شورلت

فروش دو دستگاه شورلت کامارو ZL1 مدل 1969

شورلت کامارو ZL1 کنونی خودروی فوق‌العاده‌ای است و جذاب‌ترین ماسل کاری محسوب می‌شود که شورلت تاکنون ساخته است؛ اما این اولین باری نیست که کامارو در نسخه‌ای بنام ZL1 تولید می‌شود. شورلت برای اولین بار در اواخر سال ۱۹۶۹ کامارو ZL1 را در تعداد بسیار محدود تنها ۶۹ دستگاه تولید کرد که امروزه بسیاری از مجموعه‌داران خودرو آرزو دارند یکی از آن‌ها را در کلکسیون خود داشته باشند.

حال طی رویدادی کم‌سابقه دو دستگاه از این جواهر آمریکایی به حراج گذاشته شده است. این دو دستگاه کامارو ZL1 بسیار کمیاب و کاملاً فابریک، مطمئناً یکی از حیرت‌انگیزترین خودروهای حراجی آیندهٔ Mecum در فلوریدا خواهند بود. یکی از این دو کامارو هجدهمین و دیگری سی‌امین نمونهٔ تولیدشده از ۶۹ دستگاه ZL1 بوده و هردو مدل ۱۹۶۹ هستند.

کامارو ZL1 مجهز به یک نیروگاه ۷ لیتری V8 بود که توسط مک‌لارن و چاپارال برای استفاده در مسابقات Can Am توسعه پیدا کرده بود. به گفتهٔ جنرال موتورز این موتور ۴۳۰ اسب بخار قدرت داشت اما قدرت واقعی آن چیزی در حدود ۵۰۰ اسب بخار بود. این در حالی بود که نسخهٔ پایهٔ کامارو در آن سال‌ها با پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر خطی تنها ۱۴۰ اسب بخار قدرت داشت و حتی قوی‌ترین و بالاترین مدل یعنی کامارو SS از موتور V8 با ۳۷۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کرد.

البته این قدرت وحشتناک آن‌هم بدون وجود سیستم‌های کنترلی امروزی، کامارو ZL1 را به خطر و تهدیدی مطلق در جاده‌های عمومی تبدیل کرده بود چراکه کنترل آن بسیار دشوار بود. همچنین جنرال موتورز هم تمایلی به فروش چنین خودروی قدرتمندی به عموم مردم نداشت اما برخی مدیران این شرکت که به حضور ماسل کارهای نیرومند در خیابان‌های عمومی علاقه داشتند راهی پیدا کرده و ZL1 را از طریق بخش COPO به بازار عرضه کردند. این در حالی بود که کامارو ZL1 به‌سختی به‌عنوان یک خودروی جاده‌ای قانونی پذیرفته شد چراکه واقعاً برای مسابقات طراحی شده بود.

از طرف دیگر کامارو ZL1 به‌طور وحشتناکی گران‌قیمت بود به‌نحوی‌که جنرال موتورز آن‌را با قیمت ۷,۳۲۴ دلار به فروش می‌رساند که ۶۵ درصد گران‌تر از یک کوروت استینگری با قیمت ۴,۷۸۱ دلار در آن سال بود. به همین دلیل این هیولا از مشکل فروش رنج می‌برد و ده‌ها دستگاه از آن به کارخانه بازگردانده می‌شد؛ اما بااین‌حال دو دستگاه از ZL1 که حالا برای فروش گذاشته شده‌اند برگشت نخوردند. وضعیت این کاماروها کاملاً فابریک گزارش شده و پیشرانهٔ آن‌ها نیز اصلی درحالی‌که به‌خوبی بازسازی شده‌اند.

Mecum قبلاً هم اقدام به حراج گذاشته این دو دستگاه کامارو ZL1 مدل ۱۹۶۹ کرده بود اما خریداری برای آن‌ها پیدا نشده بود. پیشنهاد قیمت برای هریک از این خودروها حدود ۵۰۰ هزار دلار است اما گفته شده که دو ماشین باهم فروخته خواهند شد و امکان خرید یکی از آن‌ها به‌تنهایی وجود ندارد؛ بنابراین کسی که خواهان این دو کامارو ZL1 باشد باید بیش از یک‌میلیون دلار برای خرید آن‌ها هزینه کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. kamran cooper

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    500 اسب بخار برای اون سال.هنوزم عدد ترسناکیه

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. .....::::LAST VIPER::::.....

      ۱۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (589 ديدگاه)

      اگزکلی

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. (Ali(Chevy Nova

      ۱۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      درسته داش کامران
      اما مدلهاى قوى تر هم در اون زمان بودن
      این قسمت هم که دیگه عشقه
      ((کامارو ZL1 مجهز به یک نیروگاه 7 لیتری V8 بود که توسط مک‌لارن و چاپارال برای استفاده در مسابقات Can Am توسعه پیدا کرده بود. به گفتهٔ جنرال موتورز این موتور 430 اسب بخار قدرت داشت اما قدرت واقعی آن چیزی در حدود 500 اسب بخار بود))

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. (Ali(Chevy Nova

        ۱۸ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (6811 ديدگاه)

        شورولت در سال 1969 با قىمت مناسب نه الکى گرون تونسته محصولى تولىد کنه که بشه خار چشم بعضى ها
        شورولت با استفاده از موتور 427 در کوروت قدرت این موتور رو به 580 و سال بعد به 710 اسب برسونه
        قىمت 300/000 دلارىش هم خىلى مناسبه و کور بشه هرکس که نمىتونه ببىنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. .....::::LAST VIPER::::.....

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    فک اون زمان بدون حیچ محدود کننده الکترونیکی قدرت ۵۰۰ اسب بخار واقعا عالی بوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali(Chevy Nova

      ۱۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      Last viper
      داداش اون زمان محدود کننده بود اما نه بصورتى که الان هست
      تا 1974 نوع محدود کننده فرق کرد و لى تا قبل اون شراىط جورى بود که فورد قدرت موتور موستانگ boss رو تا 616 اسب رسونده بود اونم سال 1969!!!!
      داستانش مفصله که بعداً مىگم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. amir SCHUMACHER

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    خیلی گرونه.
    زیر 300/000 تا بود خوب بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI . VENOM-DEMON

      ۱۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      چطور بنز قیمتش خوب بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (Ali(Chevy Nova

        ۱۸ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (6811 ديدگاه)

        مهدى جان
        داداش خوشحالم که به حرفم رسىدى
        دادا اون ماشىنى که من دیدم تو اون پست و شما بهش اشاره کردى نهاىت 150/000 دلار بود اون هم به شرط فابرىکى بودن که حتى موتورش هم فابرىک نبود
        از اون مدل تو اىران پر بود که بىشترشونم رفت اصفحان براى کارخانه ذوب اهن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. .....::::LAST VIPER::::.....

          ۱۸ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (589 ديدگاه)

          ?????????

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. احسان

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (314 ديدگاه)

    این قیمت نمی ارزه چه خبر جون به جونش کنی یه شورولته

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. (Ali(Chevy Nova

      ۱۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (6811 ديدگاه)

      جناب احسان دوست عزیز
      اونکه چقدر مى ارزه رو نه شما و نه من تعىىن نمىکنن
      این ماشىن قىمتش همىنه و همىن قدر هم فروش مىره چون شورولته
      در ضمن مدل copo قىمتش به یک مىلىون هم مىرسه که تو حراجى برت جکسون و rm عرضه شده بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. M.us

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    درست داش مهدی نسخه های کوپو کامارو واقعا یه هیولای چرخ دار بود در مورد قیمتش هم باید بگم این یه ماشین کلکسیونی حتی تو ایران هم یه ایمپالا کلکسیونی تا قیمت 600میلیون میره دیدم که میگم در کل اون زمان قدرت دست برند های آمریکای بود حتی فکر اینکه تویوتا یا فولوکس بشن بزرگترین یکم احمقانه بود البته اون زمان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Hemichan

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    این کامارو عشقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (224 ديدگاه)

    کامارو رو جدای از طراحی فوق العاده جذابش، باید سوار شد تا بفهمی چه لذتی توی سواری بهت میده.من آرزوی این ماشینو داشتم تا اینکه خریدمش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. matador

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    بنز بنزه و شورلت هم شورلته
    بنز فرق می کرد این 100/000 تا هم زیاده براش

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Amir Machine

      ۱۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      این دوست 10 هزار کامنتیمون فعلاً رو فاز ضد آمریکاییه تا به قول خودش مقابله به مثل کنه!!!
      اونم بخاطر یه مشت کل‌کل‌های بچگانه
      زیاد جدی نگیر، فقط مثل خودش بگو باشه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Matador

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    Saman ( همون لست وایپر)

    شما کامنت خودت رو بذاری و اینقدر به بقیه کاری نداشته باشی بهتر نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Matador

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    سامان
    اصلا مهم نیست کی هستی و چی هستی فقط کامنت خودت رو بذار و کاری به کار من نداشته باش
    همین
    چیز زیادی ازت نمی‌خوام
    وقت بحث های بچگانه رو هم ندارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حمیدرضا

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چه انجین بزرگی داره کلا باکش سریع خالی میشه البته ارزش کلکسیونیش واقعا بالاست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا