزرویس را با میباخ مقایسه میکنند نه بنز S ? .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (9999 ديدگاه)

        من نمیدونم چرا پدال یه فکری به حال ذخیره کامنتها نمیکنه .
        سردبیر عزیز و زحمت‌کش ، گذاشتن کامنت معضلی شده

        شما که کارتون درسته و زحمت ترجمه این همه مقاله را میکشید ، یه فکری برای کامنتها بکنید .
        تنها دلخوشی ما در این دوران شده پدال و مقاله‌هاش و البته کل‌کل‌های خودرویی?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. صادق

          ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (71 ديدگاه)

          رولزرویس و اس کلاس تو کلاس کاربری متفاوتی هستن کلا هر کمپانی باتوجه به توانایی هاشون تو مواردی خوبن مثلا کره ای و ژاپنی اقتصادی و کاربرد معمولی و ارواپایی ها لوکس و عمکردی و برتری و فنی یا امریکایی تو ماسل کار های خفن و پیکاپ تراک ها بهترین هستن

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. محمد

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (599 ديدگاه)

        نوید… با اینکه خودم و دوستان دیگر بارها در خصوص نوع نگارش کامنت و رعایت ادب بهت تذکر دادن، باز همونی که بودی
        قبلا هم بهت گفتم،،،، شاید اونی که واسش کامنت مینویسی،،،، از تو بزرگتر باشه…. پس دقت کن
        کامنت من رو صد بار بخون
        من کجا رولزرویس و بنز رو مقایسه کردم؟
        دقیقا چی رو مقایسه کردم؟
        این یه واقعیته که بنز کلاس اس،،،، الان بیشترین سطح انتظار رو در دنیای خودرو داره….
        نه تو و نه هیچکس دیگه این واقعیت رو نمیتونین تغییر بدین
        .
        در ضمن…. من و شاید هم دوستان دیگر، نیازی به ارائه اطلاعات از جانب شما ندارم
        خوشبختانه منابع باسواد، مطلع و از قضا محترم بسیار زیادند
        لطف کن بعد این برای کامنت من چیزی ننویس
        من برای شخص شما کامنت نمیزنم
        روی سخنم،،،، خود پداله

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (9999 ديدگاه)

          محمد
          باشه
          در موردش فکر میکنم ، خبرشو بهت میدم
          هنوز درک نکردی اینجا قسمت نظرات کاربرانِ و نه پیج شخصی .
          اینجا در مورد خودرو بحث و کل‌کل میکنیم و نه در مورد گل‌آرایی یا لَمینت دندان ناخن مژه

          محمد ، وقتی تو یک جمع فوتبالی میشنیم ، هر کداممان عاشق یه تیم بخصوصی هستیم اما فقط کل‌کل میکنیم در مورد فوتبال و اتفاقاتش ولی خارج از فوتبال همه با هم رفیقیم .
          ناراحت نشو رفیق ، شما جواب کامنت نزار ولی من میزارم ، بیا به این درک برس که هرکداممان دیدگاه خودرویی خودمان را داریم و خارج از اینکه ژاپن و تویوتا بهترینه ما عاشق خودرو هستیم و باید کره باشه تا ارزش ژاپنی معلوم بشه .

          در این دنیا باید بدی باشد که خوبی خودش را نشان دهد و بالعکس .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. مهدی ۹۱۱

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (459 ديدگاه)

        البته شما هیوندا رو با مرسدس مقایسه میکنی هیوندا از ایودی خیلی پایینتره ولی ابهت مرسدس از رولرویس خیلی بالاتر هست حداقل مستقل هست نه مثل اون که به بی ام و وابسته هس

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیررضا

          ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (39 ديدگاه)

          مهدی ۹۱۱ جان
          بنز کجا مستقل محسوب میشه؟ بنز مثل اسمارت زیر مجموعه دایملر هست. در ضمن، بنز بهترین در زمینه لوکس بودن محسوب میشه اما رولزرویس از هر نظر تو یه سطح دیگس. مثل ایرانیا فکر نکن، برو تحقیق کن و خودت ببین، این درسته که s500 از 760li و A8 بهتره اما عمرا به phantom و ghost برسه. این غیر ممکنه چون برای تولید هر بنز اس کلاس نهایتاً ۱ هفته وقت بره اما شش ماه طول می‌کشه یه رولزرویس ساخته شه. نماد اشراف و بزرگان و ثروتمندان دنیا رولزرویسه. هیچ ژورنالیست و سایت بررسی و مقالات مختلف نتونستن بغیر از قیمت روی رولزرویس ایراد بچسبونن!!!
          بازم میگم این کاملاً صحیحه که بنز بهترین در کلاس خودش محسوب میشه اما کل کمپانی رولزرویس در یک سطح دیگس و اصلا رقیبی نداره حتی بنتلی مولسان هم نمی‌تونه مثل فانتوم بشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      4. محمد

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1486 ديدگاه)

        این بنده خدا یه محمد دیگست بعدشم من تعصبی رو هیچ ماشینی ندارم و طرفدار ماشین خوبم امیداورم اگه روزی حالت بد شد دوستان اورژانس برات امبولانس های جدید هیوندای نفرستن تا حداقل اون موقع زیاد اذیت نشی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (599 ديدگاه)

          محمد جان شرمنده….
          اینجا بعضیا بخاطر اینکه حاضر جواب باشن،،،،
          نه میفهمن چی میگن
          نه میفهمن به کی میگن!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Just bentley continental

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (539 ديدگاه)

      عجب !

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مانی

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2485 ديدگاه)

      اینجوری که اینا تعجب کردن و دیسلایک دادن آدم شاخ در میاره
      اینو هر بچه‌ای میدونه که رونمایی از نسل جدید مرسدس اس کلاس همیشه یکی‌ از مهم‌ترین رو نمایی‌های صنعت خودرو سازیه
      اما اینجا که سایت خودرو‌ای هست انگار خبر ندارن!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (9999 ديدگاه)

        اصلاً رونمایی بنز S و مهمترین رخداد خودرویی یه ربطی داره که جناب مانی داره فرافکنی میکنه در این مقاله .
        من خودم عشق بنز S هستم
        نمیخواد زرنگ بازی در بیارید این وسط و به شعور بقیه کاربران توهین کنید .
        بنز S جای خود ، رولزرویس اشرافی هم جای خود ، از جناب مانی بعیده چنین کامنتی .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمد

        ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (599 ديدگاه)

        مانی جان افرین به درک بالات???
        منظور منم همین بود و هیچگونه مقایسه ای در کار نبود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Enzo

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    واقعاً دیگه سخت شد . رولزرویس گوست لایک .بنتلی فلاینگ اسپور دیس لایک. با احترام ویژه به بنتلی انتخاب من رولزرویس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Saeed

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    5تا لایک داشتی بهت یک لایک دادم یهو شد 8 تا?
    جریان چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سردبیر

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (764 ديدگاه)

      سلام. طبیعی هست چون ممکنه در همون زمان دو نفر دیگه هم لایک یا دیسلایک کنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. فری

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    ماشین ضایعیه الان شرکتها ماشین برقی با شاسی اسکیت بورد میزنن اینها هنوز هیچ پیشرفتی نکردند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Majii911

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (15 ديدگاه)

    یک بار در طول عمرم رفتم نمایندگی رولزرویس اونم نهایتا 10.20 دقیقه …
    فکر کنم اون 20 دقیقه جز با ارزش ترین لحظات زندگیم حساب بشه . واقعا عالی هستن . مخصوصا از نزدیک .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hadi

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    مشخصات فانتوم با قیمتی مناسب تر…
    خیلی خوبه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا