شورلتکیا

دوئل شورولت تریل‌بلیزر و کیا موهاوی

امروز قسمت دیگری از دور یازدهم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال به گروه اس‌یووی‌های متوسط اختصاص یافته است که دوئل قبلی آن بین سانگ‌یانگ رکستون و تویوتا لندکروزر پرادو برگزار شد. در این دوئل مجموعاً تعداد ۲۲۷۰ رأی به ثبت رسیده است که پرادو با دریافت ۱۷۵۹ عدد از آن‌ها و کسب ۷۷ درصد از کل آراء قاطعانه پیروز رقابت شد. این در حالی است که رکستون موفق به کسب تنها ۵۱۱ رأی شده است. حال امروز در چهارمین دوئل گروه اس‌یووی‌های متوسط، شورولت تریل‌بلیزر و کیا موهاوی در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند.

میتسوبیشی پاجرو اسپرت

نیسان ترا

فورد اورست

تویوتا فورچونر

؟

تویوتا فورچونر

سانگ‌یانگ رکستون

تویوتا لندکروزر پرادو

ایسوزو MU-X

میتسوبیشی پاجرو

تویوتا لندکروزر پرادو

میتسوبیشی پاجرو

شورلت تریل‌بلیزر

کیا موهاوی

جیپ رانگلر

تویوتا فورانر

؟

؟

شورلت تریل‌بلیزر

نام تریل‌بلیزر برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ به‌عنوان نسخه‌ای خاص از مدل S10 بلیزر مطرح شد؛ اما در سال ۲۰۰۲ خودروی مستقلی با این نام و به‌عنوان جایگزین S10 بلیزر معرفی شد. این یک اس‌یووی متوسط بود که در دو نسخهٔ معمولی و کشیده تولید می‌شد. تولید این نسل تا سال ۲۰۰۸ ادامه داشت و در آخرین سال با مدل ۲۰۰۹ به بازار عرضه شد اما در نسل دوم همه‌چیز تغییر کرد. نسخهٔ کانسپت نسل دوم تریل‌بلیزر برای اولین بار در نمایشگاه خودروی دبی ۲۰۱۱ رونمایی شد و سپس نسخهٔ تولیدی آن در نمایشگاه خودرو بانکوک ۲۰۱۲ معرفی گردید. این نسل از تریل‌بلیزر روی پلت‌فرم پیکاپ کلرادو ساخته شده و ساختاری بدنه روی شاسی دارد؛ اما اتفاق مهم در نسل دوم این است که شورلت آن‌را در بازار ایالات‌متحده عرضه نمی‌کند و تریل‌بلیزر عملاً تبدیل به خودرویی محلی شده است به‌گونه‌ای که در تایلند و برزیل تولید شده و فقط در برخی کشورهای آسیای جنوب شرقی، هند، آفریقای جنوبی، امارات متحده و عربستان عرضه می‌گردد. در آمریکا نیز کراس‌اوورهای اکوئناکس و تراورز جایگزین تریل‌بلیزر شدند. تریل‌بلیزر که یک اس‌یووی هفت‌نفره است، به‌تازگی فیس‌لیفتی را تجربه کرده که تغییراتی در نمای جلویی آن‌را به همراه داشته و با مدل ۲۰۱۷ به بازار آمده است. همچنین ایسوزو MU-X هم روی پلت‌فرم تریل‌بلیزر ساخته شده و شباهت‌ها و اشتراکات زیادی با همتای آمریکایی خود دارد. شورلت تریل‌بلیزر بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ توسط هولدن با نام کلرادو ۷ در استرالیا هم عرضه گردید اما پس از فیس‌لیفت، هولدن نیز آن‌را با همان نام تریل‌بلیزر عرضه می‌کند. برای این اس‌یووی تنها دو پیشرانهٔ دیزلی ارائه می‌شود که ما برای این رقابت نمونهٔ قوی‌تر را انتخاب کرده‌ایم. این یک پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری چهار سیلندر توربودیزل است که ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

کیا موهاوی

کیا برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ در کرهٔ جنوبی اس‌یووی کاملاً جدیدی بنام موهاوی را معرفی کرد و سپس آن‌را برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت همان سال به نمایش درآورد. البته موهاوی در ایالات‌متحده با نام بورگو عرضه گردید. بورگو با مدل ۲۰۰۹ به بازار ایالات‌متحده عرضه شد و تا سال ۲۰۱۱ در این کشور به فروش رسید اما در این سال کیا به عرضهٔ بورگو در این کشور پایان داده و مدل سورنتو را به‌عنوان جایگزین آن در نظر گرفت؛ اما عرضهٔ موهاوی در کشورهای دیگر همچنان ادامه یافت و حتی هنوز هم تولید آن ادامه دارد ولی هم‌اکنون در مناطق محدودی مثل خاورمیانه و روسیه عرضه می‌گردد. البته موهاوی از سال ۲۰۰۸ تاکنون روی خط تولید قرار دارد و در حال حاضر به خودرویی کاملاً سالخورده تبدیل شده است. به همین دلیل کیا برای مدل ۲۰۱۶، این اس‌یووی را مورد فیس‌لیفتی جزئی قرار داد تا کمی چهرهٔ فرتوت آن‌را بروز کند. از سوی دیگر سازندهٔ کره‌ای در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶ اس‌یووی کانسپتی بنام Telluride را رونمایی کرده که به‌تازگی خبر رسیده قرار است تولید شده و به‌عنوان جایگزین بورگو در ایالات‌متحده عرضه گردد. موهاوی یا بورگو اما یک اس‌یووی میان سایز سه ردیفه با ساختار بدنه روی شاسی است که طراحی آن توسط پیتر شرایر، طراح سابق آئودی انجام گرفته است. این خودرو با سه پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌گردد که یکی دیزلی و دو نمونهٔ دیگر بنزینی هستند. در این دوئل اما جهت هماهنگی با رقیب آمریکایی، موتور دیزلی موهاوی انتخاب شده که از نوع ۳ لیتری V6 است. این موتور ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این نیرو در حالت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب و به‌صورت سفارشی به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

 

 مقایسه مشخصات فنی

شورلت تریل‌بلیزر

کیا موهاوی

پیشرانه ۲.۸ لیتری ۴ سیلندر ۳ لیتری V6
تنفس توربودیزل توربودیزل
قدرت ۲۰۰ اسب بخار ۲۵۰ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۱۰.۱ ثانیه ۹.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر/ساعت ۱۹۰ کیلومتر/ساعت
مسافت ۴۰۰ متر ۱۷.۰ ثانیه
مصرف سوخت ۹.۲ لیتر (ترکیبی) ۱۰.۸ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک ۷۶ لیتر ۸۲ لیتر
وزن ۲۲۱۰ کیلوگرم ۲۱۶۰ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۳ تن ۲.۳ تن
ظرفیت سرنشین ۷ نفر ۷ نفر
طول ۴.۸۸ متر ۴.۹۳ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۸۴ متر ۲.۸۹ متر
حجم صندوق بار ۲۳۵ لیتر ۳۵۰ لیتر
قیمت پایه ۱۰۴,۰۰۰ درهم ۱۰۸,۰۰۰ درهم
قیمت پایه معادل ۲۸,۳۰۰ دلار ۲۹,۴۰۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9966886]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. آرمین

    ۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (79 ديدگاه)

    موهاوی با اون هیکل گنده هیچ تعادلی سر پیچ ها نداره و اصلا حس راحتی نمیده.صندلی های خیلی خسته کننده ای هم داره.رای من شورلت.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. فرامرز

      ۳ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1595 ديدگاه)

      موهاوی رو نمیدونم ولی شاسی بلندهای واقعی که شاسی نردبانی دارن و مناسب آفرود هستن از جمله لندکروزر علی رغم تمام توانایی هاشون تو تعادل سر پیچ و مانور در سرعت های بالای ۱۵۰ اصلاْ قابل مقایسه با امثال ب ام و ایکس ۵ نیستن و این بخاطر تنظیمات فنربندی و شاسیشون هست. مطمئناْ از امثال ب ام و ایکس ۵ هم نمیشه انتظار آفرود سنگین داشت. یادمه اون موقع که پرادو تازه اومده بود خیلی ها باهاش تخت گاز میرفتن و در اثر کوچکترین تغییر مسیر ناگهانی کنترلشون رو از دست میدادن (یه مورد رو با چشم های خودم دیدم که تو اتوبان قزوین مثل آب خوردن چپ کرد).

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمدرضا

      ۳ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (804 ديدگاه)

      مطمئنم شورلت رو نروندی شاید بهتر وشاید بد تر باشه چون شاسی شورلت هم نربانی هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Wrx

    ۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (329 ديدگاه)

    موهاوی?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. F۲۲RAPTOR

    ۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    تریل بلیزر یه اس یو وی فو ق العاده س و از زیر بندیش هم مشخصه که خوراکه افروده
    چهره ش هم جذاب و به روزه
    انتخاب قطعی شورولت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهرداد

    ۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (26 ديدگاه)

    به نظر من به غیر از طراحی به روز خودرو موهاوی دارای موتور v۶ و ۳ لیتری می باشد که ۵۰ اسب بخار از بلیزر قوی تر می باشد که فقط همین یک مورد برتری موهاوی رو ثابت میکند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حامد

    ۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (831 ديدگاه)

    با تمام احترام به شورلت ولی کابین کیا حس بهتری بهم میده مخصوصا فرمونش
    طراحی بیرونی موهاوی خیلی قدیمیه ولی شورلت خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. amin

    ۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    موهاوی سواری خیلی خشکی داره , بلیزر رو نمیدونم ولی موهاوی از سانتافه و سورنتو هم سواریش خشکتره

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. محمدرضا

      ۳ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (804 ديدگاه)

      چون موهاوه شاسیش برای آفرود طراحی شده

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. amin

        ۳ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (1126 ديدگاه)

        ولی لندکروز و پرادو ٢٠١٢اصلا خشک نیستند اونها هم شاسیشون نردبانیه

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. محمد

          ۷ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (297 ديدگاه)

          لندکروز و پرادو خشک نیستن؟؟ أنشالله که سوار بشی خودت متوجه بشی چقدر جملت غلطه.بخصوص راجع به پرادو!

          موافقم 2
          مخالفم 0
    2. pooya

      ۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (18 ديدگاه)

      نه اصلا
      ضمنا سانتافه و سورنتو
      اصلا خشک نیستند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. فرهاد كرمستجی

    ۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (254 ديدگاه)

    موهاوی ماشین قابل احترامی هست، مخصوصا که کیا اینو خیلی وقت پیش تولید کرد و واقعا هم برای زمان خودش یه حرکت رو ببه جلو بود، اما مشکل اینجاست برای کسی مثل من قرار گرفتن یه ماشین نصف نیمه بلیزر هم خیلی احساسی می کنه رقایت رو برای همین شاید به اشتباه هم که شده تریل بلیزر رو انتخاب کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. ایلیا

    ۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    شورلت حس ارزون بودن داره
    من همیشه این حس رو نسبت به این برند داشتم
    حتی در مقابل تویوتا و هوندا و فولکس و رنو و حتی فورد حس ارزون بودن رو توی طراحی داخلی و خارجیش میبینم، این فقط نظر شخصی خودمه.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. sajaddidas

    ۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    چرا اخبار مربوط به فرمول یک و موتو جی پی رو نمیذارید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مهدی دهقان

    ۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (67 ديدگاه)

    خداییش الان تو بازار (ایرانو فاکتور بگیرین)ماشینای هیلی بهتری از اینا واسه خرید وجود داره ولی همینا هم واسمون ارزوی دست نیافتنی هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. sunmartin

    ۳ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    100 درصد موهاوی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. کیوان

    ۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (166 ديدگاه)

    ماسل های امریکایی رو دوست دارم اما موهاوی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. كاظم

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باعلی
    حدودا هفت سال موهاوی دارم ماشین قابل ی هست اما تا او نو با چی مقایسه کنی و هدفت از خرید این ماشین چی باشه ولی در کل خشک هست ولی قدرت بالایی داره حتی برای اف یا درک ولی صندلی راحتی نداره تزیینات داخلی اش ضعیف و کلا ماشین خاصی با هر سلیقه ای سازگار نیست با توجه به اینکه شاسی بلند در فرهنگ ما مثل سگ به خونه تو رختخواب بردنمون شده و هدفمون اف یا غیره نیست بلکه چیزهای دیگریست که ……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. pooya

    ۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (18 ديدگاه)

    کیا موهاوی خدایی خیلی ماشین خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا