فورد

تولید فورد رنجر رپتور برای مسابقات کراس کانتری

فورد رنجر با مدل سال ۲۰۱۹ به بازار آمریکا بازگشت اما در واقع می‌توان گفت که رنجر خودروی جدیدی نبوده است. نسل فعلی این پیکاپ میان سایز چندین سال است در بازارهای دیگر حضور داشته و هم در روی جاده و هم در آفرود مأموریت‌های فراوانی انجام داده است.

هم‌اکنون فورد یک پله جلوتر رفته و رنجر را برای مسابقات موتور اسپورت دگرگون کرده است. این پیکاپ در سری مسابقات کراس کانتری آفریقای جنوبی حضور خواهد یافت و در بالاترین کلاس هم مسابقه خواهد داد؛ اما آیا این تغییرات در نسل بعدی رنجر آمریکای شمالی هم رخ خواهند داد؟ باید منتظر بمانیم.

فورد قبلاً یک سری از رنجرها در آفریقا را به پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری و سیستم تعلیق عقب اکسل سولید مجهز کرده است؛ اما این مدل مسابقه‌ای جدید از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری اکوبوست بکار رفته در F-150 رپتور استفاده کرده و شاسی ارتقا یافته‌ای دارد. همچنین اکسل سولید عقب حذف شده و جای خود را به سیستم تعلیق کاملاً مستقل در هر چهار گوشه داده است. طبیعتاً قدرت پیشرانه به هر چهار چرخ فرستاده می‌شود و قدرت توقف این پیکاپ نیز توسط کالیپرهای برمبو تأمین می‌گردد.

فورد تا اواسط سال جاری میلادی سه نمونه از رنجرهای مسابقه‌ای را تولید خواهد کرد و تیم‌های مسابقه در ادامه خواهند توانست از این خودرو بهره‌مند شوند. با زیرساخت کاملاً جدید، فورد می‌گوید به دنبال تست این خودرو در مسابقات جدید بوده و از دانش به دست آمده در سال‌های آینده استفاده خواهد کرد.

اما بازگردیم به سؤال جالب اول! انتظار می‌رود رنجر جدید به عنوان مدل ۲۰۲۱ وارد بازارهای جهانی شود. احتمالاً یک سال بعد هم این خودرو در آمریکا عرضه خواهد شد اما آیا این نسخه مسابقه‌ای پیش‌نمایشی از آن مدل است؟ احتمال استفاده از سیستم تعلیق کاملاً مستقل بسیار ضعیف است و حتی در نسخه احتمالی رپتور نیز انتظار نداریم چنین سیستمی بکار رود. اگرچه این سیستم تعلیق برای مسابقات بسیار عالی است اما اکثر خریداران پیکاپ در مسابقات باجا شرکت نخواهند کرد. از نظر هزینه‌های تولید و دوام نیز اکسل عقب سولید گزینه بهتری است.

البته از نظر پیشرانه نمی‌توان چنین چیزی را گفت. پیشرانه ۴ سیلندر اکوبوست کنونی قدرت ۲۷۰ اسبی داشته و شایعاتی درباره بازگشت مدل قوی‌تر به گوش رسیده است.

هنوز مشخص نیست که در دل این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر یا ۶ سیلندر اکوبوست قرار خواهد گرفت یا خیر؛ اما خبر نصب پیشرانه رپتور در رنجر مسابقه‌ای قطعاً جالب است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (615 ديدگاه)

    اگه مثله عکش درست شه خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mf1

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (478 ديدگاه)

    فورد رنجر خیلی سوسولیه فورد رپتور بهتره وهم خشن تره برا مسابقات کراس کانتری

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا