بوگاتیطراحی

بوگاتی و یک هایپرکار ویژه مسابقه!؟

بوگاتی پس از احیا به‌عنوان سازنده هایپرکارهای خیابانی فعالیت کرده است درحالی‌که پیشینه سالهای دور این شرکت شامل موفقیت‌های بسیار در مسابقات نیز بوده بنابراین بازگشت بوگاتی به صحنه مسابقات می‌تواند جذابیت‌های زیادی به همراه داشته باشد.


موفقیت‌های بوگاتی ویرون باعث شد تا جانشین آن یعنی مدل شیرون با پیشرانه و قوای ارتقا یافته و چهار توربوشارژر بتواند در همه چیز بهتر بودن خود را به اثبات برساند. اما گام بعدی چیست و باید بعد از شیرون منتظر چه شاهکاری از بوگاتی باشیم؟


آدریان بیگینز، طراح انگلیسی، به دنبال نمایش آینده بوگاتی از طریق نشانه‌های حال حاضر آن است. بدین ترتیب که همان روند تغییرات ویرون به شیرون را امتداد داده و پی گرفته تا به الگویی مناسب دست یابد. بسیاری از نشانه‌های طراحی شیرون نظیر جلوپنجره مشبک، ستون‌های جانبی C شکل و کلیه خطوط بدنه حفظ شده‌اند. برخی تجدیدنظرها به سلیقه طراح در پشت خودرو انجام شده‌اند. یک ستون فقرات مرکزی نیز برای بهبود آئرودینامیک به سبک خودروهای مسابقات استقامتی لمانز تا انتهای خودرو کشیده شده است. چراغ‌های جلو نیز باریک‌تر شده و چراغ‌های عقب به فرمی بیضی با لبه‌های امتداد یافته در دو سمت در آمده‌اند. مهم‌ترین و چشمگیرترین ویژگی بصری خودرو، اسپلیتر و دیفیوزرهای بسیار پیش‌آمده آن در جلو و عقب و زیر سپرهاست.


چیزی که در این طراحی مورد سؤال است، فرم نامأنوس و غیرکاربردی شیشه جلو و طرز باز شدن غیرقابل‌تصور درب‌ها است.

فارغ از ویژگی‌های این رندر درباره خودروی مسابقه‌ای بوگاتی، بعید است بوگاتی در چند سال آینده برنامه‌ای ویژه و خاص برای خودروی به‌جز شیرون داشته باشد و باید منتظر نسخه‌های تازه‌نفس و رکوردشکن این خودرو باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1643 ديدگاه)

    فکر نکنم همچین کاری کنه
    بوگاتی همیشه سعی داشته لوکس بودن و سرعت رو با هم به ارمغان بیاره با این اوصاف فکر نکنم طراحی داخلی همچین ماشینی لوکس باشه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. فرشاد

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    فکر نمی‌کنم بوگاتی لااقل تا زمانی که عمر شیرون به دنیاست، قصد ورود به مسابقات رو داشته باشه اما مطمئنا اگر زمانی این‌کارو کنه، باعث پیشرفت رقبا هم خواهد شد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. Amir_R18

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    با جاه طلبی بی‌نظیری که‌ گروه فولکس واگن داره بعد از اینکه قضیه ی DG کاملا حل و فصل بشه ، همه چیز ممکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. AMIR

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    فعلا که داره رو مدل ss شیرون کار می کنه که گفته می شه 1800hp که 300 تاش از باتری ها به دست می اره کار می کنه.
    الان سه هایپرکار هیبریدی که هممون می شناسیمشون توی پیست و شتاب با همدیگه رقابت می کنن اما در طرف دیگه دنیای هایپرکارها این کونیگزگ و هنسی و بوگاتی هستن که برای رسیدن به تاپ اسپید بیشتر رقابت می کنن شخصا دوست دارم این روند حفظ بشه و بوگاتی با این هدف خودرو هاش رو بسازه وقتی اسم بوگاتی رو می شنویم ناخوداگاه ویرون و 407kmh رو یادمون میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. پارسا ss

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    داش امیر مطمئنی شیرون ss??? خدارو شکر!!!!!!!! حداکثر سرعتش چقدره!!@

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMIR

      ۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (128 ديدگاه)

      اره داداش اگه اشتباه نکنم چند وقت پیش یه عکس ازش تو پیست نوربرگ رینگ با پوشش استتاری شدید لو رفته بود البته از لحاظ طراحی تفاوت زیادی با شیروننباید وجود داشته باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. فرامرز

    ۱۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    عجب ماشینی عشقم ماشین مسابقه است بیشتر از استون مارتین خوشم میاد ولی بوگاتی یه ابر ماشینه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا