سئات

آشنایی با پرفروش‌ترین نسل سئات لئون

در کمتر از ۵ سال حضور در بازار، سومین نسل سئات لئون توانست به آمار فروش ۶۸۲۵۶۷ دستگاهی پیدا کند و تمام رکوردهای قبلی این خودرو را بشکند.


نسل فعلی لئون به‌صورت رسمی پرفروش‌ترین مدل کامپکت تاریخ سئات بوده و این برند اسپانیایی از زمان عرضه اولین نسل لئون در سال ۱۹۹۹ تاکنون توانسته تعداد ۱۸۹۳۲۷۹ دستگاه از این خودرو را به مشتریان تحویل دهد.


معاون بخش فروش و بازاریابی سئات می‌گوید: “سومین نسل لئون یک نقطه بازگشت برای سئات بوده و یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های تغییر برند به شمار می‌رود. این خودرو پرفروش‌ترین محصول بوده و به لطف موفقیت آن ما توانستیم نسخه استیشن را برای اولین بار عرضه کنیم.”

مهم‌ترین بازارهای سئات لئون عبارت‌اند از آلمان، اسپانیا و بریتانیا. نسخه ST استیت این خودرو سهم ۳۰.۷ درصدی از فروش این محصول را داشته و نقشی استراتژیک در موفقیت برند ایفا می‌کند. از زمان عرضه سومین نسل لئون در سال ۲۰۱۲، فروش این خودرو بیش از ۹۰ درصد بالا رفته است.

سئات این روزها شلوغ‌ترین روزهای خود را می‌گذراند زیرا مدل‌های لئون، ایبیزا، آتکا و آرونا تشکیل دهنده بزرگ‌ترین سبد محصولات تاریخ کمپانی بوده و فروش سئات تا به اینجای سال رشد بیش از ۱۳ درصدی را ثبت کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    ۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    چند سال پیش یه تعداد سئات وارد شیراز شدن، هنوزم که هنوزه، ظاهر خاص و متفاوتی دارن. نسل جدید لئون تو بازار ایران ۱۸۵ تومن قیمتشه، گرونه اما شیکه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. aston martin

    ۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    حتی خودروسازی های بی اسم رسم هم محصولات معقول ارائه میدن اونور

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. فرشاد

      ۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      بی اسم و رسم؟! سئات ۶۷ سال سابقه داره، که البته ۱۷ ساله که فعالیتش گسترده‌تر شده، جوری که تو ۵۰ سال اول، فقط ۵۰۰ هزار خودرو ساخت، اما از ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶، بیشتر از ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. MEHRAN

    ۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (32 ديدگاه)

    با توجه به عنوان مطلب انتظار میرفت در خصوص مشخصات این خودرو صحبت شود نه وضعیت حضور در بازار

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. فرشاد

      ۶ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      :::مشخصات مدل‌های در نظر گرفته شده برای بازار ایران:::
      موجود با موتور آئودی: ۱/۸ لیتری توربو ۱۸۰ اسبی، ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور، صفر تا ۱۰۰ در ۷/۲ ثانیه، مصرف سوخت ترکیبی ۵/۸، شهری 7/1، جاده 5/۱ لیتر در هر صد کیلومتر، گیربکس ۷ دنده اتوماتیک
      ناموجود با موتور فولکس‌واگن: ۱/۴ لیتری توربو ۱۵۰ اسبی، ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور، صفر تا ۱۰۰ در ۸ ثانیه، مصرف سوخت ترکیبی ۵، شهری ۵/۹، جاده ۴/۵ لیتر در هر صد کیلومتر، گیربکس ۷ دنده اتوماتیک
      اولیش با ۱۸۵ میلیون داره فروش میره اما دومی رو برای فروش ندیدم و فقط تو آگهی سال گذشته وارد کننده بود. آبان ۹۵ با موتور آئودی، ۱۴۵ میلیون تومان و با موتور فولکس واگن، 125 میلیون و 500 هزار تومان، پیش فروش می‌شد، مبالغ در چند نوبت دریافت می‌شدن و موعد تحویلشونم ۱۲۰ روز کاری بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۶ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2646 ديدگاه)

        مرسی فرشاد واسه کامنت های مفیدت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. فرشاد

          ۶ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (3019 ديدگاه)

          وظیفست سینای عزیز❤

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. SERIAL WINNER

    ۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    خیلی شیک و دوست داشتنیه ?
    سئات روز به روز در حال پیشرفته.
    کاش VW آلفا و مزراتی رو هم میخرید.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. مجید

    ۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    باخوندن این مطلب این به ذهنم رسید:
    ای کاش خودروسازان وطنی هم از سئات و اشکودا یا داچیا و شاید زشت باشه گفتنش حتی از چینی های تازه تاسیس الگو میگرفتن و بعد از نیم قرن سابقه هر روز پسرفت نمیکردند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علیرضا

    ۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (754 ديدگاه)

    من نمیدونم پس مرضشون چی بود کیهان موتور که داشت با قیمت مناسب وارد میکرد دم سیبیلا رو چرب نکرد نمایندگیشو دادن معین موتور که نه پورشه وارد میکنه نه سیات

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چقدر ساده و شکیله برندهای زیر مجموعه فولکس به همراه تولید کنندگان کره ای داخل خودروهاشون خیلی هارمونی داره ادم خوشش میاد خصوصا این دیزاین در سئات خیلی به من چسبید ظاهرشم از اشکودا قشنگ تره حیف این خودروها با قیمت نجومی وارد میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا