سایر خودروهای اروپایی

درگ جالب ریماک C-Two و پورشه تایکان توربو S

توسعه یک خودروی تمام الکتریکی از صفر زمان‌بر است مخصوصاً اگر خودروی موردبحث دارای چهار پیشرانه و چهار گیربکس باشد. مت ریماک مؤسس و مدیرعامل ریماک کرواسی فردی کاملاً خبرساز در دنیای کنونی بوده و پس از معرفی کانسپت C-Two در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ در معرض دید قرار گرفته است.

پس از نگاهی به پشت‌صحنه فرایند تحقیق و توسعه C-Two در ماه‌های اخیر و انتشار برخی ویدئوها، این مدیر ۳۳ ساله با ویدئوی جذاب دیگری بازگشته است. این بار شاهد هنرنمایی این هایپرکار الکتریکی در زمینی خالی هستیم. آنچه در ویدئو دیده می‌شود نسخه پیش‌تولیدی C-Two است که ۸۵ تا ۹۰ درصد گشتاور کامل خود را ارائه می‌کند.

پروتوتایپ کاملاً هماهنگ با قوانین و تولیدی در تست ۴۰۰ متر شرکت کرده و توانسته این مسیر را در ۸.۹۵ ثانیه و با سرعت ۲۵۱.۱ ثانیه طی کند. این مدل همچنین شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۴۲ ثانیه‌ای را در اولین تست و با لاستیک‌های سرد ثبت کرده است. پس از چندین تست و گرم شدن لاستیک‌ها، رکورد این هایپرکار به ۸.۹۴ ثانیه و ۲۴۹.۷ ثانیه رسیده است.

زمانی که مدیرعامل کمپانی می‌گوید شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۳۳ ثانیه‌ای C-Two “کاملاً بد” بوده بنابراین باید بدانید که با یک موشک جدی روبرو خواهیم بود. ریماک قبلاً گفته نسخه تولیدی این هایپرکار شتاب ۱.۸۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۴۱۲ کیلومتر در ساعتی خواهد داشت. این شتاب باورنکردنی به مدد قدرت ۱۹۱۴ اسب بخاری و گشتاور ۲۳۰۰ نیوتون متری حاصل خواهد شد.

برای جذاب‌تر شدن ویدئو، ریماک یک دستگاه پورشه تایکان توربو S را وارد صحنه کرده است. علیرغم واکنش نسبتاً کند مت ریماک در آغاز مسابقه، پروتوتایپ C-Two آب رفته را به جوی بازگردانده و نهایتاً به آسانی پیروز می‌شود. این خودرو مسافت ۴۰۰ متر را در ۸.۹۴ ثانیه و با سرعت ۲۵۶.۲ کیلومتر در ساعت طی می‌کند.

این عملکردی خوب است چراکه پروتوتایپ موردبحث فاقد لانچ کنترل نسخه نهایی بوده است. همچنین قوای محرکه این خودرو حداکثر قدرت را تولید نکرده و بنابراین جا برای بهبود وجود دارد. مت ریماک مطمئن است نسخه تولیدی پرشتاب‌ترین خودروی جاده‌ای دنیا خواهد بود و بهتر از بوگاتی شیرون، تسلا مدل S پلاد پلاس و آسپارک اول عمل خواهد کرد.

خودروی انتخاب شده توسط ریماک برای رویایی با C-Two محصولی جالب است چراکه پورشه و ریماک رابطه نزدیکی باهم دارند. پورشه سهام خود در ریماک را به ۲۴ درصد افزایش داده است. در عوض ریماک نقشی در آینده بوگاتی خواهد داشت هرچند این برنامه نهایی نشده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. مهدی موتور

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    ماشاالله پورشه که همون اول پرتاب شد جلو

    موافقم 23
    مخالفم 8
    1. محمد رستمی نژاد

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      خداییش این با این سنِ کَمِش چه طور یه شرکت خودروسازی داره و راه انداخته
      من که سیستم مغزم هنگ‌ کرده به خدا

      موافقم 31
      مخالفم 6
    2. محمد مختاری آذر

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1000 ديدگاه)

      اصلا چی میگی
      من یه سوال دارم واقعا میشه ریماک رو کنار پورش گذاشت زمین تا آسمان تفاوت دارند واقعا که 700 اسب بخار در کنار 1900 اسب بخار این خودرو رو باید در کنار پینینفارینا باتیستا گذاشت نه پورش 700 اسب بخاری

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. سهند

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (662 ديدگاه)

    بیشتر برای تبلیغات ریماک بود چون یک هایپر کار در برابر سدان به راحتی پیروز میشود.(البته واقعا ریماک خیلی سریعه)
    وقتی جانشین پورشه ۹۱۸ و لافراری معرفی شود وای به حال دیگر هایپرکار ها!
    آیا جانشین لافراری زودتر از پورشه ۹۱۸ معرفی خواهد شد؟ ( پورشه گفته که قبل از ۲۰۲۵ نمی آید)

    موافقم 19
    مخالفم 3
    1. SF90 STRADALE

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (3898 ديدگاه)

      آینده فراری ….
      ۱. معرفی آخرین و قدرتمند ترین V12 تاریخ فراری
      ۲. رونمایی از اولین V6 هیبرید فراری
      ۳. اولین شاسی بلند تاریخ فراری !!!!
      ۴. معرفی هایپرکار جدید فراری ??
      ۵. ساخت اولین هایپرکار تمام الکتریکی فراری در سال ۲۰۲۵ برای رقابت با ریماک C2 و لوتوس اویجا

      موافقم 19
      مخالفم 5
      1. ناشناس

        ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (93 ديدگاه)

        خوب متوجه نشدم گزینه ۱ منظورت نسخه جدید ۸۱۲ هست یا جانشین فراری لافراری گزینه ۲ اولین وی ۶ فراری جانشین اف ۸ هست گزینه ۳ رو هم که همه میدونیم گزینه ۴ منظورت جانشین لافراری هست یا نه گزینه ۵ هم میدونم خبرش منتشر شد
        یه سوال دیگه که دارم ‌میگن جانشین لافراری وی ۱۲ به احتمال زیاد امکان داره وی ۱۲ باشه امکان داره تنفس طبیعی باشه و صدای خوبی داشته باشه مثل ۸۱۲ با یه موتور برقی قدرتمند

        موافقم 3
        مخالفم 4
        1. SF90 STRADALE

          ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (3898 ديدگاه)

          ۱. منظورم نسخه ویژه ۸۱۲ هست
          ۲. V6 هیبرید جانشین F8 تریبوتو نیست
          ۳. همه در جریان شاسی بلند فراری هستن و خدا میدونه چی بشه ؟؟؟؟
          ۴. جانشین LaFerrari هست که احتمالاً قدرتی بالای ۱۰۰۰ اسب بخار داره و بسیار سبک وزن هست (رقیب آستون مارتین والکری که فعلاً خبری ازش نیست متاسفانه)
          ۵. اولین هایپرکار الکتریکی فراری با ۴ موتور برقی که چند وقت پیش اخبار جدیدی ازش منتشر شد

          موافقم 2
          مخالفم 1
      2. Sina10

        ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        امیدوارم جانشین لافراری هم آخرین V12 نباشه

        موافقم 2
        مخالفم 2
      3. HamiD

        ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2444 ديدگاه)

        ایمان جان یه سوال دارم
        میگم برای سال 2025 که میشه 4 سال دیگه
        فراری برای رقابت با C-Two میخواد ماشین بسازه؟ آخه میگم تا 4 سال دیگه برقی ها بیشتر پیشرفت میکنن و فراری میتونه ی چی بهتر و برتر از سی 2 بسازه … و از نظر من احتمالا بالاتر از ریماک قرار میگیره
        نظر تو چیه؟

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. SF90 STRADALE

          ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (3898 ديدگاه)

          آقا حمیدرضای عزیز
          فکر نکنم در اولین تجربه بتونه چیزی بهتر از ریماک C2 بسازه
          شتاب ۱.۸۵ و تاپ اسپید ۴۱۲ خیلی زیاده و رسیدن به این اعداد و ارقام شگفت انگیزه
          اینم بگم که گفتنش راحته که در ۱.۸۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر میرسی ولی در عمل خیلی سخته حتی اگه هایپرکار الکتریکی با اون قدرت و گشتاور ویرانگر باشی
          تست ریماک رو ببین (۱۰ دقیقه هست) متوجه منظورم میشی دوست عزیز

          موافقم 3
          مخالفم 0
  3. مهدی موتور

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1196 ديدگاه)

    ماشین خفنی میشه
    ولی یه سوال دارم
    وقتی تو بازی های معروف انقدر عالی صدای ماشین هارو باز سازی میکنن
    پس چرا تو الکتریکی ها انقدر بد میشه؟
    برا مثال سوپر کار بروندی که داشت r8 concept رو برسی میکرد صدای باز سازی شدش مثل ترکیب صدای جت با مگس بود?

    موافقم 5
    مخالفم 1
  4. SF90 STRADALE

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    تنها هایپرکار الکتریکی که خودشو ثابت کرد
    بقیه فقط ادعاهای بزرگی داشتن
    فعلاً ریماک پرچمداره

    موافقم 19
    مخالفم 3
    1. ناشناس

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (93 ديدگاه)

      ریماک اولین هایپر کار تمام برقیه برا همین اینقدر خوب کار میکنه

      موافقم 11
      مخالفم 2
  5. porsche

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    وقتی ریماک اینو زده دیگه جانشین p1و ۹۱۸ و لافراری چی میشن؟
    صفر تا صد منفی ۲ ثانیه

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. hssn

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (477 ديدگاه)

      داداش میشه شتاب 2- ثانیه رو واسم شرح بدی؟?

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. مهدی موتور

        ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1196 ديدگاه)

        ینی دنده عقب تا ۱۰۰?

        موافقم 4
        مخالفم 1
      2. porsche

        ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        شتاب دو ثانیه ای یعنی تا دو بشماری سرعت شده اما -۲ یعنی ۲ ثانیه قبل از اینکه شمارشو شروع کنی سرعت صده???

        موافقم 2
        مخالفم 1
  6. mehran911

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2028 ديدگاه)

    باریکلا ریماک
    امیدوارم هر چه زودتر در تست های رسمی مجلات ببینیمش
    دلیل اصلی ارزشمند شدن این کمپانی این بود که ریماک رسما اعلام کرد به خودروساز تولید انبوه تبدیل نخواهد شد
    در کل هدف ریماک در کنار تولید هایپرکارهای تولید محدود و همینطور تامین قطعاتی مثل موتورالکتریکی و باتری و… برای خودروهای سطح بالای خودروسازها خواهد بود
    جالبه اون دیفیوزر عقب متحرک هم از پتنتهایی بود که پورشه حدود ۵ سال پیش به شماره US9283999B2 ثبت کرده

    موافقم 23
    مخالفم 0
    1. JANGI

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      کاربری با 1923 کامنت پر ارزش
      برعکس خودم و خیلیا
      برعکس بعضیا با بالای 5000 تا کامنت بی ارزش اونم فقط در مورد یک چیز …….

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. mehran911

        ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2028 ديدگاه)

        ممنون دوست عزیز خیلی لطف داری اما دوستان بسیار با سوادتری از من هستن که کمتر نظر میدن

        موافقم 4
        مخالفم 0
    2. سهند

      ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (662 ديدگاه)

      من از شما یک سوال دارم: پورشه ۹۱۸ تکنولوژی و مهندسی بالاتری دارد یا فراری لافراری یا بوگاتی شیرون؟
      کدام پیشرانه بهتری دارد؟

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2028 ديدگاه)

        سهند جان
        این نظر شخصی منه
        از نظر تکنولوژی ۹۱۸ به نسبت بقیه برتری داره اما دوتای دیگه هم فوق العاده هستن
        اینجا پیشرانه بوگاتی خیلی مورد تمسخر قرار میگیره در حالی که به شکل فوق العاده ای توسعه پیدا کرده و از نظر مهندسی درجه یکه
        لافراری هم که جای خود داره واقعا فوق العاده است

        موافقم 9
        مخالفم 0
        1. سهند

          ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (662 ديدگاه)

          بسیار ممنون
          به نظرم بهترین و با سواد ترین فرد در پدال شما هستید. ( بعضی ها مثل *** با کامنت های بسیار زیاد تر میگن دوج دیمن بهتر از پورشه ۹۱۸ است، و حتی گفته پورشه ۹۱۸ آشغال است این نشان دهنده ی سوادش است)

          موافقم 4
          مخالفم 1
  7. Simon none

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (29 ديدگاه)

    واقعا جزو محدود خودرو های ناشناخته اروپایی هست که نه از ادعا های دست نیافتنی حرف زد
    بلکه واقعا یک هیولای الکتریکی هست
    اینطور که من شنیدم با شرکت های دیگه کار میکنه برای تولید قطعات آیا درسته؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. Amirreza

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    به نظر من ریماک و اویجا بهترین سوپر اسپورتای برقی دنیان البته تعدادشون زیاد نیست ولی در کا

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا