فراری

چرا یک فراری غیرواقعی گران‌تر از فراری واقعی است؟!

اساساً وقتی خودروی صفرکیلومتری رانده می‌شود از قیمت آن کاسته خواهد شد. البته محصولات فراری بارها و بارها ثابت کرده‌اند که با افزایش سنشان به خودروهایی گران‌تر و با ارزش‌تر تبدیل می‌شوند. واضح است که منظور ما فراری‌های تقلبی و غیرواقعی نیست. این خودروها اساساً در تفکر سازنده‌های خود ارزشمند هستند.

اما این فراری غیرواقعی جزو استثناها می‌باشد. هفته پیش و در حراجی برت جکسون آریزونا، یک فراری بکار رفته در فیلم کمدی کلاسیک Ferris Bueller’s Day Off با قیمت قابل‌توجه ۳۹۶ هزار دلار به فروش رفت. بد نیست بدانید قیمت یک فراری ۸۱۲ سوپرفست صفرکیلومتر ارزان‌تر از این فراری غیرواقعی است. قیمت ۳۹۶ هزار دلاری برای خودرویی که به‌طور خاص برای حضور در یک فیلم ساخته شده بد نیست.

خودروی موردبحث توسط شرکت طراحی و توسعه مودنا ساخته شده و یکی از سه نمونه‌ی استفاده شده در این فیلم بوده است. این فراری غیرواقعی تا چند ماه پیش از برگزاری حراجی در حال بازسازی بدنه بوده است. زیر کاپوت خودرو هم پیشرانه سیلندر کاربراتوری و گیربکس ۵ سرعته دستی با کلاچ کربنی قرار گرفته است. کابین هم پوشش چرمی داشته و حتی یک سرعت شمار مبتنی بر جی‌پی‌اس و رادیو در آن دیده می‌شود. دو آمپلی‌فایر در صندوق هم ۱۴ بلندگوی پنهان شده را به صدا درمی‌آورند.

این خودرو طی مراحل بازسازی با چند ارتقا مواجه شده که از جمله آن‌ها می‌توان به لوله‌های داخلی فیبر کربنی برای کاهش وزن اشاره کرد. رینگ‌های ۱۶ اینچی و لاستیک‌های بی اف گوودریچ نیز به‌صورت سفارشی به این فراری غیرواقعی اضافه شده‌اند.

و البته یک خودروی مخصوص فیلم با برخی ویژگی‌های خاطره‌انگیز همراه شده که از جمله آن‌ها می‌توان به تصاویر مراحل ساخت، ماکت ویژه، نسخه هات ویلز و تأییدیه کمپانی سازنده اشاره کرد.

این اولین باری نیست که یکی از فراری‌های حاضر در این فیلم حراج می‌شود زیرا یکی دیگر از آن‌ها با قیمت ۴۰۷ هزار دلار فروخته شده است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (9999 ديدگاه)

    اَمان از پول اضافه که نَدونی چیکارش بکنی .
    آخه ماشینی که اصلیش از فِیکِش ارزونتره را برای چی باید خرید ، فقط یه عشق سینمای دیوانه میتونه چنین کاری کنه و اگر نه که عقل دل منطق چنین اجازه ای نمیده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari

      ۱ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      حالا شما چرا ناراحت شدی؟ از جیب شما خرج نکرده که
      این ماشین یه کپی از مدل ۲۵۰ کالیفرنیا هستش که قیمتش کمتر از ۱۰ میلیون نیست

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. ایمان

    ۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3878 ديدگاه)

    یک فراری غیر واقعی هم قیمت داره ؛ این یعنی قدرت برند

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. علي-كيوج

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (173 ديدگاه)

    اصلیش از فیکش ارزونتره!!!
    به پول اصلیش میشه حدودا ۴٠ تا از این فیکها خرید!
    منظور نویسنده فراری ٨١٢ روز بود که از این ارزونتره نه مدل اصلیه همین ماشین!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1583 ديدگاه)

    انجین فورد تو یک فراری قلابی

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا