دوجشورلتفورد

نبرد سنگین‌وزن‌ها! درگ پیکاپ‌های هِوی دیوتی شورلت، رم و فورد

پیکاپ‌های هِوی دیوتی یا همان وظیفه سنگین همان‌طور که از نامشان مشخص است، برای مسابقه ساخته نشده‌اند. این غول‌ها برای انجام کارهای سنگین و حمل یا بکسل محموله‌ها طراحی و ساخته شده‌اند ولی بااین‌وجود، این بدان معنا نیست که این پیکاپ‌ها تحت شرایط خاصی خودروهای سریعی نیستند و تماشای مسابقهٔ آن‌ها سرگرم‌کننده نخواهد بود زیرا وقتی نیروگاه‌های دیزلی بزرگی زیر کاپوت آن‌ها قرار گرفته، قطعاً مسابقهٔ درگ بین آن‌ها می‌توان هیجان‌انگیز باشد.

در ابتدا بهتر است ببینیم چه چیزی زیر کاپوت این سه پیکاپ غول‌پیکر پنهان شده است. رم به پیشرانهٔ ۶.۷۵ لیتری شش سیلندر دیزلی کامینز مجهز است که در این نسخه ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۵۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. از سوی دیگر، سیلورادو از نیروگاه ۶.۶ لیتری V8 توئین توربوی دیزلی دورامکس با ۴۴۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۳۴ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل است. شورلت اما کمی سنگین‌تر از رم است و بنابراین حداقل روی کاغذ، باید شاهد رقابت کاملاً نزدیکی باشیم.

در اولین درگ این ویدئو، شورلت و رم به مصاف هم می‌روند که رقابت آن‌ها واقعاً نزدیک است و برنده با اختلافی جزئی از خط پایان عبور می‌کند. حال در این زمان، پیکاپ سنگین فورد در نسخهٔ تِرمور و با پیشرانهٔ بنزینی به این مهمانی اضافی می‌شود. F250 کمی سبک‌تر از رقبا است و در سینهٔ خود یک نیروگاه ۷.۳ لیتری V8 با ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۴۴ نیوتن متر گشتاور را پنهان کرده است. در اینجا هم مثل شورلت، انتقال نیرو از طریق گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد که به‌طور مشترک توسط فورد و جنرال موتورز توسعه یافته است. خب با توجه به مواردی که بیان شد، فکر می‌کنید فورد F250 می‌تواند برندهٔ راند قبلی یعنی سیلورادو ۲۵۰۰HD را مغلوب کند؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر تماشا کنید.

[دانلود ویدئو]

تماشا در یوتیوب:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    عجب سلاطینی 👑🇺🇸

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. RezaRs

      ۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      ملت به چی نظر میدین اپارات که پخشش نمیکنه اون پایینی که خاکستریه با عکس یه ورقه که بالاش تا شده و ناراحته بالاییم اپارات خطا میده

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Nima+RST

        ۲ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (90 ديدگاه)

        مال من که بدون مشکل بودن 🤔

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. mahan

        ۲ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        منم بدون مشکل دیدم رضا جان!

        موافقم 1
        مخالفم 0
      3. Iman99

        ۳ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        درمورد لینک دانلود درست میگی لینک دانلود خراب شده منم قبلا خواستم بگم مدیران محترم پدال درستش کنن.
        ویدئوی پایینی از یوتیوب شیر شده که فیل تره اگه نخواستی فقط کافیه اسم ویدئو رو داشته باشی بعضی سایتای داخلی هستن که ویدئوهای یوتیوب رو مستقیما از خودش میگیرن و پخش میکنن فیل تر هم نیستن خودت سرچ کن پیدا میشه اسمش رو نمیگم منع قانونی نداشته باشه بعد راحت به بخش زیادی از یوتیوب دسترسی داری.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. SF90 STRADALE

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3878 ديدگاه)

    خدایان قدرت و گشتاور
    خدایان ابهت و بزرگی
    خدایان پیکاپ ها
    Made in USA

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. Nima+RST

      ۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (90 ديدگاه)

      فورد سوپر دیوتی طولش ۶ متر و ۷۰ سانته 🤦‍♂️

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. مسعود

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (512 ديدگاه)

    شورلت قیافه داغونی داره نسبت به اون دوتا

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. Reza

      ۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5320 ديدگاه)

      اتفاقاً قیافه شورولت بروز تره

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. مسعود

        ۲ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (512 ديدگاه)

        اون دوتا اصیل تر و نماد امریکاس قیافشون
        شورلت شده شبیه طراحی جدید کره ای ها و چینی ها

        موافقم 0
        مخالفم 2
  4. Amirreza

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    این نسخه سیلورادو زیاد قشنگ نیست ولی تو نسخه های عادی من به ترتیب فورد ، شورولت ، رم رو دوست دارم البته در نسخه های معمولی ولی اگر برن زیر تیغ جراحی رپتور و تیرکس به ترتیب فورد ، رم و شورولت رو دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. علی

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (334 ديدگاه)

    پیکاپ فقط اونایی که چرخ عقبشون جفته
    DUALLY

    موافقم 3
    مخالفم 0
  6. محمد

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (804 ديدگاه)

    خدایا فقط حجم موتور همه نزدیک ۷ لیتری

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ایران

      ۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (341 ديدگاه)

      اره خخخخ

      موافقم 1
      مخالفم 0
  7. امین

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (9 ديدگاه)

    پشمای آدم از این همه گشتاور میریزه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. امیرحسین

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (443 ديدگاه)

    سلام،جای حی ام سی خالیه،هرچند که شورولت تقریبا هپونه دیگه.
    تویوتا توندرا و نیسان تایتان آیا چرخ عقب بصورت دوبل(جفت) دارند؟یا فقط تکین؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
  9. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    برام عجیبه خریدار ها چرا سراغ نسخه بنزینی فورد تو این کلاس میرن.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. R@m!n

      ۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      بنظر هزینه های تعمیر و نگهداری موتورای دیزلی فورد بالاتر از موتورای بنزینیش هست با اینکه موتور دیزلی منطقی تره.

      شاید اختلاف بازدهی 25 تا 40 درصدی موتور دیزلی این مسئله رو توجیه کنه اما خب شاید برای کسانی که از این ماشینا استفاده می کنن خرابی و هزینه کمتر مهم تر باشه.

      اینو بر اساس تجربیات مالکین سری 250 تو فروم های مربوط به فورد گفتم.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. " Swedish Arrogant Tiger "

        ۳ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        هزینه تعمیرات دیزل بالاتر هست ولی خب بازه تعمیراتش هم به مراتب طولانی تره، مصرف کمتر و قدرت بالاتر هم قابل گذشت نیست. شاید هم واقعا دیزل های فورد مشکل ذاتی خاصی داشته باشن.

        موافقم 2
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا