شورلت

مقرون به‌صرفه‌ترین نسخه شورولت اکوئیناکس

نسخه دیزلی شورولت اکوئیناکس با قیمت پایه ۳۱۴۳۵ دلاری، یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین انتخاب‌ها در بازار کراس‌اوورهای آمریکا خواهد بود. مخصوصاً وقتی بدانیم مصرف سوخت این خودروی بلندبالای جادار تنها ۶ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد.


در حال حاضر در بازار آمریکا انواع مختلفی از کراس‌اوور و SUV حکمرانی می‌کنند اما یافتن یک نسخه دیزلی کمی دشوار است. شورولت و GMC نیز پیش از این تنها مدل‌های شش سیلندر دیزلی را ارائه می‌کردند که ارزان‌ترین انها ۳۵ هزار دلار برای مشتری تمام می‌شد.


اکنون می‌توان اکوئیناکس را با یک موتور کوچک ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو دیزل سفارش داد که علاوه بر مصرف سوخت پایین، قیمت پایه را نیز چند هزار دلاری پایین کشیده است. تریم LT به صورت دیفرانسیل جلو بوده و مصرف سوختان در شهر ۸.۵ لیتر و در بزرگراه ۶ لیتر می‌باشد. همین مدل پایه مجهز به صندلی‌های جلوی الکتریکی ۸ جهتی، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، چرخ‌های ۱۷ اینچی، چراغ‌های زنون، استارت از راه دور، تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای با کنترل از راه دور، پایش نقاط کور و هشدار ترافیک از پشت می‌باشد.


اگر کمی بیشتر خرج کنید با بودجه ۳۳۱۸۵ دلاری می‌توانید ارتقای مناسبی را نیز دریافت کنید که شامل چرخ‌های ۱۸ اینچی، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، چراغ‌های LED، شارژر بیسیم گوشی همراه و درب عقب برقی می‌شود.


آپشن انتقال نیرو به هر چهار چرخ نیز ۱۷۵۰ دلار آب می‌خورد. در این صورت مصرف سوخت به مقدار ناچیزی افزایش خواهد یافت.
برای مقایسه باید گفت که نسخه بنزینی پایه با موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو درتریم LT نسبت به نسخه دیزلی ۳۷۴۰ دلار و درتریم LT پریمیر ۲۱۹۵ دلار ارزان‌تر است. درحالی‌که نسبت به نسخه ۲.۰ لیتری بنزینی در همین تریم LT پریمیر می‌توان نسخه دیزلی را با قیمت ۶۰۰ دلار کمتر خریداری کرد.
صرفه‌جویی در هزینه‌ها با کاهش هزینه مصرف سوخت در دراز مدت خود را نشان می‌دهد. با وجود قدرت ۱۳۷ اسب بخاری و گشتاور ۳۲۵ نیوتن متری و گیربکس ۹ سرعته‌ای که جایگزین نسخه ۶ سرعته قبلی می‌شود با یک خودروی معتدل مواجه می‌شوید. در مقایسه باید گفت که نسخه هیبریدی AWD تویوتا روفور در بزرگراه ۷.۸۴ لیتر و نیسان روگ ۶.۹۱ لیتر سوخت مصرف می‌کنند. هرچند هر دوی این خودروها در شهر مصرف بهتری از اکوئیناکس دارند.

در غیاب محصولات دیزلی فولکس‌واگن در بازار آمریکا، تنها لندروور دیسکاوری، رنجروور اِووک، ب‌ام‌و X5، جیپ گرند چروکی اکو دیزل و جگوار F پیس با نسخه‌های دیزلی در این بازار یافت می‌شوند که همه آنها قیمت‌هایی بسیار گران‌تر از شورولت دارند. بنابراین شاید شورولت بتواند طیف خاصی از خریداران محافظه‌کارتر و حسابگرتر را با این مدل به‌سوی خود جلب کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    اگه بدون تعصب نگاه کنیم تو طراحی داخلی چیزی برای گفتن نداره خیلی معمولی و بدون هیجان ولی در طراحی بیرونی میشه هنوز رگه هایی از ابهت شورلت دید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PaRHaM

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      اینو باید در نظر گرفت ک این یک خودروی ارزون قیمته!
      ولی در تریم های بالاتر وضع کابین بهتر هم میشه
      عکسشو کامنت بعدی میزارم(دیر تایید میشه)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. MAHDI . TUNING

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    قیمت خوبی داره
    و از داخل و بیرونش خیلی خوشم میاد و هیکل خوبی هم داره
    بین همه ی خودروسازان امریکایی از طراحی های شورولت بیشتر خوشم میاد
    به نظرم قرمزش به (به نسبت) زیبایی سفیدش نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. (ali(chevy nova

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    ماشالاه شوى
    مدل خوبى شده افرین
    مشخصات فنىش هم عالى

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (224 ديدگاه)

    به عنوان یه خودروی مقرون به صرفه فوق العاده.س
    هم طراحی زیبایی داره هم قیمت مناسب

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا