سئات

ملاقات با سئات آتکا دیزل نسخه اول

سئات آتکا شاسی‌بلندی خوش‌ساخت با سواری خوب و قیمت مناسب و کاربرد بالا است به علاوه نسخه‌ی First Edition تجهیزات زیادتری نیز دارد.

SEAT Ateca First Edition 2016
SEAT Ateca First Edition 2016
افراد زیادی منتظر شاسی‌بلند سئات بوده‌اند اما این خودرو پس از انتظار طولانی به تازگی عرضه شده است. خریداران سال‌هاست به این‌گونه خودروها علاقه نشان می‌دهند و تنها کمپانی‌های جذاب بوده‌اند که گوی سبقت را از رقبا ربوده‌اند. به منظور برجسته بودن آتکا باید چیزی بیش از یک خودروی معمولی باشد و البته تا حدودی این‌گونه هم هست چراکه در تستی گروهی این خودرو رنو کجار را شکست داده است.

SEAT Ateca First Edition 2016
این بار ما نسخه‌ی دیزلی First Edition با پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری TDI را انتخاب کرده‌ایم. این خودرو تنها در تعداد ۲۰۰ نسخه تولید شده و بسیاری از تجهیزات مدل پرچم‌دار X-CELLENCE با قیمتی کمتر را ارائه می‌کند.

SEAT Ateca First Edition 2016
آتکا شاسی‌بلندی با طراحی بسیار تیز و تقریباً مشابه برادر کوچک‌تر لئون است که ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و پوشش‌هایی در اطراف بدنه وجود دارد. خودروی حاضر در تست با وجود رینگ‌های ۱۸ اینچی و رنگ نارنجی Samoa واقعاً برجسته است.

SEAT Ateca First Edition 2016
اگر انتظار همان طراحی شیک و روشن را داخل کابین دارید شاید با ورود به آن کمی ناامید شوید. همانند لئون، کابین آتکا احساس تاریکی و مینیمالیستی داشته و در برخی قسمت‌ها پلاستیک‌های سخت دیده می‌شوند اما هنوز هم این خودرو بهتر از رنو و نیسان است حتی اگر نتواند با سطح کیفیت فولکس تیگوان رقابت کند.

SEAT Ateca First Edition 2016
به عنوان یک سنت در سئات دسته‌دنده در مکان بسیار خوبی قرار داشته و دید جلو نیز عالی است. First Edition قطعاً ارزش اضافه پرداخت ۳۵۰۰ پوندی را دارد و با این مبلغ شاهد اضافه شدن سیستم ناوبری ماهواره‌ای با صفحه لمسی ۸ اینچی خواهید بود. سیستم یادشده کاربرد آسان و روانی دارد.

SEAT Ateca First Edition 2016
آتکا همچنین بسیار کاربردی است. فضای سر و پا در عقب بهتر از متوسط این کلاس است و البته فضای محفظه‌ی بار نیز مناسب نشان می‌دهد. نسخه‌ی دیفرانسیل جلو همچنین صندوق بزرگ‌تری نسبت به نسخه‌ی دو دیفرانسیل دارد.

SEAT Ateca First Edition 2016
شاید با خود بگویید که پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری دیزلی گروه فولکس در شاسی‌بلندی چون آتکا تقلا خواهد کرد اما در واقع این پیشرانه به خوبی با خودرو هماهنگ است. پیشرانه هرگز سریع احساس نمی‌شود و نمونه‌های سریع‌تر وجود دارند اما گشتاور بالای تولیدی در اکثر موارد احتیاجات را برآورده می‌کند و سریع‌تر از اعداد پیشنهادی است. گیربکس ۶ سرعته دستی روان است و می‌توانید از بخش اعظم قدرت ارائه شده استفاده کنید.

SEAT Ateca First Edition 2016
اعداد ادعایی مربوط به مصرف سوخت در صدر کلاس نیستند و آلایندگی ۱۱۴ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر نسبت به آلایندگی ۹۹ گرم رنو کجار بیشتر است. اگر خواهان خودرویی قدرتمندتر و دو دیفرانسیل هستید ما پیشرانه‌های قوی‌تر بنزینی و دیزلی را پیشنهاد می‌کنیم اگرچه که آن‌ها مصرف سوخت بیشتری دارند. در شرایط واقعی تفاوت‌ها برجستگی کمتری دارد اگرچه که آتکا مالیات بیشتری را نسبت به رقبا به مالک تحمیل می‌کند.

SEAT Ateca First Edition 2016
برگ برنده‌ی این خودرو ترکیب مناسب سواری و هندلینگ است. سئات تنظیمات اسپورت تری را نسبت به تیگوان درنظر گرفته اگرچه که از راحتی خودرو کاسته نشده است. خودرو سفت اما کنترل شده حس می‌شود. فرمان خودرو بالانس وزنی خوبی داشته و تکان‌های بدنه نیز قابل‌توجه نیست و چسبندگی زیادی وجود دارد. در حقیقت این شاسی‌بلند به اندازه‌ی لئون فرز و چابک احساس می‌شود.

SEAT Ateca First Edition 2016
کابین خودرو به خوبی ایزوله شده و صدای باد و جاده‌ی کمی وارد آن می‌شود و تنها پس‌زمینه‌ای از صدای پیشرانه‌ی دیزلی وجود دارد. از نظر ارزش در برابر مبلغ پرداختی آتکا از نیسان قشقایی پیشی می‌گیرد.

اینکه اولین شاسی‌بلند سئات خودروی احساس‌برانگیزی است با توجه به پلتفرمی که روی آن ساخته شده شوکه کننده نیست. آتکا کاربردی و خوش‌ساخت و نسبتاً قابل‌ابتیاع است. سواری این خودرو نیز بهتر از رقبا است و کنترل‌های بدنه‌ی آن به خوبی صورت می‌پذیرد. نسخه‌ی First Edition آتکا تجهیزات زیادی داشته و پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری دیزلی آن نیز نسبتاً قوی، کم‌مصرف و نرم است. راحتی این خودرو نیز در صدر کلاس خود است.

مشخصات سئات آتکا ۱.۶ TDI First Edition

قیمت: ۲۴۳۰۵ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری دیزلی
قدرت/گشتاور: ۱۱۴ اسب بخار/۲۵۰ نیوتون متر
گیربکس: ۶ سرعته ی دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۱.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۸۳ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۴.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Matador

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    عالیه.
    قیمت مناسب. امکانات و …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۴ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      من که فقط با مصرف سوختش حال کردم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. se

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۳ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    ظاهرزیبا امکانات خوب قیمت مناسب دیگه چی میخوای

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا