دوجشورلت

جنگ غول‌ها! درگ کوروت ZR1 و چلنجر دیمن

دوج چلنجر دیمن و شورلت کوروت ZR1 هردو از هیولاهای جهان خودرو هستند. هردو قدرت بسیار زیادی دارند و هردو تکنولوژی را برای استفادهٔ هرچه بیشتر از توان پیشرانه‌های V8 خود بکار گرفته‌اند. البته درحالی‌که این‌ها دو خودروی آمریکایی متفاوت هستند اما فلسفهٔ آن‌ها چندان باهم تفاوتی ندارد زیرا هردو در جلوی خود موتورهای ۶.۲ لیتری V8 نیرومندی دارند، هردو به سوپرشارژر مجهز هستند، نیروی موتور در هردو به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند و هردو در مسیر درگ یا همان ۴۰۰ متر حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. حال این دو هیولای آمریکایی به مسابقهٔ درگی فوق‌العاده جذاب و نفس‌گیر دعوت شده‌اند.

نگاهی مختصر به مشخصات فنی این دو ماشین نشان می‌دهد که کاملاً رقیب مناسبی برای هم هستند زیرا همان‌طور که گفته شد هردو از پیشرانه‌های ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ استفاده می‌کنند اما درحالی‌که موتور کوروت ۷۵۵ اسب بخار قدرت و ۹۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، دوج از موتور دیمن قدرت و گشتاور بیشتری برابر با ۸۴۰ اسب بخار و ۱۰۴۵ نیوتن متر بیرون کشیده است. به همین دلیل دیمن زودتر از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد به‌گونه‌ای که این کار را ظرف تنها ۲.۳ ثانیه انجام می‌دهد درحالی‌که ZR1 برای انجام این کار به ۲.۸ ثانیه زمان نیاز دارد؛ اما دراین‌بین تفاوت مهمی وجود دارد که آن وزن است یعنی جایی که چلنجر دیمن با ۱۹۴۰ کیلوگرم وزن، بیش از ۳۲۰ کیلوگرم سنگین‌تر از کوروت ZR1 با ۱۶۱۵ کیلوگرم وزن است؛ بنابراین این وزن بیشتر ممکن است در مسیر ۴۰۰ متر تأثیر قدرت و گشتاور بیشتر دیمن نسبت به ZR1 را از بین ببرد.

درهرحال نهایتاً هردوی این قلدرهای آمریکایی برای رقابت آماده شده و پشت خط شروع برای دیگری خط‌ونشان می‌کشند. سرانجام اولین درگ آغاز شده و در پایان مسافت ۴۰۰ متر دیمن به‌سختی و با اختلافی جزئی، با زمان ۱۱.۷۶ ثانیه، ZR1 را با زمان ۱۱.۹۶ ثانیه شکست می‌دهد. در درگ دوم اما این کوروت است که پیروز میدان لقب می‌گیرد زیرا با ثبت زمان ۱۱.۷۶ ثانیه، چلنجر را با زمان ۱۱.۹۸ ثانیه مغلوب می‌کند؛ بنابراین سومین و آخرین درگ تعیین خواهد کرد که بالاخره کدام‌یک از این دو ماشین نیرومند آمریکایی در مسابقهٔ درگ سریع‌تر است. در این درگ بازهم دیمن با ثبت زمان ۱۲.۰۱ ثانیه با اختلافی بسیار جزئی ZR1 را با زمان ۱۲.۰۸ ثانیه شکست می‌دهد. درهرحال این درگ‌ها نشان می‌دهد که هرچند اسب بخار مهم است اما تنها عامل سریع‌تر بودن یک خودرو در پیست نیست چراکه کوروت ZR1 با حدود صد اسب بخار قدرت کمتر، در مسافت ۴۰۰ متر تقریباً پابه‌پای چلنجر دیمن پیش می‌رود و در دو درگ هم با اختلافی در حد چند صدم ثانیه عقب می‌افتد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Abbas us.c

    ۱۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (269 ديدگاه)

    اینجا راننده خیللللللی موثره.
    تو dragzine کوروت تایم10.3 زد
    Demonology هم تایم 10.2 رو زده با دیمن(البته یه جا هم تایم 9.9 هم زده بودن باش)
    کوروت ماله streetspeed 717 هستش که دنده دستی هم هست.اگر این دیمن دست demonology باشه میتونه باش کوروت رو بزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    zr1خودروی بهتریه.چون درپیست هم عملکردخوبی داره وفقط واسه خط مستقیم ساخته نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۱۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    دوج دیمن : لایک ????
    شورولت کوروت : دیسلایک ????????

    موافقم 3
    مخالفم 4
  4. امیر

    ۱۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    هرچیم باشه عظمت دیمن تکه
    چقد خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رضا

    ۱۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (144 ديدگاه)

    همین؟!!!!!?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Sajjad

    ۱۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    کسی که دیمون میخره دنبال دود کردن لاستیکه
    دنبال اینه که دائم لانچ بزنه ولی گیربکسش خراب نشه
    دنبال اینه که ماشینش اخر لاتی و خشونت باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. الف.ی

    ۳۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1643 ديدگاه)

    وسطای فیلم راننده دوج جامپ استارت کرد که!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. امیر.عارف

    ۳۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (876 ديدگاه)

    با نظر دوستمون عباس US موافقم که راننده اگه تو استارت درست عکس العمل نشون نده اون راند و باخته . هر دوشون و دوست دارم لذت دیونه بازی با ماشین و میشه با اینها تجربه کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا