سوبارو

فراخوان 100 هزار دستگاهی سوبارو

سوبارو اعلام کرد پس از کشف نمونه‌های بیشتری از تست‌های نابجای خودرو اقدام به فراخوان ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی دیگر می‌کند.


بنا به گفته‌ی این خودروساز ژاپنی، فراخوان یاد شده روز پنج‌شنبه توسط رگلاتورهای ژاپنی تأیید خواهد شد و هزینه‌ای حدود ۵۷.۴ میلیون دلاری برای این کمپانی در پی خواهد داشت. فراخوان ۱۰۰ هزار خودروی دیگر توسط سوبارو به معنی فراخوان کلی حدود ۵۳۰ هزار خودرو در ژاپن به خاطر تست‌ها و بازرسی‌های نابجا و ناصحیح محصولات این برند از جمله سدان محبوب ایمپرزا می‌باشد.


وال‌استریت ژورنال گزارش داده فراخوان یاد شده زمانی اعلام شد که بازرسان در حال بازرسی ترمز پارک بوده‌اند. هیچ خودروی خارج از بازار ژاپن تحت تأثیر این بازرسی‌های ناقص و ناصحیح نبوده است.


البته این تنها فراخوانی نیست که سوبارو مجبور به اعلامش شده است. هفته‌ی پیش هم فراخوان جهانی بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه خودروهای ساخت سوبارو و تویوتا اعلام شد. این فراخوان هم به خاطر فنرهای سوپاپ پیشرانه‌ی محصولاتی همچون فارستر و ایمپرزا شروع شده است.


فراخوان‌های یاد شده در زمان بدی برای سوبارو رخ داده‌اند. این برند نه تنها در حال آماده شدن برای روبرو شدن با افزایش تعرفه‌ی واردات خودروهای ژاپنی به آمریکا بوده بلکه سود عملیاتی این خودروساز ژاپنی در نیمه اول سال مالی جاری با افت ۷۴ درصدی به ۴۸۵ میلیون دلار رسیده است. این در حالی است که سوبارو در مدت مشابه سال پیش سود ۱.۸ میلیارد دلاری را به ثبت رسانده بود.


از آنجایی که میزان فروش محصولات سوبارو در حال کاهش است بنابراین مشوق‌های مالی خود را از حدود ۱۸۰۰ دلار به حدود ۲۲۰۰ دلار به ازای هر خودرو افزایش داده است. هزینه‌های رو به رشد فراخوان‌های سوبارو بزرگ‌ترین دلیل برای افت سود این برند گزارش شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۱۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    سوبا رو هم طراحیش بده هم اسمش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. me84

    ۱۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    حیفه این برند بخدا.
    فوق العاده ماشینای عملکردیی هستن که فقط بخاطر مدیریت ضعیف به این روز افتاده.
    امیدوارم به درد میتسو دچار نشه.
    اگر هم دچار شد که با این روند بعید نیست امیدوارم تویوتا بخردش و یه دستی بهش بکشه و دست اروپاییها مثل رنو و فیات نیافته که گند بزنن بهش.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا