سوبارو

همه‌ی آنچه که درباره سوبارو لگاسی 2020 می‌دانیم

سوبارو از جمله برندهایی است که در بحث طراحی محصولات خود کاملاً محافظه‌کار بوده و این را می‌توان از خودروهای این برند ژاپنی دید. تنها کافی است به نسل جدید فارستر و XV/کراس ترک نگاه کنید که هر دو بی‌شک ما را به یاد نسل قبلی خود می‌اندازند. این در حالیست که کانسپت‌های سوبارو بسیار تاثیرگذار و جذاب‌تر هستند.


به نظر نمی‌رسد که رویه سوبارو در بحث طراحی خیلی در حال تغییر باشد. جدیدترین محصول این برند که سدان لگاسی خواهد بود در آینده‌ای نزدیک عرضه می‌شود. به این ترتیب نسل جدید مدل اوت بک هم معرفی خواهد شد.

سوبارو لگاسی که هم‌اکنون در حال ورود به هفتمین نسل خود است یک‌بار دیگر می‌خواهد محافظه‌کار باشد اما آیا این حرکت درستی است؟


نسل جدید لگاسی که چیزی بین نسل فعلی و مزدا ۶ است دارای پروفایل فست بک با ابعاد یک خودروی چهار چرخ محرک می‌باشد. در واقع پروفایل پنجره‌ها، قالب کرومی شیشه‌های جانبی و بخش سه‌چهارم عقبی ما را به یاد مزدا می‌اندازند.

استایل جلوی خودرو به اندازه کافی جذاب بوده و در آن چراغ‌های LED بازنگری شده با جلوپنجره چندضلعی را می‌توانیم ببینیم. پروفایل جانبی دارای یک خط کاراکتر جالب‌توجهی است که از گلگیر جلو شروع شده و به سمت عقب حرکت می‌کند. چراغ‌های عقب LED که ما را به یاد چنگال خرچنگ (لابستر) می‌اندازند به همراه بخش مشکی سپر عقب حالتی معمولی دارند. همچنین نسخه‌های توربو دارای خروجی دوگانه اگزوز می‌باشند.

نهایتاً در لگاسی از معماری مدولار جهانی سوبارو استفاده می‌شود که قبلاً در مدل‌های ایمپرزا، فارستر و ایسنت هم بکار رفته است. این حرکت باعث می‌شود نسل جدید لگاسی خودروی بهتری برای راننده باشد. همچنین راه برای الکتریکی سازی این سدان هم هموار می‌شود.


سرنشینان نیز شاهد بهبود فضای پا و شانه در بخش عقب خواهند بود. از جمله تجهیزات این خودرو می‌توان به مواردی همچون ارتباط وای فای، اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم دستیار راننده Eyesight و بسته ایمنی شامل دستیار حفظ خودرو بین خطوط، مدیریت پدال گاز پیش از برخورد و هشدار استارت خودرو اشاره کرد.


انتظار می‌رود این خودرو از پیشرانه ۲.۵ لیتری FB25 مجهز به تزریق مستقیم، سیستم استارت/استاپ، غیرفعال‌سازی سیلندر و… بهره ببرد. همچنین یک پیشرانه توربوی ۲.۴ لیتری نیز احتمالاً ارائه خواهد شد. همانند اکثر محصولات سوبارو، نیروی پیشرانه لگاسی از طریق یک گیربکس CVT به‌روز شده و سیستم چهار چرخ محرک به هر چهار گوشه ارسال خواهد شد.

اما احتمال حضور پیشرانه ۳.۶ لیتری تخت در لگاسی کم است مگر اینکه سوبارو اقدام به به‌روزرسانی سنگین آن کند که احتمال آن کم است.

تعهد ادامه‌دار به کلاسی خودرویی که روز به روز کوچک‌تر می‌شود یک ریسک است. فروش لگاسی در آمریکا با افت ۱۶ درصدی در ماه ژوئن سال جاری روبرو شده و این امر انقباض کلاس سدان های میان سایز را نشان می‌دهد.

برخی رقبا همچون فورد فیوژن بازنشسته خواهند شد. آیا خروج فورد از بازار به سوبارو کمک خواهد کرد؟ پیش‌بینی این کار خیلی سخت است مخصوصاً اینکه استایل محافظه‌کارانه سوبارو به همراه حضور تویوتا کمری و هوندا آکورد در این کلاس کار را دشوار می‌کنند.

دیگر رقبای مشهور سوبارو لگاسی عبارت‌اند از کیا اپتیما، هیوندای سوناتا و مزدا ۶.


انتظار می‌رود سوبارو لگاسی جدید اوایل سال آینده معرفی و فروشش نیز از اواخر سال ۲۰۱۹ شروع شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. رامتین

    ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    موتور بهتری از کمری بگذاره میتونه فروش خوبی داشته باشه. در حال حاضر فکر کنم موتور 2.5 لیتری 180 اسبی داره که در برابر کمری با 208 اسب، هیچه!!
    با این اوصاف اصلا امیدی به این برند نیست. بهتره شرکتهای کوچک ژاپنی ادغام بشند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا