سوبارو

معرفی نسل جدید سوبارو فارستر؛ همچنان ساده و کاربردی!

نسل جدید سوبارو فارستر با به‌روزرسانی‌هایی در داخل و بیرون اما بدون تغییر پیشرانه سال آینده راهی بازار خواهد شد.

فارستر به لطف کیفیت بالا، توانایی‌های مناسب و کارایی، یکی از پرفروش‌ترین محصولات سوبارو محسوب می‌شود و این شرکت در نسل جدید کراس‌اوور کامپکت خود که در نمایشگاه لس‌آنجلس با مدل ۲۰۲۵ معرفی کرده همچنان همین مسیر را ادامه داده است. نسل جدید فارستر به‌روزرسانی‌های بزرگی را تجربه کرده و حالا در برخی قسمت‌ها خصوصاً پروفیل جانبی با دهانهٔ مربعی گلگیرها و طراحی پنجرهٔ سوم، تا حدودی به تویوتا راوفور شبیه شده است. برای مقایسه، راوفور سال گذشته با فروش حدود ۴۰۰ هزار دستگاه، چهارمین خودروی پرفروش آمریکا لقب گرفت درحالی‌که فارستر تنها ۱۱۴ هزار دستگاه فروخت.

در قسمت جلوی شاسی‌بلند جدید سوبارو شاهد جلوپنجرهٔ بسیار بزرگی هستیم که در طرفین آن چراغ‌هایی شبیه بال جای گرفته‌اند. در داخل اما همان طراحی و فضای آشنای سوبارو را می‌بینیم که اصلی‌ترین ویژگی آن نمایشگر لمسی عمودی بزرگی در میانهٔ داشبورد بین دریچه‌های تهویه است. در تیپ‌های پایه این نمایشگر ۷ اینچی است اما تیپ‌های بالاتر از نمونهٔ بزرگ‌تر ۱۱.۶ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم بهره می‌برند.

مقابل راننده هنوز هم صفحه آمپر آنالوگ قرار دارد و خبری از نمونهٔ دیجیتالی که این روزها زیاد می‌بینیم نیست اما متأسفانه، کنترل‌های دواری که برای سیستم تهویه معمولاً زیر نمایشگر در سوباروها دیده می‌شد حذف شده‌اند ولی حداقل کنترل‌های دما و صدا هنوز فیزیکی هستند و در قاب نمایشگر تعبیه شده‌اند. هرچند فورستر ۲۰۲۵ نسل جدید محسوب می‌شود اما هیچ تغییر فنی بزرگی را تجربه نکرده و همچنان با همان پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تخت تنفس طبیعی و گیربکس CVT ارائه خواهد شد.

قدرت این موتور در نسل جدید با ۲ اسب بخار کاهش به ۱۸۰ اسب بخار رسیده و به همین دلیل حدود ۸ ثانیه طول می‌کشد تا فارستر از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. البته گشتاور با افزایشی جزئی حالا به ۲۴۱ نیوتن متر رسیده است. سوبارو همچنین قصد دارد یک سال پس از نسخهٔ بنزینی فورستر جدید، یک نسخهٔ هیبریدی را هم برای آن ارائه کند. این شرکت فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد نوع و قدرت این قوای محرکهٔ هیبریدی منتشر نکرده است.

نسل جدید فارستر مثل قبل ۲۲۰ میلی‌متر از زمین فاصله دارد اما حالا ساختار شاسی ۱۰ درصد محکم‌تر شده و سیستم فرمان جدیدی را هم از سدان اسپرت WRX قرض گرفته است. تیپ‌های پایه و پریمیوم با رینگ‌های ۱۷ اینچی دودی ارائه می‌شوند درحالی‌که تیپ‌های بالاتر به رینگ‌های بزرگ‌تر ۱۸ و ۱۹ اینچی مجهز هستند. تجهیزات جدید این خودرو برای مدل ۲۰۲۵ هم شامل سقف پانوراما و درب صندوق برقی با سنسور پایی خواهد بود اما خبر مهم‌تر بهبود پکیج کمک‌رانندهٔ EyeSight سوبارو است که حالا میدان دید گسترده‌تری دارد و می‌تواند دوچرخه‌سواران و عابران پیاده را سریع‌تر تشخیص دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. ehsan fa

    ۲۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1899 ديدگاه)

    فقط با پول بنزین اضافه مصرف دنا میشه کارخونه سوبارو رو خرید و به طور کامل منتقل کرد ایران ، حیف و صد افسوس.

    موافقم 63
    مخالفم 9
    1. datsun

      ۲۷ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (3504 ديدگاه)

      درود شرکت سوبارو یا همون صنایع سنگین فوجی سابق چند بار میتونه کل صنعت خودروسازی ایران رو بخره و در راه خدا آزاد کنه

      موافقم 45
      مخالفم 3
  2. سید مهدی نواب رضوی

    ۲۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (168 ديدگاه)

    یک ماشین خوب و بی ادعا. طراحیش خیلی بهتر شده.

    موافقم 39
    مخالفم 4
  3. یوسف

    ۲۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (743 ديدگاه)

    فلسفه سوبارو ساخت خودروهای ساده کاربردی و با قابلیت اطیمنان بالاست که در کنار پسشرانه تخت و سیستم چهار چرخ محرک شخصیت محصولات سوبارو رو میسازن، من طرفدار همیشگی سوبارو هستم ولی سوبارو باید تو طراحی بیشتر تلاش بکنه. بازار اصلی این مدل آمریکای شمالیه که دریایی از کراس‌اوورهای کامپکت با طراحی جذاب ارائه میدن در حالیکه نمای عقب این خودرو حال و هوای 15 سال پیش رو داره.

    موافقم 35
    مخالفم 1
  4. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۲۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2348 ديدگاه)

    برای سوبارو فارستر، چیزی که خیلی دوست دارم، سیستم دو دیفرانسیل برای تمام مدل‌ها با آستانه قیمت ۲۷-۲۸ هزار دلاره
    برخلاف تویوتا راو۴، فارستر اصلا نسخه تک دیفرانسیل نداره

    موافقم 59
    مخالفم 0
    1. amir

      ۲۷ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2333 ديدگاه)

      باید اصلا این حرفا مد میشد تو دنیا که کم آپشن بودن ناسزا میشد مثل خارجی ها که همه روزمره هاشون اتوماتن دستی مگر برا ماشین بازاس

      موافقم 5
      مخالفم 11
    2. علی جردن

      ۲۷ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1049 ديدگاه)

      قابل توجه دوستانی که همیشه بهم می گفتن کسی واسه SUV سیستم دو دیفرانسیل لازم مداره و کسی با کلاس اس یو وی بیرون جاده نمی ره…
      قابل توجه کل سازندگان و مونتاژ کاران و وارد کندده گان و خریداران SUV های چینی از جک S5 بگیر تا هایما و ….

      موافقم 6
      مخالفم 2
  5. شهروند ایرانی

    ۲۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اگر مقدار یارانه بنزین حساب کنیم البته یارانه بی معنی چون از منابع داخلی در سال 80 هزار میایارد اگر قیمت سوخت ازاد کنند و در عوض عوارض و محدودیت ورود خودرو بردارند در طی سه سال زیان انباشته خودرو سازان صفر میشه هر چند از نظر من زیان انباشته در کار نیست فقط بهانه برای گران کردن الان خودرو برای شهروندان کشور نرمال مثل خریدن گوشی برای ماست هم ارزون اقتصادی هست هم گرون لاکچری عصر بنزین هم تمام شد تقریبا ولی هنوز منفعت طلبان دست از سر بازار خودرو بر نمیدارند

    موافقم 11
    مخالفم 0
  6. 18:45

    ۲۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (470 ديدگاه)

    دوست داشتنی تر از قبله. 👍👍
    همون فرمول ساخت جذاب:
    پیشرانه باکسر
    سیستم دودیفرانسیل منحصربفرد
    دوام بالا
    امنیت مثال زدنی
    بی ادعا و قابل احترام…

    موافقم 13
    مخالفم 1
  7. Hamilton1970

    ۲۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (529 ديدگاه)

    خیلی ماشین خوب و دوست داشتنی‌ایه ولی دقت کردید که چقدر فیس جلو خصوصا چراغهای جلوش شبیه به نسل قبلی فورد اکسپلورر شده؟ (همون نسل که تو ایران هم ازش هست اگه اشتباه نکنم منطقه آزاد باشه)

    موافقم 4
    مخالفم 0
  8. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (975 ديدگاه)

    حالا اگه همین بیاد ایران به قیمت بوگاتی میفروشن

    موافقم 4
    مخالفم 0
  9. رومانی>چین>فرانسه

    ۲۷ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    تو خاورمیانه خوب میتونست بفروشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. JaMsHiD

    ۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (967 ديدگاه)

    سوبارو شرکتی بود که قبل از آئودی سیستم AWD رو روی خودرویی به نام لئون عرضه کرد . ولی آئودی با نام درخشان کواترو و مقام های مسابقات معروفیت خیلی بیشتری نسبت به سوبارو کسب کرد . به هر حال هر دو بسیار قابل احترامند و افتخارات و عناوین زیادی توی رالی کسب کردن !

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا