فورد

گالری زیبای فورد رنجر رپتور 2019

فورد برای اولین بار مراسم تست و بررسی رنجر رپتور جدید توسط اصحاب رسانه را در مراکش برگزار کرده و همراه این کار گالری زیبایی از جدیدترین پیکاپ پرفورمنس خود را منتشر ساخته است.


اگرچه این خودروساز آمریکایی خاطرنشان ساخته رنجر رپتور وارد بازار آمریکا نخواهد شد اما به زودی باقی بازارهای دنیا از این خودرو لذت خواهند برد.


اجازه ندهید مشخصات متوسط پیشرانه‌ی رنجر رپتور شما را گول بزند. این خودرو شاید از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی استفاده بکند اما این نیروگاه با دو توربو و یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک همراه شده است. گیربکس یاد شده در F-150 رپتور نیز دیده می‌شود.


شاید رنجر رپتور از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر استفاده نکرده باشد اما قدرت ۲۱۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۰.۵ ثانیه‌ای و سقف سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعتی از جمله مشخصات عملکردی این پیکاپ جدید هستند. رنجر رپتور وزن ۲۵۱۰ کیلوگرمی و ظرفیت یدک کشی ۲.۵ تنی دارد.


بزرگ‌ترین تغییر این خودرو در بخش شاسی رخ داده است. فریم نردبانی این خودرو با استفاده از فولاد با کشش بالا و آلیاژ پایین تقویت شده تا به این ترتیب بادوام‌تر و قوی‌تر باشد. همین داستان درباره سیستم تعلیق نیز صدق می‌کند.


شوک‌های جلو برای اولین بار در این خودرو بکار رفته‌اند و بازوهای کنترلی نیز از آلومینیوم ساخته شده‌اند. سیستم تعلیق خودرو در عقب کاملاً سفارشی بوده و از اتصال یکپارچه‌ای سود می‌برد که حرکات جانبی را به‌طور قابل‌توجهی محدود می‌کند. فاصله‌ی بین چرخ‌های روبرویی نیز ۱۵۰ میلی‌متر بیشتر شده و ارتفاع رنجر رپتور نیز در مقایسه با رنجر XLT استاندارد افزایش ۵۱ میلی‌متری را تجربه کرده است.


و به شوک‌های مسابقه‌ای فاکس می‌رسیم که از دامپینگ حساس به موقعیت سود می‌برند. این شوک‌ها شعاع ۲.۵ اینچی داشته و نیروهای دامپ بیشتری را در آفرود فراهم می‌کنند. فاصله‌ی حرکتی دامپر جلو و عقب به ترتیب ۳۲ و ۱۸ درصد افزایش یافته است.


در کل باید گفت ارتفاع این خودرو ۲۸۳ میلی‌متر از سطح زمین بوده و ارتفاع غوطه‌وری آن نیز ۸۵۰ میلی‌متر اعلام شده است. از جمله ویژگی‌های آفرود رنجر رپتور می‌توان به زاویه حمله ۳۲.۵ اینچی و زاویه فرار ۲۴ اینچی اشاره کرد. رینگ‌های ۱۷ اینچی نیز با لاستیک‌های پرفورمنس بی اف گوودریچ همراه شده‌اند.

مشتریان می‌توانند از بین رنگ‌های آبی، قرمز، مشکی، سفید و خاکستری یکی را انتخاب کند. اولین نمونه‌های این خودرو از اواسط سال ۲۰۱۹ به دست مشتریان اروپایی خواهند رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. AMIR / ARMI

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    فورد رنجر رقابت سختی با جیپ گلادیاتور
    خواهد داشت
    اعتراف میکنم رنجر بینظیره
    خیلی خوب میشه اگه فورد
    براساس رنجر یه پیکاپ لوکس هم با برند لینکلن بسازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (2646 ديدگاه)

      بیخیال امیرجان
      گلادیاتور خعلی تازه وارده برای رقابت با هیولایی مث رنجر
      کار داره هنوز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ایلیا

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    بی نهایت جذاب و دوسداشتنیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. net

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    جلوپنجره رپتور که بزرگ نوشته فورد زشته و جلوپنجره رنجر قشنگتره.سپر پلاستیکی روی هر ماشین وانت و شاسی بلند و کراس اور باشه زشته.لاستیکها خیلی بزرگه و ارتفاع زیادی نسبت به سطح جاده داره.اگر صندلیها یکپارچه چرم مشکی بود قشنگتر بود و وسط صندلیهای چرمی پارچه هست جالب نیست .رنجر خیلی قشنگتر از رپتور هست.اگر فورد برای رنجر سقف سانروف بزرگ میزاشت خیلی قشنگتر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1841 ديدگاه)

      ????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. net

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    واقعا یکی از بهترین اختراعات وانتهای امریکایی همین پوشش اتاق بار رول شدنی هست و زمانی که میخوای جایی با وانت بری هر وسایلی خواستی میتوانی بزاری زیرش و وزش باد دیگه اذیت نمیکنه که وسایل از اتاق بار پرت بشه بیرون و پوشش رول شدنی باعث جلوگیری اسیب وسایل میشه در برابر وزش باد
    عکسهای اخر این پوشش رول شدنی رو به خوبی نشان داده تشکر از پدال،ایا در ایران هم میشه برای وانتها همچین پوشش رول شدنی اتاق بار برای وانت درست کرد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بختیاری

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (19 ديدگاه)

    بیابان ها و کویر هایه مراکش پر از مینه عجیب هست که فورد اونجا تست کرده ماشینو

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا