سایر خودروهای آسیایی

تصاویر رسمی مینی‌ون لیو اتو با طراحی منحصربه‌فرد منتشر شد

لی‌اتو مگا احتمالا آیرودینامیک‌ترین مینی‌ون جهان است.

برند چینی لی‌اتو به‌تازگی تصاویر یک دستگاه مینی‌ون تازه را منتشر کرده است که به‌خاطر طراحی چشمگیرش موردتوجه رسانه قرار گرفت. مگا که اولین خودروی برقی این شرکت به شمار می‌رود، تا دی‌ماه سال جاری به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد. نام مگا برگرفته از پلتفرم جدید لی‌اتو بر پایه فناوری شارژ سریع است و هدف اصلی آن، حرکت دادن این شرکت به سوی تولید خودروهای برقی محسوب می‌شود.

استارتاپ چینی لی‌اتو هم‌اکنون تنها شاسی‌بلندهایی موسوم‌به «EREV» را در سبد محصولاتش ارائه می‌کند که شامل سه نسخه L7، L8 و L9 می‌شود. طراحی و مشخصات محصولات یادشده به یکدیگر نزدیکی زیادی دارد. فروش این برند تازه‌کار در چین چیزی بیش‌از ۳۰ هزار دستگاه در ماه است و گاه بیشتر هم می‌شود؛ برای نمونه ماه گذشته موفق شد تا رقم ۳۶ هزار دستگاه را به فروش برساند. مسئولان لی‌اتو می‌گویند قصد شکستن مرز ۴۰ هزار دستگاه در یک ماه هستند.

مدیر برند اعلام کرده که با معرفی MPV مگا می‌خواهند به بخش مینی‌ون‌های برقی ورود کنند. روند معرفی محصولات این برند هم تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد یافت تا آنکه ۵ خودروی جدید روانه بازار شوند. حال اما طراحی منحصربه‌فرد مگا توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

اولین چیزی که با دیدن این خودرو در ذهن تداعی می‌شود احتمالا فرم ساده‌انگارانه بدنه و جدا بودن بخش جانبی و بالایی آن از هم است؛ در سوی دیگر اما کاپوت خودرو به‌وسیله ستون A با شیب بسیاری زیاد با سقف شیشه‌ای آن یکپارچه شده که نمایی جذاب و چشم‌نواز را ایجاد کرده و تا حدودی محصولات آیونیک هیوندای را یادآوری می‌کند.

دستگیره‌های جمع‌شونده در، شیشه مثلثی جلو، شیب سقف رو به پایین در بخش انتهایی بدنه و جداکردن نمای جانبی و بالایی به‌همراه کنتراست شیشه‌ها و بدنه از یکدیگر همه‌وهمه المان‌هایی هستند که به تمایز چهره مگا کمک کرده‌اند؛ درحالی‌که همچنان از همان تناسبات دوست‌داشتنی یک مینی‌ون استفاده می‌کنند. سقف آن هم میزبان یک حسگر لیدار AT128 از برند «هسای» شده است.

چراغ‌های اصلی به‌صورت LED‌های یکپارچه سراسری و باریک تعبیه شده‌اند که چهره‌ای مدرن به مگا بخشیده‌اند. بخش عقب به یک بالچه هم مجهز شده که در همان امتداد خط سقف امتداد یافته و به‌کمک فرم سبدی بدنه، مانند یک روسری بخش عقب را در بر گرفته است. کاربران می‌توانند از طریق پنجره هم به صندوق این مینی‌ون دسترسی داشته باشند.

مدیرعامل لی‌اتو در مراسم انتشار تصاویر رسمی از حاضران برنامه درباره ضریب پسای مگا پرسید و از آن‌ها خواست تا حدس‌هایشان را بگویند. مشخصا فرم قطره‌ای، یکدست و بدون برآمدگی پنل‌های جلو و بالا به آیرودینامیک‌تر شدن آن کمک شایانی می‌کند. هرچند که اعداد و ارقام رسمی در این‌باره منتشر نشده است اما یک بلاگر ادعا کرده که این خودرو با ضریب درگ ۰.۲۱ Cd عملا آیرودینامیک‌ترین مینی‌ون جهان خواهد بود.

بسته باتری «کیلین تِرناری» این خودرو توسط مجموعه مشهور «CATL» تهیه می‌شود و به آن امکان بهره‌مندی از شارژ سریع ۸۰۰ ولتی را می‌دهد؛ بنابراین مگا با هر ۲۲ دقیقه شارژ مسافتی برابر ۶۰۰ کیلومتر را خواهد پیمود. قیمت آن هم ۶۸,۴۰۰ دلار خواهد بود. نظر شما درباره این مینی‌ون جذاب چیست؟ آیا برند لی‌اتو هم به بازیگری مهم در صنعت خودروهای برقی تبدیل خواهد شد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    طراحی شیکی داره

    موافقم 17
    مخالفم 4
  2. kawaki

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (76 ديدگاه)

    😐😐😐😐😐😐

    موافقم 7
    مخالفم 1
  3. اشکان

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (272 ديدگاه)

    این چیه ؟!!!
    برا نعش کشی خوبه !!

    موافقم 10
    مخالفم 11
  4. AMANTE

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    اولین بار که عکس هاش رو دیدم یاد Hyundai Staria افتادم و فکر کردم نسل جدید اش هست.
    جالبه در چین و آمریکا ون و مینی ون پرطرفداره و جدیدا توی چین ون های زیادی دارن معرفی میشن.
    شاید در آینده بجای شاسی بلند ون ها مورد توجه جهان قرار بگیره و مثلا فراری ون ببینیم!

    موافقم 9
    مخالفم 4
    1. amir

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2333 ديدگاه)

      الان نگاه کردم
      چه کپی واضحی

      موافقم 2
      مخالفم 0
  5. amir

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2333 ديدگاه)

    جلوش شبیه بغض یاکریم هستش
    ولی جدیدا برندا چقدر دارن مینی ون معرفی میکنن انگار بخواد جا شاسی بلند رو بگیره

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. amir

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2333 ديدگاه)

      اصلا هم مشخص نیست کی داره دیس و لایک های برابر میزنه واقعا که

      موافقم 1
      مخالفم 1
  6. Enzo Ferrari 2008

    ۲۸ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    چراغش کو؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علی صفرپور

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (112 ديدگاه)

      نوار LED باریک زیر شیشه… دورش فضای سیاه داره

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا