سایر خودروهای اروپایی

معرفی سوپراسپرت هزار اسب بخاری هیسپانو Maguari HS1

شرکت اسپانیایی هیسپانو سوپراسپرت کاملاً جدیدی بنام Maguari HS1 GTC را معرفی کرده است. این ماشین توسط یک معمار و طراح خودروی بین‌المللی بنام پروفسور «اولیور بولای» طراحی شده است. نام Maguari از یک لک‌لک بومی آمریکای جنوبی گرفته شده و تندیسی از شکل این پرنده در قسمت دماغهٔ خودرو کار شده است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های طراحی جذاب این سوپراسپرت هم می‌توان به چراغ‌های جلوی تیز، ارتفاع کم سقف، نواری که چراغ‌های عقب را به هم متصل کرده است، رینگ‌های سفید و چهار سر اگزوز اشاره کرد. کل بدنهٔ خودرو نیز از فیبر کربن ساخته شده است.

اما مهم‌ترین ویژگی این سوپراسپرت اسپانیایی قوای محرکهٔ آن است. هیسپانو برای Maguari از پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 لامبورگینی اوراکان استفاده کرده است اما این پیشرانه به دو توربوشارژر الکتریکی مجهز شده و حالا بجای ۶۱۰ اسب بخار، قدرت دیوانه‌واری برابر با ۱۰۸۵ اسب بخار تولید می‌کند. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک پَدل شیفت به چرخ‌های عقب انتقال پیدا کرده و خودرو را ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. حداکثر سرعت Maguari اما روی ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

شرکت هیسپانو در سال ۱۹۰۴ تأسیس شد و به ساخت خودروهای بسیار لوکسی مشابه رولزرویس و بوگاتی و همین‌طور پیشرانه‌های هواپیما می‌پرداخت. فعالیت‌های این شرکت در سال ۱۹۶۸ خاتمه و تقریباً تعطیل شد اما پس از چندین دهه، در سال ۲۰۰۰ توسط یک طراح خودروی اتریشی بنام «آروین لئو هیمِل» احیا شده و سوپراسپرتی بنام HS21 را معرفی کرد.

آقای هیمل در رابطه با این شرکت گفته است:

«ما قصد ساخت منحصربه‌فردترین و راحت‌ترین خودروهای اسپرت لوکس را داریم تا میراث «Marc Birkigt» (مؤسس شرکت هیسپانو) را ادامه دهیم. ما این شرکت را با شرکای عمده و قطعه‌سازانی در صنعت خودروسازی مرتبط کرده‌ایم تا بهترین محصول را ارائه کنیم. همچنین به‌منظور تأمین نیاز خریداران خود در سراسر جهان، ما نمایندگی‌هایی را در نیویورک، ابوظبی و هنگ‌کنگ و همین‌طور یک استودیوی طراحی در پاریس احداث و راه‌اندازی کرده‌ایم».

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. حسن

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (379 ديدگاه)

    هیسپانو خیلی وقت بود خبری ازش منتشر نمیشد
    فکر میکردم ورشکست شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    عجب قدمتی داشته این شرکت و ما خبر نداشتیم
    حیفِ این شرکت های قدیمی و کار درست ورشکسته بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amirferrari

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    باید بدنش دست فولکس واگن تا پیشرفت کن،هر خودروسازی بره زیر پرچم فولکس از این رو به اون رو میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    ترکیبی از کامارو – و – کوروت / کلا خراب کردی استاد ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    اون چیه مثل نیش مار از جلو پنجِرَش زَده بیرون .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hossein

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    آرم این خودرو خیلی شبیه کرایسلر است.
    این نوع از اگزوز مزیتی دارد یا فقط برای تغییر صدا استفاده شده است؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا